Ongewild bellen als anoniem in buitenland

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Plaats reactie
qduyck
Starter
Starter

Hoi,

Ik ben recent op DIGI overgeschakeld en in België geen problemen ondervonden. Ik zit nu in Frankrijk en heb na wat prutsen mijn data aan de praat gekregen, maar om te bellen verschijn ik bij mijn vrienden steeds als anoniem?

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mijn sim instellingen zijn zoals ze gespecificeerd zijn door DIGI, alleen een andere (automatisch) ingevulde MMC (226) en MNC (05) nummer

Alvast bedankt voor de pogingen!
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

ik zeg niet dat het zo is, maar het *kan* met de regels rond spoofing te maken hebben.

als je namelijk met een belgisch mobiel nr in het buitenland zit (en aan het roamen bent), moet er door het netwerk een speciaal nummer meegestuurd worden (dat dan weer vertaald kan worden als zijnde "he, dit is iemand die aan het roamen is, waarvan het nr bij die operator zit", waarna dat nr dan gewoon genegeerd kan worden & het originele nr getoond kan worden.

als er wat misloopt (die roaming nr's niet meegestuurd, niet gekend, niet geimplementeerd bij de andere provider) dan zal je nr niet doorgegeven worden.

gezien de combinatie van die regels (die redelijk recent zijn) + digi die nog maar recentelijk opgestart is, kan ik het me inbeelden dat het nog niet helemaal rond zou zijn
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

In elk geval ben je niet de enige met dit probleem, we hebben het nog gelezen.
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik ervaar hetzelfde probleem. Zelfs als ik naar Digi klanten bel ben ik anoniem.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 68 keer

Als ik in Frankrijk met mijn Belgische Orange-sim bel, dan verschijn ik soms (maar niet altijd) als 'anoniem' bij het opgebeld toestel. Ik weet dus niet of dit probleem specifiek voor Digi is, ik vermoed eerder van niet.
qduyck
Starter
Starter

Super, wachten it is dan, dankjewel!
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”