Roaming buitenland digi (was: APN instellingen en buitenland)
-
- Starter
Hier ook een probleem met data en DIGI was zowel in buitenland als in belgie...
Android A72
Sim ook geprobeerd in andere werkende proximus telefoon maar met sim digi geen data.
APN verdwijnt bij juiste instellingen.
Zoals reeds eerder hier vermeld is het door invoeren van MCC / MNC
Uiteindelijk mail gestuurd naar digi en ook gebeld... maar ticket aangemaakt door first line...
(Gaan vermoedelijk bellen binnen de 2 dagen)
Nog verder getest en uiteindelijk deze werkende gekregen i Oostenrijk>
Telefoon volledig uit.
Dan starten
Provider 3AT
In DigiStk menu:
Rbroker:
Country menu: Digi Sponsor
Account selection: manual
Settings
Apn: internet
MCC: 226
MNC: 05
Apn type: default,supl
Apn protocol ip4/ip6
Apn roaming ip4/ip6
Mobile virtual network operator type: spn
Mobile virtual network operator value: Digi BE
Android A72
Sim ook geprobeerd in andere werkende proximus telefoon maar met sim digi geen data.
Uiteindelijk mail gestuurd naar digi en ook gebeld... maar ticket aangemaakt door first line...
Telefoon volledig uit.
Dan starten
Provider 3AT
In DigiStk menu:
Rbroker:
Settings
Apn protocol ip4/ip6
Apn roaming ip4/ip6
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 2 keer
ben nu juist in Duitsland. Ik moest in de Digi.mobil apn settings enkel bovenaan "internet" veranderen in "web", en onderaan IPv4 veranderan in IPv4/v6 (twee keer), dan niet vergeten op te slaan. Voila, vlotte 4G+ verbinding nu.bralm schreef: 4 maanden geleden Wel, die Digi.Mobil APN die je standaard krijgt bij roaming werkt niet en is inderdaad verschillend dan deze op hun website.
PS: neemt niet weg dat dit eigenlijk onaanvaardbaar is, ik ben echt niet van plan om in elk land buiten België uit te gaan vissen wat de APN settings zijn voor de lokale roaming partner. Samen met al mijn andere grieven is dit de druppel, dit zijn dus wellicht mijn laatste dagen bij DIGI. Misschien tot over een paar maand als jullie dan nog bestaan en gebruiksvriendelijk geworden zijn.
Internet (onbeperkt): Hey : 29€/maand
GSM (15gb): Hey S: 5€/maand
GSM (15gb): Hey S: 5€/maand
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 2 keer
De aanpassing kan dan wel eenvoudig zijn, maar zou eigenlijk automatisch moeten gaan. Nog nooit een provider gehad waarbij ik het zelf moest aanpassen.
Zeer vervelend als je met een navigatieapp doorheen een 3-landen regio aan het rijden bent.
Zeer vervelend als je met een navigatieapp doorheen een 3-landen regio aan het rijden bent.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Gaat tegenwoordig bij mij steeds vanzelf hoor op Android.
Dat het autmoatisch gebeurt moet ook echt vanzelfsprekend zijn, vind ik ook.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
Heb je iets in die Digi STK gewijzigd? of enkel in de apn instellingen?Belgissschenaap schreef: 4 maanden geleden Gaat tegenwoordig bij mij steeds vanzelf hoor op Android.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
In het begin heb ik daar veel in geprutst toen ik 2 weken na lancering geen verbinding in Frankrijk had zodner soelaas en plots begon het te werken.Bartlorre schreef: 4 maanden geleden Heb je iets in die Digi STK gewijzigd? of enkel in de apn instellingen?
Gewoon account selection op auto laten staan. Dan gaat ie zelf switchen tussen DIGI BE en DIGI sponsoor (roaming buitenland).
De APN settings in die je dan automatisch krijgt van DIGI sponsor werken bij mij gewoon (in Frankrijk)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 27 keer
Euh, ik ben eens gaan kijken maar je MxC settings staan verkeerd.KennyTA schreef: 4 maanden geledenIn Duitsland regio Stuttgart werken deze APN instellingen voor mobiel internet: (voor het anoniem bellen is volgens mij een fix nodig van DIGI zelf, daar heb ik niets op gevonden)
Die moeten zijn:
MCC(1): 206 (automatically filled in)
MNC(1): 12 (automatically filled in)
Jij hebt die op iets anders staan, ik weet niet wat die precies doen, maar als je niet op 206 staat dan sta je op een ander land dan Belgie.
En 12 is volgens mij de provider Digi.
https://mcc-mnc.net/
Ik denk zomaar dat deze settings iets met Roaming te maken hebben....maar ik kan de bal helemaal misslaan.
Want ik zag bij jou geen Belgie (206) staan en ook geen 12 als provider denk ik.
Weet iemand wat dit doet? Ik vermoed roaming ISP-herkenning oid.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
- Belgissschenaap
- Elite Poster
Simpelweg neen.
Dat zijn de instellingen van digi roemenië en zijn in het geval van buitenlandse roaming de juiste.
Digi stk dient ervoor om doe switch te maken.
- bralm
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Net terug in Luxemburg. Ik stel vast dat DIGI nu enkel nog roaming doet met Orange in Luxemburg. Jammer, want het bereik via het Post netwerk is superieur t.o.v. Orange. Ook handmatig proberen te verbinden met Tango (Proximus Luxemburg) en dat lukt ook niet.
Held.Kulderzipken schreef: 4 maanden geleden Hier ook een probleem met data en DIGI was zowel in buitenland als in belgie...
Android A72
Telefoon volledig uit.
Dan starten
Provider 3AT
In DigiStk menu:
Rbroker:
Settings
Apn protocol ip4/ip6
Apn roaming ip4/ip6

Enkel APN veranderen naar web, zoals hun documentatie voorschrijft.
Toen ik over de grens naar Frankrijk reed, had ik plots geen live updates op mijn GPS. Ik moest dus effectief, in de SIM Toolkit voor Digi, de Account setting naar manueel veranderen.
Dan pakt die de APN instelling wel. Bij roaming moet de MNC en MCC op 226 en 05 ingesteld zijn, want de SIM kaarten lijken van Digi Roemenië te komen en Android laat enkel de APN's zien/gebruiken die overeenstemmen met de gegevens die in de SIM kaart zitten...
Het zou me niet verbazen als een werknemer bij de productie van de kaarten, 226 was vergeten naar 206 te veranderen. 1 cijfer verschil. Mijn dyslexie keek er ook over. Is maar een theorie.

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik geraak ook niet online hier in Lille. Wanneer ik de MCC naar 206 in plaats van 226 verander en de MNC naar 12 en dan op opslaan klik, dan verdwijnt die APN gewoon uit de lijst en blijft enkel die voor mms over.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
Lees eens goed de hele thread...
Apn settings buitenland moet je automatisch laten switchen. Digi roemenië settings
Apn settings buitenland moet je automatisch laten switchen. Digi roemenië settings
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik had iets te snel gelezen. Maar Digi kiest bij automatisch enkel voor ipv4 en niet ipv4/ipv6 en nam als naam voor het APN 'internet' i.p.v. 'web'. Na dat aan te passen kan ik vlot surfen.
Ik was de afgelopen dagen in Frankrijk en Groot-Brittannië: bellen lukte, maar ik kreeg geen data binnen.
Vrijdag vertrek ik naar Spanje. Ik heb alle voorgaande posts gelezen, maar ik ben geen techneut. Zou iemand de goedheid willen hebben om nog eens helder uit te leggen wat ik kan/moet doen om ook op het internet te kunnen. Eeuwige dankbaarheid wordt jouw deel!
Vrijdag vertrek ik naar Spanje. Ik heb alle voorgaande posts gelezen, maar ik ben geen techneut. Zou iemand de goedheid willen hebben om nog eens helder uit te leggen wat ik kan/moet doen om ook op het internet te kunnen. Eeuwige dankbaarheid wordt jouw deel!
- Belgissschenaap
- Elite Poster
Voor Frankrijk kan ik je wel volgende zeggen.
1 kwasie alles gaat automatisch, maar er is 1 instelling die je nog moet doen.
Je moet gaan naar je instellingen, internet data en dan zoeken naar: naam toegansgpunt of toegangspuntnamen.
Je moet dan de apn aanklikken met digi in de naam of iets met broker dacht ik.
(De mms blijf je vanaf indien je die hebt)
Daar moet je enkele dingen wijzigen:
1. Internet vervangen door web
2. Alle ipv4 veranderen door ipv4/ipv6
En dan moet je die opslaan mogelijks 3 verticale puntjes bovenaan.
(Eigenlijk stel je het in zoals op de brief (apn settings) maar blijf je af van de mcc en mnc.
En kort erna zal je data werken.
Is zoals TOA beschreef enkele posts hierboven, maar dat was ook het issue bij mijn ouders in Frankrijk. Ook bij conexio heeft dit geholpen
(En idd, wel trieztig dat dit manueel gedaan moet worden tot op heden)
1 kwasie alles gaat automatisch, maar er is 1 instelling die je nog moet doen.
Je moet gaan naar je instellingen, internet data en dan zoeken naar: naam toegansgpunt of toegangspuntnamen.
Je moet dan de apn aanklikken met digi in de naam of iets met broker dacht ik.
(De mms blijf je vanaf indien je die hebt)
Daar moet je enkele dingen wijzigen:
1. Internet vervangen door web
2. Alle ipv4 veranderen door ipv4/ipv6
En dan moet je die opslaan mogelijks 3 verticale puntjes bovenaan.
(Eigenlijk stel je het in zoals op de brief (apn settings) maar blijf je af van de mcc en mnc.
En kort erna zal je data werken.
Is zoals TOA beschreef enkele posts hierboven, maar dat was ook het issue bij mijn ouders in Frankrijk. Ook bij conexio heeft dit geholpen
(En idd, wel trieztig dat dit manueel gedaan moet worden tot op heden)
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dat belooft voor m'n ouders als ze binnen paar dagen naar Spanje gaan, en later naar Frankrijk... Nu ja, ze zijn gepensioneerd, en heb ze al de Digi Stk uitgelegd, maar in feite is dat bullshit éh. Waarom kunnen andere providers wel die automatische roaming toepassen en moet Digi sukkelen met die Digi STK app?
Ocharme die klantendienst...
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
- Recent bedankt: 38 keer
Ik heb dit ook zo moeten doen met de toegangsputnen voor 2 van onze 3 gsm's op digi toen we dit weekend in Parijs waren. De iphone had dit probleem niet. Niet gebruiksvriendelijk. @DIGI Belgium
-
- Starter
Wat een geklungel. Hier hetzelfde. Al in NL geweest duurde heel lang voor er internetverbinding was.
Nu in Frankrijk. Uur bezig geweest om zaak uit te zoeken. APN instellingen opnieuw manueel moeten doen.
Zeer onhandig voor gps bij overgaan grens.
Benieuwd wat te doen wanneer weer in België.
Goed voor 5 euro 5GB moet je niet veel service verwachten. Zal snel terug wisselen van provider.
Nu in Frankrijk. Uur bezig geweest om zaak uit te zoeken. APN instellingen opnieuw manueel moeten doen.
Zeer onhandig voor gps bij overgaan grens.
Benieuwd wat te doen wanneer weer in België.
Goed voor 5 euro 5GB moet je niet veel service verwachten. Zal snel terug wisselen van provider.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Goede vraag... zeker omdat het bij Citymesh allemaal prima werkt (of is dat omdat ik een iPhone heb) ?Ken schreef: 3 maanden geleden Waarom kunnen andere providers wel die automatische roaming toepassen en moet Digi sukkelen met die Digi STK app?
- Ken
- Elite Poster
Verdict, Digi STK werkt zelfs niet in Spanje en Frankrijk voor m'n ouders, hen in België nog getoond hoe het moest en ze hebben het nochtans genoteerd ook.
Ze waren vorige week een dagje in Frankrijk, geen data, zelfs ook een hele tijd geen bereik nadat ze de grens overstaken en enkele uren op restaurant zaten met vrienden ook geen bereik, terwijl die andere mensen wel bereik hadden met Proximus & Orange op Franse netwerken...
En nu zijn ze in Spanje, Tenerife, ook geen data sinds ze uit het vliegtuig stapten. Leuk toch éh.
Ik dacht hen eens een cadeau te doen van hun Proximus abonnement voor Internet & TV thuis van 90€ om te zetten naar Scarlet, en de gsm's van +/- 15-20 € naar Digi voor 5 €...
M'n vriendin was 2 dagen in Polen voor 't werk, ook geen data met Digi STK aan te passen noch de APN instellingen zelf wat aanpassen zoals hier al aangeraden...
Edit: En wanneer ze naar mijn nummer belde, was haar nr. privé... Ook fijn...
We gaan nu deze 4 lijnen terug overdragen naar een andere provider. Hey Telecom van Orange dan maar...
Ik dacht dat het alles was met die APN instellingen op de originele brief die je met de SIM kreeg, maar als men daar telkens mee moet gaan sukkelen in het buitenland, dan betaal ik nog liever 5€ meer dan dit m'n ouders aan te doen.
Dit zijn echt zaken die niet kunnen, ik verwacht dan ook meer voorbereiding van Digi bij de opstart, alles moet gewoonweg klaar zijn als je start... Deze fratsen à la Roemeens qua opknapwerkjes zoals sommige in den bouw doen is toch niet normaal de dag van vandaag, en al zeker niet voor een provider.
Ze waren vorige week een dagje in Frankrijk, geen data, zelfs ook een hele tijd geen bereik nadat ze de grens overstaken en enkele uren op restaurant zaten met vrienden ook geen bereik, terwijl die andere mensen wel bereik hadden met Proximus & Orange op Franse netwerken...
En nu zijn ze in Spanje, Tenerife, ook geen data sinds ze uit het vliegtuig stapten. Leuk toch éh.
Ik dacht hen eens een cadeau te doen van hun Proximus abonnement voor Internet & TV thuis van 90€ om te zetten naar Scarlet, en de gsm's van +/- 15-20 € naar Digi voor 5 €...
M'n vriendin was 2 dagen in Polen voor 't werk, ook geen data met Digi STK aan te passen noch de APN instellingen zelf wat aanpassen zoals hier al aangeraden...
Edit: En wanneer ze naar mijn nummer belde, was haar nr. privé... Ook fijn...
We gaan nu deze 4 lijnen terug overdragen naar een andere provider. Hey Telecom van Orange dan maar...
Ik dacht dat het alles was met die APN instellingen op de originele brief die je met de SIM kreeg, maar als men daar telkens mee moet gaan sukkelen in het buitenland, dan betaal ik nog liever 5€ meer dan dit m'n ouders aan te doen.
Dit zijn echt zaken die niet kunnen, ik verwacht dan ook meer voorbereiding van Digi bij de opstart, alles moet gewoonweg klaar zijn als je start... Deze fratsen à la Roemeens qua opknapwerkjes zoals sommige in den bouw doen is toch niet normaal de dag van vandaag, en al zeker niet voor een provider.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 13 keer
Uw ouders zijn nu in Tenerife. Is er een mogelijkheid dat je dit nu voorlegt aan DIGI om de reden van het probleem te kunnen achterhalen? Zodat ze het gelijk kunnen testen.
Kan er ook iemand mij eens uitleggen waarom we met die STK moeten werken? Heeft dat te maken met de roaming over het proximus netwerk of staat dat daar los van?
Kan er ook iemand mij eens uitleggen waarom we met die STK moeten werken? Heeft dat te maken met de roaming over het proximus netwerk of staat dat daar los van?
- Ken
- Elite Poster
Dat Digi maar zelf het initiatief neemt om te testen en een vlucht neemt naar Tenerife of naar alle andere landen waar het niet werkt.
Of hun roaming facturen (sneller) betalen... Wat het ook is, ik weet het niet, maar als Spaanse en Roemeense Digi klanten (hoogstwaarschijnlijk) wel zonder zever kunnen roamen in de rest van Europa, zonder de Digi STK app te moeten manipuleren, dan moet dit toch ook voor Belgische klanten kunnen?
Mijn ouders zijn op een leeftijd waar ze geen zin hebben om zo'n technische zaken te doen of beta tester te zijn, laat staan met zoiets bezig zijn voor een commercieel bedrijf als Digi, tijdens hun vakantie dan nog.
Het moet in orde zijn en werken. Kom anders niet af met zo'n aanbod.
Vermoedelijk hebben ze in bepaalde landen waar Digi zelf niet aanwezig is en geen service/bereik heeft roaming partner netwerken, dit moet voor dataverbindingen onderhandeld en geactiveerd worden, en daar wringt wellicht het schoentje...
Of hun roaming facturen (sneller) betalen... Wat het ook is, ik weet het niet, maar als Spaanse en Roemeense Digi klanten (hoogstwaarschijnlijk) wel zonder zever kunnen roamen in de rest van Europa, zonder de Digi STK app te moeten manipuleren, dan moet dit toch ook voor Belgische klanten kunnen?
Mijn ouders zijn op een leeftijd waar ze geen zin hebben om zo'n technische zaken te doen of beta tester te zijn, laat staan met zoiets bezig zijn voor een commercieel bedrijf als Digi, tijdens hun vakantie dan nog.
Het moet in orde zijn en werken. Kom anders niet af met zo'n aanbod.
Vermoedelijk hebben ze in bepaalde landen waar Digi zelf niet aanwezig is en geen service/bereik heeft roaming partner netwerken, dit moet voor dataverbindingen onderhandeld en geactiveerd worden, en daar wringt wellicht het schoentje...
Deze post heeft mijn internet werkend gekregen in Frankrijk na lang zoeken. Hartelijk bedankt ! Let dus goed op dat je MCC en MNC niet aanpast. Enkel dus naam : DIGIKennyTA schreef: 4 maanden geleden Sinds grensovergang Duitsland kon ik ook enkel nog bellen, geen mobiel internet meer. DIGI klantendienst kon me ook niet helpen. Ik heb zelf de oplossing gevonden voor Android:
Na de grensovergang waren de APN instellingen automatisch gewijzigd met als resultaat geen mobiel internet... je moet de APN instellingen terugzetten naar die van de brief die je van DIGI kreeg. MAAR LET OP: enkel de MCC en MNC moet je NIET terugzetten en afblijven. Dan rechtsboven de 3 puntjes en opslaan kiezen. Vanaf dan had ik weer mobiel internet.
Ik merk wel als ik iemand bel dat ik "anoniem" bel terwijl mijn beller-id weergeven aan staat...
APN: web
En dan je internet even uit en weer aanzetten
- bralm
- Plus Member
De foutieve APN instellingen komen steeds terug iedere keer dat ik terug aan het roamen ben. Vrij vervelend. Ook lijkt het erop dat ze bepaalde roamingpartners zijn verloren, vrij vervelend. Ik vraag me af hoelang dat ze hun klanten hun geduld nog op de proef gaan stellen. Als ze er niet in slagen hun facturen correct te innen vrees ik dat het nog wel enkele jaren kan duren voordat ze hun roaming in orde hebben.
-
- Starter
Nummer van mijn dochter sinds december op Digi gezet, zolang in Belgïe werkt dit perfect.
Maar in de krokus naar Oostenrijk, werkte de roaming nergens, niet in Nederland, Duitsland noch Oostenrijk.
Alle instellingen stonden juist, goed nagekeken voor ze vertrok.
Dan heeft ze telefoon (nogmaals) opnieuw opgestart (dag 2), werkte het plots wel. Maar na enkele uren weer niets.
Instellingen weer nakijken, alles stond juist.
Op dag 4 heb ik dan maar eens naar Digi gebeld (snel iemand aan de lijn, dat wél), ze gingen een ticketje maken, onderzoeken en iets laten weten.
Paar uur later heeft ze weer mobiele data, maar helaas weer tijdelijk; na 24u niets meer. Heropstarten haalde ook niets meer uit.
Niet meer de moeite gedaan om terug naar Digi te bellen
Eenmaal terug de grens over in België werkte het weer.
Maar met een reis gepland naar Spanje voor de paasvakantie, gaat Digi er toch uit een van de dagen.
Leuk die 5€/maand, maar het moet nog werken ook, en dat doet het blijkbaar nog niet (net als de domiciliëringen)
Maar in de krokus naar Oostenrijk, werkte de roaming nergens, niet in Nederland, Duitsland noch Oostenrijk.
Alle instellingen stonden juist, goed nagekeken voor ze vertrok.
Dan heeft ze telefoon (nogmaals) opnieuw opgestart (dag 2), werkte het plots wel. Maar na enkele uren weer niets.
Instellingen weer nakijken, alles stond juist.
Op dag 4 heb ik dan maar eens naar Digi gebeld (snel iemand aan de lijn, dat wél), ze gingen een ticketje maken, onderzoeken en iets laten weten.
Paar uur later heeft ze weer mobiele data, maar helaas weer tijdelijk; na 24u niets meer. Heropstarten haalde ook niets meer uit.
Niet meer de moeite gedaan om terug naar Digi te bellen
Eenmaal terug de grens over in België werkte het weer.
Maar met een reis gepland naar Spanje voor de paasvakantie, gaat Digi er toch uit een van de dagen.
Leuk die 5€/maand, maar het moet nog werken ook, en dat doet het blijkbaar nog niet (net als de domiciliëringen)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 105 keer
Bij MV (voor ze Proximus waren) versprongen de APN settings naar Proximus vanaf je aan het roamen was. Dus ik vermoed hier dat de APN checken in België niets uithaalt… je kan die pas checken en corrigeren wanneer je/die persoon aan het roamen bent/is (my 2 cents)
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
- Ken
- Elite Poster
En dus radiostilte van Digi i.v.m. deze problemen.
Intussen jammer, maar ja, over naar Hey/Orange! Bye Digi, en hopelijk op nen dag ferme verbeteringen...
Intussen jammer, maar ja, over naar Hey/Orange! Bye Digi, en hopelijk op nen dag ferme verbeteringen...
Hallo
Al 2 keer in Franlrijk ook geen of kortstondig mobiele data gehad maar door deze topic te lezen bijgeleerd ..
Heb begrepen dat je voor android de
Naam moet veranderen naar DIGi
APN naar web
Mcc en Mnc naar wat land je geeft dus geen 206 en 12 van Belgie...
Apn en Apn roaming protocol op ipv4/ipv6
Is dit voor Italie ook nodig met android deze stappen
Heb geen zin uren te moeten zoeken binnenkort als ik naar daar ga
Mvg Naomi
Al 2 keer in Franlrijk ook geen of kortstondig mobiele data gehad maar door deze topic te lezen bijgeleerd ..
Heb begrepen dat je voor android de
Naam moet veranderen naar DIGi
APN naar web
Mcc en Mnc naar wat land je geeft dus geen 206 en 12 van Belgie...
Apn en Apn roaming protocol op ipv4/ipv6
Is dit voor Italie ook nodig met android deze stappen
Heb geen zin uren te moeten zoeken binnenkort als ik naar daar ga

Mvg Naomi
- bralm
- Plus Member
Wat meer landen op mijn Digi roaming experience lijst. Momenteel Digi kunnen testen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Zwitserland, Griekenland, Japan en China. Wel... het werkte meestal. De duurtijd voordat ik verbinding kreeg met een lokaal netwerk durft wel te variëren, in bv. Luxemburg en Zwitserland duurt het wat langer eerdat ik verbinding met het netwerk kan maken. In China heb ik uiteindelijk een een eSim gekozen omdat de tarieven daar wat duurder zijn en ik een pak méér data nodig had dan verwacht (Chinese super-apps zijn data vreters) en voor Japan duurde het zeer lang om verbinding te maken met het lokale netwerk, maar het werkte wel.
Helaas wel moeten gebruik maken van de Digi STK truck om dingen aan de praat te krijgen. Digi moet echt hun focus leggen om roaming, zodat data en VoLTE gewoon werkt zonder geprul. Door deze problemen heb ik besloten mijn ouders, die nooit buiten de EU komen, te laten veranderen naar Hey! Telecom omdat het een pak minder gedoe is en gewoon werkt.
In sommige landen heeft Digi beperkte roaming overeenkomsten. Bv. In Luxemburg kan ik slechts op één netwerk roamen en het ontvangst van Orange Luxemburg is gewoonweg marginaal. In Griekenland kan ik bv roamen op COSMOTE (ik heb het gevoel dat dit het beste netwerk is) en NOVA.
Tot op heden is het mij nog niet gelukt om tijdens roaming VoLTE te gebruiken. Daardoor ben ik in veel landen waar 3G is uitgeschakelde, gedwongen om 2G te blijven gebruiken voor telefonie. Proximus heeft deze zaken wat meer in orde.
Hopelijk krijgt Digi deze zaken in orde voor de zomervakantie periode begint zodat Digi klanten een naadloze ervaring hebben in onze buurlanden en de typische vakantiebestemmingen (Spanje, Italië, ...).
Helaas wel moeten gebruik maken van de Digi STK truck om dingen aan de praat te krijgen. Digi moet echt hun focus leggen om roaming, zodat data en VoLTE gewoon werkt zonder geprul. Door deze problemen heb ik besloten mijn ouders, die nooit buiten de EU komen, te laten veranderen naar Hey! Telecom omdat het een pak minder gedoe is en gewoon werkt.
In sommige landen heeft Digi beperkte roaming overeenkomsten. Bv. In Luxemburg kan ik slechts op één netwerk roamen en het ontvangst van Orange Luxemburg is gewoonweg marginaal. In Griekenland kan ik bv roamen op COSMOTE (ik heb het gevoel dat dit het beste netwerk is) en NOVA.
Tot op heden is het mij nog niet gelukt om tijdens roaming VoLTE te gebruiken. Daardoor ben ik in veel landen waar 3G is uitgeschakelde, gedwongen om 2G te blijven gebruiken voor telefonie. Proximus heeft deze zaken wat meer in orde.
Hopelijk krijgt Digi deze zaken in orde voor de zomervakantie periode begint zodat Digi klanten een naadloze ervaring hebben in onze buurlanden en de typische vakantiebestemmingen (Spanje, Italië, ...).
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 19 keer
Interessante logica, je forceert je ouders om te veranderen van provider omdat jij slechte ervaring hebt? Terwijl je ouders geen problemen hebben en ze gaan jouw ervaring nooit ondervinden want ze gaan niet buiten EU?
Anyway, binnen 3 weken ga ik ook naar buitenland en ben benieuwd...
Anyway, binnen 3 weken ga ik ook naar buitenland en ben benieuwd...
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Correctere samenvatting is denk ik: je moet in het buitenland (eu en non eu) prutsen met die STK, en hij wil niet dat zijn ouders daar last mee hebben.
Hey heeft dit probleem niet, en in de EU zit roaming gewoon in de bundel. Dus is het roaming tarief van geen tel.
Hey heeft dit probleem niet, en in de EU zit roaming gewoon in de bundel. Dus is het roaming tarief van geen tel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Als je non-EU doet, is het probleem van Hey en de andere grote providers dat ze schandalige tarieven hanteren.devilkin schreef: 1 week geleden Hey heeft dit probleem niet, en in de EU zit roaming gewoon in de bundel. Dus is het roaming tarief van geen tel.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Klopt, behalve dan voor Monaco.heist_175 schreef: 1 week geleden Als je non-EU doet, is het probleem van Hey en de andere grote providers dat ze schandalige tarieven hanteren.
Monaco is voor Orange/Hey/Proximus behandeld als EU en is daardoor extreem veel goedkoper dan bij Digi (12 euro/MB bij DIGI).