samsung lader 45 W 25W 10W
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
ja.
ja als ze het aan kunnen.
ja als het chinese brol is.
J.
ja als ze het aan kunnen.
ja als het chinese brol is.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Geen enkel gevaar.
Toestellen nemen wat ze nodig hebben...
Ook een 45Watt lader zal maar 25Watt vermogen produceren als het aangesloten toestel maar 25Watt nodig heeft.
Vergelijk het met het net:
Een LED lamp van 7Watt, of een Halogeen straler van 150Watt kunnen ook zonder gevaar aangesloten worden op een kring van 3.600Watt (16A).
Belangrijk is dat de spanning (Volt) overeenkomt.
Toestellen nemen wat ze nodig hebben...
Ook een 45Watt lader zal maar 25Watt vermogen produceren als het aangesloten toestel maar 25Watt nodig heeft.
Vergelijk het met het net:
Een LED lamp van 7Watt, of een Halogeen straler van 150Watt kunnen ook zonder gevaar aangesloten worden op een kring van 3.600Watt (16A).
Belangrijk is dat de spanning (Volt) overeenkomt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Wattage is minder van belang als het voltage en de polariteit maar juist zijn. Chinese brol vermijd je inderdaad best: als een voeding doorslaat en 220V doorgeeft, dan is je toestel gefrituurd.
Computer(k)nul
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 8 keer
Simpel; koopt de originele 45 watt lader, ga nooit van een minder bekend merk kopen omdat die meestal minder safe zijn. Heb je een oppo; koopt een originele oppo oplader, heb je een samsung, koopt een originele samsung oplader. Pas op, die laders werken veilig op op alle smartphones ze. Het zijn andere laders die net wat minder te vertrouwen zijn.
En ja , 45 watt is net wat sneller om te laden, het verschil is niet mega groot bij samsung maar toch, liever een 45watt.
Kost niet zoveel meer ook dus beter de 45watt nemen e.
En ja , 45 watt is net wat sneller om te laden, het verschil is niet mega groot bij samsung maar toch, liever een 45watt.
Kost niet zoveel meer ook dus beter de 45watt nemen e.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Bullshit, een smartphone kan tegen een vastgesteld wattage opladen...een lader met hoger wattage gaat daar niks aan veranderen.
Het merk van de (usb-c) lader maakt geen hol uit, koop je een kwalitatieve met ce keurmerk, dan zit je safe.
.
Het merk van de (usb-c) lader maakt geen hol uit, koop je een kwalitatieve met ce keurmerk, dan zit je safe.
.
-
- Member
- Bedankt: 8 keer
Dat is wat ik heb gepost. Logisch dat als uw smartphone tot 25watt kan opladen een 45watt maar 25watt zal geven.iceke schreef: 21 dec 2024, 20:43 Bullshit, een smartphone kan tegen een vastgesteld wattage opladen...een lader met hoger wattage gaat daar niks aan veranderen.
.
Helaas zijn er die niet gekeurd verkocht worden op oa bol als ik me goed herinner. Bv ook een apple oplader voor de macbook had ik besteld maar toch gecanceld, had niet de reviews gelezen en redelijk wat waren niet goed, dan maar voor de zekerheid de originele besteld.
OOk bij een Oppo smartphone steken ze bij oppo er iets aan dat je met andere laders beperkt zit; stel je kan tot 80watt opladen, alleen met een oppo oplader zou dat lukken.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Dat is gewoon omdat ze een ander (proprietary) laaf protocol gebruiken, geen pure power delivery ed.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Omdat mijn smartphone sneller kan laden dan 25w ?
Opdat het handig is om 1 lader te hebben voor smartphone en voor laptop ?
Omdat ik geen goesting heb om altijd mijn 300w lader voor mijn gaminglaptop mee te sleuren, terwijl ik die ook kan opladen met mijn smartphone lader ?
Omdat ik liever een lader heb met meerdere aansluitingen ?
Redenen genoeg om niet voor die standaard Ikea lader te gaan. Dat gezegd zijnde, die ikea lader komt bijna overal heel goed uit de tests voor z'n geld
Opdat het handig is om 1 lader te hebben voor smartphone en voor laptop ?
Omdat ik geen goesting heb om altijd mijn 300w lader voor mijn gaminglaptop mee te sleuren, terwijl ik die ook kan opladen met mijn smartphone lader ?
Omdat ik liever een lader heb met meerdere aansluitingen ?
Redenen genoeg om niet voor die standaard Ikea lader te gaan. Dat gezegd zijnde, die ikea lader komt bijna overal heel goed uit de tests voor z'n geld

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Klopt niet, alle iPhones sinds de iPhone 8 en de min-of-meer recentere MacBooks ondersteunen het Power Delivery protocol.devilkin schreef: 21 dec 2024, 21:44 Dat is gewoon omdat ze een ander (proprietary) laaf protocol gebruiken, geen pure power delivery ed.
Maar voor de zwaardere MacBooks(Pro segment) is 45W niet voldoende, en moet je dus uitkijken naar een zwaardere lader.
Zolang je bij betrouwbare merken blijft(en voor MacBook Pro's kijkt naar een lader die >60Watt ondersteunt) heb je geen enkel probleem(persoonlijk ondervinding).
Van goedkope brol, die een CE(China Export) ipv. een CE(conformité européenne)-label moet je best sowieso wegblijven, ongeacht welk product je wilt opladen.
- devilkin
- Administrator
Mijn post was een antwoord op de post daarboven, over OPPO. Apple hardware heb ik niet.Stroper schreef: 21 dec 2024, 22:37 Klopt niet, alle iPhones sinds de iPhone 8 en de min-of-meer recentere MacBooks ondersteunen het Power Delivery protocol.
Maar voor de zwaardere MacBooks(Pro segment) is 45W niet voldoende, en moet je dus uitkijken naar een zwaardere lader.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Hangt af van laptop/gebruik. In sluimerstand zal ie waarschijnlijk wel opladen. Maar mocht dit bv. een 16 inch laptop zijn waarop je videobewerking doet, dan zal 65W het minimum zijn(en misschien zelfs te weinig). Maar bij andere laptop & gebruik is 45W misschien al voldoende.marcvt63 schreef: 22 dec 2024, 09:05 zou ik met een 45 of 65 W mobiele lader ook laptop kunnen laden?
zo moet ik nooit die zware lader meesleuren?
Kijk sowieso eens naar de specs van je originele oplader.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Deze nieuwe van Ikea, 15 euro, sinds een tijdje in gebruik voor twee laptops en twee Samsungs S23. Werkt perfect.marcvt63 schreef: 22 dec 2024, 09:05 zou ik met een 45 of 65 W mobiele lader ook laptop kunnen laden?
zo moet ik nooit die zware lader meesleuren?
https://www.ikea.com/be/nl/p/sjoess-usb ... -80574438/
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
Yep, juist.iceke schreef: 21 dec 2024, 22:21 Redenen genoeg om niet voor die standaard Ikea lader te gaan. Dat gezegd zijnde, die ikea lader komt bijna overal heel goed uit de tests voor z'n geld![]()
Ik was aan het kijken naar mijn gebruik.
Ik heb geen laptop en voor mijn ipad gebruik ik de originele.
Als ik een nieuwe lader koop is dat dus enkel om een gsm op te laden en dan is die €6 de beste deal denk ik.
-
- Plus Member
- Bedankt: 27 keer
Dit kan niet bij een schakelende voeding. Als ze kapot gaan dan komt er gewoon niets meer uit.Sinna schreef: 21 dec 2024, 10:20 Wattage is minder van belang als het voltage en de polariteit maar juist zijn. Chinese brol vermijd je inderdaad best: als een voeding doorslaat en 220V doorgeeft, dan is je toestel gefrituurd.
Het is een fabel dat schakelende voedingen bij doorslaan de netspanning doorgeven.
Er is steeds scheiding door een transformator, die kan primair doorbranden maar zal geen 230V (het is geen 220 meer) op je apparaat zetten.
Het enige probleem is dat Chinese brol vaak niet voldoet aan storings-normen, veiligheids-normen alsook gewoon in de brand durft te vliegen.
Mijn advies, koop steeds een lader in een winkel IN Europa, dan ben je zeker dat die (normaal) aan alle eisen voldoet.
Ook polariteit speelt geen rol want USB is een standaard, hij heeft het over een Samsung lader, ja neem gewoon de 45W.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Er zijn nochtans heel wat voorbeelden te vinden van opladers waarbij het 5V-circuit en het 230V circuit zo dicht tegen elkaar liggen, dat het ronduit gevaarlijk is.Joop schreef: 5 maanden geleden Het is een fabel dat schakelende voedingen bij doorslaan de netspanning doorgeven.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ik koop geen originele laders meer, te duur voor wat het is.
Ik heb hier Belkin/Ugreen/x-storm met meerdere uitgangen, wat veel handiger is.
Dit was de duurste (gekocht in promotie), maar gaat altijd steeds mee op reis.
De 2 extra stopcontacten achteraan zijn handig en schakelen mee met de knop.
https://eu.ugreen.com/nl/collections/ga ... -c-charger
Tablet vraagt/krijgt 45W en de smartphone 25.
Ik heb hier Belkin/Ugreen/x-storm met meerdere uitgangen, wat veel handiger is.
Dit was de duurste (gekocht in promotie), maar gaat altijd steeds mee op reis.
De 2 extra stopcontacten achteraan zijn handig en schakelen mee met de knop.
https://eu.ugreen.com/nl/collections/ga ... -c-charger
Tablet vraagt/krijgt 45W en de smartphone 25.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Plus Member
Sorry hoor, maar ik ken er geen voorbeelden van.heist_175 schreef: 5 maanden geledenEr zijn nochtans heel wat voorbeelden te vinden van opladers waarbij het 5V-circuit en het 230V circuit zo dicht tegen elkaar liggen, dat het ronduit gevaarlijk is.Joop schreef: 5 maanden geleden Het is een fabel dat schakelende voedingen bij doorslaan de netspanning doorgeven.
Wat wel gebeurt is dat de componenten het opgegeven vermogen niet kunnen verwerken en dan doorbranden, letterlijk in brand vliegen.
Een EU-lader met het echte CE label kan dat normaal niet gebeuren, in tegenstelling tot de C E - China Export.
De laders die in Europa in de winkels liggen moeten het CE label hebben en veilig zijn. Op Ali en andere chinese sites, tja, die trekken zich van god noch gebod iets aan.
Dat zijn gewoon laders die niet getest worden op storing en veiligheid, kan je net zo goed je vinger in de muur steken

Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik lees hier, koop geen chinese brol, dat versta ik maar anderzijds...welke laders komen niet uit China...
Ik probeer me te beperken tot Anker of Ugreen maar ook die zullen in die regio wel ergens gebouwd worden zeker..
Als je gsm aan meer dan 25w kan laden is een zwaardere lader zinvol, anders niet...
Dus het is niet alleen je lader maar dat ik combi met je gsm toestel..
Ik heb hier enkele kleinere laders liggen voor wanneer we op vakantie gaan en bv de kinderen id slaapkamer.
In de woonkamer heb ik een zwaardere liggen waar verschillende usb kabels aanhangen zodat tegelijk gsms of tablet kunnen opgeladen worden..
Tom
Ik probeer me te beperken tot Anker of Ugreen maar ook die zullen in die regio wel ergens gebouwd worden zeker..
Als je gsm aan meer dan 25w kan laden is een zwaardere lader zinvol, anders niet...
Dus het is niet alleen je lader maar dat ik combi met je gsm toestel..
Ik heb hier enkele kleinere laders liggen voor wanneer we op vakantie gaan en bv de kinderen id slaapkamer.
In de woonkamer heb ik een zwaardere liggen waar verschillende usb kabels aanhangen zodat tegelijk gsms of tablet kunnen opgeladen worden..
Tom
- heist_175
- Moderator
Het probleem is niet waar iets gemaakt is, want dan voldoet geen enkele telefoon. De veel te dure iPhones worden ook in China gemaakt.
Het probleem is evenmin waar iets gedesignd is, want BYD speelt de rest van de EV-merken naar huis.
Het probleem is wel "té goedkoop": goedkoop design (te weinig fysieke ruimte tussen 230V en 5V), goedkope componenten (die de tand des tijds niet weerstaan) en te goedkope uitvoering (slecht vastgemaakt, ...).
Het probleem is evenmin waar iets gedesignd is, want BYD speelt de rest van de EV-merken naar huis.
Het probleem is wel "té goedkoop": goedkoop design (te weinig fysieke ruimte tussen 230V en 5V), goedkope componenten (die de tand des tijds niet weerstaan) en te goedkope uitvoering (slecht vastgemaakt, ...).
- devilkin
- Administrator
Of gewoon een goedkoop design: minimum aantal componenten waarmee het net werkt, maar je andere problemen kan hebben. (zelf meegemaakt met usb utp dongle van nonkel Ali)
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Mensen kijken vooral en soms enkel naar de prijs. Goedkoop is daarom vaak duurkoop.
Ik ben nogal gierig maar voor spullen wil ik meestal het beste voor mijn geld. Als je twee keer zo snel opnieuw iets moet kopen is dat vaak duurder dan de beste/duurste optie en je hebt heel de tijd met brol gewerkt. Dat wil niet zeggen dat duur automatisch goed is maar de prijs zit altijd ergens.
Ik ben nogal gierig maar voor spullen wil ik meestal het beste voor mijn geld. Als je twee keer zo snel opnieuw iets moet kopen is dat vaak duurder dan de beste/duurste optie en je hebt heel de tijd met brol gewerkt. Dat wil niet zeggen dat duur automatisch goed is maar de prijs zit altijd ergens.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
Ik heb het persoonlijk gehad met Aziatisch. Zo kocht ik een Samsung Was/droger in een. Het ding ging na 2,5 jaar kapot. Het bleek zoals gewoonlijk bij Aziaten een productie fout te zijn. Dus garantie geclaimd, nee hoor, buiten garantie. Maar ze waren coulant en als ik betaalde voor een 200 euro dan kwamen ze hem maken. Ik balen, maar goed nieuwe was duurder. De technieker kwam, maakte het toestel, startte een test-was en het werkte. Nadat hij weg was draaide ik een gewone was, en knal, weer kapot. Dus ik nam opnieuw contact op, het was mijn schuld en ik kon opnieuw (1 uur na reparatie) betalen maar nu 400 euro, want het was mijn schuld. Woedend was ik! Dus Samsung buiten en nooit nog een Aziatisch merk. De Samsung was niet eens de goedkoopste. Maar opnieuw wisten ze van een ontwerpfout...ik had beter moeten weten. Nu heb ik een AEG, zelfde prijs en werkt ook nog eens veel beter.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- heist_175
- Moderator
Het is nogal onzinnig om uw werdervaren met 1 product toe te schrijven aan een continent.
Het is net Toyota die de standaard qua bouwkwaliteit omhoog gebracht heeft, net als Samsung en LG.
Niet vergeten dat zowat alle high-tech in Azië gemaakt en in elkaar gezet wordt. Ik denk dat uw weerzin misplaatst is.
Maar we leven in een vrije wereld, als je uzelf wil beperken door producten van een content te negeren, kan dat gewoon.
Het is net Toyota die de standaard qua bouwkwaliteit omhoog gebracht heeft, net als Samsung en LG.
Niet vergeten dat zowat alle high-tech in Azië gemaakt en in elkaar gezet wordt. Ik denk dat uw weerzin misplaatst is.
Maar we leven in een vrije wereld, als je uzelf wil beperken door producten van een content te negeren, kan dat gewoon.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
iphone zou dan ook brol zijn. Wat wordt er trouwens niet in Azië gemaakt.
Een economische wet is dat men best produceert waar dat het goedkoopste kan, dat is maar zelden hier en vaker in Azië. Bovendien kunnen ze hier ook brol maken, het is gewoon duurdere brol
Een economische wet is dat men best produceert waar dat het goedkoopste kan, dat is maar zelden hier en vaker in Azië. Bovendien kunnen ze hier ook brol maken, het is gewoon duurdere brol

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
Niet 1 product hoor, ik heb gewerkt met die gasten. Ze doen amper tot niet aan quality control, en als het dan toch fout gaat doen ze geen recall maar je krijgt gewoon een nieuw apparaat.heist_175 schreef: 5 maanden geleden Het is nogal onzinnig om uw werdervaren met 1 product toe te schrijven aan een continent.
Is de garantie over en je wil een reparatie dan kost je dat zoveel dat je beter nieuw kan kopen.
Azie maakt zeer veel brol, kom je vanzelf wel achter als je garantie verlopen is. Want reserve onderdelen leveren ze niet, of aan heel hoge prijzen.
Ze doen aan massa-productie en niet aan support of aftersales. Het is dat garantie verplicht is, maar waar het niet hoeft doen ze het gewoon niet.
De producten die voor bv Europese bedrijven in Azie gemaakt worden hebben heel andere eisen en zijn ook een stuk duurder.
Zal je een voorbeeld geven: Medion is een Aziatisch bedrijf dat o.a. voor de Aldi producten maakt, zo maken ze ook computers.
Dezelfde moederborden en videokaarten zitten ook in Dell, IBM, Levono etc, maar als je de printplaten naast elkaar legt dan zie je componenten ontbreken.
Zo ontbreekt Medion gewoon Video-output filters want dat kost geld, een gewone burger zal dit niet opmerken maar Cad-cam tekenaars wel.
Ook ontbreken veelal noodzakelijke regulators of BIOS functies gewoon omdat het product zo goedkoop mogelijk gemaakt moet worden, dus laten ze functies uit de bios die problemen zouden kunnen geven. Ook leveren ze geen updates van de BIOS als er niet genoeg klachten zijn, waar Dell dat wel doet.
Hetzelfde met bv Amateur transceivers, koop je er een die niet op de EU gericht is dan ontbreekt er heel veel om de kosten te drukken, koop je een EU-versie dan zit het er wel in. Ook is de garantie anders.
Ja ze kunnen mooi spul maken, maar wat ze voor hun eigen markt maken is beduidend slechter. Nu De Lijn BYD bussen heeft aangekocht, ik moet zien hoe lang die meegaan.
Of mensen die Chinese EV's gekocht hebben, veel succes. Al is Tesla niet beter

Toegevoegd na 3 minuten 3 seconden:
De Iphone wordt door Foxconn gemaakt in China. Maar het is een product ontworpen en verkocht door Apple.Dizzy schreef: 5 maanden geleden iphone zou dan ook brol zijn. Wat wordt er trouwens niet in Azië gemaakt.
Dan liggen de specificaties heel anders dan dat Foxconn iets zelf maakt uit eigen naam.
Hun moederborden zijn bv de grootste rotzooi die je kan kopen. (als ze nog maken onder eigen naam)
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- heist_175
- Moderator
Jammer dat de opdracht waar jij aan werkte het niet nodig vond om QC te doen.
Opnieuw: het is net Toyota dat van Quality Control een speerpunt gemaakt heeft. Dus veralgemenen heeft weinig zin.
Als je in uw lastenboek opneemt dat het echt goed moet zijn, zal je krijgen waar je om gevraagd hebt.
-
- Plus Member
Japenners wel, maar zijn zo ongeveer de enigen.
Japanners staan er om bekend, ik heb zelf Honda motoren gehad en had al 110000 op de klok staan, nooit enig probleem.
Zelfs nooit kleppen moeten stellen. Ik spreek dan ook expliciet over China, Korea en Tainwan waar ze het niet nauw nemen.
Japanners staan er om bekend, ik heb zelf Honda motoren gehad en had al 110000 op de klok staan, nooit enig probleem.
Zelfs nooit kleppen moeten stellen. Ik spreek dan ook expliciet over China, Korea en Tainwan waar ze het niet nauw nemen.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
- Bedankt: 183 keer
- Contacteer:
- het voorwerp kan niet zo snel laden.
- het heeft wel usb C maar maakt geen gebruik van Powerdelivery waardoor het maximaal terugvalt op max 2.4A @ 5 Volt (12 watt)
- het apparaat probeert een over aan voltage te onderhandelen met de lader, wat door de lader niet word ondersteunt. (zeer zeldzaam)
en als het helemaal niet oplaad houd de lader zicht heel strikt aan het powerdelivery protocol en worden er over de CC aders van de usb c connectie niet de juiste pullup/pulldown resistors gebruikt om terug te vallen op 2.4 @ 5 volt. en levert de lader helemaal niets
dit laatste was het geval bij de eerste batch raspberry pi's 4's (verkeerde waarde resistors gebruikt) waardoor het niet werkte met veel usb-c laders en je een domme 3@ 5V lader nodig had. in later batches is dit opgelost.
- het heeft wel usb C maar maakt geen gebruik van Powerdelivery waardoor het maximaal terugvalt op max 2.4A @ 5 Volt (12 watt)
- het apparaat probeert een over aan voltage te onderhandelen met de lader, wat door de lader niet word ondersteunt. (zeer zeldzaam)
en als het helemaal niet oplaad houd de lader zicht heel strikt aan het powerdelivery protocol en worden er over de CC aders van de usb c connectie niet de juiste pullup/pulldown resistors gebruikt om terug te vallen op 2.4 @ 5 volt. en levert de lader helemaal niets
dit laatste was het geval bij de eerste batch raspberry pi's 4's (verkeerde waarde resistors gebruikt) waardoor het niet werkte met veel usb-c laders en je een domme 3@ 5V lader nodig had. in later batches is dit opgelost.
Greetz cyberbug

-
- Plus Member
Apparaten die kunnen communiceren met de voeding kunnen het voltage tot 48V opdrijven aan 3A, en ja dan heb je zo'n 150W laadsnelheid.
Maar zowel je apparaat als je lader moet het kunnen, anders laden laden ze aan zo'n 15W max.
Maar zowel je apparaat als je lader moet het kunnen, anders laden laden ze aan zo'n 15W max.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet