Uitfasering DVB-C (Digibox, Digicorder en CI+ module)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Dizzy schreef: 03 dec 2024, 20:14 Net zoals bij alles veranderen de voorwaarden voortdurend. TV of streaming is niet verplicht, wil je de voorwaarden niet dan kan je je abo opzeggen als je het niet de moeite vind. Je kan niet verwachten dat men voor uw voorkeur een gans systeem gaat behouden. De vraag bepaalt of investeringen gebeuren of niet. Uiteindelijk draait het allemaal om geld en niet om jouw toffe televisieavond.
Ik wist niet dat ik de enige was die DVB-C gebruikte...
Nog eens, het is een vals gevoel van vrijheid dat je verkoopt, want eens DVB-C er niet meer is, zul je sowieso meer betalen.
Jij doet alsof minder keuze beter is.
Dat is niet zo.
Dizzy schreef: 03 dec 2024, 20:14 Mensen interesseren zich minder in de tech an sich, dat is hier anders omdat we op een techforum zitten maar de meeste kijkers interesseren zich geen bal of hun beeld er via een kabel van koper of fiber komt of via gsm netwerk, als er maar goed beeld is.
Tot ze merken dat ze veel meer moeten betalen.
Ik heb hier ook een massa klagers gezien toen het sharen van Netflix beperkt werd.
Maar zoals altijd zijn er die voor zichzelf het klagen goedkeuren maar voor een ander niet.
Dizzy schreef: 03 dec 2024, 20:14 Streaming wordt niet opgedrongen, je kan kiezen om te streamen en je kan ook nog altijd je kabelabo houden zolang men het zal ondersteunen.
Wat een onzin, het hele topic gaat precies over het stopzetten in 2030.
Dus die keuze is er binenkort niet meer.
Dizzy schreef: 03 dec 2024, 20:14 Conclusie van heel het verhaal is dat DVB-C een aflopend verhaal is
En hier vlak boven beweer je dat streaming niet wordt opgedrongen, terwijl je zelf zegt dat het alternatief afgebouwd wordt...
Dizzy schreef: 03 dec 2024, 20:14 en dat je er op verschillende manieren mee om kunt gaan, proactief of gewoon mijmeren over de schone oude tijd toen de ster van DVB-C nog blonk. In een prachtig land als het onze zijn alle opties mogelijk maar heeft ook alles consequenties. Kiezen is immers verliezen.
Er IS GEEN KEUZE, in tegenstelling tot wat je beweert.
Het enige wat je kunt doen als je geen streaming wilt, is zo lang mogelijk je DVB-C gebruiken, en dat is wat ik ga doen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Je bent inderdaad niet de enige maar het is een feit dat het aantal streamers toeneemt. Men gaat geen zaken afschakelen als ze er meer geld mee kunnen verdienen. Ik bepaal ook niet of het systeem moet bestaan, ik probeer u maar de beweegredenen te schetsen.

En het sharen werd toch beperkt. Het was een achterpoort die soms misbruikt werd, logisch dat dat op termijn verdwijnt of aangepakt wordt. Bedrijven willen geld verdienen, ze zijn er niet voor onze schone ogen. Klagen bij een bedrijf kan werken maar ook daar moet je dan wel actief iets doen en niet gewoon op een techforum uw gal spuien. Bedrijven zullen hun belangen afwegen en kunnen een geste doen om een klant te behouden maar ze gaan nooit een gans systeem behouden als dat voor hen niet interessant is. Wie het sharen gebruikte kon kiezen, abo nemen of opzeggen. Ik heb gekozen voor opzeggen en enkel een paar maanden kijken. Blijkbaar waren er toch heel wat delers die toch een abo namen en ze gaven daarbij Netflix gelijk. Ze rollen dat systeem dus verder uit.

Zolang men het zal ondersteunen lijkt me geen onbegrijpelijk Nederlands. Keuzes veranderen, soms is dat jammer en zal je bepaalde voordelen missen maar wie zich aanpast kan soms een ander voordeel vinden. Bedrijven passen zich aan aan de markt en moeten dat ook om winstgevend te blijven. Er zijn genoeg voorbeelden van bedrijven die verdwenen zijn omdat ze dat niet deden. Televisie is een product en geen recht.

Jij mag en kan inderdaad zolang mogelijk DVB-C gebruiken. Veel succes ermee.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Dizzy schreef: 02 dec 2024, 16:21 Je hebt gelijk dat het aanbod niet eindeloos is en soms stukken verdwijnen. Dat is jammer maar anderzijds is het aanbod wel altijd ruim.
Welja, wat je ruim noemt. Er is een hele hoop dingen waar ik nog steeds geen (streaming)alternatief voor heb gevonden. Zowat alles dat op BBC First wordt uitgezonden. We zijn nu bezig met alle seizoenen van Murdoch Mysteries te bekijken, op ons eigen tempo. Allemaal opgenomen op de digicorder. Zeg me maar waar ik die moet vinden als ik geen digicorder meer heb. En platformen zoals TV Vlaanderen of NLZIET met hun "je hoeft niks op te nemen want je kan tot 7 dagen terugkijken!" zijn hier natuurlijk ontoereikend voor. DVD's van de serie zijn ook alleen maar te vinden met enkel Engelse ondertitels voor de eerste seizoenen en daarna zelf geen enkele ondertitel. En er is geen enkel streamingplatform dat deze reeks in zijn aanbod heeft.

Hetzelfde geldt voor: Vera, Miss Scarlet, Sister Boniface, Father Brown, Grantchester, Miss Fisher,… Als ik mijn digicorder niet meer kan gebruiken blijft er eigenlijk niks anders over dan illegaal te gaan downloaden.

Niet iedereen wil al die gehypete brol zien die op Netflix staat en naar de VRT hebben we denk ik al 10 jaar niet meer gekeken, die programma's interesseren me echt niet. Maar wat ik dus wel graag zie, zal ik niet meer kunnen opnemen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Klopt, het is een persoonlijke kwestie en interesses verschillen nu eenmaal. Zelf heb ik genoeg aan een paar maanden per jaar om alles te zien wat mij interesseert bij de streamers.

Ik was ook voorstander van het opnemen maar blijkbaar gaat de meerderheid voor streamen en is daar meer mee te verdienen. Ik ben maar de boodschapper.

Anderzijds ga je niet sterven als je een serie of film niet ziet, het is ook maar entertainment en daarvan is er wel genoeg. Ik kijk nu minder TV maar ik doe andere dingen en heb meer tijd voor oa fotografie. Er zijn nog geen afkickverschijnselen :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
  • Citeer
  • Citeer

Blijkbaar plant Telenet "binnenkort" de uitfasering van één of meerdere Play Sports DVB-C-kanalen.
Opgelet: binnenkort bieden we Play Sports enkel nog aan op de Telenet TV-box (IP). Vervang je Digibox of Digicorder om van Play Sports te blijven genieten.
bron: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/entertainment/wat-is-play-sports?multisolution_attribute=Bestellen
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer
  • Citeer
  • Citeer

En als je geen internet van Telenet neemt kan je geen TV-box krijgen. Of heb ik iets gemist ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer
  • Citeer
  • Citeer

Tv box zonder internet gaat. Kost u inclusief play sports een 64 euro. Maar je zit dan wel met een modem van Telenet.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer
  • Citeer
  • Citeer

Ik heb al een modem van Telenet. Twee jaar geleden was onze gekochte digicorder stuk. Ik wou een TV-box in de plaats. Dat kon niet omdat we geen internet van Telenet afnemen. We huurden dan maar een refurbished digicorder. Een nieuwe hadden ze niet.
We hebben alleen TV van Telenet, geen opties.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
gvo7
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

Vreemd, Vandaag nog gebeld om digitale tv only te gaan en dat was geen probleem. Ze proberen wel internet mee te verkopen (komt dan op 93 euro uit).
Geen idee of extra pakketten een rol spelen in de commerciële keuze van T€l€n€t
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Al meermaals aangehaald hier dat dit niet kan.
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer
  • Citeer
  • Citeer

Het gaat misschien over digitale TV iconic, dat kan wel zonder internet abo van telenet.
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Telenet Tv zonder telenet internet kan alleen met digicorder of digibox. Niet met recentere boxen.
Ratface
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Ja, dat bedoelde ik door te zeggen 'TV iconic'. Maar blijkbaar kan TV iconic ook besteld worden met nieuwste generatie boxen, dus wat ik zeg klopt niet inderdaad, mijn fout.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Het vreemde is dat ik als Business klant (ik heb nu alleen maar een gekochte Digicorder) wel een tv box kan bestellen, zonder internet. Bij de FAQ staat alleen dat je een kabelabonnement en een tv box nodig hebt en verder niks. Als ik echter wil bestellen via de klantenzone, dan lukt het niet. Kan trouwens ook weer een of andere fout in hun systeem zijn, want ik probeer een tv box te bestellen en de melding is "Je digicorder kan niet omgeruild worden zonder Telenet internet." (terwijl ik helemaal niks wil omruilen)

De prijs voor "enkel tv" voor business klanten is trouwens 32,27 euro per maand. Ook behoorlijk prijzig.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

kippewit schreef: 4 maanden geleden De prijs voor "enkel tv" voor business klanten is trouwens 32,27 euro per maand. Ook behoorlijk prijzig.
Dat is de prijs voor het kabelabonnement (€21.32 pm) en de eerste decoder/TV Box (€10.95 pm) = €32.27 pm
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... arieven/tv
charlez schreef: 4 maanden geleden Telenet Tv zonder telenet internet kan alleen met digicorder of digibox. Niet met recentere boxen.
kan ???
Puur technisch gezien zou Telenet perfect een TV Box kunnen aansluiten op een modem zonder internet.
Voor het streamen van VOD, terugkijk TV, opnames, en zelfs live TV (TV Box IP) is er eigenlijk geen internet nodig, deze trafiek blijft toch binnen het Telenet netwerk ...

Maar zonder internet kunnen de Apps op de TV Box niet werken (Netflix, Youtube, Disney+, Zender Apps, etc ...).
Vandaar dat ze de TV Box niet zonder internet willen activeren?
gvo7 schreef: 4 maanden geleden Tv box zonder internet gaat. Kost u inclusief play sports een 64 euro. Maar je zit dan wel met een modem van Telenet.
bron?
De eerste die erin geslaagd is om een TV Box te krijgen zonder een Telenet internet abonnement mag zich hier melden.
Liefst met kopie van zijn factuur, waarop Telenet TV, met TV Box (IP) staat zonder een internet abonnement of pack :wink:
Ben benieuwd ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
gvo7
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

Telenet klantendienst. Maandag gebeld en laten wegen dat mijn ouders van Telenet One af willen en enkel Digitale TV + Play Sports willen.
Eerst proberen ze dan de 93 euro formule te verkopen. Dan laten weten dat ze geen internet willen, enkel TV met play sports. En dat was mogelijk voor 64 euro.
Ratface
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Nu nog ja...tot play sports niet meer beschikbaar is op de coax.
gvo7
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

Dan gaan ze met een probleem zitten. Je kan toch mensen geen 30 euro extra aanrekenen om Play Sports te kunnen ontvangen.
Technisch kunnen ze dit aanbieden op de IP box zonder een internet service te verkopen. Ze zullen dat ook aanbieden maar natuurlijk gaat dat geen standaard product zijn dat je op de website kan vinden.
Ratface
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Lees a.u.b. eens gans het topic vanaf het begin door. Ik heb reeds 2x aangehaald dat er iets niet klopt met deze praktijken.

Nu ze klanten voor playsports wel degelijk gaan pushen naar een 'TV-box IP' en ze daarvoor een telenet internetverbinding gaan verplichten begeven ze zich volgens mij wel degelijk op glad ijs m.b.t. koppelverkoop en concurrentievervalsing.

Toegevoegd na 1 minuut 50 seconden:
Mijn ouders hebben ook playsports via een 'oude' digicorder en kregen nog geen informatie m.b.t. het afschaffen van de DVB-C uitzending ervan.

Toegevoegd na 5 minuten 18 seconden:
philippe_d schreef: 4 maanden geleden
charlez schreef: 4 maanden geleden Telenet Tv zonder telenet internet kan alleen met digicorder of digibox. Niet met recentere boxen.
kan ???
Puur technisch gezien zou Telenet perfect een TV Box kunnen aansluiten op een modem zonder internet.
Voor het streamen van VOD, terugkijk TV, opnames, en zelfs live TV (TV Box IP) is er eigenlijk geen internet nodig, deze trafiek blijft toch binnen het Telenet netwerk ...

Maar zonder internet kunnen de Apps op de TV Box niet werken (Netflix, Youtube, Disney+, Zender Apps, etc ...).
Ik snap je punt maar vind het een non-argument. Voor mensen die helemaal geen internetverbinding hebben (een absolute minderheid) zou daar dan opkomen 'verbindingsprobleem - check uw internetconnectie' ofzo. Als vervolgens de rest, waar ze voor betalen, wel werkt via het internet-netwerk zie ik geen probleem.
gvo7
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

1/9 stopt de sales van play sports op de niet IP box
1/12 gaan de kanalen weg van dvbc
Ik heb de case voorgelegd van mijn grootouders die digitale tv hebben met playsports en geen enkel apparaat in huis hebben dat IP babbelt

Terechte vraag zei de medewerker en ze ging dit intern bevragen want op hun productfiches staat inderdaad dat minstens easy internet nodig is. Maar ze begreep dat mensen van bijna 90 jaar geen nood hebben aan een internet verbinding en dit dus zou resulteren in een prijsverhoging van 50% + leren werken met een nieuwe interface
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 1 keer
  • Citeer
  • Citeer

Misschien interessant om te weten is dat telenet iedereen richting de tv-box-ip leidt.
Maar als je een pakket neemt met TV en internet blijft TV wel werken als je internet stopzet. Ik heb weet van 5 mensen waar dat zo gelukt is.

Toegevoegd na 11 minuten 8 seconden:
philippe_d schreef: 4 maanden geleden
kippewit schreef: 4 maanden geleden De prijs voor "enkel tv" voor business klanten is trouwens 32,27 euro per maand. Ook behoorlijk prijzig.
Dat is de prijs voor het kabelabonnement (€21.32 pm) en de eerste decoder/TV Box (€10.95 pm) = €32.27 pm
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... arieven/tv
kan ???

gvo7 schreef: 4 maanden geleden Tv box zonder internet gaat. Kost u inclusief play sports een 64 euro. Maar je zit dan wel met een modem van Telenet.
bron?
De eerste die erin geslaagd is om een TV Box te krijgen zonder een Telenet internet abonnement mag zich hier melden.
Liefst met kopie van zijn factuur, waarop Telenet TV, met TV Box (IP) staat zonder een internet abonnement of pack :wink:
Ben benieuwd ...

Je kan het niet zo krijgen, maar wel pakket nemen met internet en dan zelfde dag internet stop zetten.
Beetje omweg, maar het werkt wel. Niet laten afdreigen bij de klantendienst.
Ratface
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Ben je zeker dat dit 100 percent werkt voor de pure streaming gebaseerde TV-box IP??
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

En mag je de modem dan houden? Want zo werkt IP TV, en zetten ze dan al het internet verkeer buiten IP TV uit?
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
Steven7
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Bij zowel de TV-box als de TV-box-ip weet ik dat het werkt. Wel met de modem van telenet.
De laatste waarbij ik het heb zien werken was met de TV-box. Strafste van al was dat telenet het publiek internet niet had uitgeschakeld.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Kijk als het gewoon zonder internet kan dan zullen ze mij ook wel als tv klant houden als ik mijn Digicorder niet meer kan gebruiken. Maar ik ga er niet verplicht internet bijnemen. Ik vraag me trouwens af in hoeverre dit eigenlijk allemaal mag. Is dat niet gewoon zuivere koppelverkoop?
Ratface
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Koppelverkoop mag, echter niet onder bepaalde voorwaarden. Voorwaarden waar telenet volgens mij onder valt. Werd hier reeds gepost en besproken in dit zelfde topic...
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Bij Proximus is dit toch ook zo en daar wordt niet gezegd dat het koppelverkoop is, raar toch ?
Zou inderdaad een goede oplossing zijn om enkel Telenet TV in de toekomst te behouden. Hopelijk blijft die mogelijkheid :beerchug:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
  • Citeer
  • Citeer

Telenet is in principe decretaal verplicht om TV-only aan te bieden.
Dit geldt niet voor een betaalzender zoals Play Sports maar bijvoorbeeld wel voor een basiszender VRT 1 die de Ronde van Frankrijk uitzendt.
Meer uitleg, zie viewtopic.php?p=1016275#p1016275
Ratface
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

lacer schreef: 4 maanden geleden Bij Proximus is dit toch ook zo en daar wordt niet gezegd dat het koppelverkoop is, raar toch ?
Zou inderdaad een goede oplossing zijn om enkel Telenet TV in de toekomst te behouden. Hopelijk blijft die mogelijkheid :beerchug:
Het is net wel koppelverkoop, omdat het technisch perfect gescheiden kan worden verkocht. Of het allemaal wel koosjer is, dat is de vraag!
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

dat heb ik inderdaad ook altijd vreemd gevonden. vroeger was het zelf zo dat je voor adsl ook een vaste lijn moest bijnemen, of voor een raw copper moest bijbetalen...
Greetz cyberbug

Afbeelding
Steven7
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Nu betaal je ook voor die raw copper, alleen is dat al bij het internet verrekend.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 59 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Dat het netwerk niet gratis is begrijp ik wel . Dat er persé een analoog signaal op moest en dat Disoveryline was goedkoper was dan raw copper bij de OLO's heb ik nooit begrepen. Ook toen BGC internet mét en zonder analoge lijn even duur maakte (waarbij ze konden laten uitschijnen dat voor hen het netwerk dan wel gratis is) greep bipt weer niet in...

@topic Waat staat dat telenet TV only moet aanbieden? En hoe gaan ze telenet verplichten dit te doen als ze dezelfde techniek (iptv) als Px gebruiken die deze verplichting niet heeft? Zelfs het medium is bij sommige mensen (glasvezel) hetzelfde. Dat gaan ze heel moeilijk kunnen afdwingen vrees ik.
Tn zal die afweging wel maken, ik denk dat ze liever minder klanten hebben die (veel) meer betalen dan meer klanten die minder betalen.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Een kennis gebruikt nu al een week BASE TV met de TV-box en wil graag overschakelen naar het compacte signaal. Aangezien BASE geen tweede TV-box toestaat en de klant een beperkt internetabonnement heeft—waarbij het dataverbruik van lineaire TV via de TV-box niet meetelt—vormt de BASE TV-app op een Chromecast geen haalbaar alternatief. Zou het mogelijk zijn om de TOF-filter te laten verwijderen om dit probleem op te lossen? Hopelijk wel. Heeft iemand tips? Merci.
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
Ratface
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Franse zenders zouden ook gaan verdwijnen via DVB-C van Telenet, dus niet enkel play sports. Dit volgens een bericht aan mijn ouders in hun 'mijn telenet' omgeving.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

VossyGamer schreef: 3 maanden geleden TOF-filter
Heeft die al eens geprobeerd de coax in de TV te steken, zit er wel of geen TV signaal op?
TV instellen om dit te testen doe je zo: https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... je-tv.html
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Hier is Base Enkele weken geïnstalleerd (er werd toen een nieuwe filter geplaatst. Er zat eerst helemaal geen signaal op de kabel, ook geen internet)
ik heb de TV laten scannen met de instellingen voor vlaanderen en er werden 0 Kanalen gevonden. vermoedelijk zit er bij Base installaties dus standaard een TOF filter tussen. vermoedelijk is dit in combinatie met max één TV box, om het veel duurdere Telenet abonnement interessanter te maken dan Base voor veel mensen...
Greetz cyberbug

Afbeelding
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 33 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Ratface schreef: 3 maanden geleden Franse zenders zouden ook gaan verdwijnen via DVB-C van Telenet, dus niet enkel play sports. Dit volgens een bericht aan mijn ouders in hun 'mijn telenet' omgeving.
de extra betalende franse zenders ;) de rest blijft voorlopig in het basis abbo zitten tot rond 2030 of iets later.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Ratface
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Ah ok, dat stond er niet bij bij hen. Goed om weten.
gvo7
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

gvo7 schreef: 4 maanden geleden 1/9 stopt de sales van play sports op de niet IP box
1/12 gaan de kanalen weg van dvbc
Ik heb de case voorgelegd van mijn grootouders die digitale tv hebben met playsports en geen enkel apparaat in huis hebben dat IP babbelt

Terechte vraag zei de medewerker en ze ging dit intern bevragen want op hun productfiches staat inderdaad dat minstens easy internet nodig is. Maar ze begreep dat mensen van bijna 90 jaar geen nood hebben aan een internet verbinding en dit dus zou resulteren in een prijsverhoging van 50% + leren werken met een nieuwe interface
Ik had deze week nog eens teruggebeld naar telenet met de vraag of ze nu al weten hoe mijn grootouders play sports gaan kunnen gebruiken vanaf 1/12 (zonder daar internet bij te nemen).

Bij telenet hebben ze dus nog geen antwoord klaar en zitten zelf nog te kijken hoe ze dat gaan aanbieden. De medewerker gaf het voorbeeld van rusthuizen waar de klantendienst telenet tv hebben (vaak in combinatie met de sport bundel) Maar telenet is niet altijd de partij die daar het internet mag voorzien.

Vanaf september gaan ze pas een antwoord kunnen geven gezien nieuwe (playsport) klanten vanaf dan de ip box moeten nemen om de sportbundel te kunnen bekijken.
680x0
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 12 keer
  • Citeer
  • Citeer

Ik heb net contact gehad met test aankoop over het feit dat Telenet gebruikers die enkel TV en het sport pakket gebruiken, binnenkort compleet overbodig een extra internet abo moeten nemen met die nieuwe tv box.

De laatste dagen hadden ze er nog meldingen over gekregen. Het begint wss op te vallen sinds gebruikers een banner op het scherm krijgen dat eind dit jaar alles wegvalt. Dus ze vermoeden dat er nog meer meldingen komen.

Nadat ik kort had uitgelegd wat het probleem is ging dit zeker intern verder bekeken worden. Hoe meer meldingen hoe beter uiteraard.

Dus als er nog mensen de moeite willen doen een klacht neer te leggen, graag.

Want dit zijn gewoon schandalige praktijken en hopelijk komt er iets van actie uit de kant van test aankoop.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”