Ervaring Carglass

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
jaku627
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Beste forumleden, heeft er iemand van jullie ervaring met het vervangen van een ruit bij Carglass?

Mijn achterruit bestaat uit 3 panelen glas en 1 daarvan is gesprongen. Bij dealer moet ik wachten tot de persoon die dat plaatst beschikbaar is en moet de hele ruit vervangen worden.
Heb ook eens naar Carglass gebeld die mij pas later een offerte kunnen maken aangezien ze nog niet goed weten of ze aan de ruit kunnen komen.

Ik kreeg het voorstel een tijdelijke plexiglas ruit te laten steken, maar ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft? Is dat netjes of is dat maar iets beroerd?
Zag een review van NL waar ze zeiden dat dat er gewoon met duct tape opgeplakt was en indien dat zo is lijkt mij dat de kost niet waard.

Ik weet ook niet hoeveel zo een tijdelijke herstelling kost .. medewerker wist zelf niet goed hoe dat ging of wat te verwachten enkel dat het 45min zou duren..

Kijk uit naar jullie input, thx !!
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Die tijdelijke plexiglas is inderdaad echt een noodoplossing, wordt normaal zelfs niet aangerekend als je de nieuwe ruit bij hen besteld. Heb dat ook laten doen nadat een zijruit was ingeslagen :(. Maar zoals vermeld, das echt een noodoplossing, niet gewoon ducttape ... maar zeker niet iets om paar weken mee rond te rijden.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

Mijn ervaring met Carglass is niet goed. Ik had geen andere keuze toen omwille van de verzekeringsvoorwaarden.
Achteraf bleken er 2 problemen:
Ten eerste: waterinsijpeling ter hoogte van de achteruitkijkspiegel. Met als gevolg vochtproblemen in de auto, geurhinder, natte vloermatten en roest onder die matten en uiteindelijk de autoradio die stuk ging. We legden toen niet het verband met de eerder vervangen voorruit en ook de garage zocht de oorzaak bij het schuifdak. Maar ondanks enkele herstelpogingen kregen die het probleem niet opgelost.
Ten tweede:
Toen ik bij een carrossier ten rade ging voor dat roest merkte die ook corrosie op langs de rubbers van de voorruit.

Ik gaf hem de opdracht om dat te herstellen en hij vond meteen 2 oorzaken van beide problemen.

1. Carglass had te weinig of geen kit gebruikt bovenaan de voorruit, ter hoogte van de achteruitkijkspiegel. Langs daar kwam dus al die tijd water binnen.
2. Carglass had bij het lossnijden van de vorige voorruit te hard/te diep in de lijmkit gesneden waardoor er rondom een kras was tot op het blote metaal, dat in combinatie met het lek hard ging roesten.

Sindsdien ben ik altijd bij een onafhankelijke glasplaatser gegaan. Top service en ook goedkoper. (logisch want die moeten geen TV en radio-advertising betalen en de overhead voor heel die keten).
Dat carglass niet zeker is of ze het kunnen doen en aan welke prijs is typisch voor hun slecht opgeleid personeel.
Bij die onafhankelijke kreeg ik dadelijk een scherpe prijs en zeer snelle uitvoering. Ook zij hebben toegang tot overnight levering vanuit een grote stock.

Ik ga er vanuit dat er in elke regio wel onafhankelijke autoruitenplaatsers zijn.
jaku627
Member
Member

Thx Sasuke, ik begrijp zeker dat dat een noodoplossing is en zou er hopelijk niet langer dan een week mee moeten rondrijden, maar vraag mij af of het de moeite is ..

Heb het gat nu zelf dichtgemaakt met tape en plastic folie, maar mooi is het niet en voel me er ook niet goed bij om zo rond te rijden .. je kan het zo lostrekken en inbreken, er zit electronica achter dat nu enkel beschermd is door de folie, misschien niet heel bestand tegen wind, misschien niet helemaal waterdicht, misschien niet bestand tegen snelweg snelheden , .. Wil dus eigenlijk vermijden met mijn << oplossing >> rond te rijden en dacht die tijdelijke ruit dan te laten plaatsen zodat ik me iets meer op mijn gemak voel, maar weet niet of het de moeite en kost waard is.

Ik snap dat ze mss niets aanrekenen als zij de definitieve herstelling doen, maar gezien het geen super courante model van auto is, weet ik nog niet eens of zij het gaan kunnen doen .. of als ik echt lang moet wachten bv op die ruit, dan zal het toch via de dealer moeten ..

Eta
Thx voor het delen van de ervaring R2D2, had jouw reactie nog niet gezien.
Ja snap het wel, ben er ook een beetje sceptical over en weiger mij te laten influencen door reclames die niet te ontlopen zijn. Garage had mij al voorbereid dat het mss via carglass ging moeten voor verzekering, maar dat weet ik nog niet want is pas in het weekend gebeurd en ik kon dus nog niemand bereiken.
Door het vandaag beter te kunnen bekijken is wel duidelijk dat het door een defect aan de auto is
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider
Te Koop forum

Niet de goedkoopste oplossing maar misschien tijdelijk een auto huren? Zodat je die noodoplossing vermijdt?
gnomezor
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 7 keer

In het verleden bij Carglass & Autoglass Clinic op twee gelegenheden voor twee verschillende auto's een voorruit laten vervangen door steenslag.
De service was goed bij de twee. Eens gaan horen bij Autoglass Clinic jou in de buurt wat zij voorstellen?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 9 keer

R2D2 schreef: 4 maanden geledenCarglass
Als je ziet welk een bijdrage zij leveren aan D'Ieteren (via Belron) snap je wel dat hun eerste bekommernis niet is om goed werk af te leveren.

Ik zou daar ver van wegblijven.
Nicolas D’Ieteren heeft Belron compleet leeggezogen en hen verplicht dikke en dure schulden aan te gaan.
Je kan je dus verwachten - dat is nu al, maar het zal nog erger worden - aan hoge prijzen voor lage kwaliteit. Die marge hebben ze namelijk nodig om niet failliet te gaan.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het lijkt wel op Carglass-bashing maar toch nog deze aanvulling.
Ik ging initieel naar Carglass voor de legendarische "sterretje in je voorruit dat kleiner is dan 2 euro".
Bij die twee gelegenheden beslisten ze dadelijk voor een volledige vervanging van de voorruit van zodra ze wisten dat de verzekering betaalde. Ik ga ervan uit dat de marge daarop groter is en het risico wellicht kleiner.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn persoonlijke ervaringen met carglass zijn tot hiertoe positief geweest, de laatste 15 jaar.

Altijd proper werk, altijd snel in orde. Het zal er ook vanaf hangen waar je gaat, zoals altijd heb je overal knoeiers.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

idem. Laatste jaren paar keer sterretje laten repareren, 1x een zijruit en 2x een voorruit (verplicht via Carglass/bedrijfswagen). Telkens positieve ervaringen (tot zelfs het afschrapen zonder schade & op nieuwe ruit plakken van de groene DE sticker toe).

Misschien wel belangrijk: altijd gekozen voor de vervanging ter plaatse bij mij thuis en niet in Carglass locatie, geen idee of dat een verschil maakt in druk ofzo.
Oh ja: ook telkens de Carglass persoon een koffietje aangeboden bij aankomst :p
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 32 keer

Een aantal sterretjes en 2 voorruiten met electronica in vervangen.
Steeds tevreden van het resultaat, zowel ter plaatse als aan huis.
PS: Laatste reparatie zal wel toch al een 7tal jaren geleden zijn, maar ik zou ze zo weer vragen.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Hier ook wel tevreden van carglass (als de verzekering betaald tenminste)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Al 2 keer gebruik gemaakt van Autoglass Clinic (Kortrijk). Zeer tevreden van hun werk en was stukken goedkoper dan Carglass!
jaku627
Member
Member

Allen bedankt voor de input 🙌

Meningen zijn een beetje verdeeld en ik geef toe dat ik zelf ook minder happig ben dit type bedrijf te steunen.
Dat gezegd hebbende ; garage kan pas plaatsen over 3 weken ondanks in stock, de vier kleinere plaatsers die ik gebeld heb kunnen allemaal pas binnen de 4 à 6 weken door de levertermijn van de ruit, Carglass kan vanaf morgen......

Goztow's idee was ook heel goed, alleen is mijn persoonlijke situatie wat vervelend gezien het om een pickup gaat die is uitgerust met al mijn materiaal dat ik nodig heb. Niet dat er niet mee te rijden valt maar een stukje achterruit maakt duidelijk een hels verschil aan snelwegsnelheden .. anders had ik dit absoluut overwogen of mij wel kunnen depanneren.

Bij Autoglass Clinic ga ik vandaag nog snel eens mijn licht opsteken. Thx voor het idee!

Carglass is absoluut wel duurder dan de kleinere spelers (1.700 goedkoopste btw-in, waar misschien ook nog iets "te regelen" valt qua werkenuren tov 2.200 Carglass na korting door online aanvraag), maar ook sneller gedepanneerd..... Hoe stom en typisch het ook is, het is jammer genoeg niet meer verzekerd omdat de auto nu net 4 jaar is en ik geen ( kleine) omnium meer heb..

Toch ook wel duidelijke positieve reviews. Ik doe nog even mijn research..
Pro's zijn wel de belofte dat ik snel geholpen zou zijn en de garantie op het uitgevoerde werk ..

Hoop alleen dat het wel 100% dezelfde af-fabriek vrij stevig geblindeerde ruit is, mocht het Carglass worden..
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 9 keer

jaku627 schreef: 4 maanden geleden Autoglass Clinic
Ook tevreden van. Zonder afspraak binnen gereden en snel opgelost.
jaku627
Member
Member

Op aanraden van gnomezor naar gebeld, maar zij kunnen er spijtig genoeg niet aan geraken. Snel, duidelijk, eerlijk antwoord maar helaas dus geen optie :(
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

jaku627 schreef: 4 maanden geleden Hoop alleen dat het wel 100% dezelfde af-fabriek vrij stevig geblindeerde ruit is, mocht het Carglass worden..
Met mijn Abarth 595 hadden ze dat niet gedaan.
Een simpele Fiat 500 ruit geplaatst alhoewel ik het minstens 4 keer heb gezegd dat het een speciale achterruit was.

Het is wel opgelost geraakt en gelukkig maar 5 minuten rijden, maar toch wat tijdverlies geweest.
Victory Not Vengeance
gnomezor
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 7 keer

jaku627 schreef: 4 maanden geleden Op aanraden van gnomezor naar gebeld, maar zij kunnen er spijtig genoeg niet aan geraken. Snel, duidelijk, eerlijk antwoord maar helaas dus geen optie :(
Afbeelding

Deze steenslag/barst tot de rand, had ik opgemerkt in september 2023 op mijn Mazda CX-5 uit 2022.
Ik was verbaasd dat Autoglass Clinic bij de vervanging een Mazda originele voorruit hadden gebruikt.
Bij een eerdere steenslag op mijn Audi A3 uit 2017 vervingen ze bij Carglass de ruit door een exemplaar met een andere bedrukking dus was niet zeker of dit ook OEM was.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”