Yoin naar Digi..... Here comes big trouble!

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Plaats reactie
demarc
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Ik heb een Digi abo aangevraagd met overzetting van bestaand Yoin nummer via de website met vermelding van mijn Yoin klantennummer. Alle persoonlijke gegevens werden via Itsme overgemaakt. Na 4 dagen ontving ik de nieuwe sim kaart. Ik volg de procedure tot activatie. Na 2 uur ontvang ik een 1e sms, nog steeds via mijn Yoin account, dat er "iets" is misgelopen, en de vraag om te bellen naar nummer 080041041. Dat doe ik, er wordt me verteld wordt dat mijn ID-card nummer verkeerd is!! Maar dit werd via Itsme medegedeeld! Reactie: oh, dat snap ik niet... ik zal eens opnieuw proberen.... Dezelfde dag krijg ik in totaal 5 sms-berichten met een nieuwe "mislukking". Variaties op "mijn probleem" waren o.a.: 2x fout klantennummer (dat juist was), 2x verkeerde provider(die juist was), Yoin is onbekend bij Digi, enz... Telkens werd me 100% gegarandeerd, zelfs door een supervisor, dat de transfer na een nieuwe poging zeker in orde zou zijn.
Niets van dat alles, dit zijn gewoon de grootste prutsers en incompetenten in de telecom business.
Er zit niets anders op dan de overdracht te annuleren.
Voor degenen die dezelfde overstap zouden overwegen: geef een paar meer euro uit, maar spaar jezelf een boel onheil!
ben144
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 2 keer

Staat je abo bij Yoin onder exact dezelfde naam als waarmee je bij digi met itsme geregistreerd hebt ?
demarc
Starter
Starter

Alle data vergeleken en deze zijn identiek.
Intussen een 6e sms-bericht ontvangen met dezelfde foutmelding. Opnieuw contact genomen, ze weten het ook niet meer. Dus het abo mondeling opgezegd gezien de onmogelijkheid om te activeren en gevraagd al mijn gegevens uit hun database te verwijderen. Een bericht van opzegging kan je blijkbaar niet online sturen. Top is echter dat voor beide zaken geen bevestiging per e-mail kon worden overgemaakt. Mooi zo! Dit is de allerslechtste en absurdste ervaring met eender welke telecom provider waar ik ooit mee te maken heb gehad.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 46 keer

je hebt recent geen nieuwe id-kaart gekregen en deze nog niet geupdate in itsme?
Na het afhalen van je nieuwe id-kaart, dien je deze manueel in itsme te updaten...
Wordt nogal eens vergeten: https://support.itsme-id.com/hc/nl/arti ... a-wijzigen

Maar dan zou je wel steeds dezelfde foutmelding moeten krijgen uiteraard, niet dat het eerst je id-kaart is, dan je klantennr enz...
demarc
Starter
Starter

Id kaart geen probleem, is van 2016. Nooit gewijzigd.
Het probleem ligt volledig bij Digi. De onzin die ze vertellen is ongelooflijk. Eentje zei zelfs dat er geen provider bestond die Yoin heette!
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer
Provider

Melden dat ze een case moeten aanmaken voor achterliggende dienst. Had het zelfde voor en na enkele dagen was het opgelost.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

jorisx schreef: 4 maanden geleden je hebt recent geen nieuwe id-kaart gekregen en deze nog niet geupdate in itsme?
Na het afhalen van je nieuwe id-kaart, dien je deze manueel in itsme te updaten...
Wordt nogal eens vergeten: https://support.itsme-id.com/hc/nl/arti ... a-wijzigen

Maar dan zou je wel steeds dezelfde foutmelding moeten krijgen uiteraard, niet dat het eerst je id-kaart is, dan je klantennr enz...
Ter info: Mijn adres en id gegevens stonden nog fout in itsme. Dat was geen probleem om een aanvraag te doen bij DIGI, alles toen vlot verlopen.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Kunnen we het vriendelijk houden?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”