Dus echt alle info is welkom. Bij voorbaat hartelijk dank!!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
De door u gemeten snelheden die u in een ander topic plaatste worden door sommige mensen met het nieuwe EDPnet max ook gehaald, ik haal echter maar snelheden van 3000kbps tot 4000kbps (Sync staat al op 6144/640, maar nog opleverfout in myEDPnetturboke schreef:Ik zoek dus naar personen die de overstap al gedaan hebben, ervaringen naar snelheid, gebruiksgemak enz., alle info is welkom. Dit omdat imho Telenet het nu echt wel aan het uithangen is, nieuwsgroepen worden verwijderd, up- en download wordt verkeerd aangerekend en ga zo maar door ....
Let op dat je niet opnieuw voor een jaar vast zit als je de omschakkeling doet. Anders zit je met 2 internet abbo's voor een gans jaar.nephilimhell schreef:laat eens weten hoe het gegaan is
ik zit nu ook nog bij telenet, maar ben van plan naar EDPNet te gaan.
Belgacom moet eerst nog m'n vaste lijn komen nakijken (kabel werd afgesneden)
daarna ga ik ook EDPnet aanvragen, ondertussen overschakelen naar telenet comfort en van zodra ik kan surfen via edpnet vliegt telenet buiten
maar 'k heb geen idee hoe lang alles kan duren.
4.1. De minimumduur van deze Overeenkomst bedraagt 1 jaar vanaf de installatiedatum vermeld op het Aanvraag- en Bevestigingformulier. U kan evenwel steeds de Overeenkomst beëindigen in de gevallen voorzien in de artikelen 2.3 en 8. Indien u 1 maand voor het verstrijken van de minimumperiode mits een aangetekend schrijven de Overeenkomst niet hebt opgezegd, wordt deze automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Vanaf dat moment kan u te allen tijde via een aangetekend schrijven de Overeenkomst beëindigen mits het naleven van een opzegtermijn van minstens 1 maand.
Als je overschakelt op een ander (nieuw) abonnement kan het zijn dat je volgens de voorwaarden terug een jaar vastzit... oppassen dus!nephilimhell schreef:maar 'k ben al meer dan 3 jaar klant bij telenet,
'k moet me wel nog eens informeren over hoe ik m'n contract bij telenet kan stopzetten...
en welke opzeggingsperiode er is
iemand die dit weet?
Maar zelfs dan nog is EDPnet goedkoper... bij TN is hij nu 41,95 euro kwijt, en bij EDPnet 36,45 euro (29,95 + 6,5 voor een discovery lijn). Het grootste probleem is om uiteindelijk je nummer overdracht in orde te krijgen op deze manier... tenzij je je telefonie gewoon bij TN laat wat ook perfect kan.mr_willes schreef:Dubbele kosten
dubbele abo kosten? Discovery line is nu 2 maanden gratis hoormr_willes schreef:Dat kan inderdaad maar dan heb je wel 2 maanden 2 abonnementen die je moet betalen. Dubbele kosten, dan zou ik het gewoon nog 2 maanden afwachten, maar je hebt helemaal gelijk je kunt ook beide nemen.
Ik denk dat je een maand op voorhand moet opzeggen. Uw internetverbinding loopt ten einde op het einde van de gefactureerde periode, dus eigenlijk kan je nu al een aangetekende brief sturen met de datum wanneer je wilt dat hun diensten gestopt worden. De modem van telenet blijft meestal hangen en indien jij al telenet had in de tijd dat je borg moest betalen krijg je die normaal terug.turboke schreef:Nog enkele vraagjes, als het kan, een mens kan niet genoeg geinformeerd zijn, niet? Je stuurt dus, aangetekend, je opzeg naar Telenet, ja? Krijg je van Telenet zelf een bevestiging of je opzeg in orde is, en hoelang na dat je je brief verstuurd hebt ? Krijg je ook info, van Telenet, op welke datum de connectie verbroken wordt, of moet je maar gokken? En wat met de modem? Graag iemand antwoord op deze vragen, je helpt er wss een hele boel telenet "overlopers" mee!
Het kost voor TN meer om iemand te sturen om de modem weg te halen dan dat hij nog waard is (volgens de boekhouding). Als je er echter op staat moet men hem wel komen halen.Hitokiri schreef:De modem blijft hangen? Wordt die dan niet afgehuurd ofzo?
Splitter en Modem is voldoende... en nee, het enige wat je moet betalen aan BGC is je abonnement voor je lijn. Het abonnement voor je ADSL betaal je aan EDPnet... that's it.Hitokiri schreef:Als ik het goed begrijp heb ik een ADSL-modem en splitter nodig. Nog iets? Betaal ik dan naast mijn abonnement aan EDPnet nog iets aan Belgacom?
GIGANEWS is niet van EDPnet hé, EDPnet is enkel klant bij hun.turboke schreef:Ik vraag me dus tevens af of je van Telenet een bevestiging krijgt op je opzeg wettelijk in orde is, en van wanneer die ingaat. Verder begrijp ik niet zo goed, waarom EDPnet het volledige aanbod aan nieuwsgroepen heeft, terwijl Telenet, door het ifpi verplicht werd om een deel van de nieuwsgroepen te sluiten wegens illegale contents.......
Hitokiri schreef:Den deze is de overstap ook aan het overwegen. Na 5 jaar begint de waarde die je krijgt voor je geld bij Telenet wel wat te dalen.
Laat dus maar komen, die (overstap)-ervaringen!
Ik denk wel dat je bij Telenet minstens 1 maand op voorhand moet opzeggen.Zyne schreef:
enfin, ik ben content... Eindelijk van Telenet vanaf!
Nu nog vlug de rest van die 10GiB van telenet erdoor jagen, en dan op tegen het einde van de maand eens bellen he![]()
Waarom heb je een ISDN lijn?Zyne schreef: PS: bevind mij op 1200 m van de centrale met een ISDN lijn van belgacom...
Tja... Da's niet zo erg... Ik had het liever anders gezien, maar so be it... Dan heb ik tenminste nog een paar GB meer om op te gebruiken aan de volle 700 KiB/secZMD schreef:Ik denk wel dat je bij Telenet minstens 1 maand op voorhand moet opzeggen.Zyne schreef:
Nu nog vlug de rest van die 10GiB van telenet erdoor jagen, en dan op tegen het einde van de maand eens bellen he![]()
lang verhaalZMD schreef:Waarom heb je een ISDN lijn?Zyne schreef: PS: bevind mij op 1200 m van de centrale met een ISDN lijn van belgacom...
Ik denk wel dat je bij Telenet minstens 1 maand op voorhand moet opzeggen.ZMD schreef:Zyne schreef:
Wel, ik heb sinds gisteren Telenet omgeruild voor EDPnet.turboke schreef:Ik zoek dus naar personen die de overstap al gedaan hebben, ervaringen naar snelheid, gebruiksgemak enz., alle info is welkom. Dit omdat imho Telenet het nu echt wel aan het uithangen is, nieuwsgroepen worden verwijderd, up- en download wordt verkeerd aangerekend en ga zo maar door ....
Om van adsl te kunnen genieten zal u de discoveryline van Belgacom moeten laten activeren(6.50€ per maand) + uw abbogeld van adsl bij provider naar keuzeRoQue schreef:ik heb vraagske,ik heb nu ook telenet (inet en telefonie) en zou willen overschakelen naar een adsl provider. Telenet telefonie zou ik willen behouden. Moet ik eerst een technieker van telenet laten komen om die aansluiting eerst stop te zetten en dan een technieker van belgacom,of is het genoeg van eerste keer de technieker van belgacom te laten komen?