ovh instellen op fritzbox

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Nu ik een FritzBox 4060 heb wilde ik eens testen hoe dat werkt die telefonie want ik heb een Siemens DECT toestel. (A580IP) En mocht dat werken dan zou ik dat los bakje dat nu nog nodig is voor die Siemens Gigaset er van tussenuit kunnen halen.
Het is me nu na een weekendje uitvlooien niet heel duidelijk wat eerst moet. De handset aanmelden bij de Fritzbox of eerst je voipprovider gaan toevoegen.
De voipprovider is OVH en dit zijn de settings die momenteel geconfigureerd zijn In de weginterface van de Gigaset maar ik kan veel van deze settings niet invullen in de FritzBox
Het login wachtwoord is dat het wachtwoord dat ik gebruik om in de loggen op mijn account bij OVHCloud?
Ik zie in de fritzbox maar 1 veld staan "proxyserver" maar bij de Gigaset heb ik een Proxy-server adres: sip5.ovh.be, een Outbound proxy: sip.ovh.net. In de Friutzbox zie ik ook nergens waar ik poortnummers kan ingeven zoals dat is bij de Gigaset.
Bijlagen
IMG_1187.jpg
IMG_1181.jpg
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Ben ook benieuwd hoe dat in z'n werk gaat.
De Gigaset A300 heeft inderdaad heel veel instelmogelijkheden + witte en zwarte filters.
Ik volg dit topic even mee :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
michel68
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb een 4060 in gebruik in combi met ovh

Bij mij is proxy niet ingevuld

Login gegevens vind je op de ovh site onder telefonie. Daar kan je ook een nieuw wachtwoord aanmaken.

Dects in gebruik zijn wel van Fritz zelf.
freddie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

@bartman

Screenshot 2025-01-21 at 19-27-17 FRITZ!Box 4060.png

Transport protocol mag je gerust op UDP zetten.

Ik heb ook een Gigaset DECT-toestel (met basisstation) aangesloten op de FRITZ!Box. Toen het toestel nog geregistreerd was op zijn eigen basisstation, heb ik DECT Eco ingeschakeld. Daarna heb ik het toestel gederegistreerd en aan de FRITZ!Box gekoppeld om de kans op interferentie te verminderen. Want ik heb het basisstation zijn voeding wel nog nodig om de gigaset op te laden. Of het basisstation hierdoor niet meer uitzendt op de DECT-frequenties, weet ik niet zeker. Ik zou dit eigenlijk moeten controleren met een spectrum analyzer, maar zover ben ik nog niet gekomen.

Het registreren van nummers en telefoons in de FRITZ!Box staat volledig los van elkaar. Het maakt niet uit in welke volgorde je dit doet. Later geef je in de FRITZ!Box eenvoudig aan dat je DECT-toestel moet reageren op alle of bepaalde nummers en via welk nummer het moet uitbellen.

Het wachtwoord kun je normaal gesproken terugvinden in de e-mail van OVH met als onderwerp "Your package is operational."

Een proxyserver is niet nodig.

En als je de poort echt wilt ingeven kan je volgens mij bij registrar gewoon het volgende ingeven: sip5.ovh.be:5060
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Dit krijg ik: De controle van de telefonie is niet geslaagd. Aanmelden bij telefonieaanbieder is niet geslaagd. Controleer de ingevoerde toegangsgegevens voor telefonie.
Heb ingevuld:
Aanbieder: SIP-point-to-pointlijn
Hoofdnummer (00322xxx gegeven door ovh is mijn voip nummer waarop ik bereikbaar ben)
Lengte van de doorkiesnummers 3-cijferig (wat is het juiste?)
Doorkiesnummer van de centrale (hier heb ik 101 ingevuld, om iets in te vullen
Intern telefoonnummer in Fritz!Box (hier heb ik 10 ingevuld, om iets in te vullen
Telefoonnummer voor de aanmelding 00322xxx
Intern telefoonnumer in de Fritz!Box idem als hierboven maar zonder 00322

Toegangsgegevens
Gebruikersnaam: 00322xx
Authenticatienaam: 00322xx
Wachtwoord **** (nog teruggevonden in klantenportaal ovh bij Emails received)
Registrar: sip5.ovh.be
Proxyserver en STUN-server zijn leeg gelaten

Zou het kunnen zijn dat de aanmelding bij OVH via de Fritz!Box nog mislukt omdat de login bij Gigaset nog actief is en je niet bij 2 tegelijk verbonden kan zijn?
Bijlagen
Schermafbeelding 2025-01-22 004243.png
Schermafbeelding 2025-01-22 003858.png
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

bartman schreef: 4 maanden geleden Aanbieder: SIP-point-to-pointlijn
Waarom kies je niet bij Aanbieder: Andere Aanbieder :oops:
Dan krijg je exact het scherm zoals @freddie hierboven toevoegde (wat was er niet duidelijk op zijn screenshot) ??

Hoofdnummer, Lengte van de doorkiesnummers, Doorkiesnummer van de centrale enz krijg je dan niet
De rest is OK: Gebruikersnaam: 00322xx, Authenticatienaam: 00322xx, Wachtwoord, Registrar: sip5.ovh.be ...

Je kan best eerst de mislukte aanmeldingen terug wissen uit de lijst van "eigen telefoonnumers".
bartman schreef: 4 maanden geleden Zou het kunnen zijn dat de aanmelding bij OVH via de Fritz!Box nog mislukt omdat de login bij Gigaset nog actief is en je niet bij 2 tegelijk verbonden kan zijn?
Inderdaad niet mogelijk. Eens je de Fritz!Box instellingen correct hebt, kan je de Gigaset aanmelden aan de Fritz!DECT basis
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

freddie schreef: 4 maanden geleden @bartman

Screenshot 2025-01-21 at 19-27-17 FRITZ!Box 4060.png

Transport protocol mag je gerust op UDP zetten.

Ik heb ook een Gigaset DECT-toestel (met basisstation) aangesloten op de FRITZ!Box. Toen het toestel nog geregistreerd was op zijn eigen basisstation, heb ik DECT Eco ingeschakeld. Daarna heb ik het toestel gederegistreerd en aan de FRITZ!Box gekoppeld om de kans op interferentie te verminderen. Want ik heb het basisstation zijn voeding wel nog nodig om de gigaset op te laden. Of het basisstation hierdoor niet meer uitzendt op de DECT-frequenties, weet ik niet zeker. Ik zou dit eigenlijk moeten controleren met een spectrum analyzer, maar zover ben ik nog niet gekomen.

Het registreren van nummers en telefoons in de FRITZ!Box staat volledig los van elkaar. Het maakt niet uit in welke volgorde je dit doet. Later geef je in de FRITZ!Box eenvoudig aan dat je DECT-toestel moet reageren op alle of bepaalde nummers en via welk nummer het moet uitbellen.

Het wachtwoord kun je normaal gesproken terugvinden in de e-mail van OVH met als onderwerp "Your package is operational."

Een proxyserver is niet nodig.

En als je de poort echt wilt ingeven kan je volgens mij bij registrar gewoon het volgende ingeven: sip5.ovh.be:5060
De registratie bij ovh lijkt gelukt te zijn (er staat een groen bolletje bij Status. Ik kreeg in eerste instantie wel niet hetzelfde scherm al jij, in eerste instantie liep het mis maar ik kon dan toch vervolgen en toen kreeg ik "meer" schermen en kon in zaken invullen zoals de displaynaam, telefoonnummerindeling, Altijd aanmelden via een internetverbinding en nog een paar settings. Daarna terug testen en toen lukte het. Dat 00322 nummer van ovh ik ben daar dus op bereikbaar maar dat gebruik ik niet (kent ook niemand, want ik heb destijds het telenet vast nummer laten porten naar ovh. Ondertussen ben ik weg bij Telenet.Het is op dat nummer dat men ons belt (als ze niet op onzemobiele nummers bellen) Morgen de Gigaset telefoon eens koppelen en testen
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer

Heb gisteren een bestelling van een nummer gevraagd bij OVH (om die dan ook op mijn Fritz/Siemens dect te hebben. Weet iemand hoelang de doorlooptijd was voor je eigen bestelling?
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
freddie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

10 min ofzo voor een nieuw, random nummer. Als je een geldige betaalmethode hebt en je account geverifieerd is.
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer

ik heb ze gecontacteerd en had de optie recht op intrekking aangevinkt... niet goed wetende dat het mijn bestelling met 2 weken zou verlengen.
Inmiddels is de lijn opgeleverd. Reset van de oude Gigaset handset gedaan en gekoppeld met de Fritzbox. Braaf de instructies gevolgd van @freddie en alles werkte vanaf de eerste keer.
Ik dacht te zwoegen, daar dagen aan te spenderen om dat allemaal te doen werken. Maar in minder dan 10 mins is alles gedaan... Zo zie je maar, dit forum is soms goud waard. Nu kan mijn familie me wakker bellen wanneer heel urgent 's nachts (zet altijd mijn gsm af).

ik probeer wel de voicemail van OVH af te zetten: gevonden, #61#

als laatste: DECT knopje knippert snel op de fritzbox... wil dat het niet meer knippert. Er staan geen berichten op de voicemail.. iemand een idee? -> oplossing: router opnieuw opgestart en knipperlicht is voorbij
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”