Oekraïne
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Ik las dat ze aanvallen vanuit verschillende richtingen, paar duizend man is dan niet zoveel hoor.
Ik denk dat het er wel meer zullen zijn.
Veel Russische kanalen spreken ook van een afleiding en de grote aanval zou elders gebeuren.
Ik denk dat het er wel meer zullen zijn.
Veel Russische kanalen spreken ook van een afleiding en de grote aanval zou elders gebeuren.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Wij kunnen nu alleen maar gissen, het zijn belangrijke momenten nu en er gaat geen actuele informatie worden vrijgegeven van troepen bewegingen/aantallen of van plaatsen waar al dan niet Ukrainse troepen aanwezig zijn.Er zal nu dus een informatie stop zijn. het enige wat ik heb gelezen dat Putin zijn beste generaal (ja, voor wat het waard is, ik vermoed dat ook voor hem er veel problemen zullen zijn.) naar de regio Kursk zou gestuurd hebben.
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
https://www.hln.be/buitenland/tientalle ... a5e1c20d5/
Tientallen Oekraïense soldaten deserteren tijdens training in Frankrijk
Enkele tientallen Oekraïense soldaten zijn gedeserteerd tijdens hun training in Frankrijk, zo meldde een functionaris van het Franse leger maandag aan persbureau AFP. Andere soldaten van de elitebrigade die werden getraind in Oekraïne, zouden zelfs massaal de brigade hebben verlaten zonder ooit aan gevechten te hebben deelgenomen.
KVE 08-01-25, 11:09 Laatste update: 11:26
meer...
PS: momenteel (nog ) open artikel
Tientallen Oekraïense soldaten deserteren tijdens training in Frankrijk
Enkele tientallen Oekraïense soldaten zijn gedeserteerd tijdens hun training in Frankrijk, zo meldde een functionaris van het Franse leger maandag aan persbureau AFP. Andere soldaten van de elitebrigade die werden getraind in Oekraïne, zouden zelfs massaal de brigade hebben verlaten zonder ooit aan gevechten te hebben deelgenomen.
KVE 08-01-25, 11:09 Laatste update: 11:26
meer...
PS: momenteel (nog ) open artikel
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Petrikske
- Elite Poster
Tot je na een tijdje moet lezen dat er regelmatig soldaten werden uitgepikt om de verliezen aan het front weer aan te vullen.
Dat mensen die amper training kregen het hazepad kiezen uit vrees om onvoldoende getraind naar het front gestuurd te worden valt ergens ook te begrijpen.
Net zoals het protest van de Oekraïners om te mobiliseren vanaf 18 jaar terwijl ze nu reeds met duizenden militairen zitten waar ze niet eens wapens voor hebben omdat de helft wat werd beloofd nooit werd geleverd.
Bevestiging ondertussen van het Kremlin dat Poetin bereid is om te praten met Trump.
Er is natuurlijk wel gelijk een bundel met eisen op tafel gekomen..geen toelating tot de Navo,
afstaan van alle gebied ingenomen door de Russen, geen gebruik van wapens geleverd door de navo tegen Russische soldaten etc...
Niets minder dan een totale overgave dus..
Dat mensen die amper training kregen het hazepad kiezen uit vrees om onvoldoende getraind naar het front gestuurd te worden valt ergens ook te begrijpen.
Net zoals het protest van de Oekraïners om te mobiliseren vanaf 18 jaar terwijl ze nu reeds met duizenden militairen zitten waar ze niet eens wapens voor hebben omdat de helft wat werd beloofd nooit werd geleverd.
Bevestiging ondertussen van het Kremlin dat Poetin bereid is om te praten met Trump.
Er is natuurlijk wel gelijk een bundel met eisen op tafel gekomen..geen toelating tot de Navo,
afstaan van alle gebied ingenomen door de Russen, geen gebruik van wapens geleverd door de navo tegen Russische soldaten etc...
Niets minder dan een totale overgave dus..
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Matt555
- Elite Poster
" Dat mensen die amper training kregen het hazepad kiezen uit vrees om onvoldoende getraind naar het front gestuurd te worden valt ergens ook te begrijpen."
Simpele beschrijving van deze repliek is de beoordeling Desertie dacht ik toch ....Het positieve voor Poetin is in dat ingeval zich dit uitbreid hij de oorlog gaat winnen
Simpele beschrijving van deze repliek is de beoordeling Desertie dacht ik toch ....Het positieve voor Poetin is in dat ingeval zich dit uitbreid hij de oorlog gaat winnen
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Dat heet hergroeperen voor de volgende aanval.
Oorlogen win je niet, je verliest meer of minder dan een ander.
Oorlogen win je niet, je verliest meer of minder dan een ander.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
Vraag voor mij is eerder, hoeveel zijn er in Frankrijk gaan lopen en hoeveel werden er vroegtijdig (dus voor het einde van hun basistraining) op de bus naar Oekraïne gezet.Matt555 schreef: 5 maanden geledenSimpele beschrijving van deze repliek is de beoordeling Desertie dacht ik toch ....Het positieve voor Poetin is in dat ingeval zich dit uitbreid hij de oorlog gaat winnen
Volgens Trump waren de sancties voor Rusland onvoldoende, hiermee duidend dat Biden onvoldoende heeft gedaan in het verweer tegen Rusland.
Trump wil nu strengere sancties voor Rusland op het gebied van de oliehandel.
Benieuw wat dit zal geven met de Russische schaduw vloot.
Lijkt er dus op dat Trump wil doorpakken, benieuwd tot wat dit mag leiden als de navo alsmaar meer in stelling begint te brengen opperend dat het z'n infrastructuur (kabels) wil beschermen.
Kijken we in detail naar het conflict komen steeds opnieuw zaken uit eerdere oorlogen (WWI en WWII) terug.
https://themilitaryanalyst.com/2025/01/ ... e-can-win/
Nooit gedacht maar Trump zou wel eens de grote held kunnen worden in deze oorlog.
Al kan het ook zo zijn dat hij en z'n aanhangers de botte bijl hanterend de wereld in een vuurzee kunnen herschapen.
Aftellen naar 20 januari.
Het is alvast heel druk in Kiev en de kassa blijft rinkelen voor Zelensky..
-
- Elite Poster
Ukraine zou daar in Frankrijk toch wel fouten hebben gemaakt zo zouden er geen mensen bij geweest zijn die beide talen machtig waren, en voor rust konden zorgen.
Verder waren er ook geen lagere officieren aanwezig is nodig om alles goed in de praktijk te brengen in Ukraine zelf,en in Frakrijk eigenlijk zijn dat ook mensen die altijd bij hun eenheid blijven en de leiding hebben op het terrein.
Net gelezen over de financiering van de oorlog in Rusland, men denkt dat het alleen de defensie is die zijn kas gebruikt om de oorlog gaande te houden, wel dat is absoluut niet waar het Kremlin heeft ook een tweede tak van inkomsten die instaan voor 50% van het totale bedrag.
Nu blijkt dat iedere russische bank word gedwongen kredieten te verstrekken aan Defensie wel te verstaan zonder die terug te betalen het zou gaan om aanzienlijke bedragen (dus 50% van het totaal) waardoor Putin eigenlijk de oorlog niet meer zou kunnen stoppen want dan zou alles ineen klappen.
https://navigatingrussia.substack.com/p ... n-war-debt
Verder waren er ook geen lagere officieren aanwezig is nodig om alles goed in de praktijk te brengen in Ukraine zelf,en in Frakrijk eigenlijk zijn dat ook mensen die altijd bij hun eenheid blijven en de leiding hebben op het terrein.
Net gelezen over de financiering van de oorlog in Rusland, men denkt dat het alleen de defensie is die zijn kas gebruikt om de oorlog gaande te houden, wel dat is absoluut niet waar het Kremlin heeft ook een tweede tak van inkomsten die instaan voor 50% van het totale bedrag.
Nu blijkt dat iedere russische bank word gedwongen kredieten te verstrekken aan Defensie wel te verstaan zonder die terug te betalen het zou gaan om aanzienlijke bedragen (dus 50% van het totaal) waardoor Putin eigenlijk de oorlog niet meer zou kunnen stoppen want dan zou alles ineen klappen.
https://navigatingrussia.substack.com/p ... n-war-debt
- Petrikske
- Elite Poster
We horen er niet zoveel van maar ergens denk ik toch ook dat het helemaal niet zo goed meer gaat met Rusland.
Volgens Ivan zou Rusland nu zelf gas moeten gaan aankopen in Europa.
Benieuwd tot wat de Trump/Poetin gesprekken zullen leiden als Anders Puck Nielsen denkt dat die wel eens heel lang zouden kunnen aanslepen.
Toegevoegd na 51 minuten 48 seconden:
Een 60-tal schepen van de Russische schaduwvloot zouden ondertussen het anker al hebben laten zakken na nieuwe sancties van de US.
Al die schepen volgeladen met olievaten liggen nu af te wachten hoe het verder moet.
Alweer een dreun voor Poetin, olie oppompen en er dan niet vanaf geraken..
Volgens Ivan zou Rusland nu zelf gas moeten gaan aankopen in Europa.
Benieuwd tot wat de Trump/Poetin gesprekken zullen leiden als Anders Puck Nielsen denkt dat die wel eens heel lang zouden kunnen aanslepen.
Toegevoegd na 51 minuten 48 seconden:
Een 60-tal schepen van de Russische schaduwvloot zouden ondertussen het anker al hebben laten zakken na nieuwe sancties van de US.
Al die schepen volgeladen met olievaten liggen nu af te wachten hoe het verder moet.
Alweer een dreun voor Poetin, olie oppompen en er dan niet vanaf geraken..
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De nieuwe, incompetente, president van de US heeft altijd getoeterd dat hij de Poetin-oorlog in Oekraïne binnen de 24u zou oplossen.
Ondertussen is dat - met de staart tussen de benen - al verlaat naar "over 6 maanden ofzo".
Want als hij Poetin teveel laat pakken en de Oekraïners teveel laat verliezen, dan zal China heus geen handleiding nodig hebben om hetzelfde te doen met Taiwan. En bij uitbreiding gans ZO-Azië.
Wat zou Trump aan Poetin kunnen aanbieden, zoals hij met extreemrechts en de kolonisten in Israël gedaan heeft?
- Petrikske
- Elite Poster
Vergeet 3e hond in het spel Europa niet, Polen, UK, Frankrijk etc.. zitten echt niet te wachten op warmonger Poetin in hun achtertuin.
Ik zie het nog gebeuren dat de gesprekken heel lang blijven aanslepen en dat terwijl Rusland stilletjes verder blijft imploderen.
Poetin blijft ondertussen met z'n olie zitten met grote financiële verliezen tot gevolg.
Die 10.000 Noor-Koreanen zijn naar verwachting tegen april/mei 'opgebruikt'.
Gaat Kim bereid zijn een vers blik open te trekken tegen die tijd of gaat die eieren voor z'n geld kiezen.
Aangezien zoals jij ook aangeeft Trump niet de allerslimste is vestig ik m'n hoop op Keith Kellog.
Er zijn er trouwens nog anderen in de entourage van Trump die de steun aan Oekraïne willen opvoeren.
Het zijn niet allemaal Poetin lovers bij de Republikeinen.
Een gek 2025 in het vooruitzicht...
Ik zie het nog gebeuren dat de gesprekken heel lang blijven aanslepen en dat terwijl Rusland stilletjes verder blijft imploderen.
Poetin blijft ondertussen met z'n olie zitten met grote financiële verliezen tot gevolg.
Die 10.000 Noor-Koreanen zijn naar verwachting tegen april/mei 'opgebruikt'.
Gaat Kim bereid zijn een vers blik open te trekken tegen die tijd of gaat die eieren voor z'n geld kiezen.
Aangezien zoals jij ook aangeeft Trump niet de allerslimste is vestig ik m'n hoop op Keith Kellog.
Er zijn er trouwens nog anderen in de entourage van Trump die de steun aan Oekraïne willen opvoeren.
Het zijn niet allemaal Poetin lovers bij de Republikeinen.
Een gek 2025 in het vooruitzicht...
- heist_175
- Moderator
In Oekraïne gaat het ook niet zo soepel natuurlijk.
Waarom zou Kim dat niet doen? Net als Poetin geeft hij niets om de burgers.Petrikske schreef: 5 maanden geleden Gaat Kim bereid zijn een vers blik open te trekken tegen die tijd of gaat die eieren voor z'n geld kiezen.
En Kim heeft Poetin nodig voor z'n plannen met nucleaire wapens.
- Petrikske
- Elite Poster
Met dies verschil dat goederen allerlei nog steeds een masse worden aangesleept in Oekraïne.
Dat Kim lustig verder z'n volk zal laten verkommeren denk ik ook wel, een opstand zal hij niet te vrezen hebben.
Die kans lijkt me iets hoger te zijn in Rusland alwaar oligarchen hun winsten zien weg vloeien.
Dat Kim lustig verder z'n volk zal laten verkommeren denk ik ook wel, een opstand zal hij niet te vrezen hebben.
Die kans lijkt me iets hoger te zijn in Rusland alwaar oligarchen hun winsten zien weg vloeien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
En zo lees je blijkbaar vanalles... ik las echter dat Rusland een deal heeft met Iran om aan die laatste miljoenen kubieke meters gas te leveren per jaar (zouden starten met 2 miljoen en opschalen naar 55 miljoen dacht ik).Petrikske schreef: 5 maanden geleden We horen er niet zoveel van maar ergens denk ik toch ook dat het helemaal niet zo goed meer gaat met Rusland.
Volgens Ivan zou Rusland nu zelf gas moeten gaan aankopen in Europa.![]()
We lezen continue een beetje hetzelfde... Rusland zit zonder wapens, zonder militairen, zonder geld, zonder... echter ondertussen blijven ze iedere dag meer en meer land veroveren. Ik vrees dat we het allemaal een beetje teveel door onze roze bril bekijken al ga ik ook niet ontkennen dat het allemaal rozegeur en maneschijn is maar voorlopig breekt men nog niet in Rusland.
Toegevoegd na 3 minuten 44 seconden:
De vraag is maar of Rusland zich iets aantrekt van internationale maritieme regels, vermoedelijk niet maar China lijkt het (voorlopig) nog wel te doen... boten varen namelijk ook zonder verzekering hoor.Petrikske schreef: 5 maanden geleden Een 60-tal schepen van de Russische schaduwvloot zouden ondertussen het anker al hebben laten zakken na nieuwe sancties van de US.
-
- Elite Poster
Rusland trekt zich inderdaad niks aan, maar als die tankers om een of andere reden beginnen te lekken en daarbij nog niet goed of zelfs helemaal niet verzekert zijn dan gaan andere landen ook beginnen maatregelen te nemen, stel je maar eens voor dat zo een tanker in de Noordzee lek slaat.
Rusland zal inderdaad gewoon inzakken, als de banken gewoon over de kop gaan door de verplichte Putin leningen die niet terug betaald worden is dat een verhaal die plots en eigenlijk nog onverwacht gaat stoppen en dan nog een bankrun erbij ja dat word een ongecontroleerd zootje.
Ik vraag mij af of Rusland nog de zomer zal halen.
Rusland zal inderdaad gewoon inzakken, als de banken gewoon over de kop gaan door de verplichte Putin leningen die niet terug betaald worden is dat een verhaal die plots en eigenlijk nog onverwacht gaat stoppen en dan nog een bankrun erbij ja dat word een ongecontroleerd zootje.
Ik vraag mij af of Rusland nog de zomer zal halen.
- Petrikske
- Elite Poster
Poetin kan makkelijk z'n gas aan Iran geleverd krijgen maar niet in Transnistrië omdat Zelenski de kraan van de doorvoer heeft dicht gedraaid.DarkV schreef: 5 maanden geledenEn zo lees je blijkbaar vanalles... ik las echter dat Rusland een deal heeft met Iran om aan die laatste miljoenen kubieke meters gas te leveren per jaar (zouden starten met 2 miljoen en opschalen naar 55 miljoen dacht ik).
Ze zitten niet zonder hoor, maar de verwachting is dat ze in 2025 qya zware wapens wel gaan droog vallen.DarkV schreef: 5 maanden geledenWe lezen continue een beetje hetzelfde... Rusland zit zonder wapens, zonder militairen, zonder geld, zonder... echter ondertussen blijven ze iedere dag meer en meer land veroveren.
En inderdaad blijven ze terreinwinst boeken, maar tegen welke prijs?
Al maanden proberen ze Pokrovsk in te nemen, ze zijn op ettelijke kilometers genaderd, waren ze vorige maand ook.
De reden waarom Oekraïne er zoveel moeite mee heeft ook al hebben ze meer volk op het terrein is omdat Oekraïne in het ganse land manschappen ter plaatse moet houden, al z'n buitengrenzen bewaken, alle belangrijke spoor en autowegen moet bewaken..
De Russen daarentegen kunnen hun troepen samen houden op een smalle strook en gerichte aanvallen uitvoeren.
Maar wat gebruiken ze tegenwoordig nog om zich te verplaatsen?
Autowrakken
Bromfietsen
Chinese golfkarretjes....
De gekste brouwsels heb ik al gezien, (bromfiets met een badkuip als sidecar.., no joke)
En alles valt ten prooi van drones die alsmaar krachtiger worden.
PS: De Amerikanen zitten trouwens ook in Oekraïne om samen aan die drones te werken en ze te verbeteren en ja dat mag iets kosten.
Dit is de nieuwe manier van oorlogsvoering en natuurlijk zitten de Amerikanen op de eerste rij...
We zitten met 2 landen die beiden denken dat ze nog kunnen winnen.DarkV schreef: 5 maanden geleden Ik vrees dat we het allemaal een beetje teveel door onze roze bril bekijken al ga ik ook niet ontkennen dat het allemaal rozegeur en maneschijn is maar voorlopig breekt men nog niet in Rusland.
Als we naar de economische situatie kijken dan denk ik dat Rusland er slecht aan toe is (buiten de grote steden)
Terwijl Oekraïne alles kan blijven aanslepen (ook geld om iedereen te kunnen betalen)
Wat Oekraïne zou kunnen helpen is hetgene waarover nu druk gepraat word (Polen, UK, Frankrijk, Duitsland..) en dat is de inzet van navotroepen op z'n grondgebied.
Niet om te vechten maar meer als bewaking en logistieke steun.
Op die manier zouden er vele duizenden Oekraïners vrij komen die zouden ingezet kunnen worden aan het front.
Nu is het afwachten met wat de Amerikanen voor de dag zullen komen qua voorstel, is het voor Europa een slappe hap dan zie ik ons een eigen koers gaan varen en Trump de dikke vinger te geven.
Rusland trekt zich van niemand iets aan, maar laat de nieuwe sancties nu net gericht zijn op die roestige schepen en op de verzekeringsmaatschappijen.DarkV schreef: 5 maanden geledenDe vraag is maar of Rusland zich iets aantrekt van internationale maritieme regels, vermoedelijk niet maar China lijkt het (voorlopig) nog wel te doen... boten varen namelijk ook zonder verzekering hoor.
Die gaan toch meer hun handen terugtrekken wanneer ze de claims voelen naderen hoor.
Zelfs die drijvende roestbakken blijven nu liever voor de kusten liggen uit vrees aangeslagen te worden.
Niet vergeten dat er een heleboel navospul onderweg is om alles en iedereen in de smiezen te houden.
Dat is al een hele oude video hé Wouter.
Ik volg Russel die veel video's in Moskou maakt en vaak denk ik dat het heel goed gaat als ik al die pracht en praal zie.
(Russel gaat vaak nieuwe appartementen filmen) https://www.youtube.com/@TravellingwithRussell/videos
Maar Moskou is natuurlijk maar een speldeprik in het oh zo grote Rusland.

Net als fluppie vraag ik me ook af of Rusland inderdaad de zomer nog zal halen, ook al is het al goud wat blinkt in Moskou..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Dat klopt, maar waarom zou dat al veranderd zijn? Reactie was dan ook op @DarkVPetrikske schreef: 5 maanden geledenDat is al een hele oude video hé Wouter.
Ik volg Russel die veel video's in Moskou maakt en vaak denk ik dat het heel goed gaat als ik al die pracht en praal zie.
(Russel gaat vaak nieuwe appartementen filmen) https://www.youtube.com/@TravellingwithRussell/videos
Maar Moskou is natuurlijk maar een speldeprik in het oh zo grote Rusland.
Net als fluppie vraag ik me ook af of Rusland inderdaad de zomer nog zal halen, ook al is het al goud wat blinkt in Moskou..
Dit zijn de berichten die we al zien van voor sanctiepakket 1 bij wijze van spreken. Maar zou het niet kunnen dat de enigen die we pijn doen met al die sancties onszelf zijn en onszelf ook gewoon iets wijsmaken? De grote depressie van 1930 is ook volledig aan de Russen gepasseerd, gewoon omdat ze zelf zodanig groot zijn en volledig op zichzelf kunnen terugvallen. Overschatten we onszelf niet? Ze zijn gewoon vooraanstaand (en stichtend) lid van BRICS (Brazilië, Rusland, India, China, Zuid-Afrika, Iran, Egypte, Ethiopië, Verenigde Arabische Emiraten en Indonesië). En nog veel meer die vriendjes willen worden. Het is niet alsof ze geïsoleerd staan op het wereldtoneel.DarkV schreef: 5 maanden geleden We lezen continue een beetje hetzelfde... Rusland zit zonder wapens, zonder militairen, zonder geld, zonder... echter ondertussen blijven ze iedere dag meer en meer land veroveren. Ik vrees dat we het allemaal een beetje teveel door onze roze bril bekijken al ga ik ook niet ontkennen dat het allemaal rozegeur en maneschijn is maar voorlopig breekt men nog niet in Rusland.
- Petrikske
- Elite Poster
De Russen willen ons doen geloven dat de sancties totaal niet helpen, en dat recht hebben ze natuurlijk.
Het is dan aan ons om te oordelen 'als ze toch niet helpen voelen we ook niet de nood om te versoepelen.
Maar wees maar zeker Wouter dat het doffe ellende is, daarvoor zie ik genoeg Russische video's.
Het probleem is vooral dat Biden een angsthaas was ook al hoorde ik recent verhalen dat Rusland toch kernwapens had willen inzetten maar dat China dit tegen kon houden.
Dus ja.. misschien wist Biden toch meer en beschuldigen we hem onterecht. (ooit komt de waarheid wel naar buiten hoop ik)
En je hebt gelijk dat Rusland zeker niet alleen staat, maar Trump is wel de grote onbekende in het verhaal van vandaag.
Iedereen wist wat ze hadden aan Joe Biden (weinig..)
Maar ik zie Trump toch een beetje als een ongeleid projectiel die een hekel heeft aan verliezen.
En ik denk daarom dat andere wereldleiders er ook niet echt gerust in zijn, zeker ook als je kijkt naar alle mensen die door Trump werden aangesteld.
Als hij al die mensen diep in z'n zak heeft zitten dan kan Trump doen wat hij wil, no guard rails...
En dat is toch een beetje een bangelijke gedachte denk je ook niet?
Het is dan aan ons om te oordelen 'als ze toch niet helpen voelen we ook niet de nood om te versoepelen.
Maar wees maar zeker Wouter dat het doffe ellende is, daarvoor zie ik genoeg Russische video's.
Het probleem is vooral dat Biden een angsthaas was ook al hoorde ik recent verhalen dat Rusland toch kernwapens had willen inzetten maar dat China dit tegen kon houden.
Dus ja.. misschien wist Biden toch meer en beschuldigen we hem onterecht. (ooit komt de waarheid wel naar buiten hoop ik)
En je hebt gelijk dat Rusland zeker niet alleen staat, maar Trump is wel de grote onbekende in het verhaal van vandaag.
Iedereen wist wat ze hadden aan Joe Biden (weinig..)
Maar ik zie Trump toch een beetje als een ongeleid projectiel die een hekel heeft aan verliezen.
En ik denk daarom dat andere wereldleiders er ook niet echt gerust in zijn, zeker ook als je kijkt naar alle mensen die door Trump werden aangesteld.
Als hij al die mensen diep in z'n zak heeft zitten dan kan Trump doen wat hij wil, no guard rails...
En dat is toch een beetje een bangelijke gedachte denk je ook niet?
- Dizzy
- Elite Poster
Ik snap niet dat mensen enige hoop op Trump stellen, die kijkt enkel naar zijn eigen belang, niet eens naar dat van de VS maar vooral dat van zijn oranje zelf. Dat hij zelfs vertelde dat hij niet zou ingrijpen bij een nucleaire aanval van Rusland zegt genoeg wat je aan dat manneke hebt. Hij zal enkel druk zetten om de strijd te staken als dat hem voordeel oplevert naast het egopronken. Voor de rest kan het hem geen bal schelen. De vraag is dus wie Trump het beste aanbod zal doen.
Rusland draagt de gevolgen van de desastreuze keuze van hun leider ende economische gevolgen zijn de ergste daarvan want om de slachtoffers geeft niemand iets. Mensen tellen daar niet, enkel slaafs het systeem volgen. Schakel uw verstand uit en follow the leader. Wie niet volgt vliegt naar Siberië of door het dichtstbijzijnde raam.
En ja, laat je niet verblinden door praal uit Moskou, dat zegt niets over de overgrote meerderheid in Rusland. Net zoals de rijkdom in pakweg NY niets zegt over de armoede in de VS. Ik ben zelf in Moskou geweest en er is inderdaad een bepaald milieu dat niet moet onderdoen voor de rich & famous elders.
Rusland draagt de gevolgen van de desastreuze keuze van hun leider ende economische gevolgen zijn de ergste daarvan want om de slachtoffers geeft niemand iets. Mensen tellen daar niet, enkel slaafs het systeem volgen. Schakel uw verstand uit en follow the leader. Wie niet volgt vliegt naar Siberië of door het dichtstbijzijnde raam.
En ja, laat je niet verblinden door praal uit Moskou, dat zegt niets over de overgrote meerderheid in Rusland. Net zoals de rijkdom in pakweg NY niets zegt over de armoede in de VS. Ik ben zelf in Moskou geweest en er is inderdaad een bepaald milieu dat niet moet onderdoen voor de rich & famous elders.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Het is mij ook vreemd wat jullie van Trump zouden verwachten. Dit is toch een oorlog tussen Oekraïne en Rusland?
Kidding aside, wat Trump zal doen is zorgen dat ze aan tafel komen en er een compromis komt. En zo'n compromis zal dicht aanleunen bij wat Rusland wil. Of je dat nu leuk vindt of niet. En da's wat ik al 3 jaar herhaal. Met Hillary hadden we de oorlog in Oekraïne al 4 jaar eerder, zonder Biden was de oorlog er niet gekomen. Het jammerste zijn alle verloren levens langs beide kanten van het front. The universal soldiers

Kidding aside, wat Trump zal doen is zorgen dat ze aan tafel komen en er een compromis komt. En zo'n compromis zal dicht aanleunen bij wat Rusland wil. Of je dat nu leuk vindt of niet. En da's wat ik al 3 jaar herhaal. Met Hillary hadden we de oorlog in Oekraïne al 4 jaar eerder, zonder Biden was de oorlog er niet gekomen. Het jammerste zijn alle verloren levens langs beide kanten van het front. The universal soldiers
-
- Elite Poster
Putin is al sinds 2000 president van Rusland (we nemen maar even de schijnvertoning met Medvedev erbij). In die 25jaar is hij IMHO toch altijd een redelijk voorspelbaar, evenwichtig, stabiel en nuchter (hebj'em?) leider gebleken, zeker in internationale betrekkingen. Hoe het zou geweest zijn met een andere president is dus koffiedik kijken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 43 keer
Je moet niet ver gaan buiten Moskou om nog met waterputten te werken:Petrikske schreef: 5 maanden geledenMaar Moskou is natuurlijk maar een speldeprik in het oh zo grote Rusland.
Beetje gelijk India, groot contrast

- Petrikske
- Elite Poster
Een gans dorp zonder stromend water maar 'Russia is best'...
Kan je weinig aan toevoegen.
Als het aan Trump ligt zal er haast bij zijn maar ik denk dat zowel Poetin als Zelensky de hakken in het zand gaan zetten.
Hoe zouden we zelf zijn.. "sta de rijkste delen van je land af aan Rusland zonder verdere garantie en zonder Navo lidmaatschap"
Dat is geen compromis maar een overgave..
Die onderhandelingen zouden jaren kunnen aanslepen, en als in die tijd de wapenleveringen blijven doorgaan dan is een uitkomst alles behalve in steen gebeiteld.
Kan je weinig aan toevoegen.
Aan tafel komen is '1' ,maar een compromis zie ik nog niet snel gebeuren.woutervh schreef: 5 maanden geleden wat Trump zal doen is zorgen dat ze aan tafel komen en er een compromis komt. En zo'n compromis zal dicht aanleunen bij wat Rusland wil. Of je dat nu leuk vindt of niet.
Als het aan Trump ligt zal er haast bij zijn maar ik denk dat zowel Poetin als Zelensky de hakken in het zand gaan zetten.
Hoe zouden we zelf zijn.. "sta de rijkste delen van je land af aan Rusland zonder verdere garantie en zonder Navo lidmaatschap"
Dat is geen compromis maar een overgave..
Die onderhandelingen zouden jaren kunnen aanslepen, en als in die tijd de wapenleveringen blijven doorgaan dan is een uitkomst alles behalve in steen gebeiteld.
-
- Elite Poster
Tja, welkom in de echte wereld zullen we maar zeggen. Eén van de doelen van een oorlog (of speciale operatie, what's in a name) is al van oudsher net om voor jou interessante gebieden te veroveren. En ja, dat wordt een krachtmeting tot één van de 2 zich overgeeft of terugtrekt. Het proces kan versneld worden door via onderhandelingen een compromis te zoeken.
- Matt555
- Elite Poster
valt dat niet onder een copy right verbreking

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Petrikske
- Elite Poster
Als je kijkt naar de gebieden die Rusland nu bezet en als je weet wat daar nog allemaal onder het aardoppervlak zitwoutervh schreef: 5 maanden geleden Tja, welkom in de echte wereld zullen we maar zeggen. Eén van de doelen van een oorlog (of speciale operatie, what's in a name) is al van oudsher net om voor jou interessante gebieden te veroveren. En ja, dat wordt een krachtmeting tot één van de 2 zich overgeeft of terugtrekt.
dan kan je niet anders dan concluderen dat degene die desbetreffende gebieden overhoud als overwinnaar uit de SMO zal komen.
Als dat Rusland is dan is Oekraïne gedoemd om in armoede te leven.
De gezant van Trump (Keith Kellog) weet dat goed genoeg omdat hij al vaker in Oekraïne is geweest.
Ik ben dus heel benieuwd naar zijn voorstel.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Stel dat je zo een paar van die dorpelingen naar een doorsnee westerse omgeving zou brengen met een huis(je) met gevulde ijskast/diepvriezer, kookvuur/oven/microgolf, badkamer met douche met warm/koud stromend water, centrale verwarming e.d. Laat ze daar een maand blijven en vraag dan nog eens waar het beter is.
Die ene zal waarschijnlijk wel zijn vodka missen maar hey, de winkels liggen hier vol.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster
Breng ze naar India en nog willen ze niet terug, breng ze naar eender waar eigenlijk 
Wel knap dat men nu toch kan toegeven dat het om geld en grondstoffen te doen was. Gewoon pure agressie dus.
De uitkomst is sowieso interessant, kiest Trump om de oude vijand te blijven uitputten of gunt hij hen een zoveelste rooftocht? Het zou ook zijn trouw verduidelijken want make America great again door oude vijanden te steunen is toch wat vreemd

Wel knap dat men nu toch kan toegeven dat het om geld en grondstoffen te doen was. Gewoon pure agressie dus.
De uitkomst is sowieso interessant, kiest Trump om de oude vijand te blijven uitputten of gunt hij hen een zoveelste rooftocht? Het zou ook zijn trouw verduidelijken want make America great again door oude vijanden te steunen is toch wat vreemd

- Petrikske
- Elite Poster
De Russen zijn zelfs dan nog in staat om de potten honing te verketteren...on4bam schreef: 5 maanden geleden Laat ze daar een maand blijven en vraag dan nog eens waar het beter is.
Ik heb de video van Ivan doorgespoeld, kijk naar deze 2 Russen hoe ze de US uitkotsen in..de US.
- heist_175
- Moderator
Dat is het risico dat Kim van N-Korea nu loopt: de soldaten die in Rusland moeten vechten worden maar beter allemaal doodgeschoten, want wat ze daar te zien krijgen is ver verwijderd van de beperkingen in N-Korea zelf.on4bam schreef: 5 maanden geledenStel dat je zo een paar van die dorpelingen naar een doorsnee westerse omgeving zou brengen met een huis(je) met gevulde ijskast/diepvriezer, kookvuur/oven/microgolf, badkamer met douche met warm/koud stromend water, centrale verwarming e.d. Laat ze daar een maand blijven en vraag dan nog eens waar het beter is.
- Petrikske
- Elite Poster
En de Oekraïners hebben er enkele gevangen kunnen nemen hé, die worden nu voor propaganda redenen uitgemolken gelijk er is geen 'morgen'.
Vermoedelijk krijgen ze een verblijfsvergunning achteraf in Zuid-Korea.
Hoe de teerling kan rollen..
Toegevoegd na 8 minuten 17 seconden:
Ondertussen komen er meer en meer filmpjes online van Russische soldaten die met krukken naar de frontlijn worden gestuurd.
Begin te begrijpen waarom meer en meer Russen zelfmoord plegen.
Geraken ze gewond, worden ze in elkaar geslagen na hun terugkeer.
Enkele dagen later, hier zijn 2 krukken, vertrek maar..
Vermoedelijk krijgen ze een verblijfsvergunning achteraf in Zuid-Korea.
Hoe de teerling kan rollen..
Toegevoegd na 8 minuten 17 seconden:
Ondertussen komen er meer en meer filmpjes online van Russische soldaten die met krukken naar de frontlijn worden gestuurd.
Begin te begrijpen waarom meer en meer Russen zelfmoord plegen.
Geraken ze gewond, worden ze in elkaar geslagen na hun terugkeer.
Enkele dagen later, hier zijn 2 krukken, vertrek maar..

-
- Elite Poster
Op een dag staan we op en horen we dat de eerste banken in Rusland over de kop zijn gegaan, daarna snelt iedereen daar naar zijn bank,om Cash maar die zullen dicht zijn,en dan gaat het beginnen in Rusland allee ja zo zie ik het gebeuren.
- Petrikske
- Elite Poster
Met al die leningen die ze nu moeten toestaan?
Zou best wel eens kunnen fluppie.
Zou best wel eens kunnen fluppie.
-
- Elite Poster
De wapenindustrie in Rusland mag geen winst maken op wapens die naar het Russische leger gaan, wel op wapens die naar andere landen gaan.
Tel dat maar eens bij dat banken probleem.
Tel dat maar eens bij dat banken probleem.
- Matt555
- Elite Poster
Het nooddorp voor Oekraïners op Linkeroever sluit op vrijdag 24 januari. Het dorp opende eind april 2022, kort na de invasie door Rusland, maar drie jaar later en enkele dagen voor de sluiting verblijven er nog steeds 320 mensen.
https://www.gva.be/cnt/dmf20250122_96449621
evw, debn, blg
Vandaag om 18:54
“De inwoners van het nooddorp zijn al sinds november 2023 op de hoogte van de sluiting vrijdag”, laat Liesbeth De Maeyer, woordvoerder van de stad Antwerpen weten.
“Ze hebben dus al anderhalf jaar de tijd gehad om met ondersteuning van de stad, het Centrum Algemeen Welzijnswerk (CAW) en Digidak, een vaste woonplaats te zoeken.” Die ondersteuning loopt nog steeds.
Wat er concreet met de 320 mensen staat te gebeuren vrijdag, is niet helemaal duidelijk. De stad en het CAW verwijzen naar elkaar. “Tegen eventuele onrechtmatige bezetting na de sluitingsdatum zal de stad de geijkte procedures starten”, aldus Johan Vermant, woordvoerder van Bart De Wever.
“Initieel zou het dorp maar een jaar blijven met een optie voor een bijkomend jaar. Intussen is het al drie jaar in gebruik. Het was nooit bedoeld als langdurig verblijf, maar wel als tijdelijke woonplek in afwachting van een andere oplossing – ofwel op de private woningmarkt of door terugkeer naar Oekraïne.”
https://www.gva.be/cnt/dmf20250122_96449621
evw, debn, blg
Vandaag om 18:54
“De inwoners van het nooddorp zijn al sinds november 2023 op de hoogte van de sluiting vrijdag”, laat Liesbeth De Maeyer, woordvoerder van de stad Antwerpen weten.
“Ze hebben dus al anderhalf jaar de tijd gehad om met ondersteuning van de stad, het Centrum Algemeen Welzijnswerk (CAW) en Digidak, een vaste woonplaats te zoeken.” Die ondersteuning loopt nog steeds.
Wat er concreet met de 320 mensen staat te gebeuren vrijdag, is niet helemaal duidelijk. De stad en het CAW verwijzen naar elkaar. “Tegen eventuele onrechtmatige bezetting na de sluitingsdatum zal de stad de geijkte procedures starten”, aldus Johan Vermant, woordvoerder van Bart De Wever.
“Initieel zou het dorp maar een jaar blijven met een optie voor een bijkomend jaar. Intussen is het al drie jaar in gebruik. Het was nooit bedoeld als langdurig verblijf, maar wel als tijdelijke woonplek in afwachting van een andere oplossing – ofwel op de private woningmarkt of door terugkeer naar Oekraïne.”
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Petrikske
- Elite Poster
Tot zover de bezorgdheid in oorlogstijd van de bende van de bruine puntschoen.
Moeten we nu verbaasd zijn over deze Poetinlovers? Nee toch..
Moeten we nu verbaasd zijn over deze Poetinlovers? Nee toch..
-
- Elite Poster
https://www.hln.be/buitenland/europese- ... ab68958fd/
Wie gelooft die mensen eigenlijk nog? Langs de ene kant moeten we geloven dat Oekraïne de overwinning kan behalen en Rusland economisch en militair op imploderen staat. Maar langs de andere kant moeten we bang zijn dat ze ons gaan aanvallen. Ze zijn al 3 jaar bezig met een beetje vooruitgang in Oekraïne. Waarom zouden ze het in hun hoofd halen om verder te willen gaan? Da's toch puur bangmakerij om de oorlogsmachine aan te zwengelen?Rusland zou over drie tot vijf jaar de militaire paraatheid van Europa kunnen testen, waarschuwen Europese inlichtingendiensten. Volgens EU-buitenlandchef Kaja Kallas moet Europa nu handelen om een mogelijke dreiging af te wenden. “We moeten niet alleen investeren om oorlog te voorkomen, maar ook voorbereid zijn op het slechtste scenario.”