Exposure moet dan zo kort zijn, dat enkel de nr plaat zichtbaar is. Exposure te lang (zoals nu): personen goed zichtbaar, nr plaat totaal overbelicht. Ik hou het wel even op hetgeen ik heb

Heb je getest, of er rekening mee gehouden, wat de D1 doet met de data pins bij het opstarten? Uit ervaring weet ik dat je moet oppassen bij microcontrollers en raspberry pi achtigen dat de data pins niet hoog of laag getrokken bij opstarten waardoor je relais onbedoeld aantrekt. In het slechtste geval gaat je garagepoort vanzelf open na een stroomuitvaldevastator schreef:Vandaag eindelijk de tijd gehad om mijn D1 mini garage poort opener te plaatsen (ter vervanging van mijn pi zero).
Is leuk en zou wel kunnen, maar heeft ook nadelen:liegebeestig schreef:Nog beter: nummerplaat herkenning op je camera's en zo de juiste poort openen?
Inderdaad, ik heb de juiste pinnen geselecteerd:MaT schreef: Heb je getest, of er rekening mee gehouden, wat de D1 doet met de data pins bij het opstarten? Uit ervaring weet ik dat je moet oppassen bij microcontrollers en raspberry pi achtigen dat de data pins niet hoog of laag getrokken bij opstarten waardoor je relais onbedoeld aantrekt. In het slechtste geval gaat je garagepoort vanzelf open na een stroomuitval
Goh, ik twijfel... zou er toch een viertal willen plaatsen... da's meteen 400 euro.bambipower schreef:Wel zijn geld waard, als je er meerdere plaatst communiceren ze met elkaar. Er zijn nog wel enkele voordelen aan
Nee, maar heb je al eens nagedacht wat je gaat doen als je die krijgt ?bambipower schreef:Krijg je bij fireangel ook een verwittiging op je gsm?
als je proximus tv hebt mag je het al vergeten..bambipower schreef:2 vragen : - iemand ervaring met de RM BROADLINK PLUS voor het bedienen van tv en airco?
- waarom reageert men tablet en gsm niet altijd op 'oké google....' ?
Pi's zijn zeer leuk voor experimenten en niet kritische projectjes. Voor zaken die wat kritischer zijn als domotica zou ik het ook niet gebruiken. Dat heb ik zelf ook geleerd uit ervaring indertijd.sky schreef:Ik ben afgestapt van van RPi en na paar maand nog eens opnieuw begonnen.
Dit maal met een windows pc met in een oracle virtualbox een ubuntu vm met hassio. Ik kreeg een zenuwinzinking van die RPi.
Bij de laatste crash alles verloren wat ik al gemaakt had. Had een backup, maar kon er niet aan, vermits de sd niet beschikbaar is in hassio![]()
Das jammer. Weet je waarom het niet lukt met proximus tv? Er zit toch een learn functie op?Splitter schreef:
als je proximus tv hebt mag je het al vergeten..
de mijne ligt hier aan de kant gezien het voor tv niet werkt
(ben wel van plan die ooit terug in dienst te nemen voor de verlichting e.d.)
Mijn DS212+ is niet compatible met docker, niet zwaar genoeg denk ik.MaT schreef: Ik draai homeassistant momenteel in docker op de NAS. Weinig belastend voor het systeem (veel minder dan een virtueel OS), gemakkelijk te upgraden (volledig automatisch zelf met watchtower), en andere toepassingen zoals een mqtt broker, rtl_433 voor 433/868Mhz sensoren, sbfspot om mijn inverter uit te lezen,... draaien ook in docker.
Nu heeft Home Assistant as een oplossing klaar, maar hiervoor moet ik een callback open zetten naar mijn HASSIO instanceVolgens onze gegevens heb je in de afgelopen 3 maanden een verouderde methode gebruikt om in te loggen op je Somfy TaHoma/Somfy Connexoon. Hierbij informeren wij je dat, in verband met de veiligheid, onze systemen bijgewerkt worden op 3 december 2019, waarna inloggen niet meer mogelijk is via onderstaande methodes:
- Een oude Somfy App (versie voor 2018) of een verouderd toestel (iPhone 4 of ouder, iPad 1 of Android 4.0 of ouder). Wij adviseren je om de Somfy app te updaten of een nieuwer toestel te gebruiken.
- Applicaties van derde partijen: Home Assistant, Mediola of Jeedom. Wij adviseren je de applicatie te updaten zodat je onze nieuwe API gebruikt – voor meer informatie bezoek de desbetreffende partner website.
Update en ik slik wat woorden in.NuKeM schreef:Nu heeft Home Assistant al een oplossing klaar, maar hiervoor moet ik een callback open zetten naar mijn HASSIO instancedon't like that, veel gedoe om dat veilig te krijgen en niet voor Jan en alleman open te zetten. Is natuurlijk de API van Somfy die dat voorschrijft maar toch. Gelukkig lijken ze het één en ander te willen automatiseren via hun (betalend) Nabu Casa platform, maar daar wil ik nu ook niet aan toegeven.
Goztow schreef:Ik had het bestudeerd een tijd geleden. De infra rode zender zit niet op de goede 'golflengte' en is dus niet compatibel. Dat was zeker voor v4 en v5.