Fritzbox 6670: minder codecs en OVH werkt niet meer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 79 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Sinds dit weekend de FritzBox 6670 in gebruik genomen ivm overstap naar kabel via Hey.
Ook ineens update naar 8.01 firmware.
Ik gebruikte tot hiertoe de 7590en de 7690 op firmware 7.62.
Ik gebruik ook al jaren SIP telefonie via OVH, en dan vooral met softphone voor Android Zoiper, en mac app Telephone.
Nu sinds de overstap naar 8.01 (of is het de Cable 6670?) kan ik nog wel bellen en gebeld worden, maar er komt geen geluid, op geen van beide apps.
Dit lijkt dus een codec probleem.
De apps gebruiken G711 als codec, maar kunnen ook gsm of G722 doen. Als ik de logs naga van de oude fritzboxen werd altijd de G711 gebruikt, en dan specifiek aLaw.
Enige telefoonnummer waar ik wel geluid te horen krijg is tel 080022800 van Proximus, vreemd genoeg. Dan zie ik in de logs staan "G.711, G.722-HD".
Heb vervolgens even G722 in ovh vooraan gezet (was nu G711) bij de line settings, maar helaas, nog steeds geen geluid, hoewel in de fritz logs nu wel 'G.711, G.722-HD' staat bij alle telefoonnummers. Enkel 080022800 werkt nog steeds...
Wat mij ook opviel op deze pagina: https://en.avm.de/service/knowledge-bas ... telephony/
De fritz 6670 Cable (mijn nieuwe dus) ondersteunt veel minder codecs dan de Fritz 7690. De G726 is de opvallendste afwezige. maar in principe gebruik ik dus enkel G711a.
Oh, en de antwoordapparaat boodschappen van Fritzbox (die ik heb overgezet uit de backup), werken ook niet meer... Er werd bij AVM duidelijk gestoeid met codecs in Firmware 8.
Iemand ervaringen?
Ook ineens update naar 8.01 firmware.
Ik gebruikte tot hiertoe de 7590en de 7690 op firmware 7.62.
Ik gebruik ook al jaren SIP telefonie via OVH, en dan vooral met softphone voor Android Zoiper, en mac app Telephone.
Nu sinds de overstap naar 8.01 (of is het de Cable 6670?) kan ik nog wel bellen en gebeld worden, maar er komt geen geluid, op geen van beide apps.
Dit lijkt dus een codec probleem.
De apps gebruiken G711 als codec, maar kunnen ook gsm of G722 doen. Als ik de logs naga van de oude fritzboxen werd altijd de G711 gebruikt, en dan specifiek aLaw.
Enige telefoonnummer waar ik wel geluid te horen krijg is tel 080022800 van Proximus, vreemd genoeg. Dan zie ik in de logs staan "G.711, G.722-HD".
Heb vervolgens even G722 in ovh vooraan gezet (was nu G711) bij de line settings, maar helaas, nog steeds geen geluid, hoewel in de fritz logs nu wel 'G.711, G.722-HD' staat bij alle telefoonnummers. Enkel 080022800 werkt nog steeds...
Wat mij ook opviel op deze pagina: https://en.avm.de/service/knowledge-bas ... telephony/
De fritz 6670 Cable (mijn nieuwe dus) ondersteunt veel minder codecs dan de Fritz 7690. De G726 is de opvallendste afwezige. maar in principe gebruik ik dus enkel G711a.
Oh, en de antwoordapparaat boodschappen van Fritzbox (die ik heb overgezet uit de backup), werken ook niet meer... Er werd bij AVM duidelijk gestoeid met codecs in Firmware 8.
Iemand ervaringen?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 10 keer
geen ervaringen, wel vragen
die softphone apps, verbinden die dan met de fritz, en zo verder naar ovh? of rechtsreeks met ovh
zijn deze verbonden met de fritz, indien fritz, per wifi, of per vpn
of bedoelt u over ovh bellen naar de fritz, vanop een softphone
die softphone apps, verbinden die dan met de fritz, en zo verder naar ovh? of rechtsreeks met ovh
zijn deze verbonden met de fritz, indien fritz, per wifi, of per vpn
of bedoelt u over ovh bellen naar de fritz, vanop een softphone
-
- Elite Poster
De Apps verbinden inderdaad met de fritzbox via wifi en de lijnen van ovh zitten in de fritzbox. De Fritz is het enige contact met ovh. En zo al minstens 15 jaar.
-
- Plus Member
ik gebruik het zelf niet maar heeft fritz zelf geen fon app, wat zegt deze. wat doet het met een klassieke telefoon aan de fritz zijn fon poort?
de apps voor gsm met de fritz verbinden verandert u deze hun codec dan ook als u hem wijzigt bij ovh
de apps voor gsm met de fritz verbinden verandert u deze hun codec dan ook als u hem wijzigt bij ovh
-
- Elite Poster
verbinding Fritz-softphone lijkt ok. Ik heb ook gebeld via andere provider, en dat lukt wel. Die gebruikt wel exclusief G722HD blijkbaar.
Bij de OVH telefoontjes staat er altijd bij G.711, G.722-HD, en dan hoor ik niks, behalve dus 080022800, waar ook G.711, G.722-HD bij staat.
Bij OVH kun je G722 enkel tussen ovhcloud telefoonnummers gebruiken, dus wellicht werkt dat niet.
Blijft G711 over, dat altijd prima werkte...
Ik reduceer het probleem toch tot een compatibiliteitsprobleem codec ovh en codec fritz...
Nog gevallen van ovh en fritz 8.01?
Bij de OVH telefoontjes staat er altijd bij G.711, G.722-HD, en dan hoor ik niks, behalve dus 080022800, waar ook G.711, G.722-HD bij staat.
Bij OVH kun je G722 enkel tussen ovhcloud telefoonnummers gebruiken, dus wellicht werkt dat niet.
Blijft G711 over, dat altijd prima werkte...
Ik reduceer het probleem toch tot een compatibiliteitsprobleem codec ovh en codec fritz...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 17 keer
Ze zeggen van wel maar het is mij hier nog nooit gelukt.liegebeestig schreef: 4 maanden geleden Bij OVH kun je G722 enkel tussen ovhcloud telefoonnummers gebruiken.
Uit de supportdata van Fritzbox bleek nochtans dat tijdens de SIP INVITE, G722 de hoogste prioriteit had, maar de servers van OVH weigerden dit.
Dit stuurt mijn Fritzbox mee:
m=audio 7080 RTP/AVP 9 8 0 2 102 100 99 101 97 18 120 121
Dit zag een andere Fritzbox terug van OVH:
m=audio 34056 RTP/AVP 8 0 18 97 101
https://en.wikipedia.org/wiki/RTP_payload_formats
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 26 keer
Een ticket sturen naar Fritz!Box Support?liegebeestig schreef: 4 maanden geleden Blijft G711 over, dat altijd prima werkte...
Of @FRITZ!webcare via deze weg op dit probleem wijzen?
Wat je zou kunnen doen, is de Codecs aanpassen in het configuratiebestand.liegebeestig schreef: 4 maanden geleden Die prio voor g722 is het probleem. Ovh ondersteunt die niet en Fritz selecteert g722 nu prioritair...
Dat is natuurlijk op eigen risico, en voor je zoiets begint altijd zorgen dat je een back-up hebt van de originele instellingen.
- Maak een back-up van je instellingen (System > back-up > Back-up maken)
- Bewaar een kopie van dit bestand voor het geval er iets misloopt
- open het bestand en zoek "voip.cfg". Daar vind je iets als:
Code: Selecteer alles
use_audiocodecs = no; audiocodecs = "PCMA", "PCMU", "G726-32", "G726-40", "G726-24"; prio_low_codec = no;
- deze lijnen als volgt wijzigen:
use_audiocodecs = yes; audiocodecs = "PCMA", "PCMU"; prio_low_codec = yes;
- het bestand bewaren
**** END OF EXPORT ABC123 ****
Ik gebruik hiervoor altijd de Fritz!Box JavaScript-Tool von Michael Engelke
zie ook: https://www.andysblog.de/fritzbox-zu-ve ... cs-aendern (in het Duits).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- TanknaT
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 53 keer
Als ik mij niet vergis is dit probleem eerder al besproken en opgelost door de codecs bij OVH in te stellen.
Weet niet of het nog werkt maar hier is de link viewtopic.php?t=41474
Weet niet of het nog werkt maar hier is de link viewtopic.php?t=41474
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Elite Poster
Is al eerder besproken maar de oplossing om bij OVh de codec volgorde aan te passen, werkt in dit geval helaas niet. De fritzbox blijft weergeven dat ie G711 en G722HD test...
Ik ga de oplossing van Philippe nog eens proberen maar vind het toch raar dat de fritzbox lastig doet, ook als ik enkel G711 instel in OVH... En waarom die 080022800 altijd wel werkt...
De OVH codecs aanpassen doe je trouwens hier voor wie wil proberen:
ovhtelecom.fr/manager/#/telecom/telephony
Ter illustratie: zo ziet de voice transmission tab eruit in de fritzbox Ik test ook met het nr 015666666 van telenet.
Ik ga de oplossing van Philippe nog eens proberen maar vind het toch raar dat de fritzbox lastig doet, ook als ik enkel G711 instel in OVH... En waarom die 080022800 altijd wel werkt...
De OVH codecs aanpassen doe je trouwens hier voor wie wil proberen:
ovhtelecom.fr/manager/#/telecom/telephony
Ter illustratie: zo ziet de voice transmission tab eruit in de fritzbox Ik test ook met het nr 015666666 van telenet.
-
- Moderator
Wat je in deze screenshot ziet zijn 2 gesprekken:
- de VoIP call tussen het telefoontoestel (softphone) en de Fritzbox
- de externe call via OVH naar 015666666
Het OVH gesprek is volledig G.711, de verbinding met de Softphone is G711 en G722HD.
Het probleem is dus waarschijnlijk niet OVH, maar de (interne) Softphone call?
- de VoIP call tussen het telefoontoestel (softphone) en de Fritzbox
- de externe call via OVH naar 015666666
Het OVH gesprek is volledig G.711, de verbinding met de Softphone is G711 en G722HD.
Het probleem is dus waarschijnlijk niet OVH, maar de (interne) Softphone call?
-
- Elite Poster
Heb net even alleen de g711 laten staan in de softphone. Maar geen positief resultaat. Fritz geeft wel aan nu alleen g711 te gebruiken intern en richting ovh. G722hd staat er niet meer bij...
Maar geen geluid op 015666666 wel op 080022800.bizar he
Toegevoegd na 1 uur 15 minuten 18 seconden:
ik denk dat we de hulp van @FRITZ!webcare zullen nodig hebben. Er is volgens mij een mismatch van CODEC's sinds de update naar 8.01. Ik zie namelijk dat het antwoordapparaat een hogere codec heeft gekregen voor opname (722HD), en dat werkt overigens, heb via dezelfde softphone een nieuw bericht kunnen inspreken. Bizar genoeg, als je dan naar dat nummer belt met gsm, dan krijg je het welkomstbericht van het antwoordapparaat ook niet te horen...
Maar geen geluid op 015666666 wel op 080022800.bizar he
Toegevoegd na 1 uur 15 minuten 18 seconden:
ik denk dat we de hulp van @FRITZ!webcare zullen nodig hebben. Er is volgens mij een mismatch van CODEC's sinds de update naar 8.01. Ik zie namelijk dat het antwoordapparaat een hogere codec heeft gekregen voor opname (722HD), en dat werkt overigens, heb via dezelfde softphone een nieuw bericht kunnen inspreken. Bizar genoeg, als je dan naar dat nummer belt met gsm, dan krijg je het welkomstbericht van het antwoordapparaat ook niet te horen...
-
- Plus Member
als de audio maar in een richting werkt ligt dat toch aan de sip instellingen denk ik, is een gekend probleem bij sip
hier zou je de sipheaders voor moeten kunnen nakijken
om uit te sluiten dat het zich met de soft ware telefoons aan de fritz voordoet, eens een telefoon aan die zijn fon poort aansluiten en kijken of 't zo nog is
in dit geval zijn deze apps hun settings alvast niet de oorzaak, stelt het probleem zich dan nog is er wat anders aan de hand
zoals misschien zelfs het udp poortbereik dat niet bij ovh geraakt, of dat van ovh niet terug bij jou
door of een ip mismatch in de header of een geblokeerde port range oid
maar ben geen expert inzake, zoals ik al zei gebruik 3cx daar is er een setting ' let server handle audio' en dan gaat alle verkeer niet van ip naar ip, maar van ip naar de server' en zo door naar de andere telefoon, dat lost het soms op met die sip headers
deze setting word per telefoonnummer ingesteld bij de settings van het nummer
een verdere bedenking, het nr 08002280 dat wel werkt, misschien is dat een eigen nummer van ovh zelf en ligt het toch ergens aan hun doorschakeling of uitbelregels?
is het probleem echt begonnen net na de update, of 'ongeveer rond' de update
en dus als je je ovh nr belt per gsm, krijg je uw fritzbox zijn mailbox ook niet te horen
staat deze fritzbox achter een router nog of heeft deze een extern wan ip adres?
in geval van wan adres en geen extre router/firewall, , het is toch geen CGnat ip maar een 'echt' extern ip ?
ingeval extern ip,;
in de fritz staat de lijn naar ovh wel helemaal juist
het is een fritz cable
deze zijn misschien anders ivm voip dan de vorige fritzboxen bakjes omdat ze met een apart telefonie kabel mac/ipadres kunnen werken of dit anders bekijken
( mogelijks hypotethisch, maar zelf geen ervaring mee)
mogelijks dus
iets zoals ' send al telephony trough telephony provider' staan aan/uit op uw instellingen naar de ovh , ^ probeer dat eens te veranderen
hier zou je de sipheaders voor moeten kunnen nakijken
om uit te sluiten dat het zich met de soft ware telefoons aan de fritz voordoet, eens een telefoon aan die zijn fon poort aansluiten en kijken of 't zo nog is
in dit geval zijn deze apps hun settings alvast niet de oorzaak, stelt het probleem zich dan nog is er wat anders aan de hand
zoals misschien zelfs het udp poortbereik dat niet bij ovh geraakt, of dat van ovh niet terug bij jou
door of een ip mismatch in de header of een geblokeerde port range oid
maar ben geen expert inzake, zoals ik al zei gebruik 3cx daar is er een setting ' let server handle audio' en dan gaat alle verkeer niet van ip naar ip, maar van ip naar de server' en zo door naar de andere telefoon, dat lost het soms op met die sip headers
deze setting word per telefoonnummer ingesteld bij de settings van het nummer
een verdere bedenking, het nr 08002280 dat wel werkt, misschien is dat een eigen nummer van ovh zelf en ligt het toch ergens aan hun doorschakeling of uitbelregels?
is het probleem echt begonnen net na de update, of 'ongeveer rond' de update
en dus als je je ovh nr belt per gsm, krijg je uw fritzbox zijn mailbox ook niet te horen
staat deze fritzbox achter een router nog of heeft deze een extern wan ip adres?
in geval van wan adres en geen extre router/firewall, , het is toch geen CGnat ip maar een 'echt' extern ip ?
ingeval extern ip,;
in de fritz staat de lijn naar ovh wel helemaal juist
het is een fritz cable
deze zijn misschien anders ivm voip dan de vorige fritzboxen bakjes omdat ze met een apart telefonie kabel mac/ipadres kunnen werken of dit anders bekijken
( mogelijks hypotethisch, maar zelf geen ervaring mee)
mogelijks dus
iets zoals ' send al telephony trough telephony provider' staan aan/uit op uw instellingen naar de ovh , ^ probeer dat eens te veranderen
-
- Elite Poster
Dank je wel om te helpen, echt heel fijn.
De audio werkt nooit, in de 2 richtingen.
Het zou natuurlijk kunnen dat poorten worden geblokkeerd bij Orange/hey ofzo.
Wat ik ook wel zie is dat ovh nummer moeilijker registreert, ook al staat er een groen bolletje en wordt een telefoongesprek wel opgebouwd: Remote site reports reason for error 500 [24 messages since 03.01.25 00:15:40]
Mailbox krijg ik ook niet te horen als ik mijn ovh nr bel met gsm. Je hoort wel dat het telefoongesprek toekomt op de fritz, vervolgens iets afspeelt, maar het blijft dus stil.
geen extra router/firewall, rechtstreeks fritz cable. En het ip adres begint met 94.110.... dus extern lijkt me.
Of Fritz Cable andere voip heeft, zou kunnen. Maar waarom dan die 080022800 van Proximus (dus wellicht toch geen ovh lijn), dan wel?
Er zit trouwens ook een fax lijn bij ovh (dus de fritzbox maakt daar een fax van, zendt de geluidjes enz, want voor ovh is dit een gewone lijn). Die geluidjes hoor ik wel als ik bel naar dat nummer met gsm!
Toegevoegd na 15 minuten 32 seconden:
Ter aanvulling. Ik kreeg de voorwaarden door van OVH voor goeie verbindingen:
Le trafic vers les réseaux 91.121.128.0/24 et 91.121.129.0/24 doit être autorisé.
- Le trafic doit être autorisé pour le protocole SIP sur les ports 5060 et 5962 en UDP.
Hoe zou je kunnen testen of er iets geblokkeerd wordt?
De audio werkt nooit, in de 2 richtingen.
Het zou natuurlijk kunnen dat poorten worden geblokkeerd bij Orange/hey ofzo.
Wat ik ook wel zie is dat ovh nummer moeilijker registreert, ook al staat er een groen bolletje en wordt een telefoongesprek wel opgebouwd: Remote site reports reason for error 500 [24 messages since 03.01.25 00:15:40]
Mailbox krijg ik ook niet te horen als ik mijn ovh nr bel met gsm. Je hoort wel dat het telefoongesprek toekomt op de fritz, vervolgens iets afspeelt, maar het blijft dus stil.
geen extra router/firewall, rechtstreeks fritz cable. En het ip adres begint met 94.110.... dus extern lijkt me.
Of Fritz Cable andere voip heeft, zou kunnen. Maar waarom dan die 080022800 van Proximus (dus wellicht toch geen ovh lijn), dan wel?
Er zit trouwens ook een fax lijn bij ovh (dus de fritzbox maakt daar een fax van, zendt de geluidjes enz, want voor ovh is dit een gewone lijn). Die geluidjes hoor ik wel als ik bel naar dat nummer met gsm!
Toegevoegd na 15 minuten 32 seconden:
Ter aanvulling. Ik kreeg de voorwaarden door van OVH voor goeie verbindingen:
Le trafic vers les réseaux 91.121.128.0/24 et 91.121.129.0/24 doit être autorisé.
- Le trafic doit être autorisé pour le protocole SIP sur les ports 5060 et 5962 en UDP.
Hoe zou je kunnen testen of er iets geblokkeerd wordt?
-
- Moderator
Je hebt het nu nog altijd over die fameuze Fritz!Box 6670 die je 2-hands hebt aangekocht in Duitsland?
En dus een OEM exemplaar, en geen retail exemplaar?
Ben je er al in geslaagd om die om te zetten naar een retail versie?
Want dat zou het probleem ook kunnen verklaren?

En dus een OEM exemplaar, en geen retail exemplaar?
Ben je er al in geslaagd om die om te zetten naar een retail versie?
Want dat zou het probleem ook kunnen verklaren?
Het is dus geen Codec probleemliegebeestig schreef: 4 maanden geleden Heb net even alleen de g711 laten staan in de softphone. Maar geen positief resultaat. Fritz geeft wel aan nu alleen g711 te gebruiken intern en richting ovh. G722hd staat er niet meer bij...

-
- Elite Poster
Dag Philippe, neenee even verduidelijken. Het gaat om een retail exemplaar nu, uiteindelijk toch gewoon gekocht op Amazon Duitsland. De taalkeuze kreeg ik niet maar al de rest is wel normaal. Dus wellicht Duitse box maar geen onderscheid meer. En werkt ook op Belgium enz.
Settings overgenomen uit mijn 7690 dsl
Toegevoegd na 9 minuten 26 seconden:
Dan rest eigenlijk nog alleen orange hey die poorten sluit?
Settings overgenomen uit mijn 7690 dsl
Toegevoegd na 9 minuten 26 seconden:
Dan rest eigenlijk nog alleen orange hey die poorten sluit?
-
- Plus Member
als er echt geen oplossing zou komen, kan je eens proberen de dsl achter de cable te hangen in dmz en te kijken of 't dan nog wel werkt
maar ze hebben beiden sip clients op 5060 misschien brengt dat ook weer problemen mee
de dsl modem config niet klonen, en op de cable van 0 beginnen, is misschien ook een optie
mogelijks zijn deze wat te verschillend en geeft dit een restore foutje zonder melding ofzo
maar ze hebben beiden sip clients op 5060 misschien brengt dat ook weer problemen mee
de dsl modem config niet klonen, en op de cable van 0 beginnen, is misschien ook een optie
mogelijks zijn deze wat te verschillend en geeft dit een restore foutje zonder melding ofzo
Laatst gewijzigd door thomasdb 4 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
ik gebruik sewan ( vroeger 3starsnet) en heb er op een moment 4 ip telefoons en de pbx aangehad, met dezelfde login gegevens, dit werkte gewoon?
ook maar verbonden op een telefoonnummer?
om bv ip telefoons thuis, en de gsm via softclient, simultaan met de vaste lijn te verbinden
een lijn, is niet slechts een toestel? of bekijk ik dat verkeerd
kan je eventueel eens met een andere sip provider proberen en kijken of het niet een specifiek ovh / hey probleem zelf is
als je de dsl modem niet achter de cable wil hangen om zo te proberen..
of schakel het nr. in de cable even uit eventueel voor je met de dsl probeert
ook maar verbonden op een telefoonnummer?
om bv ip telefoons thuis, en de gsm via softclient, simultaan met de vaste lijn te verbinden
een lijn, is niet slechts een toestel? of bekijk ik dat verkeerd
kan je eventueel eens met een andere sip provider proberen en kijken of het niet een specifiek ovh / hey probleem zelf is
als je de dsl modem niet achter de cable wil hangen om zo te proberen..
of schakel het nr. in de cable even uit eventueel voor je met de dsl probeert
-
- Plus Member
een zonaal nr huren is 20€ per jaar , het belkrediet is met prepaid opladen. tarieven voor gesprekken zijn niet erg duur dus ik moet niet veel bijladen hoewel ik niet superveel bel
ik ben mee overgegaan als klant van toen het nog 3starsnet was, of je nu nog kan intekenen weet ik niet
bel er eens naar eventueel om 't vragen
https://shop.sewan.be/ de nummers staan bovenaan
ik ben mee overgegaan als klant van toen het nog 3starsnet was, of je nu nog kan intekenen weet ik niet
bel er eens naar eventueel om 't vragen
https://shop.sewan.be/ de nummers staan bovenaan
-
- Elite Poster
Weer on topic...
Ik kreeg van OVH de volgende requirements. Overigens is er nu nog een OVH 0800 nummer dat werkt... dat van telenet. De rest, verbinding zonder geluid...
EDIT: poort 5962 is dicht als ik op yougetsignal.com kijk... Zou het dat zijn?
Ik kreeg van OVH de volgende requirements. Overigens is er nu nog een OVH 0800 nummer dat werkt... dat van telenet. De rest, verbinding zonder geluid...
Hoe kan ik die poorten testen? Mijn theorie is dan dat Hey/orange toch poorten blokkeert. Iemand?- Le trafic vers les réseaux 91.121.128.0/24 et 91.121.129.0/24 doit être autorisé.
- La durée de vie des sessions UDP (Time Session ou Timeout Session) doit être supérieure ou égale à 180 secondes.
-
- Plus Member
de udp timeout zal het niet zijn, als het deze is, dan kan je even bellen en daarna pas valt het geluid weg (na de periode van timeout)
tenzij deze echt superkort staat
maar 't is een fritzbox deze hebben wel telefonie ' in de genen'
heb je de fritz settings al allemaal geprobeerd
deze setting ( staat waarschijnlijk al wel juist omdat bellen van sommige nr's lukt en is eerder van tel bij gebruiken van uw vorige box achter deze geschakeld)
'Het gebruik van internettelefonie vanuit het thuisnetwerk voorkomen
IP-telefoons en toepassingen mogen uit het thuisnetwerk geen inkomende en uitgaande gesprekken voeren. Deze optie activeert in de FRITZ!Box een filter voor uitgaande SIP-pakketten, met name ter beveiliging tegen schadelijke software. Op de FRITZ!Box ingestelde telefoonapparaten kunnen onbeperkt verder worden gebruikt. '
deze setting (hoewel ik niet weet of deze de fritz eigen router of een eventuele tweede bedoelt) deze is om udp timeouts te vermijden veronderstel ik
Port forwarding van de internetrouter actief houden voor telefonie
Deze optie kan noodzakelijk worden als de internetrouter inkomende gesprekken niet meer naar de FRITZ!Box doorstuurt. FRITZ!Box houdt port forwarding van de internetrouter voor telefonie actief.
deze setting bij het tel.nr
Pakketgrootte in milliseconden in zendrichting
deze setting ( ivm de kabel modem zijn optie voor tweede mac adres voor telefonie apart? )
Altijd aanmelden via een internetverbinding
Als uw internetaanbieder een afzonderlijke internettelefonieverbinding reserveert voor eigen telefoonnummers, activeert u deze optie bij telefoonnummers van andere aanbieders.
en last but not least deze kan je ook eens uitproberen
Gebruik een willekeurige poort voor de SIP-dienst van de FRITZ!Box naar de SIP-registrar
verder, als je het ip van ovh hun sip server pingt ( in cmd ping -t ip adres ) welk is de delay dan of zijn er onderbrekingen , of is dit al nagekeken
-vanhieruit sip.ovh.fr 91.121.129.20
ik lees via google dit
Adresse de serveur proxy: sip.ovh.fr (adresse IP ou nom de domaine)
Port de serveur proxy: 5962 (1 à 65535)
Adresse du serveur d'enregistrement: sip.ovh.fr (adresse IP ou nom de domaine)
heb je hun proxy ook aangegeven bij de register settings van uw nr ?
of , wanneer reeds ingevuld, deze eens verwijderd
tenzij deze echt superkort staat
maar 't is een fritzbox deze hebben wel telefonie ' in de genen'
heb je de fritz settings al allemaal geprobeerd
deze setting ( staat waarschijnlijk al wel juist omdat bellen van sommige nr's lukt en is eerder van tel bij gebruiken van uw vorige box achter deze geschakeld)
'Het gebruik van internettelefonie vanuit het thuisnetwerk voorkomen
IP-telefoons en toepassingen mogen uit het thuisnetwerk geen inkomende en uitgaande gesprekken voeren. Deze optie activeert in de FRITZ!Box een filter voor uitgaande SIP-pakketten, met name ter beveiliging tegen schadelijke software. Op de FRITZ!Box ingestelde telefoonapparaten kunnen onbeperkt verder worden gebruikt. '
deze setting (hoewel ik niet weet of deze de fritz eigen router of een eventuele tweede bedoelt) deze is om udp timeouts te vermijden veronderstel ik
Port forwarding van de internetrouter actief houden voor telefonie
Deze optie kan noodzakelijk worden als de internetrouter inkomende gesprekken niet meer naar de FRITZ!Box doorstuurt. FRITZ!Box houdt port forwarding van de internetrouter voor telefonie actief.
deze setting bij het tel.nr
Pakketgrootte in milliseconden in zendrichting
deze setting ( ivm de kabel modem zijn optie voor tweede mac adres voor telefonie apart? )
Altijd aanmelden via een internetverbinding
Als uw internetaanbieder een afzonderlijke internettelefonieverbinding reserveert voor eigen telefoonnummers, activeert u deze optie bij telefoonnummers van andere aanbieders.
en last but not least deze kan je ook eens uitproberen
Gebruik een willekeurige poort voor de SIP-dienst van de FRITZ!Box naar de SIP-registrar
verder, als je het ip van ovh hun sip server pingt ( in cmd ping -t ip adres ) welk is de delay dan of zijn er onderbrekingen , of is dit al nagekeken
-vanhieruit sip.ovh.fr 91.121.129.20
ik lees via google dit
Adresse de serveur proxy: sip.ovh.fr (adresse IP ou nom de domaine)
Port de serveur proxy: 5962 (1 à 65535)
Adresse du serveur d'enregistrement: sip.ovh.fr (adresse IP ou nom de domaine)
heb je hun proxy ook aangegeven bij de register settings van uw nr ?
of , wanneer reeds ingevuld, deze eens verwijderd
-
- Plus Member
elders las ik ook deze
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer
Contacteer: Contacteer fibrbuzz1
Ongelezen bericht 1 uur geleden
Bij het gebruik van een Fritzbox Cable voor Orange of Hey, schakel IPV6 uit.
Het heeft mij gisteren bijna 4 uur geduurd om uit te vinden waarom mijn Android TV - met ethernet verbonden - zelfs simpele apps zoals vrt max, TV Vlaanderen, VTM Go,... niet wou laden ondanks dat ik mijn volledige download speed haalde bij speedtests, en dat die apps wél direct probleemloos werkten met 4G hotspot. Factory reset veranderde niks en andere Android TV box getest van ander merk, exact hetzelfde probleem. Na het uitschakelen van IPV6 was het direct allemaal oké.
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer
Contacteer: Contacteer fibrbuzz1
Ongelezen bericht 1 uur geleden
Bij het gebruik van een Fritzbox Cable voor Orange of Hey, schakel IPV6 uit.

Het heeft mij gisteren bijna 4 uur geduurd om uit te vinden waarom mijn Android TV - met ethernet verbonden - zelfs simpele apps zoals vrt max, TV Vlaanderen, VTM Go,... niet wou laden ondanks dat ik mijn volledige download speed haalde bij speedtests, en dat die apps wél direct probleemloos werkten met 4G hotspot. Factory reset veranderde niks en andere Android TV box getest van ander merk, exact hetzelfde probleem. Na het uitschakelen van IPV6 was het direct allemaal oké.
-
- Elite Poster
Inderdaad, alles wat ik niet snap wordt uitgezet, dus ook IPv6
Zolang het kan 
Ik moet de rest nog testen, ik update zodra ik iets weet! Dank je wel.

Ik moet de rest nog testen, ik update zodra ik iets weet! Dank je wel.
-
- Moderator
Ja als er niets "luistert" op poort 5962 kan deze niet open staan héliegebeestig schreef: 4 maanden geleden Ik kreeg van OVH de volgende requirements. Overigens is er nu nog een OVH 0800 nummer dat werkt... dat van telenet. De rest, verbinding zonder geluid...
Hoe kan ik die poorten testen? Mijn theorie is dan dat Hey/orange toch poorten blokkeert. Iemand?- Le trafic vers les réseaux 91.121.128.0/24 et 91.121.129.0/24 doit être autorisé.
- La durée de vie des sessions UDP (Time Session ou Timeout Session) doit être supérieure ou égale à 180 secondes.
Ik zou eens volgende setting(s) proberen bij de OVH settings:
- Registrar = sip.ovh.be
- Proxyserver: sip.ovh.be:5962
- Registrar = sip.ovh.be:5962
- Proxyserver: leeglaten
-
- Plus Member
@philippe_d wel niet zeker, maar het waarschijnlijkst, is dat eerder enkel de proxy op 5962 zal zijn, en sip 5060 ? als ze 1 adres delen
of de proxy nodig is of niet weet ik niet, maar hopelijk is dat de oplossing ^-^
ik bedoelde , dus ook proberen,
Registrar = sip.ovh.be (default :5060)
Proxyserver: leeglaten
ingeval proxy ovh:5962 nu wel ingevuld is
of de proxy nodig is of niet weet ik niet, maar hopelijk is dat de oplossing ^-^
ik bedoelde , dus ook proberen,
Registrar = sip.ovh.be (default :5060)
Proxyserver: leeglaten
ingeval proxy ovh:5962 nu wel ingevuld is
-
- Elite Poster
Kleine update: sip.ovh.be:5962 als registrar werkt maar geeft zelfde resultaat (nummer wordt gevormd en verbonden, maar geen geluid). Enkel bij 080022800 wel geluid, wat dus net hetzelfde is als zonder poort registreren.
sip.ovh.be:5962 als proxy > ik raak niet geregistreerd, kan dus geen nr draaien (bezettoon in fritz)
Ik hoorde van orange wel dat ze bepaalde IP ranges moeten openzetten als er telefonie bij betrokken is. OVh vraagt expliciet om:
Zouden die nummerreeksen bij Orange misschien geblokkeerd zijn?
Ik ga later nog even proberen door de fritzbox op een andere internetprovider te zetten
sip.ovh.be:5962 als proxy > ik raak niet geregistreerd, kan dus geen nr draaien (bezettoon in fritz)
Ik hoorde van orange wel dat ze bepaalde IP ranges moeten openzetten als er telefonie bij betrokken is. OVh vraagt expliciet om:
Zouden die nummerreeksen bij Orange misschien geblokkeerd zijn?
Ik ga later nog even proberen door de fritzbox op een andere internetprovider te zetten
-
- Plus Member
is het dan eerder niet ovh dewelke orange geblokkeerd zouden hebben
maar toch, dat zou niet verklaren dat sommige nrs wel ok werken en je kan registeren
die ip ranges zijn gewoon de ovh domain names denk ik
en deze kan je bereiken
raar probleem. inderdaad de fritz eens op ander internet hangen,
kan deze fritz cable, lan1 als WAN gebruiken, ipv zijn kabelpoort en zo router/sip doen?
alleszinds je hebt het bellen uitgevoerd met een bedrade telefoon aan de fon-poort toch he
maar toch, dat zou niet verklaren dat sommige nrs wel ok werken en je kan registeren
die ip ranges zijn gewoon de ovh domain names denk ik
en deze kan je bereiken
raar probleem. inderdaad de fritz eens op ander internet hangen,
kan deze fritz cable, lan1 als WAN gebruiken, ipv zijn kabelpoort en zo router/sip doen?
alleszinds je hebt het bellen uitgevoerd met een bedrade telefoon aan de fon-poort toch he
-
- Plus Member
- Bedankt: 14 keer
Waarom zou je überhaupt je lan1 als WAN gebruiken als je een router met geïntegreerde kabelmodem hebt, dan zit je opnieuw met een modem van de provider en weer een extra apparaat dat stroom verbruikt.
Ik kan bevestigen dat de 6670 prima werkt op Hey (ook via Amazon.de besteld), zelf geen problemen met Voip, maar ik gebruik wel niet OVH.
Ik kan bevestigen dat de 6670 prima werkt op Hey (ook via Amazon.de besteld), zelf geen problemen met Voip, maar ik gebruik wel niet OVH.
-
- Plus Member
om te kijken ofde de fritz cable of settings hierin zelf de oorzaak niet is
als het wel gaat op die manier zijn ovh en hey zelf uitgesloten en ligt het toch ergens aan de fritz cable of zijn settings
als het wel gaat op die manier zijn ovh en hey zelf uitgesloten en ligt het toch ergens aan de fritz cable of zijn settings
-
- Elite Poster
Nog geen tijd gehad om deftig te testen. Kun jij al zeggen welke VOIP provider wel werkt?novie schreef:Waarom zou je überhaupt je lan1 als WAN gebruiken als je een router met geïntegreerde kabelmodem hebt, dan zit je opnieuw met een modem van de provider en weer een extra apparaat dat stroom verbruikt.