verbinding valt telkens weg 3/02 vanaf 18u30

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Sinds ong. 18u30 valt de verbinding telkens uit na een 10-tal minuten.
Geen enkele ander optie dan te rebooten.
Dan werkt alles terug, maar slecht een tijdje.
Nochtans werkte alles de ganse tijd.
Nog iemand dit probleem ?
Heb voor alle zekerheid nog eens spysweeper en adaware laten checken, maar daar ligt het niet aan.

Volgens mij ligt het aan Azureus.
Telkens als ik die start valt na 10 min. verbinding weg.
Iemand enig idee hoe dat komt ?
Tot nu werkte alles perfect en ik heb niets aan de instellingen gewijzigd.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hmmm. Schot in het donker :

* ik neem aan dat je niet op de default poorten van Azureus zit.

* download de Trial Van Spyware Doctor, en laat die eens lopen. Ik verwacht geen oplossing daardoor, maar de hoeveelheid pc's die ik dagelijks binnenkrijg met een SpySweeper, en die dan nog knettervol rotzooi staat is niet van deze wereld. Op 't werk heb ik deze discussie vrij lang gehad, inmiddels is zelfs de meest geharde Spysweeper fan bij ons overgegaan naar Spyware Doctor als "nummer 1 tool" : teveel gevallen gehad waarbij Spysweeper "alles ok" aangaf, en de pc duidelijk en zichtbaar nog steeds geinfecteerd was. Heel raar eigenlijk dat dit product van PcTools zo relatief onbekend blijft hier.

* Probeer eens een client die niet moet terugvallen op Java. µTorrent bijvoorbeeld is compact, betrouwbaar, snel en vooral dat werkt als een standalone zonder Sun of MSjava. Bij geinfecteerde machines blijkt vooral de Sun component soms een echte vuilnisbak aan infecties te herbergen. Daarom heb ik Azureus gedumpt en werk nu verder met µTorrent.

* gebeurd dat onafhankelijk van gebruikte Tracker ?

Als hij dan nog uitvalt, heeft het allersinds niets meer met Azureus te maken, en dan is't verder zoeken.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

dietervanb schreef:Volgens mij ligt het aan Azureus.
Telkens als ik die start valt na 10 min. verbinding weg.
Iemand enig idee hoe dat komt ?
Tot nu werkte alles perfect en ik heb niets aan de instellingen gewijzigd.
a shot in the dark. heeft het met die UPnP te maken. Ik ken niks van UPnP, maar da's toch veranderd?

Behalve de suggestie utorrent, evt ook 's andere poort instellen in Azu.

Mijn Azu draait ok, niet met T2 box, wel eigen modem. Wat me wel opvalt is het hoge aantal log entries die mijn software firewall geeft, van blocked connecties naar Azu. (Heb enkel het uiterst nodige toegelaten via fw-rules)... bon, dit gaat offtopic ;-)
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Aanvullend, kijk 's naar AzureusWiki
If your ISP disconnects you every 24 hours so that you have to reconnect (like German Telekom/T-Online) you should not use UPnP but set up port forwarding yourself.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de tips.
Het vervelende is dat ik geen portforward kan doen.
Officieel ken ik mijn wachtwoord niet.
Ga wel vanavond eens via Utorrent proberen en spydokter laten werken.
Heb ook de helpdesk gebeld van TELE2.
Die zei dat een reset van de modem het probleem kon oplossen. Heb dit gedaan, en toen bleef Azureus ong een half uur in de lucht.
Terug gebeld : en ze gingen de lijn eens nakijken.
Hou jullie op de hoogte.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

dietervanb schreef:Sinds ong. 18u30 valt de verbinding telkens uit na een 10-tal minuten.
Schijnt eerder een extern probleem, woon je in de buurt van een grootverbruiker van stroom?
(waarom steeds om dat uur, vandaar mijn bedenking)
Fabriekje, of buurman welke met elektrische accumelatie verwarming werkt, straatverlichting welke inschakelt. (infraroodstralers verlichting zijn ook grootverbruikers)
Afbeelding
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Neen, woon gewoon in een rustige verkaveling.
En de tijd dat alles wegvalt is heel variabel. Van 2 minuten na opstarten tot ong 30 minutenna de start.
Het is de eerste keer dt dit gebeurd.
Ik heb enkele dagen geleden de benodigde poorten opgenzet via de modem, sindsdien heeft alles 48 uur perfect gewerkt, en nu niets dan problemen.
Zou tele2 er achter gekomen zijn dat die poorten opengezet zijn door mezelf en het een en het anders saboteren ? (misschien niet persoonlijk, maar softwarematig).

Volgens helpdesk TELE2 zou er ook geen garantie op de modem meer zijn zodra je zelf inlogged en wijzigingen doorvoert.
Maar ik vraag al 6 weken om die poorten open te zetten en zij maken me wijs dat dit technisch onmogelijk is, terwijl ik het met het paswoord binnen de 5 minuten klaar.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Zou tele2 er achter gekomen zijn dat die poorten opengezet zijn door mezelf en het een en het anders saboteren ? (misschien niet persoonlijk, maar softwarematig).
Wie kan dat weten, wat in quote staat?
Indien je over een betrouwbare Voltmeter beschikt, eventueel een bekende die over zo'n duurdere multimeter beschikt, toch best de spanning eens meten.
Ideaal indien je 230 Volt AC zou hebben, 220 V. moet ook nog perfect zijn, indien de spanning echter daalt tot 200 a 210 kan dit de oorzaak zijn.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Klinkt als een volgelopen NAT-pool.

Volgens mij staat een router maar X-aantal connecties toe tegelijk naar een client (of misschien tegelijk). Dat betekent dat alle lopende connecties nog even actief blijven, maar je geen nieuwe meer kan maken (je kan bvb niet meer iets pingen, of een pagina openen).

De reden? BitTorrent.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Klinkt als een volgelopen NAT-pool.

Volgens mij staat een router maar X-aantal connecties toe tegelijk naar een client (of misschien tegelijk). Dat betekent dat alle lopende connecties nog even actief blijven, maar je geen nieuwe meer kan maken (je kan bvb niet meer iets pingen, of een pagina openen).

De reden? BitTorrent.
Kan je dit even verduidelijken Meon ?
Ik was maar 2 zaken tegelijk aan het downloaden.
Ik weet niet wat een volgelopen NAT-pool is.
En wat is de remedie tegen een volgelopen NAT-pool ?
Alvast bedankt.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Een NAT-pool is de tabel waar je router bijhoudt van waar welk pakketje komt en waar het heen moet.

2 zaken downloaden veroorzaakt wel enorm veel connecties, naast die naar de tracker ook naar de diverse peers.

De remedie is je aantal connecties op de router de verhogen, die van jouw pc te verlagen (met name die van jouw bittorrent-client), of simpelweg geen Bittorrent te gebruiken :)
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor je reactie, maar ... hoe verhoog ik het aantal connecties op mijn router.

En : geen bittorent :-( hoe kan ik dan nog mijn lievelingsreeksen uit Amerika zien zonder een jaar te wachten ?

Anyway : ik heb spyware dotorc eens laten lopen, en alles draait nu al anderhalf uur onafgebroken tegen een 200kbits/sec.
flakey
Plus Member
Plus Member

De reden? BitTorrent.
fout, de reden: je modem of router. Ik had namelijk hetzelfde probleem met mij Dlink 300t dsl modem. Een kleine tweak via telnet laat me nu meerdere connecties tegelijk toe.

De oplossing is dus ofwel een nieuwe modem (let wel een dlink 300t kan ik je NIET aanraden) en/of router of je huidige setup tweaken zodat deze ook meerdere connecties toelaat. Probeer eens te googlen met een paar keywords die jou probleem omschrijven, als jij dit probleem hebt hebben vast nog een paar mensen dit probleem

Bittorrent laten, waarom zou je? Een pc dient om te doen wat jij zegt en niet omgekeerd.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

"de reden : bittorrent" lijkt mij ook behoorlijk stug.

Reden : ik doe dat hier ook, met dezelfde router, en (toen nog) met dezelfde beperking op portforwarding. NOOIT zulke problemen gehad, ook niet met de instellingen zoals deze standaard in de router zitten.

Het feit dat je niks aan je instellingen hebt veranderd, en dat her daarvoor wel werkte, spreekt ook normaal tegen dit vermoeden.

En just for the record : ik zit hier regelmatige met 8~10 active torrents te draaien onder µtorrent, en nog nooit problemen gezien. Ook niet met Azureus, trouwens.

Maar ik heb nog steeds niet begrepen of die problemen enkel voorkomen met torrents. Indien ja, vloekt er volgens mij gewoon iets aan de pc software. Indien nee zou ook ik je modem/router als verdachte nummer 1 vooruitschuiven.
Ook hier kan ik je geruststellen/teleurstellen (afhankelijk van hoe je de zaak bekijkt). Sinds de open ports is enkel mijn connectivity verbetert, dus ook mijn snelheid. Negatieve effecten zijn er niet opgetreden.

In geval van twijfel : reset modem ?
meon
Administrator
Administrator
Provider

Ik vertel dit omdat ik het zelf meegemaakt heb:

Laptop, rechtstreeks op USB-adsl-modem: Azureus loopt als een zonnetje.
Zelfde laptop, over netwerkkabel naar switch -> server die als router dient -> over diezelfde modem -> na 5 min gedaan met connecties.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”