Sinds gistere kan ik ineens zonder reden nietmeer connecten op mijn eweka usenet account (waar ik 7.5€/maand voor betaal)..
Ik d8 tiens tzal wel plat liggen zeker?
Vandaag nog eens geprobeerd nogaltijd plat.
Ik toch eens gaan kijken op de eweka forums en nu blijkt het volgende:
Eweka schreef:Posted: Sat Feb 04, 2006 5:08 pm Post subject: Reply with quote
@telenetters,
Ik weet de laatste stand niet met betrekking tot dit probleem.
Wat ik wel heb is de informatie dat er aan Eweka zijde niets veranderd is in het netwerk.
Daarnaast wil Telenet niet met ons communiceren alvorens wij een NDA tekenen. Dit is een document waarin staat dat Eweka geen informatie naar buiten mag brengen die speelt tussen Eweka en Telenet. Omdat dit indruist tegen de open communicatie die Eweka hanteert tegen haar klanten ( wij hebben niets te verbergen ) weigeren wij dit. Temeer omdat Telenet in bewoording heeft aangegeven dat zij in de toekomst geld wil zien van Content providers.
wanneer een derde partij een betalende dienst aan onze breedband-klanten aanbiedt, achten wij het billijk dat dergelijke partij ons vergoedt voor de dienst die wij deze derde partij leveren, nl. het aanbieden van de toegang tot deze opbrengstgenerende klantenbasis. Deze positie is trouwens al onderschreven door een aantal actieve "paid peering" partners.
en wij in geen enkel geval dit bereid zijn te betalen.
Als de situatie niet veranderd volgende week zal ik Telenet naast AOL / Compuserve vermelden als provider waarbij niet van diensten van Eweka gebruikt kan worden.
Groet
Wijnand
Volgens Telenet zou het liggen aan Eweka omdat zij hun newsreaders enkel announcen op peerings waar ze niet voor moeten betalen. Via L3 kan je dus niet bij de newsreaders komen, terwijl dat wel kan met de gewone Eweka servers.
Reactie Eweka schreef:De door mij bovengenoemde quote zegt genoeg toch denk ik ? Deze is door Telenet zelf aan ons gedaan.
Telenet heeft KPN als transit , een partij waarmee wij peeren , alleen hebben ze de boel ( al dan niet bewust ) gefiltert. Zoals gezegd communiceert Telenet niet met ons alvorens we een NDA tekenen , en dat doen wij niet , omdat we onze handen vrij willen houden om open met jullie klanten te kunnen communiceren.
Conclusie:
Wij betalen aan hen al voor onze verbinding, en dan zouden ze nog eens dubbel willen betaald worden door "content providers".
Mochten hun eigen newsservers in orde zijn dan zouden we trouwens al geen externe nodig hebben.
Dus Telenet blokkeert opzettelijk de toegang tot nieuwsservers omdat ze willen dat nieuwsservers hen betalen, zelfs als die in het buitenland zitten..
Dus als dit zo verder gaat verwacht ik dus dat mijn abonnement bij Eweka van de komende maand door Telenet vergoedt zal worden en zal de opzegbrief van het abo volgen.