DIGI mobile: VoLTE VoWiFi - Lijst van ondersteunde toestellen

Discuteer hier mee over Digi Belgium
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

Volgens de FAQ bieden ze geen VoWifi aan dus geen idee waarom dat bij sommigen wel zou werken?
https://www.digi-belgium.be/en/question ... faq/mobile
Bijlagen
Screenshot_20241231_201302_Chrome.jpg
Gebruikersavatar
bralm
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

De communicatie van Digi is over het algemeen vaag. Op basis van anderen denk ik dat VoLTE en VoWiFi werkt als het werkt, als het niet werkt moet je niet bellen naar de klantendienst.
dot1x
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 okt 2021, 00:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

charlez schreef: 5 maanden geleden iPhone 15 pro GEEN VoWifi , carrier 61

Zie requests door firewall gaan (UDP 500) naar 'Roemeens IP', maar geen reactie van ontvanger.

Provider is fastfiber.

Even hotspot opgezet met partners gsm via Orange en kreeg op mijn toestel onmiddellijk Digi Wifi.

Is dus provider afhankelijk. Zullen nog sommige ip ranges ontbreken.
Bedankt om dit testen. Mijn vermoeden i.v.m. verschillende iOS versies klopt dus niet (blijkbaar is dit al minstens mogelijk sinds de iPhone 7 (iOS12)). En het probleem is dus duidelijk ook niet DIGI. De netwerk engineers van de ISPs zullen dus genoeg werk hebben na de feestdagen :-)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2239
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Hier had ik in begin VoWifi maar nu al tijdje niet meer. Ook VoLTE is niet altijd beschikbaar. Ligt het probleem niet bij Digi ipv onze smartphone?
Backpedal1
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 aug 2024, 21:30
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey is diep triest dat ze vowifi niet ondersteunen bij de lancering, ongeveer alle recente huizen zijn goed geisoleerd en hebben vaak problemen met bereik in huis. Als dat blijft aanslepen ben ik verplicht om opnieuw over te stappen op een andere provider. Ik gun het DIGI wel, maar dan moeten ze toch met een oplossing voor de dag komen. Weet iemand wat er technisch moet gebeuren om dat te voorzien? Iemand een idee hoe lang zo iets in beslag neemt? Via de helpdesk van DIGI vernam ik dat ze dit graag Q1 in orde hebben, ... maar ik wacht geen 3 maanden af.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2239
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Backpedal1 schreef: 4 maanden geleden Hey is diep triest dat ze vowifi niet ondersteunen bij de lancering, ongeveer alle recente huizen zijn goed geisoleerd en hebben vaak problemen met bereik in huis. Als dat blijft aanslepen ben ik verplicht om opnieuw over te stappen op een andere provider. Ik gun het DIGI wel, maar dan moeten ze toch met een oplossing voor de dag komen. Weet iemand wat er technisch moet gebeuren om dat te voorzien? Iemand een idee hoe lang zo iets in beslag neemt? Via de helpdesk van DIGI vernam ik dat ze dit graag Q1 in orde hebben, ... maar ik wacht geen 3 maanden af.
Idem hier. Voorlopig ga ik naar een andere provider. Geen bereik op werk/thuis en geen voicemail maakt dit onbruikbaar, ook al zijn ze goedkoop. Mogelijk in toekomst dat ik terug de overstap doe als VoWifi in orde is.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

Backpedal1 schreef: 4 maanden geleden Hey is diep triest dat ze vowifi niet ondersteunen bij de lancering, ongeveer alle recente huizen zijn goed geisoleerd en hebben vaak problemen met bereik in huis. Als dat blijft aanslepen ben ik verplicht om opnieuw over te stappen op een andere provider. Ik gun het DIGI wel, maar dan moeten ze toch met een oplossing voor de dag komen. Weet iemand wat er technisch moet gebeuren om dat te voorzien? Iemand een idee hoe lang zo iets in beslag neemt? Via de helpdesk van DIGI vernam ik dat ze dit graag Q1 in orde hebben, ... maar ik wacht geen 3 maanden af.
Zoals ik het begrepen heb tijdens een support case bij MV voor mijn google Pixel. Tijdens de authenticatie op het netwerk gaan ze bepaalde attributen uitwisselen, waaronder de optie voor voice over wifi/lte. Bij de meeste carriers is dat op basis van een whitelist model (lees: voeg alle iphones en samsungs toe die officieel in dat land verkocht worden en die optie ondersteunen).

Technisch vermoed ik dat ze een gateway moeten voorzien waarop deze tunneling getermineerd kan worden zodat deze calls in hun ip core kan uitbreken. Als deze servers nog niet operationeel zijn is voice over X niet mogelijk.

Waarom sommigen dan wel VoWifi konden gebruiken blijft mij nog onduidelijk.
Gebruikersavatar
bralm
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Sinds gisteren klant bij DIGI. Geen VoLTE noch VoWiFi op een Samsung S24.
TOA
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 nov 2024, 08:38
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 2 keer

Gisteren was Digi toch even het gespreksonderwerp bij familiefeest. Initieel wel wat enthousiasme als ik de prijs vermeld, maar na verduidelijking dat dit zonder voicemail is, en zéker na verduidelijking dat er geen VoWifi bij zit, bleef er eigenlijk niemand meer over die nog wou overstappen. Mensen willen bereikbaar zijn in een modern gebouwd huis, en dat is eigenlijk een basisvereiste. Hoe gek is het dat je enkel bereikbaar bent BUITEN je eigen huis? En komt daarbij dat er geen voicemail is, dus als je thuis bent en mensen willen je bereiken, kan het goed zijn dat je dat helemaal mist en het nooit geweten zal hebben.
Internet (onbeperkt): Hey : 29€/maand
GSM (15gb): Hey S: 5€/maand
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2239
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Die voicemail kan ik nog begrijpen om kosten te besparen. Maar die VoWifi had van dag 1 correct moeten werken. Hadden ze beter de release nog even uitgesteld...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16261
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

TOA schreef: 4 maanden geleden En komt daarbij dat er geen voicemail is, dus als je thuis bent en mensen willen je bereiken, kan het goed zijn dat je dat helemaal mist en het nooit geweten zal hebben.
Ik begrijp de bekommernis, maar ik denk dan eerder: als het belangrijk is, bellen ze nog wel eens zeker.

Ik zal eens vragen aan de gezinsleden met DIGI of zij VoWIFI/VoLTE hebben of niet.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2315
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Ik ben ook van het principe: als het belangrijk is bellen ze wel terug. ;) Ik merk wel dat vandaag de VoWifi niet werkt op mijn iphone terwijl die een paar weken geleden wel werkte.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2239
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Is natuurlijk voor iedereen anders. Pak dat je bv soliciteert en ze kunnen je enkele keren niet bereiken of niets inspreken op voicemail gaan ze gewoon naar de volgende kandidaat hoor :lol:
TOA
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 nov 2024, 08:38
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 2 keer

voila. Of een aannemer wilt u bellen over een offerte, als ge niet opneemt dan gaat die offerte ook gewoon de vuilbak in, of terug onderaan de stapel. Ge hebt nog een pak professionals die bewust of onbewust digibeet zijn, en voor alles liefst de telefoon gebruiken.
Internet (onbeperkt): Hey : 29€/maand
GSM (15gb): Hey S: 5€/maand
FrankyBru
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 4 keer

Ja precies. Beetje kort door de bocht om te zeggen "ze bellen wel terug". Zelfs mijn ex-boekhouder deed dat niet: ipv me dan gewoon een mailtje te sturen, deden ze gewoon verder niks. Als ik hen dan na een week terugbelde om te vragen naar nieuws, was het antwoord doodleuk: "ah, we hebben gebeld maar je nam niet op".
(vandaar dus dat het mijn EX-boekhouder is 😊)

Vooral voor mensen die binnen in huis geen bereik hebben en waar VoWifi niet werkt, lijkt me dit een issue. Je kan moeilijk je GSM op het terras gaan leggen als je een belangrijk telefoontje verwacht ...
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 21 keer

Avenger 2.0 schreef: 4 maanden geleden Die voicemail kan ik nog begrijpen om kosten te besparen.
Ik moet toegeven dat ik dat ook wel jammer vind, en ga moeten evalueren of dat ik zonder voicemail of alternatieve oplossing wel ga kunnen blijven.
Oproepen doorschakelen lijkt ook niet te werken, dus je kan ook een gesprek niet naar een voicemailapp o.i.d. doorschakelen.

Wat betreft VoWiFi: ik heb het uitgeschakeld. Bij mij werkte het wel gelijk, maar ik merk dat mijn toestel op de achtergrond echt voortdurend terugschakelt van 4G naar 3G voor enkele seconden wanneer VoWiFi actief is. Netwerknaam wijzigt dan ook regelmatig van 'DIGI' naar 'Proximus'.
Ik heb de indruk dat mijn toestel hier meer energie door verbruikt in standby, dus ik laat het voorlopig gewoon uit.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb vandaag gebeld met de klantendienst. Tijdens dat gesprek ook even gevraagd wat de status is van VoWifi (gezien ik met slechte kwaliteit aan het bellen was met deze persoon).
Volgens de agent zou vowifi gewoon moeten werken en ging even (laten) nakijken waar het achterliggend fout loopt bij mij (s24).
Namiddag zou ik terug opgebeld worden *fingers crossed* en hopen dat we een algemene oplossing kunnen bekomen.
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Tot gisteren thuis geen VoWifi mogelijk met FASTfiber als internetprovider, elders met andere providers wel. Nu vandaag opeens wel werkende VoWifi thuis. Zullen hun whitelist geupdate hebben.
Laatst gewijzigd door charlez 4 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Pluk
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 maanden geleden

Heb een OnePlus nord 2 5G, bij vorige provider vowifi. Nu bij digi niet.
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 16 keer

Geen VoLTE op de Oppo A16. Bij Proximus was dat wel het geval.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

gvo7 schreef: 4 maanden geleden Ik heb vandaag gebeld met de klantendienst. Tijdens dat gesprek ook even gevraagd wat de status is van VoWifi (gezien ik met slechte kwaliteit aan het bellen was met deze persoon).
Volgens de agent zou vowifi gewoon moeten werken en ging even (laten) nakijken waar het achterliggend fout loopt bij mij (s24).
Namiddag zou ik terug opgebeld worden *fingers crossed* en hopen dat we een algemene oplossing kunnen bekomen.
Tot op heden nog geen call gehad van support mbt VoWifi. Nu via WhatsApp de klantendienst gecontacteerd en daar blijven ze met het standpunt dat vowifi en volte nu niet ondersteunen en dat dit ook niet selectief open zou staan. En dit voor geen enkel nummer op het digi netwerk.

Kunnen zij die een werkende vowifi hebben wat meer info delen zoals APN settings (apn type meer specifiek want dit wordt bij mij automatisch ingevuld zodra ik op het carrier netwerk zit), hardware, os version, isp van het wifi netwerk, ...
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 901
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

iOS 18.2.1
iPhone 13 Pro
Vorige provider: Mobile Vikings
APN: zoals aangegeven door digi in de brief (web)
ISP" Mobile Vikings, maar werkt evengoed op het werk (Proximus).

VoWiFi werkte onmiddellijk na overschakeling.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dit staat bij mij onder APN type ook al heb ik dat niet ingevuld zoals gevraagd in de brief

default,mms,supl,hipri,fota,cbs,xcap

Edit:
Hier kaartje uit de S24 gehaald en in iphone 13 gestoken en het werkt idd gewoon. Ondertussen genoeg bewijs om aan support voor te leggen dat hun info niet klopt. Hopelijk vinden we een goede ziel die ons wilt helpen. Al was het maar om een eerlijke uitleg te geven.


Btw zijn er geen medewerkers van DIGI die dit kanaal (op)volgen?
Bijlagen
IMG-20250120-WA0002.jpg
mathiasc
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 maa 2017, 16:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

deze morgen geporteerd van telenet naar digi, beter bereik en vowifi direct actief.
APN: web
toestel: iphone 15 pro
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 49 keer

Werkende VoWifi:

iOS 18.2.1
iPhone 15 Pro
Vorige provider: Yoin
APN: zoals op de brief > web
ISP: Edpnet
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
33Fraise33
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2020, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Is er al een android toestel die volte of vowifi werkende heeft? De consensus lijkt te liggen op: IOS wel (maar niet alle modellen?) en android niet?
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het wordt door support bevestigd dat ze weet hebben dat om nog onbekende reden iphones wel vowifi actief krijgen ook al staat de functie bij hun nog niet actief.
Maar vowifi zou wel actief komen binnenkort (nog geen timings gekregen)
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 27 keer

Het zal eerder zijn dat ze het nog niet officieel ondersteunen.
Hun netwerkspecialisten zullen het nog moeten onderzoeken/instellen/documenteren welke toestellen ondersteund mogen/kunnen worden om dan later support op te kunnen geven.
Daarom zeggen ze voorlopig "niet mogelijk"
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2239
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Waarom is dat eigenlijk zo moeilijk? Bestaat daar geen kant-en-klare lijst van die ze kunnen overnemen? Hoe doen andere kleine providers dit dan.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

De andere providers gebruiken de meest populaire merken (apple, samsung, ...) en maken hun handen niet vuil om 'exoten' te onderzoeken/ondersteunen.

Mijn vermoeden is dat apple's private relay mogelijks zorgt dat voor iPhone toch de optie actief komt. En dat ze daarom bij DIGI "niet weten" waarom het bij iphone wel werkt.
Dimieke
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 4 maanden geleden

Volte werkt op een simpele Nokia (met knopjes) en ook bij een Crosscall M5 dat ook op Android draait, maar hier had ik dan weer problemen met de internet verbinding. Op nijn huidig toestel Samsung A55 is de internetverbinding wel inorde maar is Volte geblokkeerd in de instellingmenu. Dat was voor mij de reden om dit netwerk met spijt weer te verlaten. Een iets scherper stemgeluid is voor mij het minimum om een abonnement te houden.
Benjamin_3290
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 maanden geleden

S22 Ultra hier. VoLTE en VoWIFI doen het allebei NIET met Digi. Bij mijn oude provider (Undo) werkte dat prima.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 555
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

IoS 18.3 en heb Volte actief en Vowifi, had dit daarvoor niet.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
mathiasc
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 maa 2017, 16:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hier werkt het soms wel en soms niet, zelfde plek, zelfde toestel (iPhone 15 pro) zelfde wifi, zelfde internetprovider (Hey)
akke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

IPhone 13 Pro Max.
Binnen heb ik ‘Digi Wifi’ en werkt het ook denk ik. Want weinig ontvangst maar goede gesprekskwaliteit.
Maar eenmaal in de kelder (geen ontvangst dus!) belt hij ook niet meer over Wifi. Terwijl dit bij andere operators zoals Orange of Telenet wel werkt.

Jammer maar dit zal een reden zijn om terug weg te gaan bij Digi :(
Backpedal1
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 aug 2024, 21:30
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ook hier geen vowifi Samsung s21 5g—> met doorschakelen was er nog een alternatief… bij onbereikbaarheid doorschakelen naar een nummer en provider die wel vowifi ondersteund. Spijtig genoeg ook niet de mogelijkheid om door te schakelen. Er is ook geen timing rond het al dan niet voorzien van die diensten… over and out ik schakel over naar HEY.
akke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik had eerst 1 nummer overgeschakeld naar Digi en VoWIFI leek te werken. Er staat ook "DIGI Wifi" op mijn iPhone alsof het werkt.
Dus daarna de overige 3 overgeschakeld.
Tot ik vanmorgen ontdekte dat ik niet bereikbaar was in de kelder en nu merk dat DIGI Wifi verdwijnt zodra er geen cell ontvangst is. Dus VoWIFI werkt niet goed.
Helpdesk zegt ook gewoon dat VoWIFI niet ondersteund is.

Dan ben ik met de 4 nummers ook weer weg. Ik ga Yoin proberen denk ik.
akke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Even een update: Vandaag werkt VoWIFI plots wel in de kelder...
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 279
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Hier ook even een update: VoWiFi is ondertussen ook actief op mijn iPhone 16 pro max!
akke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Nog een update:

VoWIFI werkt in de kelder ( geen gsm signaal ) enkel voor een paar minuten.
JE kan bellen en gebeld worden terwijl er enkel "DIGI Wifi" op je toestel staat zonder GSM singaal dus.
Maar probeer eens langer te bellen? Dat lukt gewoon niet. Het signaal valt dan plots weg.
"DIGI Wifi" verdwijnt dan.

Vreemd genoeg blijft het wel langdurig staan als je niet belt maar als je belt is het maar voor enkele minuten en het valt midden in het gesprek uit.

Herhaaldelijk getest de voorbije dagen. Het is telkens opnieuw zo.
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”