TV-box data verbruik

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

De TV-box van base is in tegenstelling tot de app, niet leverbaar zonder internet van Base.
Na wat inlezen lijkt deze box dezelfde als de IP TV box van telenet. Ik vermoed (volgens telenet/netweters) dus dat TV-kijken en opnames bekijken niet zal meetellen voor het internetverbruik? Kan iemand met base TV dit bevestigen?
Als je hun bestelpagina's bekijkt raden ze unlimited aan voor de beste ervaring, waar komt dit vandaan? Denken ze dat mensen boven hun 300 GB gaan wegens andere streaming app's of is het ook een poging tot upselling?

Heb naar het verbruik van mijn mama gekeken de afgelopen maanden, dat zat ruim onder de 300GB , maar dat is zonder streaming en ze kijkt vaak TV.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Ik vraag mij precies hetzelfde af. Ook erg benieuwd hiernaar, het klopt inderdaad dat bij Telenet trafiek van de IPTV Box niet meetelt. Waarschijnlijk inderdaad upselling, gezien hardware, software en netwerkinfrastructuur identiek zijn.
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 46 keer

Ik had die vraag in september eens gesteld aan de klantendienst via Whatsapp en dit was hun antwoord:
Het internet verbruik is apart van je volume bij BASE TV met een TV box. Neem je enkel de app, dan moet je dit bekijken als een streamingsdienst en zal dit wel internetvolume gebruiken. Helaas is het bij BASE niet mogelijk om meerdere TV boxen te nemen, er zit er maar één bij je abonnement.
Vermoedelijk raden ze u unlimited aan omdat dan de downloadsnelheid 200Mpbs is tov 50Mbps bij limited internet.
Lijkt me misschien wel problematisch wanneer je naar verschillende streams kijkt of zware bestanden download, maar met het profiel waarvoor het moet dienen, waarschijnlijk geen probleem om limited te nemen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Hoeveel Mbps verbruikt een stream bij BASE TV?
Wat is de beeldkwaliteit van een stream bij BASE TV?
ym2003
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

raf1 schreef: 5 maanden geleden Hoeveel Mbps verbruikt een stream bij BASE TV?
https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-T ... d-p/175613
Wel van Telenet, maar ik vermoed dat dit hetzelfde is.

720p@4,29mbps of 1080p@6,68mbps
Ongeveer 2GB of 3GB per uur dus.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

raf1 schreef: 5 maanden geleden Hoeveel Mbps verbruikt een stream bij BASE TV?
viewtopic.php?p=1014405#p1014405
Peacock90
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Flup schreef: 5 maanden geleden De TV-box van base is in tegenstelling tot de app, niet leverbaar zonder internet van Base.
Na wat inlezen lijkt deze box dezelfde als de IP TV box van telenet. Ik vermoed (volgens telenet/netweters) dus dat TV-kijken en opnames bekijken niet zal meetellen voor het internetverbruik? Kan iemand met base TV dit bevestigen?
Als je hun bestelpagina's bekijkt raden ze unlimited aan voor de beste ervaring, waar komt dit vandaan? Denken ze dat mensen boven hun 300 GB gaan wegens andere streaming app's of is het ook een poging tot upselling?

Heb naar het verbruik van mijn mama gekeken de afgelopen maanden, dat zat ruim onder de 300GB , maar dat is zonder streaming en ze kijkt vaak TV.
Mijn mama heeft limited internet + BASE TV en dit werkt perfect. Tv kijken gaat niet van je 300GB af.
Het is inderdaad de IP TV box vanTelenet.
Laatst gewijzigd door Peacock90 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Ik kan dit ook bevestigen, paar dagen geleden ook limited + TV box laten installeren bij iemand en het gaat inderdaad niet van het verbruik af.

Dit is echt een goede reden om 'lichte' gezinnen & gebruikers sowieso naar BASE over te zetten.
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

jorisx schreef: 5 maanden geleden Ik had die vraag in september eens gesteld aan de klantendienst via Whatsapp en dit was hun antwoord:
Het internet verbruik is apart van je volume bij BASE TV met een TV box. Neem je enkel de app, dan moet je dit bekijken als een streamingsdienst en zal dit wel internetvolume gebruiken. Helaas is het bij BASE niet mogelijk om meerdere TV boxen te nemen, er zit er maar één bij je abonnement.
Vandaag dezelfde vraag aan de klantendienst gesteld en daar kreeg ik het omgekeerde antwoord. IP TV box volume wordt in rekening gebracht. Zo vervelend als de medewerkers op een klantendienst de werking van hun eigen producten niet onder de knie hebben.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”