eigen mobiel netwerk
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 57 keer
Ik heb op de vraag geantwoord in die andere thread, toen je daar al om de locaties vroeg.
-
- Pro Member
payphoneuser schreef: 5 maanden geleden Op https://www.vlaanderen.be/datavindplaat ... ndantennes kan je een dataset downloaden, dit is een ZIP-bestand, dat kan je uitpakken en dan kan je het .dbf-bestand openen in Excel. Daar kan je dan filteren op operatorna, ik vermoed dat hier Citymesh Mobile de relevante is, en bij locatiebes zie je de ligging.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
Op kerstdag met de motor een ferme rit gedaan , Antwerpen , Brussel Gent naar Oostende
in men rugzak men smartphone 5G en met de sim van DIGI en de app Netmonster
Alle antennes in de log zijn opgenomen zijn 4G van het proximus netwerk .
Alle antennes in de log zijn opgenomen zijn 4G van het proximus netwerk .
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ook beetje logisch aangezien die app nog niet DIGI heeft toegevoegd 
https://netmonster.app/#operators

https://netmonster.app/#operators
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

ISP:

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Ik denk dat die antennes van DIGI gewoon nog niet actief zijn. Ik heb ook al getest op een traject waar antennes zouden staan en geen enkele keer een actieve antenne tegengekomen.telemans schreef: 5 maanden geleden Op kerstdag met de motor een ferme rit gedaan , Antwerpen , Brussel Gent naar Oostende
- bralm
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Citymesh Mobile heeft toch al 421 goedkeuringen van het Vlaams gewest verkregen, mogelijk zijn er wel enkele dubbele vergunningen voor dezelfde site bij.
Als ik er enkele uitpik zie ik vooral in de buurt van autosnelwegen, primaire spoorwegen (waar operatoren verplichting hebben), steden. In het Brussels gewest heb ik nog geen enkele antenne gevonden. De tool van het Waals gewest toont mij de aanvrager van de vergunning niet. De tool van de BIPT lijkt mij niet up to date. Voorlopig is er dus enkel duidelijkheid omtrent sites in het Vlaams gewest.
De vraag is dus of deze antennes nog niet actief zijn, de logs incorrect zijn of dat je toestel niet spontaan met de DIGI antenne verbinding maakt.
Als ik er enkele uitpik zie ik vooral in de buurt van autosnelwegen, primaire spoorwegen (waar operatoren verplichting hebben), steden. In het Brussels gewest heb ik nog geen enkele antenne gevonden. De tool van het Waals gewest toont mij de aanvrager van de vergunning niet. De tool van de BIPT lijkt mij niet up to date. Voorlopig is er dus enkel duidelijkheid omtrent sites in het Vlaams gewest.
De vraag is dus of deze antennes nog niet actief zijn, de logs incorrect zijn of dat je toestel niet spontaan met de DIGI antenne verbinding maakt.
-
- Plus Member
Dat klopt in Vlaanderen zie je op de site waar ze aanvragen en dat zijn ze ik heb ook al gezien dat ze het bubbel aanvragen
Brussel 4 aanvragen goed gekeurd de site naam is daar BX07XXXXX
bestaat voor wallonie een tool omdat te zien, ? Ik dacht dat je op hun site een voor een per adres moet opvragen
Brussel 4 aanvragen goed gekeurd de site naam is daar BX07XXXXX
bestaat voor wallonie een tool omdat te zien, ? Ik dacht dat je op hun site een voor een per adres moet opvragen
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Na het toekennen van de vergunning zal het nog een tijdje duren vooraleer de mast effectief ter plaatse geinstalleerd is. Dus de datum van de vergunning geeft misschien een indicatie of die wel of niet al actief is.
- TheCeet
- Elite Poster
Er zal ook wel een verschil zijn dat ze hun antennes installeren op bestaande mast of dat ze een nieuwe mast installeren.
Of is dat laatste nog niet van toepassing? Dat er bouwaanvragen zijn voor nieuwe masten?
Of is dat laatste nog niet van toepassing? Dat er bouwaanvragen zijn voor nieuwe masten?
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
ISP:
Hey! (modem in bridge)

ISP:

-
- Elite Poster
Zo'n conformiteitsattest gaat altijd over de antennes en niet over de masten. Bij sommige die ik getest heb hangen de DIGI antennes er wel al maar zijn ze dus gewoon nog niet actief.
-
- Plus Member
Proximus heeft door de samenwerking met Orange en het delen van de antennes en het Radio Acces Netwerk, 140 sites verlaten.De steunen op masten en gebouwen daar mag DIGI gebruiken maar uiteraard moeten zij antennes plaatsen daar op de fiber van antenne naar de BTS unit cabinet trekken .
Toegevoegd na 2 minuten 59 seconden:
Toegevoegd na 2 minuten 59 seconden:
Waar heeft DIGI al antennes geplaatst ?lithion schreef: 5 maanden geleden Zo'n conformiteitsattest gaat altijd over de antennes en niet over de masten. Bij sommige die ik getest heb hangen de DIGI antennes er wel al maar zijn ze dus gewoon nog niet actief.
- TheCeet
- Elite Poster
@telemans Dit heb je al verschillende keren gevraagd. Dus ik herhaal het nog maar eens.
Op https://zendantenneskaart.omgeving.vlaanderen.be/ kan je zien naar "Citymesh", dat zijn de DIGI masten.
Overzichtje nodig?
je kan de dataset downloaden via deze link:
https://www.vlaanderen.be/datavindplaat ... ndantennes
Nu ook deze map tegen gekomen van BIPT waar je ook in wallonië masten kan zien (heb je ook al meermaals gevraagd)
https://www.sites.bipt.be/map/address/antennes
Op https://zendantenneskaart.omgeving.vlaanderen.be/ kan je zien naar "Citymesh", dat zijn de DIGI masten.
Overzichtje nodig?
Nu ook deze map tegen gekomen van BIPT waar je ook in wallonië masten kan zien (heb je ook al meermaals gevraagd)
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
ISP:
Hey! (modem in bridge)

ISP:

-
- Pro Member
Ik denk dat telemans aan de "ziekte van glda19" lijdt. Ik heb het hem 2 weken geleden al voorgekauwd, brengt niks op. Triestig.TheCeet schreef: 5 maanden geleden @telemans Dit heb je al verschillende keren gevraagd. Dus ik herhaal het nog maar eens.
- bralm
- Plus Member
Op de website van de BIPT kan ik enkel filteren op de klassieke operatoren en kan ik geen Citymesh / Digi / InSky /... of hoe het beestje ook noemt terug vinden. Zelfs als ik detail enkele plaatsen waar volgens de Vlaamse omgevingsvergunningen Citymesh actief is, kan ik deze niet terugvinden op de BIPT site. Ik heb ook enkele antennes van Telenet gevonden die wel op de Vlaamse website kan vinden, maar niet op de BIPT. Is de BIPT website nog wel up to date?
-
- Plus Member
De site van BIPT word al jaren niet mee aangepast
in 2012 is de bevoegdheid naar de gewesten gegaan wallonie Vlaanderen en Brussel hebben hun eigen website
Toegevoegd na 1 minuut 31 seconden:
Toegevoegd na 5 minuten 16 seconden:
mijn vraag hier is weet iemand waar ze ACTIEF al zijn of geplaatst dat is en heel ander vraag
iemand die een actieve site tegen komt en dat meld
de sites voor attesten bestaan al lang in ben 20 jaar bezig (voor mijn beroep) met die materie
Toegevoegd na 21 minuten 24 seconden:
Kijk eens met welke vraag ik dit item heb gestart ik dacht duidelijk te zijn
wie weet waar we actief zijn dat te melden meer niet
in 2012 is de bevoegdheid naar de gewesten gegaan wallonie Vlaanderen en Brussel hebben hun eigen website
Toegevoegd na 1 minuut 31 seconden:
ja dat zijn de aanvragen , maar ik wil weten waar ze al geplaatst zijn of actief dat is men vraagTheCeet schreef: 5 maanden geleden @telemans Dit heb je al verschillende keren gevraagd. Dus ik herhaal het nog maar eens.
Overzichtje nodig?
Toegevoegd na 5 minuten 16 seconden:
ik lijd nergens aan, op de site die je vermeld staan de aanvragenpayphoneuser schreef: 5 maanden geledenIk denk dat telemans aan de "ziekte van glda19" lijdt. Ik heb het hem 2 weken geleden al voorgekauwd, brengt niks op. Triestig.TheCeet schreef: 5 maanden geleden @telemans Dit heb je al verschillende keren gevraagd. Dus ik herhaal het nog maar eens.
mijn vraag hier is weet iemand waar ze ACTIEF al zijn of geplaatst dat is en heel ander vraag
iemand die een actieve site tegen komt en dat meld
de sites voor attesten bestaan al lang in ben 20 jaar bezig (voor mijn beroep) met die materie
Toegevoegd na 21 minuten 24 seconden:
Kijk eens met welke vraag ik dit item heb gestart ik dacht duidelijk te zijn
wie weet waar we actief zijn dat te melden meer niet
-
- Elite Poster
Maandag was ik in Beernem (omgeving E40) en daar kreeg ik 206 04 (Digi?) netwerk te zien. Ik kon er met mijn digi sim wel nog niet op aanmelden.
Laatst gewijzigd door lithion 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 30 keer
Op https://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_ne ... (Europe)#B staat 206 04 MWingz , Status = Planned.
DIGI is 206 03.
MWingz is a Joint Venture between Orange Belgium and Proximus. It aims to develop a mobile access network by sharing telecom equipment (active and passive equipment of the Radio Access Network).
DIGI is 206 03.
MWingz is a Joint Venture between Orange Belgium and Proximus. It aims to develop a mobile access network by sharing telecom equipment (active and passive equipment of the Radio Access Network).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Citymesh heeft 206 03. (DIGI en Citymesh hebben idd wel een joint venture, maar AFAIK wordt de 03 MNC van Citymesh niet gebruikt voor de activiteiten van DIGI, maar voor Citymesh Connect).
DIGI heeft volgens de gegevens die ik hier heb de eerste vrije MNC toegekend gekregen, dat is 206 12. Zal verschijnen in de volgende update van het ITU document.
DIGI heeft volgens de gegevens die ik hier heb de eerste vrije MNC toegekend gekregen, dat is 206 12. Zal verschijnen in de volgende update van het ITU document.
-
- Pro Member
-
- Plus Member
Vandaag met de motor van Gent naar Oostende ,
vandaag via binnenwegen en drukke wegen ,naar De Panne
Dan over Diksmuide naar Lichtervelde waar volgens VTM op de dag van de persvoorstelling ze antennes aan het plaatsen waren op en bestaande mast
over Tielt en Deinze weer naar Gent
Nergens een actieve site tegen gekomen
vandaag via binnenwegen en drukke wegen ,naar De Panne
Dan over Diksmuide naar Lichtervelde waar volgens VTM op de dag van de persvoorstelling ze antennes aan het plaatsen waren op en bestaande mast
over Tielt en Deinze weer naar Gent
Nergens een actieve site tegen gekomen
- bralm
- Plus Member
Het lijkt effectief te zijn dat hun netwerk helemaal nog niet actief is? Zijn de masten reeds gebouwd of hebben ze gewoon de aanvragen reeds gedaan bij de gewesten? Indien de masten nog niet actief zijn, mogelijk wachten ze tot ze effectief een beter dekking hebben?
Ofwel ligt het aan Cellmapper die nog geen ondersteuning heeft voor Digi? Of aan je smartphone die reeds data eruit filtert? Bij mij toont de app Network Cell Info Lite enkel de meest potentiële antennes om naar te switchen. Bv. momenteel toont deze app mij enkel naburige antennes op hetzelfde netwerk MNC waar ik momenteel actief ben ondanks dat ik perfect op andere netwerken kan roamen. Het toont zelfs niet alle antennes voor de MNC waar ik actief ben maar enkel de banden in hogere frequenties (band 7) en soms lagere frequenties (band 1, 3 en heel soms 20) ondanks dat deze een veel hogere signaal sterkte aangeven in de app.
Ofwel ligt het aan Cellmapper die nog geen ondersteuning heeft voor Digi? Of aan je smartphone die reeds data eruit filtert? Bij mij toont de app Network Cell Info Lite enkel de meest potentiële antennes om naar te switchen. Bv. momenteel toont deze app mij enkel naburige antennes op hetzelfde netwerk MNC waar ik momenteel actief ben ondanks dat ik perfect op andere netwerken kan roamen. Het toont zelfs niet alle antennes voor de MNC waar ik actief ben maar enkel de banden in hogere frequenties (band 7) en soms lagere frequenties (band 1, 3 en heel soms 20) ondanks dat deze een veel hogere signaal sterkte aangeven in de app.
-
- Plus Member
Men een DIGI simkaart gebruik ik Netmonster en G Net track pro, als ik de log daar van neem an een rit met de motor zet die wel netwerk DIGI maar de E nodo B is als altijd 4xxxx dat is antenne aanduiding van een geswapt site Nokia (Orange/Proximus ) Bovendien krijg ik overal 5G NSA Disconnected, omdat proximus wel zijn 4G netwerk opensteld maar niet zijn 5G Netwerk.Jammer dat ik nog een site van DIGI tegen gekomen ben . Als iemand celmapper actief heeft op zijn smartphone en voorbij een DIGI antenne komt zal dat wel op celmapper te zien zijn, daar helaas nog niet
Laatst gewijzigd door on4bam 4 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
-
- Plus Member
mag ik weten (via pb) in welke omgeving wat als je me een DIGI sim 5G tegen komt is dat zonder twijfel een actieve antenne van DIGIJalapeñ0 schreef: 4 maanden geleden Ik ontvang sinds vandaag 5G met DIGI
16.55 uur: en nu plots op dezelfde plaats geen 5G ontvangst meer. Terug 4G
- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 80 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Om te antwoorden op de originele post over hoe goed het netwerk is: mijn situatie is dat ik dual sim gebruik met Telenet en DIGI, daarvoor had ik enkel Orange.
Voor mijn regio (Brugge-Oostkust) was het bereik van Orange op alle plaatsen beter dan Telenet en DIGI. In mijn woning is de signaalsterkte vergelijkbaar met Orange, maar als de WiFi uitstaat is de verbinding op zowel Telenet als DIGI slechter. Bij vrienden waar ik regelmatig kom was surfen binnenshuis geen probleem, maar met Telenet of DIGI lukt dit niet meer. Buitenshuis is de verbinding oké in alle situaties, maar de signaalsterkte is vaak zwakker.
M.a.w. voor mijn regio is Orange beter. Van de joint venture Mwingz merk ik vooralsnog niets, want dan zou het vergelijkbaar moeten zijn met Orange.
Voor binnenshuis op verschillende locaties werkt het slechter tot veel slechter, in die mate dat ik al overwogen heb om terug over te stappen naar Orange, maar de roamingtarieven zijn te goed om dit daadwerkelijk te overwegen (en mijn principes steunen ook DIGI).
Voor mijn regio (Brugge-Oostkust) was het bereik van Orange op alle plaatsen beter dan Telenet en DIGI. In mijn woning is de signaalsterkte vergelijkbaar met Orange, maar als de WiFi uitstaat is de verbinding op zowel Telenet als DIGI slechter. Bij vrienden waar ik regelmatig kom was surfen binnenshuis geen probleem, maar met Telenet of DIGI lukt dit niet meer. Buitenshuis is de verbinding oké in alle situaties, maar de signaalsterkte is vaak zwakker.
M.a.w. voor mijn regio is Orange beter. Van de joint venture Mwingz merk ik vooralsnog niets, want dan zou het vergelijkbaar moeten zijn met Orange.
Voor binnenshuis op verschillende locaties werkt het slechter tot veel slechter, in die mate dat ik al overwogen heb om terug over te stappen naar Orange, maar de roamingtarieven zijn te goed om dit daadwerkelijk te overwegen (en mijn principes steunen ook DIGI).
-
- Plus Member
Mijn vraag is als iemand weet waar DIGI eigen antennes actief heeft, ...
Laatst gewijzigd door on4bam 4 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 80 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik begrijp wat je bedoelt, maar er staat tegelijkertijd letterlijk "hoe goed hun eigen mobiel netwerk is". Als ik in een straal van 20km van mijn woning geen enkele keer verbonden word met een antenne geplaatst door DIGI, is dit volgens mij een duidelijk antwoord: het eigen netwerk is op dit moment slecht, want er is geen dekking.
Zie het artikel van de laatste veiling op Tweakers.net om te weten welke hoeveelheed van het spectrum ze in elke band hebben (tip: ze hebben altijd het kleinste aandeel van het spectrum).
Spectrum in de lage frequenties helpt met penetratie in gebouwen en een grotere dekking, maar lagere snelheid. Spectrum in de hoge frequentie helpt voor hogere snelheden, maar hiervan is de dekking veel lager. Alles tussenin is om balans te creëren.
Telenet had voor de lancering van DIGI een slechter netwerk dan zowel Orange als Proximus. Hypothetisch: als DIGI naast elke Telenet-antenne een eigen antenne ophangt, zal DIGI nog steeds een slechter netwerk hebben dan Telenet. Gezien het zeer kleine aandeel van het spectrum zou Telenet theoretisch gezien nog steeds een grotere bandbreedte hebben, een hogere gebruikerscapaciteit, een lagere kans op netwerkverzadiging en een grotere dekking.
Als je ondanks het lagere spectrum toch wil concurreren met een andere provider dan kan dit door nieuwere, geavanceerdere hardware te hangen en betere softwareconfiguratie met sterkere algoritmes toe te passen. Op softwarematig vlak is er bij alle drie de concurrenten veel know-how in huis (en zeker in Telenet, waar het moederbedrijf actief is over de continenten heen).
Sorry dat ik zo theoretisch ben gegaan in de post, maar ik begrijp niet goed hoe je anders op dit moment de netwerkkwaliteit kunt uitdrukken wanneer je amper actieve hardware hebt.
Zie het artikel van de laatste veiling op Tweakers.net om te weten welke hoeveelheed van het spectrum ze in elke band hebben (tip: ze hebben altijd het kleinste aandeel van het spectrum).
Spectrum in de lage frequenties helpt met penetratie in gebouwen en een grotere dekking, maar lagere snelheid. Spectrum in de hoge frequentie helpt voor hogere snelheden, maar hiervan is de dekking veel lager. Alles tussenin is om balans te creëren.
Telenet had voor de lancering van DIGI een slechter netwerk dan zowel Orange als Proximus. Hypothetisch: als DIGI naast elke Telenet-antenne een eigen antenne ophangt, zal DIGI nog steeds een slechter netwerk hebben dan Telenet. Gezien het zeer kleine aandeel van het spectrum zou Telenet theoretisch gezien nog steeds een grotere bandbreedte hebben, een hogere gebruikerscapaciteit, een lagere kans op netwerkverzadiging en een grotere dekking.
Als je ondanks het lagere spectrum toch wil concurreren met een andere provider dan kan dit door nieuwere, geavanceerdere hardware te hangen en betere softwareconfiguratie met sterkere algoritmes toe te passen. Op softwarematig vlak is er bij alle drie de concurrenten veel know-how in huis (en zeker in Telenet, waar het moederbedrijf actief is over de continenten heen).
Sorry dat ik zo theoretisch ben gegaan in de post, maar ik begrijp niet goed hoe je anders op dit moment de netwerkkwaliteit kunt uitdrukken wanneer je amper actieve hardware hebt.