Ecopower past vanaf 2025 zijn terugleververgoeding aan

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

VOiD schreef: 4 maanden geleden Dit snap ik niet. Je kan héél veel sturen en dan toch is het niet interessant ? Ik heb hier enkel een EV om te sturen en dan staat Ecopower met z'n dynmaisch tarief op de eerste plek in de V°test.
Ik kan sturen voor de auto op te laden ( eens ik een laadpaal heb met HA integratie ).

Maar het verlies op zon is immens groot. Ik werk vaak op kantoor overdag :D. En ik ben 1 op 2 weken niet hier dus moet nog kijken wat ik doen voor mij is de balans denk ik een variabel tarief met redelijke terugleververgoeding + combineren met max zon laden.

Ik wil wel een batterij maar ik kan geen omvormer vinden ( zie ander topic ).
Tibo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 5 keer

@ cadsite
Ik heb ook de vergelijking gemaakt (analoge meter) en voor een nulverbruik kost het in mijn geval 579 € bij Ecopower en 225 € bij Luminus vast.
Prosumententarief bij Luminus slechts 1,15 € (3,3 kVA), dat zal wel een vergissing zijn.
Maar zelfs met een prosumententarief van 165 € zou het nog aanzienlijk goedkoper zijn.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef: 4 maanden geleden
Ik was 17 jaar klant, dit verschil is er gewoon zwaar over.
€300 om mijn geweten te sussen is te veel. :angel:

Ik ben duidelijk niet de enige die zo denkt. Tot voor kort was er een klantenstop en nu zag ik ronsel-posts passeren op facebook.
Groot gelijk!
Ik heb ze al buiten gesmeten toen ze met hun tarief voor terugdraaiende teller begonnen.
Ze zullen het wel snappen dat ze ver weg geevolueerd zijn van hun oorspronkelijke slogan “wij moedigen klanten met nulverbruik aan.”
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Het is nu ook niet dat ze het allemaal zelf in de hand hebben. Maar door de nieuwe wetgeving en tariefstructuren evolueren ze wel naar een eerder 'gewone' leverancier dan naar 'één voor mensen met zonnepanelen en een groene gedachte'.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Het aanrekenen van bijkomende vergoeding voor terugdraaiende teller hebben ze volledig in eigen hand.
Mijn huidige leverancier rekent niks van vergoeding aan voor de analoge meter.

De groene gedachte community voor zonnepaneel eigenaars is inderdaad compleet weg.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

't is niet omdat je zonnepanelen legt en/of groen denkt dat daarom ook alles goedkoper moet zijn, lijkt me. Ook Ecopower moet rendabel blijven.

Ieder moet zelf zijn/haar rekening maken en beslissen waarom je bij je de ene of de andere energieleverancier gaat: extra services, kost, lokale verankering, origine van stroom, ... genoeg redenen voor iedereen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Hier net hetzelfde, onmiddellijk overgestapt toen ze bekend gemaakt hebben dat ze aan zp houders met een analoge meter extra kosten gingen aanrekenen op basis vd omvormers die bij mij zwaar overgedimensioneerd zijn...Ondertussen heb ik een digitale meter maar is er geen haar op mijn kop dat er aan denkt ook maar ooit terug te keren naar ecopower. Mijn zoon had ik 2 of is het 3j geleden aangeraden op ecopwer om te schakelen en die had dat aandeel gekocht en dacht toen dat alles in orde was, dan kwam de klantenstop en is hij dus niet omgeschakeld...Ik heb hem vorige maand nog aangegeven dat hij dat aandeel moet verkopen en die mail is in december ook nog buiten gegaan..
Ik zit nu bij dats24 ... ik gebruik 200m3 gas ( eneco) en 2000-3000 kw elektriciteit ik ga echt niet alle jaren omschakelen voor een paar euro's en ecopower ziet me nooit meer terug...

Tom
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

De extra kost voor klanten met analoge meter en zonnepanelen was toch gebaseerd op een echte kost die ecopower moet betalen en niet iets dat ze uit hun duim zuigen?
Is het niet wat gek dat jullie verwachten dat ecopower die kosten ook in de nek draait van hun andere klanten terwijl jullie daar wel de oorzaak van zijn?
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Bizar dan dat alleen ecopower die extra kosten geïnitieerd heeft..bij de andere leveranciers was en is er daar geen sprake van...vind jij dat niet raar....
Er is met de analoge meter 0.0 mogelijkheid om te berekenen hoeveel electriciteit ik effectief van het net haal dus die kost fantaseren ze en is op niks gebaseerd, sterker in mijn geval met overgedimensioneerde omvormers en een installatie die tov de start in 2010 al 30% minder opbrengt wordt ik veel te veel aangerekend op deze manier...
Ik betaal ook veel meer belasting dan een ander..waarom moeten diegene die minder betalen dat in mijn nek draaien...
Ondertussen ben ik ik van een grote promotor omgeschakeld naar een demotor en zal ze ten allen tijde afraden vanwege deze farce

Tom
duizend
Elite Poster
Elite Poster

dragonflo schreef: 4 maanden geleden De extra kost voor klanten met analoge meter en zonnepanelen was toch gebaseerd op een echte kost die ecopower moet betalen en niet iets dat ze uit hun duim zuigen?
Natuurlijk zuigen ze dat uit hun duim.
Die kost is er altijd al geweest, voor alle leveranciers.

Waarom kunnen andere leveranciers wel een rendabel contract aanbieden zonder extra analoge teller kost?

Nu ja, de ene na de andere klant loopt weg dus ze zullen het binnenkort wel snappen :angel:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

dragonflo schreef: 4 maanden geleden De extra kost voor klanten met analoge meter en zonnepanelen was toch gebaseerd op een echte kost die ecopower moet betalen en niet iets dat ze uit hun duim zuigen?
Hoe verklaar je dan dat ik €559 elders betaal en bij ecopower €852?
Denk je dat luminus er geen cent aan over houdt? :roll:

EDIT: Afbeelding

Los daarvan, ze zijn ook niet meer de oude transparante klantgerichte firma.
Ze sturen een mail met de nieuwe kosten voor mensen met een analoge meter in behoorlijk cryptische taal.
Als ik uitleg vraag aan de helpdesk blijkt dat het voor mij zo'n €150/jaar duurder zou worden. Bij vraag of ze de voorschotten dan aanpassen zeggen ze "doen we niet".
OK, ik kan het zelf vragen, maar als ze zeker weten dat de eindafrekening duurder zal zijn, dan stel je toch zelf een nieuw voorschot voor?
Dit is voor mij een bewuste strategie om mensen een tijd langer in de waan te laten dat ze niet veel meer betalen dan elders, maar enkel een beetje meer.
Het is net hierdoor dat ik gaan kijken ben hoe het elders zit. Bij mij heeft het dus het omgekeerde effect.
Laatst gewijzigd door cadsite 4 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Uit nieuwsgierigheid even gekeken adhv de v-test... 10€ kan ik besparen.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 31 keer

Ik heb ook eens de vtest gelanceerd met mijn vtest profiel.
Ecopower Groenestroom is 376.58 per jaar
Frank Energie Dynamisch - Korting is 346.36 per jaar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Het grote verschil zit hem bij de combinatie "analoge meter + PV"
Ze kletsen er zomaar eventjes €318 bij. Voor anderen zal het verschil niet zo groot zijn.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 222 keer

Jouw analoge meter gaat er dit jaar toch uit ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

"vanaf" dit jaar.
Afbeelding
't Is nu ook niet dat er ergens achter de struiken een paar 10.000 man klaar staan om de 'laatste' analoge meters op 1 week te vervangen.
Er werd vooropgesteld dat ze 100% willen behalen tegen 2029. Waanneer het aan mij gaat zijn weet ik dus nog niet, maar alvast niet volgende maand.

En als het wel zover is, dan kijk ik wel weer opnieuw.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Ik ben duidelijk niet de enige die zo denkt. Tot voor kort was er een klantenstop en nu zag ik ronsel-posts passeren op facebook.
Klantenstop is al meer dan een jaar voorbij.
Wanneer vast afgesloten lees op vreg heden:
Vandaag op vreg Luminus vast 38 cent all in.
Vandaag op vreg Ecopower variabel 33 cent all in.
Het verschil bij u zal komen door zonnepanelen en omvormer.
Lees ook analoge meter dit is gedaan binnenkort.
Dus zomaar veralgemenen .....
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

"We vervangen jouw meters door digitale meters tussen 26/05/2023 en 31/12/2024. We sturen je nog een bericht om concreet af te spreken."

uhm... nog niets gehoord of gezien.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

thmj schreef: 4 maanden geleden Dus zomaar veralgemenen .....
Heb je eigenlijk iets gelezen van wat ik schreef?
Ik heb er een screenshot bij gezet waar staat waar het verschil vandaan komt.
Ik heb letterlijk getypt: "Het grote verschil zit hem bij de combinatie "analoge meter + PV""
Alsook de uitleg dat ik weet dat de analoge meter eindig is, maar niet voor morgen.
Ik veralgemeen nergens, ik zeg enkel dat er mensen zijn waarvoor er een gigantisch verschil is.
€300 op een jaar besparen is geen habbekrats. Als de digitale meter er komt herbekijk ik wel.
thmj
Pro Member
Pro Member

€300 op een jaar besparen is geen habbekrats. Als de digitale meter er komt herbekijk ik wel.
Ja heb geen zonnepanelen als eigenaar in mede eigendom.
Ik heb jaren uw zonnepanelen als extra energie kost betaald op een of andere manier.
Nochthans die extra kost voor u met analoge meter is heel simpel op te lossen.
Vraag een digitale meter aan het is gratis sind januari 2024.
Maar ja het eigen ikke ...de rest mag het ophoesten.
En Ecopower heeft eindelijk actie genomen tegen de profiteurs, mijn dividend zal er wel bij varen.
Zolang men kan binnen rijven hoort me ze niet vanaf er iets moet betaald worden is het kot te klein.
Nu mijn energie premie indertijd weggeschonken aan een goed doel via ecopower, u ook ?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

thmj schreef: 4 maanden geleden Zolang men kan binnen rijven hoort me ze niet vanaf er iets moet betaald worden is het kot te klein.
Ik maak nergens misbruik van en wens ook niet voor profiteur verweten te worden.
Waarom ik egoïst zou zijn is me ook een grote vraag.
Jammer dat er hier geen deftig "negeer" systeem is want met mensen zoals jij wil ik verder niets te maken hebben.
thmj
Pro Member
Pro Member

Waarom ik egoïst zou zijn is me ook een grote vraag.
Jammer dat er hier geen deftig "negeer" systeem is want met mensen zoals jij wil ik verder niets te maken hebben.
Ja de terugdraaiende teller waar een ander al jaren voor opdraait.
De waarheid kwetst altijd, hoort men nooit graag, zolang men maar gif kan spuwen op een levrancier.
De ondertoon over burger energie buiten beschouwing.
Laatst gewijzigd door thmj 4 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Kunnen we terug als volwassenen discussiëren?
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Provider

Ben vroeger jaren lang klant geweest omdat ze een goed aanbod hadden en je iemand aan de lijn kreeg als je iets wilde vragen. Een laat jaar geleden overgestapt naar Engie omdat die heel veel goedkoper waren, maar daar was niks dan gedoe mee. Dus wilde ik na 2 maanden toch maar terug. “Nee sorry, klantenstop.” Dat ik ongeveer 15 jaar klant was geweest, nog geen 60 dagen weg was geweest, en meerdere aandelen had, speelde blijkbaar geen rol. Computer says no. Van klantvriendelijk en transparant bedrijf naar een ambtenarese organisatie.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”