overstap Yoin --> Digi blijft duren

Discuteer hier mee over Digi Belgium
helga
Starter
Starter

Backpedal1 schreef: 5 maanden geleden Ik heb met zowel yoin als digi contact opgenomen. Digi kent het probleem, mijn aanvraag stond daar in behandeling terwijl ze bij yoin geen aanvraag gekregen hadden. Vandaag na een dikke week overdracht doorgezet... alles in orde.
Hoe heb je dat gedaan gekregen?
Bij mij nog steeds niet.

Ik heb al wel contact gehad met digi maar niet met yoin.
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hier ook van Yoin overgestapt naar DIGI Belgium.

Op 23 december 2024 heb ik twee simkaarten besteld bij DIGI Belgium. Eentje met nummeroverdracht en eentje zonder. Uit vergetelheid was ik al vergeten dat ik overgestapt was en heb ik pas 31 december mijn nummeroverdracht opgestart door te bellen naar het nummer uit de brief die ik kreeg. Vrijdag 3 januari heb ik rond 16 uur naar de klantendienst van DIGI Belgium gebeld om te vragen waarom mijn nummeroverdracht van Yoin naar DIGI Belgium nog altijd niet voltooid was. Als enige antwoord kreeg ik dat mijn aanvraag bij hun "pending" was en dat ik, als het maandag nog steeds niet in orde was, moest terug bellen. Ik heb 's vrijdags al 25 minuten in de wachtrij gestaan vooraleer ik iemand aan de lijn kreeg en dan krijg je als antwoord dat je maandag best eens terug belt. Vraag me af wat het verschil is tussen vrijdag bellen of maandag bellen.

Ik zei dan ook tegen de persoon van de klantendienst dat mijn nieuwe maand bij Yoin ondertussen ook weer gewoon begonnen is en ze mij die gaan aanrekenen, terwijl ik 4 dagen ervoor al nummeroverdacht heb aangevraagd, opdat Yoin mijn contract zou beëindigen. Antwoord die van de klantendienst "oh maar uw simkaart blijft gewoon werken hoor", ja no sh*t sherlock, daar ging het helemaal niet om... Het gaat erom dat ik nu €10 ga moeten betalen na de maand januari bij Yoin en €5 ga moeten betalen voor mijn nieuwe abo bij DIGI Belgium.

Heb goesting om het na de maand januari alweer stop te zetten bij DIGI Belgium en over te stappen naar Hey! Telecom, eens kijken of die wel een beetje gewoon functioneren en doen wat ze beloven. De enige reden dat ik trouwens van Yoin overstap naar DIGI Belgium is omdat het mij bij Yoin €10/maand kostte voor 12 GB en bij DIGI €5/maand voor 15 GB, ik was perfect tevreden van Yoin en ik was bijna 2 jaar klant (eerst YouFone en later Yoin). Yoin heeft tenminste een app waarin je alles kan nakijken zoals je facturen, verbruik, aantal minuten gebeld/aantal smsen verzonden,...
KKS
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 10 keer

fANAT1C schreef: 5 maanden geleden Heb goesting om het na de maand januari alweer stop te zetten bij DIGI Belgium en over te stappen naar Hey! Telecom, eens kijken of die wel een beetje gewoon functioneren en doen wat ze beloven. De enige reden dat ik trouwens van Yoin overstap naar DIGI Belgium is omdat het mij bij Yoin €10/maand kostte voor 12 GB en bij DIGI €5/maand voor 15 GB, ik was perfect tevreden van Yoin en ik was bijna 2 jaar klant (eerst YouFone en later Yoin). Yoin heeft tenminste een app waarin je alles kan nakijken zoals je facturen, verbruik, aantal minuten gebeld/aantal smsen verzonden,...
Zolang ik kan bellen met mijn oude sim, is er niet zoveel aan de hand. Als het ooit geregeld geraakt, dan ga ik wel voor de wettelijke compensatie van 3€ per dag wachten, dit loopt ondertussen al behoorlijk op...
Rke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer

[mention]KKS [/mention] is die compensatie niet alleen van toepassing als je NIET meer bereikbaar bent via zowel je oude als nieuwe provider?
KKS
Member
Member

Rke schreef: 5 maanden geleden @KKS is die compensatie niet alleen van toepassing als je NIET meer bereikbaar bent via zowel je oude als nieuwe provider?
Goede vraag. Volgens BIPT:
Ik heb aangegeven mijn nummer onmiddellijk te willen overdragen:
U krijgt compensatie indien de nummeroverdracht niet werd uitgevoerd binnen 1 werkdag(*) na de datum van het versturen van de aanvraag tot geldigverklaring (**) door uw nieuwe operator.

(*) Wat is een werkdag?
Een werkdag is elke dag van maandag tot en met vrijdag van 9 uur ‘s ochtends tot 16 u 59 ‘s avonds behalve de wettelijke feestdagen
(**) Wat is een aanvraag tot geldigverklaring?
De vraag die uw nieuwe operator elektronisch moet overmaken aan de oude operator om het nummeroverdrachtsproces te starten.
De vraag is, is de "aanvraag tot geldigverklaring" gebeurd?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

fANAT1C schreef: 5 maanden geleden Het gaat erom dat ik nu €10 ga moeten betalen na de maand januari bij Yoin en €5 ga moeten betalen voor mijn nieuwe abo bij DIGI Belgium.
Je betaalt bij een overstap enkel de gebruikte dagen van je vorig abonnement (wordt pro rata verrekend) en je nieuwe begint pas na activatie te lopen. Er is geen overlap. Iemand stelde die vraag al aan YOIN en postte het antwoord al ergens op dit forum.

Volgens mij ligt dit overstapprobleem bij YOIN.
Zelf 14 dagen geleden aanvraag gedaan bij Hey! met nummerbehoud. Ik zit nu bij YOIN. Nog niets gehoord of ontvangen van Hey! (behalve de bestelbevestiging). Ik ga volgende week eens bellen nu de feestdagen achter de rug zijn.
Bart Brugge
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 6 keer

Donderdag 19/12 nummeroverdracht uitgevoerd en vandaag nog steeds NIET overgezet van Yoin naar Digi Belgium.
Intussen klacht ingediend bij ombudsdienst van telecom en dossier opgemaakt.
Hopelijk komt er zo schot in de zaak.
Een echte schande Digi Belgium zo een amateurs.
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus

Flippi schreef: 5 maanden geleden
fANAT1C schreef: 5 maanden geleden Het gaat erom dat ik nu €10 ga moeten betalen na de maand januari bij Yoin en €5 ga moeten betalen voor mijn nieuwe abo bij DIGI Belgium.
Je betaalt bij een overstap enkel de gebruikte dagen van je vorig abonnement (wordt pro rata verrekend) en je nieuwe begint pas na activatie te lopen. Er is geen overlap. Iemand stelde die vraag al aan YOIN en postte het antwoord al ergens op dit forum.

Volgens mij ligt dit overstapprobleem bij YOIN.
Zelf 14 dagen geleden aanvraag gedaan bij Hey! met nummerbehoud. Ik zit nu bij YOIN. Nog niets gehoord of ontvangen van Hey! (behalve de bestelbevestiging). Ik ga volgende week eens bellen nu de feestdagen achter de rug zijn.
Oké kijk, toch iets bijgeleerd tussen al die frustratie door! Thx :-)

Mijn nummeroverdracht is inmiddels gebeurd en het contract bij Yoin is normaal gezien afgelopen (ik kan niet meer inloggen in de Yoin app) maar nu doemt zich het volgende probleem op. Ik krijg met geen enkele manier iMessage aan het werken op mijn iPhone (13 Mini). Op mijn iPhone 16 werkt iMessage perfect (Mobile Vikings) maar op mijn iPhone 13 Mini met DIGI simkaart dus met geen enkele mogelijkheid iMessage aan de praat te krijgen. Telkens van die gekke foutmeldingen en eeuwige laadicoontjes, en de SMSen met verificatiecodes komen niet aan, ook niet wanneer ik de DIGI simkaart in een Android toestel plaats bijv.
KKS schreef: 5 maanden geleden
fANAT1C schreef: 5 maanden geleden Heb goesting om het na de maand januari alweer stop te zetten bij DIGI Belgium en over te stappen naar Hey! Telecom, eens kijken of die wel een beetje gewoon functioneren en doen wat ze beloven. De enige reden dat ik trouwens van Yoin overstap naar DIGI Belgium is omdat het mij bij Yoin €10/maand kostte voor 12 GB en bij DIGI €5/maand voor 15 GB, ik was perfect tevreden van Yoin en ik was bijna 2 jaar klant (eerst YouFone en later Yoin). Yoin heeft tenminste een app waarin je alles kan nakijken zoals je facturen, verbruik, aantal minuten gebeld/aantal smsen verzonden,...
Zolang ik kan bellen met mijn oude sim, is er niet zoveel aan de hand. Als het ooit geregeld geraakt, dan ga ik wel voor de wettelijke compensatie van 3€ per dag wachten, dit loopt ondertussen al behoorlijk op...
Het zou idd pas echt ongemakkelijk zijn als je totaal van geen enkele kant nog bereikbaar bent, hopelijk is het snel in orde!

Ik wil DIGI best het voordeel van de twijfel geven omdat alles nog in de beginfase zit maar ze hebben blijkbaar al jaren ervaring als telecom operator in Roemenië. Google dacht vandaag trouwens dat ik mij in Roemenië begeef, toen ik met mijn DIGI abo op internet aan het surfen was.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

@fANAT1C
Ik heb dit probleem ook gehad, blijkbaar stond de nr van de simkaart niet juist en kon daardoor ook niet activeren met m’n eigen nr.
Heb vanalles geprobeerd tot ik m’n iPhone helemaal herinstaleerd heb met instellingen vergeten, dan kwam opeens m’n nr er op en kon ik opeens weer alles doen.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Flippi schreef: 5 maanden geleden Volgens mij ligt dit overstapprobleem bij YOIN.
Na contact met de helpdesk van Hey! de bevestiging gekregen dat er iets fout liep bij de nummeroverdracht van YOIN naar Hey!.
Zou in orde gebracht worden via de backoffice binnen de 3 werkdagen.
klaeje
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Manman, gelijkaardige zielen,
Ook 19de december gestart met overzetten van yoin naar
Digi, lukte maar niet( werd zelf via mail op de hoogte gehouden)
Geef hun als nieuwkomers toch wat respijt de eerste dagen, dan kwamen de feestdagen en ja , we wachten,
Nog een mail even geduld....
En dan boem maandag 6 januari geen ontvangst meer op yoin sim, aha we zijn er...euh nee, bellen lukt data ook goed.
Sms minder ontvangen is juiste nummer, verzenden komt toe met het Digi nummer...
Vandaag nog een poging, nu verzenden sms met mijn nummer ok, alleen als ik RCS afleg in mijn android telefoon.
Als ik RCS aanvink zie ik nog het Digi nummer staan :cry:
Enfin enfin geef ze nog wat tijd... :|
Joop
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Ik heb het ook voor gehad. Bleek dat mijn klantnummer bij de oude provider mis was gegaan in de systemen van Digi.
Nadat we Digi gebeld hadden, wel je pas en klantnummer van Digi bij de hand houden, want ze vragen om die en je rijksregister.
Maar nadat de gegevens in Digi hun computer gecorrigeerd waren duurde de nummer transfer slechts 10 minuten.
EDPnet zond de creditnota zelfs na 15 minuten, zo snel gaat het.

Je moet gewoon met Digi bellen, duurt wel even maar is toch gratis, en dan komt het echt wel goed.
Lijkt op wat opstart problemen in hun systemen, maar ze zijn supervriendelijk en lossen het meteen op.

Wacht geen dagen, bel de volgende dag nadat je je sim ontvangen hebt als je nummer nog niet over is.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
KKS
Member
Member

8/1/2025 omsteeks 9u30 viel mijn verbinding bij Yoin weg.
Nummeroverdracht naar Digi succesvol, Anderen zien mijn oude nummer wanneer ik met mijn Digi sim bel/sms.
Speedtest:
Edit: Download 216Mbps, Upload 36Mbps @home

Compensatie aangevraagd.
Eind goed, al goed.
Laatst gewijzigd door KKS 5 maanden geleden, in totaal 3 gewijzigd.
anonyme
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

KKS schreef: 5 maanden geleden 8/1/2025 omsteeks 9u30 viel mijn verbinding bij Yoin weg.
Nummeroverdracht naar Digi succesvol, Anderen zien mijn oude nummer wanneer ik met mijn Digi sim bel/sms.
Speedtest: 92Mbps Upload 30Mbps.
Compensatie aangevraagd.
Eind goed, al goed.
Hier hetzelfde: Yoin weggevallen om 09u30, ik steek mijn Digi SIM in en mijn ummer zit daar, ook volgens CRDC zit ik op Digi...

Ik had nochtans gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht en hen ook nog een mail gestuurd dat ik wou afzien van nummeroverdracht (ook naar Yoin), naar aanleiding van bepaalde problemen (MFA sms'jes bvb).

Nu goed: ik zal voorlopig wel over "blijven", maar nu vrees ik dat ze morgen mijn nummer zouden durven opzeggen... (als ze mijn herroepingsrecht gaan "uitvoeren" > want daar heb ik nooit enig antwoord op gekregen).
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Dan heb je je Digi SIM geactiveerd met te bellen naar 0800 nummer? Inderdaad oppassen dat je je nummer nu niet kwijt speelt. Zou zo snel mogelijk iemand bellen bij Digi om dit te melden.
anonyme
Member
Member

Ik heb voor kerstmis gebeld naar het 0800 nummer voor overdracht, dat bleef echter maar duren (ook gebeld met klantendienst waarom het zo lang zou duren: zou binnen het uur in orde komen na mijn telefoontje, niet dus), dus ik heb rond 29/12 een herroepingsformulier doorgestuurd naar care...

Ik ben nu aan het bellen met Digi maar ik vrees dat m'n mijn vraag daar niet goed kan "inbrengen" in het systeem of er toch niets mee gebeurd. Ik zal proberen. Volgens mij zit niet alles daar in een CRM en ligt mijn herroepingsrecht daar manueel op een bureau, en heb schrik dat iemand dit eerstdaags gaat "uitvoeren".
Een nummer dat je kwijt bent door een opzeg: is dat definitief kwijt of kan een provider dat toch nog "terughalen" tijdens een beperkte periode bvb?
ym2003
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mischien als noodoplossing, je nummer overzetten naar Base of Mobile Vikings met eSIM, zodat je nummer bij Digi weg is voor ze het kunnen stopzetten.
anonyme
Member
Member

Net gebeld met Digi (vriendelijke dame aan de lijn). Ze vroeg me datum en uur waarop ik gemaild heb: die zat gewoon te kijken volgens mij in een shared mailbox en ze ging de mails "verwijderen" (dus de mails waarover ik spreek over herroepingsrecht).
Ik zal het maar geloven zeker?
Op zich ben ik niet tegen Digi en wil het zeker een paar weken/maanden evalueren, maar ik wil natuurlijk mijn nummer niet kwijt.

Leek me wel een betrouwbare vrouw omdat ik hoorde aan haar stem dat ze in die mailbox naar mijn mails aan het zoeken was.

Zoals ik al dacht: dat gaat daar dus allemaal vrij manueel nog aan toe.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

anonyme schreef: 5 maanden geleden Zoals ik al dacht: dat gaat daar dus allemaal vrij manueel nog aan toe.
Dat denk ik ook. Bij meeste providers gaat nummeroverdracht ook automatisch. Bij Digi denk ik dat het ook manueel is :lol:
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

ym2003 schreef: 5 maanden geleden Mischien als noodoplossing, je nummer overzetten naar Base of Mobile Vikings met eSIM, zodat je nummer bij Digi weg is voor ze het kunnen stopzetten.
Zo heb ik het ook gedaan. Eerst nummer overgezet terug naar MV, daarna herroepingsformulier gestuurd naar DIGI.

Ik wacht trouwens ook nog op een antwoord hierop.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

nerph schreef: 5 maanden geleden
ym2003 schreef: 5 maanden geleden Mischien als noodoplossing, je nummer overzetten naar Base of Mobile Vikings met eSIM, zodat je nummer bij Digi weg is voor ze het kunnen stopzetten.
Zo heb ik het ook gedaan. Eerst nummer overgezet terug naar MV, daarna herroepingsformulier gestuurd naar DIGI.

Ik wacht trouwens ook nog op een antwoord hierop.
Ging dat overzetten vlot? Of enkele dagen geduurd?
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik had mijn bestelling bij MV geplaatst op een zaterdag, dus moest ik wachten tot maandag. Rond 11u was mijn nummer overgezet en eSIM geactiveerd.

Wel iets raar, normaal valt je connectie op je huidige sim dan weg, maar mijn DIGI sim bleef verbonden. Ik veronderstel dat hij verbonden bleef met de tijdelijke 0451 nummer dat je krijgt.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

nerph schreef: 5 maanden geleden Ik had mijn bestelling bij MV geplaatst op een zaterdag, dus moest ik wachten tot maandag. Rond 11u was mijn nummer overgezet en eSIM geactiveerd.

Wel iets raar, normaal valt je connectie op je huidige sim dan weg, maar mijn DIGI sim bleef verbonden. Ik veronderstel dat hij verbonden bleef met de tijdelijke 0451 nummer dat je krijgt.
Als ik goed begrijp dus nog geen maand klant geweest bij Digi? Hier ondertussen 24u geleden de nummeroverdracht aangevraagd maar nog steeds niet overgezet. Dus de vraag is duurt het gewoon langer omdat ze onderbezet zijn bij Digi of willen ze niet het nummer overdragen voordat mijn eerste maand bij hun gedaan is.
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Nee, 6 dagen na het activeren van mijn DIGI sim was ik al terug bij MV. Ik had redelijk slecht ontvangst zonder 5G, en ik vond het geluidskwaliteit tijdens bellen echt niet goed.

Ik wou niet wachten zodat ik mijn herroepingsrecht kon gebruiken.
KennyTA
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer

Ik had hetzelfde probleem midden december. 1 nummer was na een paar dagen al overgezet maar het 2de nummer duurde weken. Probleem was in mijn geval de 2 verschillende klantnummers (per telefoonnummer) van Yoin. Digi probeerde beide over te nemen met 1 ipv 2 klantnummers, daar liep het vast volgens de DIGI klantendienst
Joop
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Mensen nogmaals, als je nummeroverdracht hebt aangevraagd en de binnen de 1 a 2 werkdagen nadat je je sim ontvangen hebt en geactiveerd.
Bel dan met Digi en kies technische-vragen. (pas op je sim moet wel werken, maar als je zelf belt verschijnt er een ander nummer dan die van jou, is normaal.)

Bel dan onmiddelijk met Digi, zeg dat de nummeroverdracht NIET gewerkt heeft, en laat ze de gegevens nakijken, je hebt hier voor nodig:

Rijksregister-nummer.
Klantnummer bij oude provider, want hier hangt de overdracht aan vast, soms klopt die niet, heb ik gehad.
Je telefoonnummer dat overgezet moet worden.

Als er iets fout is zien ze dat meteen en corrigeren ze het, waarna je nummer binnen een uurtje tot max 24 uur overgezet zou moeten zijn.

Is dat niet zo, bel dan de volgende dag weer! Want als er iets fout gaat blijft je nummer bij je oude provider steken en blijft dat abbo doorlopen.
Nooit je oude abbo opzeggen voor je nummer over is want dat kan je je nummer kosten.

Ik ging van EDPnet naar Digi en zag mijn EDPnet abbo verdwijnen bij EDPnet toen ze het nummer overgezet hadden, EDPnet deed dit zelf.
Hoe het bij anderen gaat weet ik niet, maar nooit opzeggen voor de transfer van je nummer compleet is.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”