In mijn huis heb ik een video parlofoon van Btcino met één buitenpost en twee binnenposten.
Ik zou graag de buitenpost en één van de binnenposten vervangen met een nieuw exemplaar.
Wat ik graag zou willen hebben is een app om de deur te openen, NFC mag ook.
Ik dacht aan de linea 3000 en classe 300.
Is het zo simpel als een pakket te kopen en de nieuwe posten te vervangen met de oude.
Wat ik wel zag dat er een verschil is met de voeding van een pakket die ik koop en diegene die al geïnstalleerd is.
Zijn er hier mensen die handig zijn en hier ervaring mee hebben ?
Btcino video parlefoon veranderen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Hey, niet direct een antwoord op uw vraag, misschien wel interessant om over na te denken.
Ik ken Btcino als merk maar weet niet wat de mogelijkheden en prijzen momenteel zijn en bovendien ken ik uw situatie niet.
Een koppel dat ik goed ken hebben van Dahua een deurbel met camera en een binnenpost met touchscreen.
Hoe strategisch je die binnenpost ook plaatst: ik vraag me af of dat de investering waard is.
Zij hebben nu de deurbel op een tablet en smartphone mbv Home Assistant en dat lijkt mij veel praktischer.
Die vrouw is momenteel slecht te been en dan is die binnenpost sowieso al niet de ideale oplossing.
Daarnaast kan het misschien nuttig zijn om buitenshuis te zien wie aanbelt en/of te kunnen reageren...
Enfin, maar een idee om evt bij stil te staan.
Ik ken Btcino als merk maar weet niet wat de mogelijkheden en prijzen momenteel zijn en bovendien ken ik uw situatie niet.
Een koppel dat ik goed ken hebben van Dahua een deurbel met camera en een binnenpost met touchscreen.
Hoe strategisch je die binnenpost ook plaatst: ik vraag me af of dat de investering waard is.
Zij hebben nu de deurbel op een tablet en smartphone mbv Home Assistant en dat lijkt mij veel praktischer.
Die vrouw is momenteel slecht te been en dan is die binnenpost sowieso al niet de ideale oplossing.
Daarnaast kan het misschien nuttig zijn om buitenshuis te zien wie aanbelt en/of te kunnen reageren...
Enfin, maar een idee om evt bij stil te staan.
Heppie NY!
hey, bedankt voor je antwoord.
Dat is idd ook de bedoelding om een integratie met HomeAssistant te maken.
Maar ik weet niet zeker dat ik met mijn huidige bekabeling, een andere merk kan gebruiken zeker als mijn voeding al van btcino is.
Dat is idd ook de bedoelding om een integratie met HomeAssistant te maken.
Maar ik weet niet zeker dat ik met mijn huidige bekabeling, een andere merk kan gebruiken zeker als mijn voeding al van btcino is.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 32 keer
Btcino werkt over twee draden.
De voeding plaats je normaal in de zekeringkast, maar kan natuurlijk ook elders geplaatst worden.
Op deze voeding wordt de binnenpost aangesloten, een tweede binnenpost kan je doorlussen.
(Twee draads)
Het deurslot kan via het meegeleverd relais vanuit de voeding aangestuurd worden.
Of je verbind het deurslot met de buitenpost. (Twee draads).
Je kan antwoorden als er iemand beld, met de binnenpost of met de GSM.
Je kan ook met TAG's werken om het slot te ontgrendelen .
De verbinding met het netwerk gaat via WiFi.
Ik heb er eentje geplaatst bij de dochter en heb nog geen klachten gehoord
Er worde
De voeding plaats je normaal in de zekeringkast, maar kan natuurlijk ook elders geplaatst worden.
Op deze voeding wordt de binnenpost aangesloten, een tweede binnenpost kan je doorlussen.
(Twee draads)
Het deurslot kan via het meegeleverd relais vanuit de voeding aangestuurd worden.
Of je verbind het deurslot met de buitenpost. (Twee draads).
Je kan antwoorden als er iemand beld, met de binnenpost of met de GSM.
Je kan ook met TAG's werken om het slot te ontgrendelen .
De verbinding met het netwerk gaat via WiFi.
Ik heb er eentje geplaatst bij de dochter en heb nog geen klachten gehoord
Er worde
Dus in principe als alles er is kan ik het gwn vervangen. Ik zou ook maar 1 binnenpost willen upgraden zodat zoals je vermeld ik het een smart device kan maken.
Ik ben niet zeker van de voeding maar in worst scenario moet ik die aanpassen.
Zal het proberen bedankt.
Zal het proberen bedankt.
Laatst gewijzigd door philippe_d 06 jan 2025, 12:27, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: ellenlange onndogie fullquote uit vorige post verwijderd
- Data technicus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 110 keer
Dus in principe als alles er is kan ik het gwn vervangen. Ik zou ook maar 1 binnenpost willen upgraden zodat zoals je vermeld ik het een smart device kan maken.
Zal het proberen bedankt.[/quote]Als je zegt welke onderdelen je gaat gebruiken kan ik het in de software van bticino uittekenen voor u. Enkel voor NFC hebben ze nog niks maar wel RFID badge lezer.
Kan het voor u eens in schema zetten. Hier kun je voorbeeld zien: https://drive.google.com/drive/folders/ ... kg1uYTyfAB
Zal het proberen bedankt.[/quote]Als je zegt welke onderdelen je gaat gebruiken kan ik het in de software van bticino uittekenen voor u. Enkel voor NFC hebben ze nog niks maar wel RFID badge lezer.
Kan het voor u eens in schema zetten. Hier kun je voorbeeld zien: https://drive.google.com/drive/folders/ ... kg1uYTyfAB
Bedankt en sorry voor het latere antwoord (school vakanties).
ik dacht volgende toestel te kopen Bticino Videokit Linea 3000 + Classe 100 X16E : https://www.my-smarthome.be/videokit-li ... fi-4g.html
Dit is ook een optie : Bticino videokit 363915, classe 300 EOS : https://www.my-smarthome.be/videokit-cl ... tatmo.html
De voeding die ik op het moment geïnstalleerd heb thuis is de 346000.
ik dacht volgende toestel te kopen Bticino Videokit Linea 3000 + Classe 100 X16E : https://www.my-smarthome.be/videokit-li ... fi-4g.html
Dit is ook een optie : Bticino videokit 363915, classe 300 EOS : https://www.my-smarthome.be/videokit-cl ... tatmo.html
De voeding die ik op het moment geïnstalleerd heb thuis is de 346000.
Laatst gewijzigd door philippe_d 06 jan 2025, 12:28, in totaal 1 gewijzigd.
- Data technicus
- Elite Poster
Zou aanraden de nieuwe voeding uit de videokit te gebruiken. En welke binnenpost hangt er nu als ik nog mag weten.
dat zou ik ook willen, maar ik hoop dat de nieuwe voeding past in de aangemaakte behuizing, anders moet ik een nieuwe maken/aanschaffen.Data technicus schreef: 06 jan 2025, 18:41 Zou aanraden de nieuwe voeding uit de videokit te gebruiken. En welke binnenpost hangt er nu als ik nog mag weten.
De buitenpost is nu een Linea Metal met kleurenvideo (342991-342992).
=> het probleem is eigenlijk dat de drukknop het niet meer doet en daarom dat ik een nieuw toestel wil installeren die ineens ook smart is.
De binnenposten (ik heb er twee) is volgens mij een 344192 van het model Polyx.
Een extra bijvraag, ik zag dat er modellen zijn waarbij je een ethernet aansluiting op de buitenpost moet hebben. Is dit een fysieke kabel of loopt dat via de voeding tot aan de binenn en buitenpost (a la POE).
- Data technicus
- Elite Poster
Heb eens opgezocht en deze binnenpost zou moet werken op nieuwe videofoon. Is ook via busbekabeling.
Dus in principe kan ik de nieuwe toestellen kopen en is het gwn vervangen van Buitenpost en binnenpost op dezelfde manier hoe ze nu aangesloten zijn en de voeding ook aanpassen naar de nieuwe in de doos.
Spanend nu beslissen en bestellen
Spanend nu beslissen en bestellen