Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Je kan evt eens naar backblaze backup kijken.
https://www.backblaze.com/
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Tomby schreef: 5 maanden geleden Toch maar eens een alternatief zoeken.
Ik heb al jaren een iDrive account. Het voordeel dat ik daarin zie voor mij is dat het onbeperkt is qua toestellen en dat er naast de backup ook een synchronise zone is.
Ik gebruik de backup voor mijn thuis pc, kantoor pc en de gsm's en tablet's van mij en mijn kinderen.
Er is ook een auto photo upload voor gsm's.

Ik zeg niet dat deze de beste keuze is, ik kan niet vergelijken, maar gebruik het wel al zo'n 10 jaar naar tevredenheid.
Mocht je willen instappen heb je een lager tarief als je mijn ref-link gebruikt.
https://www.idrive.com/p=detekentafel
Ik krijg er ook iets van korting door, maar geen idee wat. :oops: :lol:
Sparky
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 315 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Mijn héél kleine frustatie een tijdje geleden:
Op de stamboom van mijn border collie stond haar (stamboom)naam met een spelfoutje waardoor de naam niet de juiste betekenis had.
(Dat werd intussen rechtgezet)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ene die aan een idiote snelheid een langere rij van minstens 5 autos inhaalde op een oude, bochtige steenweg en dat in volle sneeuwstorm tijdens de donkere avondspits.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

klantendiensten die niet weten in welke tijdzone ze werken met hun standaardantwoordjes :roll:
Screenshot from 2025-01-09 20-10-27.png
Screenshot from 2025-01-09 20-10-27.png (11.79 KiB) 1976 keer bekeken
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

https://www.standaard.be/cnt/dmf20250110_97015909
Het drinkwater van honderdduizenden West-Vlamingen bevat te veel 1,2,4-triazool, een restproduct van pesticiden. Minister Jo Brouns heeft de wettelijke norm tijdelijk versoepeld.
Eind 2023 werden te hoge waardes van 1,2,4-triazool – een restproduct van pesticiden – aangetroffen in stalen van het water van De Blankaart, Dikkebus, Zillebeke en De Gavers in West-Vlaanderen.
De norm uit de Europese Drinkwaterrichtlijn ligt op 0,1 microgram per liter, maar bijvoorbeeld in De Blankaart werd die bijna vijf keer overschreden.
Er is ook al sprake van minstens één meting in De Blankaart die nu al de norm van 1 microgram had overschreden, al was dit in het oppervlaktewater zelf, niet in het drinkwater.
Inwoners van West-Vlaanderen mogen méér gif drinken dan verder toegelaten in Vlaanderen.
Alle toeristen aan de kust dus ook.

Met de groeten van de landbouwsector én de minister van Landbouw.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

waarvoor heb je anders ministers?
die dienen toch om wetten te maken en er vervolgens voor hun eigen gemak uitzonderingen op te maken?
stel je anders voor zeg, een politieker die écht doet waarvoor hij/zij verkozen zou zijn, het land zou begot nog efficient durven worden, dat willen we niet!

verklaart anderzijds misschien wel dat west-vlaamse accent :angel:
lukadad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 49 keer

Oplossing : een of andere nepstudie op X plaatsen en hopen dat Musk in zijn fuik ervan overtuigd wordt dat die gifstoffen het Woke-virus aanwakkeren.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Weer een "leuk potje voetbal in 't verschiet".
Een gigantische politiemacht staat paraat.

Ik zou wel eens willen weten welk ander "evenement" met hetzelfde risico zou kunnen doorgaan.
degoutant...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Er zijn zo van die evenementen waarvoor een burgemeester huisarrest oplegt aan gekende herriemakers. Bij voetbal zijn het ook altijd dezelfden.
Wat zou toch het verschil kunnen zijn dat er soms wel op voorhand iets beslist wordt en soms niet?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
peroxide
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

De V-test...
Dacht op jaarbasis 100 euro te kunnen besparen, maar bij nakijken van de tariefkaarten was dit duidelijk onmogelijk.
Blijkt dat ze in het tarief van Energyknights een komma verkeerd hebben gezet.
Zie ook niet direct een mogelijkheid om dit te melden :roll:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Hooligans zijn bekend, er bestaan stadionverboden maar de regels zijn nog te laks en te omzeilen. De politie speelt dat spelletje ook mee want ze krijgen weekendpremies en sommige hooligans hebben als beroep... Het is een kat en muisspel maar wel eentje met hoge kosten voor de gemeenschap. Met sport heeft dit niets te maken. Die mannen komen niet voor het voetbal maar om te vechten, de gevechten en confrontaties met anderen, soms zelfs van ploegen die niets met de match of zelfs de competitie te maken hebben, zijn op voorhang georganiseerd. Die mannen kennen elkaar en zien vechten als een sport, voetbal is er het slachtoffer van want ze verliezen er geld door en inkomsten omdat deftige mensen afgeschrikt worden.

Ook nog, waar zijn de ouders?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Er is nochtans geen enkele andere sport waarbij geweld, racisme, etc. nog steeds genormaliseerd wordt. Enkel bij voetbal. En nog steeds moeten we dat als maatschappij anno 2025 maar aanvaarden.
Dizzy schreef: Ook nog, waar zijn de ouders?
Te druk bezig met scheidsrechters aan te vallen?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Voetbal is zelf het slachtoffer van deze geweldenaars. Geweld en racisme zijn bovendien in onze maatschappij helaas wel nog op andere plaatsen te vinden, tot in studentenverenigingen van de elite toe.

Ik vind niet dat we dit moeten aanvaarden, integendeel, het moet harder aangepakt worden. Wie veroordeeld wordt voor hooliganisme of geweld tijdens sportwedstrijden, ongeacht de sport, moet er niet meer komen. Dit is een grote frustratie van mij want ik ben zelf nog spotter geweest.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 55 keer

Voor mijn part kan onderstaande ervaring evengoed in "grap van de dag".

In het ziekenhuis waar ik werk kregen we de vernieuwde huisregels inzake security nog eens in onze mailbox. Eén van die regels is een strenger wachtwoordbeleid, waarbij de frequentie waarmee je je wachtwoord moet wijzigen werd bestendigd.

Toen ik de servicedesk antwoordde dat dit door vele experts al aangehaald werd als achterhaald (want op den duur kiezen medewerkers steeds makkelijker wachtwoordvarianten uit moeheid), met de nodige referenties, was dit het antwoord:

"Beste, er is inderdaad een verstrenging van de regels, voornamelijk naar lengte en complexiteit. De regel om elke 4 maand het wachtwoord te moeten veranderen is echter al vele jaren in gebruik en wort niet aangepast"

Het weze duidelijk dat de knulligheid van het antwoord niet aan de DT fout ligt.... :think:
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ondertekend, Wortel ;)

Bedankd voor de feetbak, kon je antwoorden.

Je frustratie is begrijpelijk, eigenlijk zegt men: het werkt niet maar we toen toch lekker verder :)
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Het grappige is dat op den duur mensen gewoon hetzelfde wachtwoord nemen en daar een cijferke achter plakken, want anders valt dat niet te onthouden elke 4 maanden. Of ze schrijven het op papierkes.

Zelf zit ik ondertussen aan wachwoord + speciaal teken + 084. Binnen een paar weken wordt dat dus exact hetzelfde met 085 bij de volgende vernieuwing.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Inderdaad, doe ik zelf ook en ik zal dus ook niet de enige zijn :)

Snoepie+Fifizijnvan1980

Waar ik me dan aan erger is dat men aan andere zaken, zoals software die totaal verouderd is en waarvoor al bekende hacks voor bestaan, gewoon laat zijn. De browser kan je niet updaten maar is nog -tig versies verwijderd van de nieuwste editie.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Mortov Molotov schreef: 4 maanden geleden "Beste, er is inderdaad een verstrenging van de regels, voornamelijk naar lengte en complexiteit. De regel om elke 4 maand het wachtwoord te moeten veranderen is echter al vele jaren in gebruik en wort niet aangepast"
Misschien kan je ze eens wijzen op de nieuwe regels die het NIST heeft uitgevaardigd... er zijn betere zaken dan enkel een complex wachtwoord.

https://cybersecuritynews.com/nist-rule ... -security/
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ook bij de Lijn een tijdje geleden de verplichting voor ingewikkelde en lange paswoorden.
We hebben dus geen bussen maar wel een lang paswoord vol franjes.
Ik nam iets met kissmyass..bij elke inlog een gniffel.. 😀
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 55 keer

devilkin schreef: 4 maanden geleden
Mortov Molotov schreef: 4 maanden geleden "Beste, er is inderdaad een verstrenging van de regels, voornamelijk naar lengte en complexiteit. De regel om elke 4 maand het wachtwoord te moeten veranderen is echter al vele jaren in gebruik en wort niet aangepast"
Misschien kan je ze eens wijzen op de nieuwe regels die het NIST heeft uitgevaardigd... er zijn betere zaken dan enkel een complex wachtwoord.

https://cybersecuritynews.com/nist-rule ... -security/
Dergelijke info had ik van bij het begin doorgestuurd, hoor. Maakt dus kennelijk weinig uit.

Toegevoegd na 36 seconden:
Petrikske schreef: 4 maanden geleden Ook bij de Lijn een tijdje geleden de verplichting voor ingewikkelde en lange paswoorden.
We hebben dus geen bussen maar wel een lang paswoord vol franjes.
Ik nam iets met kissmyass..bij elke inlog een gniffel.. 😀
Je brengt me op ideeën :-D
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Vertaal het naar het plat Vlaams en je hebt bijna de 14 benodigde karakters. 😉
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

Kustmichdekluute.1 werkt gewoonlijk zeer goed. :angel:
Bonuspunten van IT voor extra lang …
En voor het gebruik van hoofdletters, cijfers en speciale karakters.
Ik ben tot Kustmichdekluute.8 geraakt vooraleer IT dat ook geblokkeerd heeft wegens niet genoeg verschil tussen vorige paswoord.
Toch enkele jaren geniet van gehad :banana:

Daarna overgeschakeld op Geslachtsgemeenschapt.Uzelf1
Hint voor paswoord “F*ck You” :angel:

Frustratie van zich afschrijven noemt men dat :lol:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Haha...zalig die hints en tips hier. 🤣
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Doet me denken aan mijn standaardantwoord als men in een winkel vraagt naar mijn emailadres: [email protected]

Ik geniet telkens als ze dat ook effectief ingeven :)

Echte frustratie: geen weekendkrant. Met gratis bon wel eentje kunnen ophalen en in de buurtwinkel werden zelfs andere kranten gratis uitgedeeld. Deed de Post de verdeling maar weer.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

brico.be die reclame voert dat ze 25% korting geven op één te kiezen artikel.
Maar in de praktijk krijg je die korting niet omdat de geadverteerde verkoopsprijs zogezegd al met korting is, terwijl die prijs exact dezelfde prijs is van alle andere webwinkels. Er zit dus zogezegd al een korting op de RRP, wat een fictief bedrag is dat nergens gevraagd wordt.
Dus hun 25% campagne is misleidend.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Wegsignalering (en signalering in het algemeen)

Vraag: je komt hier met je je personenauto en je wil parkeren. Welke richting ga je nemen?

Afbeelding

Verkeersborden en andere infoborden zijn dikwijls enkel begrijpbaar door mensen die de situatie ter plekke kennen maar zijn onbegrijpbaar of misleidend voor de anderen, voor wie die borden bestemd zijn.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

euh, ik zou rechtdoor (auto's & campers) volgen ?

want:

ik ga ervanuit dat de P voor het hele bord geldig is, gezien het een blauw bord met P is (dus gewoon een parkeerbord), en de wagentypes aanduiden waar wie mag parkeren
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

wel, dat is dus fout :-) De "parking" is naar links. De pijl rechts is de weg voor auto's en campers die willen 'tanken' :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

awel, dan zou ik een rondje doen nondedju :-D

denk dat context mss ook wel zou helpen, maarbon, mijn eerste instinct is dus mis, oh well....
dan parkeer je toch gewoon aan de pomp, geparkeerd is geparkeerd :twisted:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

@Sasuke is inderdaad juist maar ik vermoed dat hij de situatie daar kent of zelf al eerder fout gereden is.
Ikzelf was van dezelfde mening als @Splitter en reed dus rechtdoor maar daar kom je terecht aan het tankstation.

Waarmee mooi aangetoond is hoe slecht de bewegwijzering soms is. Ik vraag me echt af wie verantwoordelijk is voor het ontwerp ervan. Ontbreekt het in België aan opleidingen of kennis? Of is het gewoon nonchalance?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef: 4 maanden geleden Waarmee mooi aangetoond is hoe slecht de bewegwijzering soms is. Ik vraag me echt af wie verantwoordelijk is voor het ontwerp ervan. Ontbreekt het in België aan opleidingen of kennis? Of is het gewoon nonchalance?
FOD Mobiliteit - Wegvervoer ontwerpt de verkeersborden. Maar het is de wegbeheerder die vervolgens effectief de juiste borden moet bestellen en plaatsen, en bij wie de verantwoordelijkheid ligt. Alhoewel dit bord vermoedelijk op privaat- of concessiedomein staat (autosnelweg tankstation?) en dus ontworpen/geplaatst zou zijn door de private eigenaar of concessiehouder, en dus niet geldt als officiele bewijzering op zich.

Nu, je hebt wel een punt dat er een probleem is met de verkeersborden. Kijk eens naar de grafieken, noch de auto, noch de bus, noch de vrachtwagen zijn hedendaags. Allen tonen ze hoe dat soort voertuigen er 50 jaar geleden uitzagen. De problemen zijn nog groter dan dat. Bord C17 (verbod handkarren) komt volgens de verkeersbordendatabank nergens nog voor in ons land, toch bestaat het nog. Bord C25a - oranje vrachtwagen, Bord C25c - oranje vrachtwagen met water eronder, bord C25b - auto met een ontploffing erachter, etc, de grote meerderheid van de bestuurders kan niet uitleggen waar ze voor staan omdat ze zo slecht ontworpen zijn. Geen wonder dat er dagelijks verboden gevaarlijke goederen door de Kennedytunnel getransporteerd worden.

Ik snap niet waarom Europa niet 1 algemene wegcode ontwerpt voor de ganse Unie - met 1 set van verkeersborden. Dat zou toch een mooi teken zijn van integratie, waar iedereen voordeel bij zou hebben?
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

R2D2 schreef: 4 maanden geleden @Sasuke is inderdaad juist maar ik vermoed dat hij de situatie daar kent of zelf al eerder fout gereden is.
Goh, ik kom al wel enkele jaren op snelwegen en snelweg tankstations (allez, de laatste 3 jaren met de EV niet meer ..) ... en ik zal misschien ooit wel eens verkeerd zijn geweest, maar voor mij is dat ondertussen wel duidelijk. De P is voor parkeren, de rest heeft betrekking op het tanken.

@CCatalyst , ik denk dat het bord waarover het gaat zelfs geen officieel bord is ? Of wel ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Het is inderdaad geen officieel bord. Maar dat is geen probleem gezien de (vermoedelijke) locatie op privaat domein of concessiedomein, en niet op openbaar domein. De eigenaar/concessiehouder mag daar zetten wat hij wilt. Hij zal ook zelf de "enforcement" moeten doen van z'n verkeersborden, want de politie gaat dat niet doen.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

De jaarlijkse keuring, voor de roetfilter dacht ik even naar onze waalse vrienden te rijden... kom ik er achter dat ze daar enkel op afspraak werken.
Alsnog morgen in vlaanderen proberen dus
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Enkele katten van de buren (en buurt) mogelijk vergiftigd: verstijfd en trillend, niet meer mensenschuw. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat ze allemaal van schrik in die toestand zijn geraakt dus een vergiftiging lijkt me logischer.

In onze tuin/bos vond ik iets vreemds op de grond: het lijkt op smeltend ijs maar beweegt als een gelei -- een beetje zoals transparante siliconen maar vloeiender. Is dat iets gekends van rattenvergif of zo?

Ik zag ook een plekje met veel pluimpjes van een witte duif(?) dus dat zou ook een gifbron kunnen zijn, neem ik aan. Ik kan niet de hele buurt onderzoeken, maar ze zijn allemaal dicht bij huis gevonden dus kijk ik eerder in de directe nabijheid.
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Spijtig en onbegrijpelijk, maar zulke dingen gebeuren inderdaad.
Een dierenarts kan hierover uitsluitsel geven, het is aan de buren om die stap te zetten.
Het hoopje veertjes hoeft niet negatief te zijn: een sperwer b.v.b. plukt z’n prooien kaal, wat je daar zag was dus waarschijnlijk een ”plukplaats”.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het zijn echt zieke mensen die zo'n zaken doen. Vaak is het dan nog uit frustratie en net om de eigenaars te treffen. Dierenmishandeling is niet voor niets één van de signalen van psychopathisch gedrag.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

cptKangaroo schreef: 4 maanden geledenIn onze tuin/bos vond ik iets vreemds op de grond: het lijkt op smeltend ijs maar beweegt als een gelei -- een beetje zoals transparante siliconen maar vloeiender. Is dat iets gekends van rattenvergif of zo?
Misschien korrels die door de regen zijn gaan oplossen?
Opscheppen en naar de DA ermee en als het vergif is zo snel mogelijk opruimen?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

cptKangaroo schreef: 4 maanden geleden Enkele katten van de buren (en buurt) mogelijk vergiftigd
o.a. de schrik hiervoor heeft me doen beslissen om, toen er nieuwe katten kwamen, een kattenren te plaatsen zodat de beestjes wél in de tuin kunnen, maar niet weg kunnen...
en dus veilig zijn van auto's en zo'n onmensen dat die beestjes zouden durven vergiftigen of beschieten e.d.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”