Hallo,
Onze zoon is momenteel 12 jaar en gaat meer en meer zelfstandig met de fiets naar zijn hobby's, school, vrienden, grootouders,...
We zijn van plan om hem een smartphone te geven zodat hij ons kan bereiken en andersom. Ik was even aan het zien op gsmarena en alle smartphones lijken toch in de range te liggen van 6" qua schermgrootte. Bestaan er vandaag nog smartphones (die niet TE oud zijn) met een kleinere schermgrootte en die op Android draaien? Qua prijs kijk ik rond de €200 a €250.
Ik weet dat de Iphone toestellen kleiner zijn qua schermgrootte, maar we zitten volledig in het Google/Android ecosysteem.
Iemand tips, of wat gaven jullie als eerste smartphone aan jullie kind?
Eerste smartphone (12-jarige)
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Smartphone
- prijs €200-300
- geen Apple
- 5" - 5"84
Tweakers resultaten
Oneplus8/9 en hoger
Xiaomi Mi 10T en hoger
Budget = €100-180
Tweakers V&A
Gisteren nog net een Xiaomi Mi10T gekocht via 2dehands voor €55.
De wachtperiode om te flashen loopt volgende week donderdag om 18u30 af.

Op Tweakers of hier kan je support vragen om zelf te flashen.
- prijs €200-300
- geen Apple
- 5" - 5"84
Tweakers resultaten
Een Oneplus of Xiaomi met LineageOS erop.wat gaven jullie als eerste smartphone aan jullie kind
Oneplus8/9 en hoger
Xiaomi Mi 10T en hoger
Budget = €100-180
Tweakers V&A
Gisteren nog net een Xiaomi Mi10T gekocht via 2dehands voor €55.
De wachtperiode om te flashen loopt volgende week donderdag om 18u30 af.

Op Tweakers of hier kan je support vragen om zelf te flashen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 19 keer
Nothing phone 2a (maart 2024) is de nieuwste smartphone van Nothing. Een redelijke nieuwe bedrijf in de VK. Er is een beetje korting en ligt onder de €300. Het heeft reviews van de grootste tech youtubers zoals MKBHD, dus het is best wel een goeie smartphone voor de prijs. Bekijk dat maar eens.
(Beetje off-topic, maar Ik ben principieel tegen het bestaan van goedkope (gloednieuwe) smartphones, omdat mijn brilglazen €500 kosten
.)
(Beetje off-topic, maar Ik ben principieel tegen het bestaan van goedkope (gloednieuwe) smartphones, omdat mijn brilglazen €500 kosten
ISP+TV: TN
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
- Bedankt: 178 keer
Veel nieuwe toestellen met een scherm van kleiner dan 6" zul je niet vinden en voor een eerste telefoon zou ik eerder kijken voor een goed 2de hands toestel, zoals een Samsung S9.