Ik heb een waarschijnlijk domme vraag.
Ik had telenet maar deze liggen nu buiten. Daarvoor had in nog belgacom maar deze lagen al lang buiten. Nu heb ik gekozen voor TELE2 All in.
huidig heb ik dus geen telenet, geen belgacom, niks niks niks.
Vandaag of morgen gaan ze de tele2allin activeren.
Als ik een telefoon aan de belgacom contact doos hang, moet ik dan een kiestoon horen of niet?
Volgens TELE2 wel. Zij zeggen dat ik naar belgacom moet bellen om mijn lijn te laten activeren zonder een abbo te nemen (hoe ga ik dat doen?). Tele2 zecht dat Tele2 hier niet voor kan zorgen. Zolang ik dit niet doe zou ik niet op internet kunnen?
Kan iemand die reeds TELE2 all in heeft en GEEN actieve belgacomlijn meer heeft dit eens proberen?
Is dit waar of niet?
Actieve telefoonlijn nodig?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Ik denk het wel. Je moet voor ADSL een actief koperpaar hebben (nogal logisch). En Tele2 kan dat inderdaad NIET doen, en hangt daarvoor af van Belgacom.
Gratis activeren ? Euh. Moeilijk. Ik heb hier wel al enkele keren gelezen over mensen die een Discovery line aanvroegen, en dadelijk daarna de omschakeling naar een alternatieve provider hebben doorgedrukt. Sommigen zeggen dat dit kan, anderen beweren van niet. Heb daar zelf geen ervaring mee, helaas. Ik heb wel eens snel zitten neuzen op de Belgacom site, specifiek de voorwaarden voor de Discovery line, en zie daar geen melding van een vastgesteld minimum tijd van contractsduur.
Gratis activeren ? Euh. Moeilijk. Ik heb hier wel al enkele keren gelezen over mensen die een Discovery line aanvroegen, en dadelijk daarna de omschakeling naar een alternatieve provider hebben doorgedrukt. Sommigen zeggen dat dit kan, anderen beweren van niet. Heb daar zelf geen ervaring mee, helaas. Ik heb wel eens snel zitten neuzen op de Belgacom site, specifiek de voorwaarden voor de Discovery line, en zie daar geen melding van een vastgesteld minimum tijd van contractsduur.
Raar maar waar,
gisteren kwam ik thuis en zat een briefje in de bus dat een belgacom werknemen langsgeweest was om de aansluiting voor versatel adsl te maken.
Ik heb de telefoon eens opgenomen en geluisterd en ik heb een bezettoon.
licht in de duisternis.
ooit kan ik terug bellen en surfen op het net.
gisteren kwam ik thuis en zat een briefje in de bus dat een belgacom werknemen langsgeweest was om de aansluiting voor versatel adsl te maken.
Ik heb de telefoon eens opgenomen en geluisterd en ik heb een bezettoon.
licht in de duisternis.
ooit kan ik terug bellen en surfen op het net.
-
- Pro Member
Heh, das raar, bij mij komt er alleen maar tututututut... uit (had hiervoor telenet) dus mijn lijn is alleen aan adsl aangekoppelt, niet aan telefoon (analoog) in de centrale
-
- Pro Member
Ik zalt nekeer verduidelijken, dit heb ik: SoundFile
Kiestoon noch bezettoon uit de bgc lijn, maarjah VoIP werkt ... alleen zou het handig zijn geweest (voip in modem afzetten en iets meer inet speed hebben alsook geen low bitrate codec die gebruikt is waarbij muziek klanken niet echt mooi zijn door tel)
Kiestoon noch bezettoon uit de bgc lijn, maarjah VoIP werkt ... alleen zou het handig zijn geweest (voip in modem afzetten en iets meer inet speed hebben alsook geen low bitrate codec die gebruikt is waarbij muziek klanken niet echt mooi zijn door tel)