overstap Yoin --> Digi blijft duren

Discuteer hier mee over Digi Belgium
KKS
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb op 24 december rond 12u mijn nummeroverzetting ingegeven door naar het 0800 nummer van digi te bellen.
Vandaag 26 december 17u30 bel ik nog steeds met mijn oude Yoin simkaart.

Digi customer support heeft mijn probleem verdergezet, en ik zou via mail op de hoogte gehouden worden.
Volgens de website van het BIPT heb ik een recht op een compensatie van 3€ per dag wanneer het na 1 werkdag wachten nog niet in orde is...

https://www.bipt.be/consumenten/vertrag ... overdracht
https://www.bipt.be/consumenten/publica ... ompensatie

Nog iemand de ervaring dat de overstap blijft duren?

Update 8/1/2025 9u30:
Overdracht succesvol
Laatst gewijzigd door KKS 4 maanden geleden, in totaal 17 gewijzigd.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 22 keer

Heel slim om een nummeroverdracht te starten op kerstavond :bang:
En ze zijn dus 5:30u te laat
KKS
Member
Member

Ik had mijn overdracht ingegeven om 12u 's middags, en kerstmis is inderdaad geen werkdag, dus die dag telt niet mee.
Nuja, wat mij betreft doen ze er nu 2 maanden over, als mij dat 3€ per dag oplevert, dan heb ik veel tijd. :mrgreen:
Alleen vraag ik me af hoe ik dit moet bewijzen.
Digiuser
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo ik heb zelfde problemen. Wil overschakelen van Yoin naar Digi, aanvraag overzetting geplaatst op 23/12/24. Ook lang moeten wachten op ontvangst van simkaart, ontvangen op 20/12/24. Contract opgemaakt op 13/12/24 !! Ik kreeg er ook plotseling 2 omdat ik blijkbaar 2 contracten zou hebben wat niet klopt. Al uren aan de telefoon gehangen, maar geen concrete oplossing gekregen... Ben aan het twijfelen om mijn herroepingsrecht formulier in te dienen. Is normaal vandaag de laatste dag, maar ik heb wel mijn nummer overdracht geactiveerd... Ik kijk uit naar jullie reacties!!
Bart Brugge
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 6 keer

Hier dezelfde miserie die maar blijft duren. Vorige week donderdag nummeroverdracht geactiveerd met de voorgeschreven procedure. Intussen een week verder en nummeroverdracht nog niet uitgevoerd. Al zeker 4 keer gebeld telkens krijg je te horen dat het binnen de 24 uur zal overgezet zijn. Niet dus wat een lijdensweg.
Digiuser
Starter
Starter

Hé Bart, zat of zit je ook bij Yoin toevallig?
Laatst gewijzigd door on4bam 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Bart Brugge
Starter Plus
Starter Plus

Ik zit bij Yoin en wil overstappen naar Digi.
anonyme
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hier zelfde, overstap van Yoin duurt nu toch al twee werkdagen zonder vooruitgang.
zaf
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 14 keer

Yoin naar Digi -> na 2 dagen simkaart in de bus.
Activatie ging absurd vlot. Dag zelf als ik me niet vergis?
Digiuser
Starter
Starter

zaf schreef: 5 maanden geleden Yoin naar Digi -> na 2 dagen simkaart in de bus.
Activatie ging absurd vlot. Dag zelf als ik me niet vergis?
Heb je de aanvraag telefonisch gedaan of online? Online vond ik 'Yoin' als operator niet terug, vandaar telefonisch contract afgesloten...
Stiaan
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Hier ook veel problemen gehad, wel van BASE naar Digi. Nummeroverdracht aangevraagd op 19 december en uiteindelijk gewoon niet in orde gekomen. Digi zegt dat ze telkens dezelfde foutmelding krijgen bij de overdracht (namelijk dat mijn nummer niet actief is bij BASE) terwijl ik er wel nog altijd bereik heb en op gebeld kan worden.

Ondertussen de melding bij BASE dat mijn diensten er stopgezet worden.

Al zo vaak gebeld naar de klantendienst van Digi en wie ik ook aan de lijn krijg, er komen nooit oplossingen.

Geen zin om er nog mee verder te gaan dus alles geannuleerd en een nieuw nummer moeten nemen (want BASE kan de overdracht en stopzetting bij hen niet meer stoppen).
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

(semi off topic) Hier eens iets anders meegemaakt, nummeroverdracht van Base naar Orange.
Ik was al sinds een week de totale onbereikbaarheid verloren met Base, niemand kon mij nog bellen of sms'en.
Ik kon zelf nog alles uit op mijn Base nummer, zowel bellen, sms als data.
Dan in allerijl meteen nog 's avonds naar een Orange shop geweest en mijn nummer was overgedragen naar hen en alles werkte plots weer.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Stiaan schreef: 5 maanden geleden
Al zo vaak gebeld naar de klantendienst van Digi en wie ik ook aan de lijn krijg, er komen nooit oplossingen.

Geen zin om er nog mee verder te gaan dus alles geannuleerd en een nieuw nummer moeten nemen (want BASE kan de overdracht en stopzetting bij hen niet meer stoppen).
ombudsdienst inschakelen.
KKS
Member
Member

Even een update terwijl ik via de klantendienst word doorverwezen naar een andere dienst....

De eerste persoon aan de lijn gaf aan dat op zijn scherm stond dat de nummer-overdacht succesvol voltooid was.
Ik gaf aan dat dat bijzonder vreemd was omdat ik met mijn oude sim aan het bellen was.
De medewerker gaf aan het zou kunnen dat wanneer ik gewoon mijn nieuwe simkaart zou proberen, dat het dan gewoon zou kunnen werken, maar hij ging nog even iets checken. Na even wachten zei hij dat er in mijn geval toch nog ergens iets technisch mis is, en hij mij daarom ging doorverbinden naar een andere medewerker. Het probleem ligt in ieder geval niet bij mij.

Toegevoegd na 24 minuten 49 seconden:
Ondertussen een ticketnummer gekregen, en het verhaal dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem.
Ik heb proberen doorvragen, maar niet veel wijzer geworden

Ligt het probleem bij Digi, Yoin, of bij mij?
--> Digi

Wat is er zo complex om dat nummer overgezet te krijgen?
--> De reden waarom het zolang duurt is een gigantische lijst aan ticketjes die 1 voor 1 worden opgepakt. Vroeg of laat kom ik aan de beurt...

Wat moet ik nu doen?
--> Wachten totdat 2nd line telefonisch contact met mij opneemt, 2nd line zou namelijk altijd bellen....

Ik had ook gevraagd gezien er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem: is het een globale oplossing die voor iedereen zou werken, of moet dit toch 1 per 1 behandeld worden?
--> het moet 1 per 1 behandeld worden

(beide medewerkers met wie ik gesproken heb waren bijzonder vriendelijk en begripvol)
Laatst gewijzigd door KKS 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
anonyme
Member
Member

Hoe lang heb jij moeten wachten voor je iemand aan de lijn gekregen hebt? Ben nu 2de keer aan het proberen bellen, maar na 10 minuten geef ik het toch meestal op (misschien moet ik wat langer wachten :-))
KKS
Member
Member

anonyme schreef: 5 maanden geleden Hoe lang heb jij moeten wachten voor je iemand aan de lijn gekregen hebt? Ben nu 2de keer aan het proberen bellen, maar na 10 minuten geef ik het toch meestal op (misschien moet ik wat langer wachten :-))
Elke keer tussen de 25' en 30'
Na doorverwijzing opnieuw zolang. Ideale moment om tijdens het wachten huishoudelijke klusjes te doen.
anonyme
Member
Member

Heb vanmiddag ook gebeld en iemand aan de lijn gekregen. Er "stond iets geblokkeerd" en het is in orde gemaakt door hen. Kan nu tot 24u duren vertelde medewerker (weekens uiteraard exclusief), dus zou dinsdag te laatste in orde moeten zijn.
Ik geloof er geen snars van.
Niets doorgezet naar second line, niets van ticketje/dossiertje gemaakt heb ik de indruk.
Ben eens benieuwd.

Denk er sterk aan om te cancellen en Digi nog even links te laten liggen. Weet iemand of dat nog mogelijk is? Zoja: hoe?
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Je hebt 14 dagen de tijd van de plaatsing van je bestelling, geloof ik.

https://www.digi-belgium.be/nl/herroepingsformulier

Formulier invullen, en mailen naar [email protected]
anonyme
Member
Member

Wat met mijn nummeroverdracht? Die is nu nog niet uitgevoerd, Digi zou het in orde maken. Ik wil vermijden dat ik het herroep en dan achteraf nog een nummerportatie doorgevoerd wordt en ik finaal mijn gsm nummer verlies...
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

Daar kan ik niet op antwoorden. Ik vraag mij af hoe het allemaal gaat zelfs met een succesvol nummeroverdracht.
KurtB
Starter
Starter

Hallo,
Overzet gedaan, van Proximus naar DIGI, op maandag 23/12 met behoud van oud gsm-nummer.
Nagenoeg direct een bericht van Proximus dat het abonnement is stopgezet. Op de DIGI-website staat mijn oud nummer i.p.v. het nummer van DIGI. Ok zou je denken….zelf kan ik bellen en berichtjes versturen maar kan nog steeds niet worden opgebeld gezien mijn oud gsm-nummer nog steeds buiten gebruik is. Dus ik bel met een digi-nummer, wat niet de bedoeling kan zijn.
Na tf-contact met een digi medewerker werd een casenummer aangemaakt. Zelf diende ik niets meer te doen want zodra het euvel zal opgelost zijn word ik gecontacteerd….
Erg vervelend, zeker met de huidige feestdagen, dat ik niet meer bereikbaar ben :( .

Edit: hoewel de operator, van digi, mij verzekerde dat het geen belang had welke simkaart ik had geplaatst (had er twee ontvangen) heb ik de andere eens geplaatst. Met resultaat…nu werkt alles zoals het hoort. :roll:
Laatst gewijzigd door KurtB 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Stiaan
Pro Member
Pro Member

En alles wat je hier leest is nog maar het topje van de ijsberg denk ik. Het is duidelijk, ze hebben veel problemen. Niet helemaal te begrijpen eigenlijk want dat moet toch allemaal getest zijn alvorens te lanceren?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vermoed dat ze gewoon veel meer succes hebben dan ze eerst hadden voorzien.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Stiaan schreef: 5 maanden geleden Niet helemaal te begrijpen eigenlijk want dat moet toch allemaal getest zijn alvorens te lanceren?
Goztow schreef: 5 maanden geleden Ik vermoed dat ze gewoon veel meer succes hebben dan ze eerst hadden voorzien.
Denk dat het moeilijk te testen is met de veelvoud aan scenario's en wat Goztow schrijft speelt waarschijnlijk ook.
Heppie NY!
KKS
Member
Member

An sich kan ik nog steeds bellen met mijn oude nummer (alsook nieuwe nummer, al gebruik ik deze simkaart momenteel niet).

Het enige vervelende is dat ik nu waarschijnlijk op 2 plaatsen abonnement aan het betalen ben.
Wanneer ik daar officieel achter kom (want ik heb geen idee óf en wanneer de facturatieperiode bij Digi gestart werd), tja, dan is het opnieuw bellen naar de klantendienst zeker?
Laatst gewijzigd door KKS 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Natuurlijk was dat DIGI aanbod interessant en is het hier al duidelijk dat er velen zijn ingestapt.
Naast de mogelijke overrompeling is de kans groot dat de feestdagen een grote rol spelen; zij zijn ook afhankelijk van de providers waar hun klanten vandaan komen.
Heppie NY!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

anonyme schreef: 5 maanden geleden Wat met mijn nummeroverdracht? Die is nu nog niet uitgevoerd, Digi zou het in orde maken. Ik wil vermijden dat ik het herroep en dan achteraf nog een nummerportatie doorgevoerd wordt en ik finaal mijn gsm nummer verlies...
Vraag me dit ook af.

In mijn geval een annulatie van Hey die ik wil gebruiken voor digi. Maar mogelijks is dit te verwarrend voor operatoren :?
tielemans.jorim
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Mijn moeder zit ook bij Yoin, simkaart is al aangekomen maar moet nog overgezet worden. Enige probleem is dat we niet op de mydigi kunnen maar dat ligt aan Scarlet die heel traag is met mailtjes doorsturen. Tegen dat het 2fa mailtje aankomt in haar Gmail is deze al verlopen. Heb gevraagd of ze haar mailadres even kunnen aanpassen. Mijn eigen overstap van Hey ging trouwens heel vlot. Kleine week moeten wachten op de post, maar na telefoontje om portatie te starten was dit binnen de 30 minuten in orde.
KKS
Member
Member

update 30 december 2024 om 13:25:
Beste,

Ik wil u graag informeren dat uw telefoonnummer, dat u wenst te behouden, correct is aangepast in ons systeem en dat de nummeroverdracht in gang is gezet. Het lijkt erop dat de overdracht momenteel is vastgelopen. Wij zijn bezig met het onderzoeken van de oorzaak en doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen.

U hoeft zich geen zorgen te maken, want uw gegevens staan correct in ons systeem.

Als u vragen heeft of verdere informatie wenst, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen. Bedankt voor uw geduld en vertrouwen.

Met vriendelijke groet,
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Ik heb voor mijn vader ook de overstap van Yoin naar Digi aangevraagd. Ik denk dat ik braafjes wacht tot nu de vakantieperiode zodat ze hun backlog aan support tickets wat kunnen wegwerken.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

hier ook nog niet overgezet, van MV naar digi, ze hadden me per mail gemeld dat mijn klanten nr niet bekend is, MV staat ook niet in de lijst van providers bij digi, dus vrees dat daar ook de fout ligt dat ze niet alle info hebben.
dit vermeld per mail vrijdag, benieuwd of het deze week in orde komt.
vorige maandag de activatie gedaan en vrijdag gebeld en kwam op een computer stem optie die me melde dat ik per mail ging gecontacteerd worden voor de juiste klanten nr door te geven.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Tijdens het registratieproces bij Digi kan ik op geen enkele manier de provider kiezen. Ze vragen enkel voor de klantennummer. Hoe kunnen ze weten bij welke provider je bent? De CRDC toont een Yoin klant als Proximus mobile?
anonyme
Member
Member

Hier zonet gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht, was overstap van Yoin naar Digi die bleef duren.
Yoin op voorhand gevraagd of dat geen problemen zou geven met nummerportatie (die ook in gang is gezet maar "ergens" hangt). Volgens Yoin zal dit geen problemen geven en kan ik gewoon herroepen bij Digi zonder gevolgen voor mijn gsm nummer.

Ben eens benieuwd.
Bart Brugge
Starter Plus
Starter Plus

Mijn simkaart van Digi op donderdag 19/12 geactiveerd zoals aangegeven in de brief. Tot op heden vandaag ruim een week verder nog geen nummeroverdracht van Yoin naar Digi.
Daarnet nog eens gebeld naar Digi, volgens de medewerker is er een technisch probleem. Als je dan doorvraagt wat het probleem is weten ze het niet.
Deze ging een dossier opstellen naar de achterliggende dienst. Wist ook niet hoelang het nog ging duren.
Dit begint stilaan een soap te worden wat een amateurs.
helga
Starter
Starter

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik ben al een week aan het wachten en net ook even naar digi gebeld.
Volgens die medewerker ligt het probleem bij yoin.
Zij hebben een probleem in hun systeem om nummers over te dragen naar digi.

Ik heb gevraagd of het interessant zou zijn om even van yoin naar een andere provider over te stappen om zo dan naar digi te gaan, maar dat raadde hij niet aan.

Ik heb wel een beetje schrik om mijn nummer zo kwijt te raken. Dus ga het toch maar niet doen.

Digi kan hier dus blijkbaar niets aan doen
Stiaan
Pro Member
Pro Member

Ik zou de uitleg van Digi toch met een korrel zout nemen. Ik heb identiek dezelfde problemen gehad en het was toen zogezegd de schuld van BASE. En bij jou komt het nummer van Yoin en is het plots de schuld van Yoin…

Begrijpen wie begrijpen kan.
KKS
Member
Member

Op 30/12 13:42 had ik gevraagd dat de facturatieperiode nog niet zou starten omdat ik anders op 2 plaatsen abonnement aan het betalen zou zijn.

31/12 9:49 krijg ik volgend antwoord:
Hallo,

ik wil u geruststellen dat uw Digi-abonnement pas zal starten zodra uw nummer volledig is geactiveerd en de overdracht succesvol is afgerond. Wij houden het proces goed in de gaten en zorgen ervoor dat alles vlekkeloos verloopt.

Als u nog vragen heeft of hulp nodig heeft, staan we altijd voor u klaar.

Met vriendelijke groet,
Binnen de 24u reactie! En in de tussentijd geen abonnement betalen, wat uiteraard ook niet onbelangrijk is om bevestigd te zien.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik heb op 24/12 naar 0800/41.041 gebeld om de nummeroverdracht handmatig te starten, aangezien op 0800/41.001 mijn GSM-nummer niet werd teruggevonden.
Vandaag, een week later, krijg ik een e-mail met de vraag om naar 0800/41.001 te bellen om de overdracht te starten, terwijl die dus al op 24/12 is gestart.

Erg goed loopt het niet bij Digi.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

bralm schreef: 5 maanden geleden Tijdens het registratieproces bij Digi kan ik op geen enkele manier de provider kiezen. Ze vragen enkel voor de klantennummer. Hoe kunnen ze weten bij welke provider je bent? De CRDC toont een Yoin klant als Proximus mobile?
YOIN is voor zover ik weet een MVNO (en heeft geen eigen netwerk of nummerreeks) op het netwerk van proximus, dus zal idd als "proximus mobile" getoond worden.
Stiaan schreef: 5 maanden geleden Ik zou de uitleg van Digi toch met een korrel zout nemen. Ik heb identiek dezelfde problemen gehad en het was toen zogezegd de schuld van BASE.
is perfect mogelijk, afhankelijk van de oorzaak.
het kan zelfs voorvallen dat je een nr overdraagt, en het op 1 netwerk niet zou bestaan terwijl het op de rest wel werkt etc.
je kan dus niet zeggen of het wel of niet aan DIGI ligt zonder de exacte oorzaak te kennen (en die zullen ze wel niet geven, dus kan je enkel gokken of geloven wat ze je zeggen)
Perkele schreef: 5 maanden geleden Erg goed loopt het niet bij Digi.
heb het nog al ergens gezegd, het is een zware fout geweest van DIGI om toch nog snel even in december op de markt te komen....
eindejaarsperiode, beperkte bemanning, veel te druk bij de post voor verzending van simkaartjes, etc etc.
dat gecombineerd met de onvermijdelijke problemen die je in een opstartfase hebt in je processen etc...

het zal ze iig geen goede naam geven als start, dan hadden ze beter toch uitgesteld naar januari
Backpedal1
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb met zowel yoin als digi contact opgenomen. Digi kent het probleem, mijn aanvraag stond daar in behandeling terwijl ze bij yoin geen aanvraag gekregen hadden. Vandaag na een dikke week overdracht doorgezet... alles in orde.
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”