Digi lanceert zijn aanbod - ga jij overstappen?

Discuteer hier mee over Digi Belgium

Digi Belgium: denk jij erover om over te stappen?

Ik ben al overgestapt voor Mobile
48
17%
Ik overweeg over te stappen voor Mobile
64
22%
Ik blijf lekker waar ik zit voor Mobile
44
15%
Ik ben al overgestapt voor Internet
0
Geen stemmen
Ik overweeg over te stappen voor Internet
49
17%
Ik blijf lekker waar ik zit voor Internet
33
12%
Ik ben al overgestapt voor TV
0
Geen stemmen
Ik overweeg over te stappen voor TV
22
8%
Ik blijf lekker waar ik zit voor TV
26
9%

Totaal aantal stemmen: 286
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Stroper schreef: 5 maanden geleden Ook bieden de budgetmerken zaken die Digi (nog) niet heeft.
Het teleurstellende aanbod van MV nu en het aankomende aanbod van Hey! maakt toch dat de kans zeer groot is dat ik men volledige Viking Clan naar daar verhuis. Zie niet direct een voordeel om bij MV te blijven. Het netwerk van Orange is zeker zo goed en de online support van Hey adequaat genoeg. DIGI heeft pech dat Hey! dezelfde voorwaarden heeft, anders was ik waarschijnlijk naar hun gegaan. Dus zou er toch niet op durven wedden dat (prijsbewuste) mensen en studenten 3x zoveel bij MV blijven betalen voor hetzelfde.
metoyou
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 3 keer

joriz schreef: 5 maanden geleden Ik wil overstappen maar het lukt niet via hun website.
Momenteel SIM via Yoin dus kies ik "Other" als provider omdat deze er niet tussenstaat. Vervolgens om de aanvraag te verwerken krijg ik foutmelding: Application error: a client-side exception has occurred (see the browser console for more information).

Error zowel op smartphone als laptop.
Dan proberen contact met hun op te nemen. Volgens hun website zijn de openingsuren van Ma t.e.m Zo van 8u tot 22u. Wat mij al heel ruim lijkt. Ik belde om 21:05 en kreeg dat de kantoren gesloten waren.

Ik heb net een mobiel abonnement aangevraagd met nummerbehoud, en de website vroeg enkel en alleen het klantnummer van mijn huidige provider.
In mijn geval is dat Yoin, en de aanvraag is volledig voltooid.

Daar ik nog betaald heb voor de volledige maand december bij Yoin, ga ik de simkaart van Digi pas in mijn gsm steken rond de periode van 27 december, uiterlijk 30 december.
Ik ga ervan uit dat het abonnement zal starten bij Digi, de dag dat mijn simkaart geactiveerd is ...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Avenger 2.0 schreef: 5 maanden geleden ...en de online support van Hey adequaat genoeg.
Zo lang je ze niet echt nodig hebt, werkt het heel goed.
Ik heb ze eens nodig gehad voor een facturatieprobleem, en dat duurde heel lang (weken) om het probleem op te lossen.
Een tweede keer had ik ze opnieuw nodig, en ze hebben mij weinig kunnen helpen, dat was een technisch probleem, en ik heb het zelf gevonden.
Toen was ik in Frankrijk en kon ik niet surfen.
Dan heb je er natuurlijk weinig aan dat ze enkel online te bereiken zijn, en als je maar voor korte periode de grens overgaat, kun je ook niet eventjes 6 uur wachten tot er een antwoord komt.
Maar als je ze enkel nodig hebt voor de activatie van je SIM, dan is dat natuurlijk geen probleem.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

GSM nr ook al overgezet, heb ook gezien dat hun TV app te downloaden is al, heb die op de smartphone gezet, van zodra de prijzen bekend zijn en het aanbod eens bekijken of ze onder de 22 euro komen en de kwaliteit goed is van het beeld (heb een vermoeden dat ze met Tv Vlaanderen gaan samen werken, maar kan ook via Proximus gaan bv).
de Fiber komt er ook nog in m'n buurt, dus ben benieuwd.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Dat gaat niet op voor MV, ze hebben geen TV, ze drijven op de fibre aansluitingen. Je kreeg een kleine korting als je een mobiel abo had (3 EUR) maar dat maakt het verschil niet goed. rest enkel nog de Vikingpunten en 5G als je 15 EUR abo hebt.

Voor de grotere merken spelen de packs wel een rol, de gsm zit dan in zo'n pack en je verliest dan en stuk van het voordeel van het pack bij overstap. Ik ken al de prijzen niet vanbuiten maar gezien de scherpe prijs van Digi zal dat toch een aantal mensen laten rekenen. Hoeveel, dat is de vraag.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

@Dizzy Ik ben bij Fastfiber en daar kan ik tv bij nemen via het aanbod van Tv Vlaanderen, dat is dus ook met en zonder sport zoals Digi het op papier aanbied volgens wat we nu al kunnen zien op hun site.
greets
master-magic
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Ik heb als aanvullig op MV (fiber) ook TVV via app. Ik heb het abo zonder sport maar je kan ook hoger abo met sport nemen of je kan DAZN nemen maar dat is wel prijzig.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider

master-magic schreef: 5 maanden geleden Ik ben bij Fastfiber en daar kan ik tv bij nemen via het aanbod van Tv Vlaanderen, dat is dus ook met en zonder sport zoals Digi het op papier aanbiedt
Tenzij je een serieuze korting krijgt voor het TV aanbod, is er toch geen enkle voordeel om TVV te nemen via jouw Internet provider.
Beter een apart TV abonnement, dan ben je ook veel flexibeler om over te stappen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
janbuyle
Starter
Starter

Ik was zeer enthousiast overgestapt, maar wat een ramp:
ik ben vaak in het buitenland, hier een paar ervaringen:
- als ik mijn Belgische contacten wil bellen in het buitenland iukt dat niet, want in plaats van landcode +32 (België) wordt er systematisch +40 (Roemenië) gebruikt.
- mensen uit Frankrijk (en ik vermoed elk buitenland) kunnen mij niet meer bellen op mijn +32-nummer, dat wordt als onbestaaand weergegevn in het buitenland
- Als je dubbele verificatie hebt (door zenden van een sms naar je gsm) dan komt die niet toe als je in het buitenland bent. Met andere woorden, bey bey homebanking en andere websites die 2-staps-verificatie toepassen (zowat alles) als je in het buitenland bent
Als ik dit geweten, dan was ik NOOIT overgestapt, wat een ellende. Ik ben 80% van de tijd in het buitenland, ik heb veel internationale contacten, voor mij is dit een regelrechte ramp.
Ik heb het contact-telefoonnummer uren gebeld, nooit verbinding gekregen.
Ik heb ten einde raad via facebook-chat een bericht gestuurd. Beleefd berichtje terug gekregen dat ze dat eigenlijk nooit lezen.
Kortom, bezint eer je begint!
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Enkele van de zaken die je opnoemt staan hier al beschreven op het forum. Andere zaken zijn nieuw. Je kunt sowieso in vraag stellen als het zo'n belangrijk abonnement is of het dan wel verstandig was om overstappen naar een volledig nieuwe speler.

Als je vaak in het buitenland bent op zaken dan is het eerder aangewezen om een zakelijk abonnement af te sluiten met snellere support (Citymesh is in dit geval de zakelijke speler volgens mij).
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

In verband met de contacten uit Frankrijk die je niet kunnen bereiken, ben je voor een nieuwe telefoonnummer gegaan of heb je een bestaand nummer overgedragen? Mij lijkt er toch iets serieus mis te zijn met de routering als ik dit lees. Wanneer heeft DIGI je sim kaart geactiveerd?

Zelf ben ik ook 80% van mijn tijd in het buitenland, en je feedback is toch een beetje alarmerend.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Ik ben in Frankrijk continu bereikbaar via digi en alle sms'en komen binnen.
Als ik bel krijgt tegenpartij wel melding anonieme beller.

Data in buitenland heb ik dan weer problemen mee.

Hoe we het draaien of keren, het is een beta eigznlijk
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

eindelijk is de overdracht sinds 16.30 gelukt van m'n nr, al gebeld met iemand om te checken welke nr er op komt en m'n oude nr komt er op, maar in m'n iPhone staat er bij de smartcard een totaal ander nr, heb de iPhone al eens uitgezet en herstart, het blijft hetzelfde en kan die nr niet aanpassen.
heeft er nog iemand dat voor en hoe heeft hij of zij dit opgelost ????
(ik weet het ben ongeduldig ;) )
greets
master-magic
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

telemans schreef: 5 maanden geleden Denk dat er veel mensen de overstap gaan maken voor mobiel toch
MV stuurt e mails rond dat de data gb verdubbelen aan de zelfde prijs, veel mensen hebben dat niet nodig
Proximus en Orange doen niets .
Dat is een strategische keuze. Ze weten goed genoeg hoeveel mensen verbruiken, en waarschijnlijk ook dat een verhoging van de databundel geen rechtstreekse meerkost met zich mee brengt tenzij iedereen plots aan zijn nieuwe limiet zou zitten. Tegenover een prijsverlaging heeft een rechtstreekse invloed op hun omzet.

Ze maken ons dus blij met een dode mus. Enkel die paar grootverbruikers zijn daar mee gediend.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Trojan schreef: 5 maanden geleden Dat is een strategische keuze. Ze weten goed genoeg hoeveel mensen verbruiken, en waarschijnlijk ook dat een verhoging van de databundel geen rechtstreekse meerkost met zich mee brengt tenzij iedereen plots aan zijn nieuwe limiet zou zitten. Tegenover een prijsverlaging heeft een rechtstreekse invloed op hun omzet.

Ze maken ons dus blij met een dode mus. Enkel die paar grootverbruikers zijn daar mee gediend.
Volgens mij zijn ze toch veel klanten kwijt geraakt hierdoor. Hier zelf heel de familie (8 personen) overgezet na 12+ jaar MV geweest te zijn. Iedereen komt met €5 abonnement concurrent toe ipv hun €15 abonnement. Dus is echt een no brainer om gezamenlijk meer dan €1000 per jaar uit te besparen. Kan niet de enigste zijn die er zo over denkt...
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

In het Mega topic al gepost, maar sinds 13/12 een aanvraag voor een SIM kaart lopende maar ze willen mij niet als klant denk ik. 23/12 gebeld en ze gingen 'urgent' een nieuwe SIM kaart sturen, maar tot nu nog steeds niet ontvangen :(
openaf
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Te druk misschien, probeer nog eens.
Laatst gewijzigd door on4bam 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote verwijderd
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zorba schreef: 5 maanden geleden In het Mega topic al gepost, maar sinds 13/12 een aanvraag voor een SIM kaart lopende maar ze willen mij niet als klant denk ik. 23/12 gebeld en ze gingen 'urgent' een nieuwe SIM kaart sturen, maar tot nu nog steeds niet ontvangen :(
Mijn aanvraag loopt sinds 18/12, heb een keertje telefoon gekregen met de vraag of ik m'n SIM had gekregen, toen dat niet het geval bleek gingen ze die nogmaals opsturen.
Ondertussen ook al hele tijd geleden, word niets meer denk ik en na 2 pogingen ga ik het toch voor bekeken houden.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Bestelling gedaan op 13/12 en vandaag sim geleverd. Alles verliep perfect, activatie, bellen, berichtjes sturen, 4 G internet .... :beerchug: :banana: allemaal voor 5 eurootjes :bdaysmile: nog een abo'tje bijbestellen voor mijn oude Orange Flybox - vree blije :wink:
Laatst gewijzigd door Matthias_VL 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Dixit
Member
Member
Recent bedankt: 1 keer

De Morgen vandaag: Nog geen maand na lancering van prijsbreker Digi stromen de klachten binnen: wat is er aan de hand?

Ik blijf lekker bij Hey !
Bartlorre
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Het artikel: niet toegelaten link/yuSme
Modbreak:
Gelieve geen artikels achter een betaalmuur zomaar te copieren!
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Samenvatting van de Vlaming anno 2025:
- Klagen dat telecom duur is.
- Klagen dat er kinderziektes zijn bij nieuwe speler (ookal betaal je pak minder op maand/jaarbasis)

Op alles en nog wat klagen en neuten.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

kinderziektes is volgens mij geen argument, ze zijn al in andere landen actief dus weten goed genoeg hoe het werkt.
Maar natuur wel een punt als je niet wil betalen moet ge nie klagen.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

proximusboyke schreef: 5 maanden geleden kinderziektes is volgens mij geen argument, ze zijn al in andere landen actief dus weten goed genoeg hoe het werkt.
Maar natuur wel een punt als je niet wil betalen moet ge nie klagen.
Ik vind dat geen excuus.
Als je iets belooft, moet je dat kunnen waarmaken.
Het argument dat de prijs laag is, en je dan niet meer moet leveren wat er in de overeenkomst staat, is gewoon niet correct.

Wat ik nu de laatste dagen heb, is dat ik geen beltoon krijg.
Dus, ik bel naar een nummer, ik zie op mijn GSM dat het nummer belt, maar ik hoor niets, tot op het moment dat er opgenomen wordt.
Dat is wel verwarrend.

Ik beoordeel het wel op langere termijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Er zijn providers die al veel langer actief zijn waar het vierkant loopt.
viewtopic.php?t=63709 12 pagina's lang.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

En die prijzen, daarme kan je onmogelijk overleven in belgie !!
wait en see.
Al genoeg voorbeelden
Laatst gewijzigd door proximusboyke 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Wat heeft de zee daar mee te maken?

Of ze daarmee overleven weten ze zelf waarschijnlijk veel beter, ze hebben alle data. Zelfs al maken ze hun abo's in de toekomst duurder dan nog hebben ze nu toch al een schok(je) teweeg gebracht waardoor anderen ook aanpassingen gedaan hebben. Daar kan niemand tegen zijn.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Joop
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

proximusboyke schreef: 5 maanden geleden En die prijzen, daarme kan je onmogelijk overleven in belgie !!
wait en see.
Al genoeg voorbeelden
Maar met dit verschil dat Digi eigendom is van een Miljardair die al in meerdere landen met veel succes actief is.
Ja natuurlijk moet die masten/netwerk nu huren, maar de lange termijn visie is dat die overal eigen masten neerpoot.
Dat zou tegen 2030 afgerond moeten zijn.

Het rare is dat je ze geen respijt geeft, vergeet niet dat Proximus, Orange en Telenet al 20 jaar hun netwerk bouwen, onder diverse namen/eigenaars, maar nog steeds geen landelijke dekking kunnen garanderen. Waar elke provider zijn eigen masten heeft.

In bv Nederland is de dekking veel beter want providers zijn verplicht elkaars netwerken toe te laten in alle masten, hierdoor kan een nieuwe speler redelijk eenvoudig een netwerk uitbouwen.

Bij ons gaat dat natuurlijk niet want Proximus is een groot politiek bolwerk. Hierdoor is dat de enige speler die nog niet kapot is gegaan.

Mobistar, Base, Orange, etc....allemaal al opgekocht, kapot, overgenomen etc omdat de kosten te hoog zijn.

Digi heeft een sterk en bestaand netwerk/systemen voor telefonie en genoeg resources. En een eigenaar die miljarden heeft.

Kijk wat Elon Musk deed, die heeft een een netwerk in space uit de grond gestampt....daar is België klein bier bij :beerchug: :banana:
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Joop schreef: 5 maanden geleden Kijk wat Elon Musk deed, die heeft een een netwerk in space uit de grond gestampt....daar is België klein bier bij :beerchug: :banana:
Kan je niet vergelijken, want zijn satellietnetwerk werd gesubsidieerd door ministerie van defensie. Is dus ook een politiek project.
telemans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Ik kan me niet vinden in wat het laatste nieuws schrijft
Voor een nieuw nummer kwam na 5 dagen de simkaart aan , met zeer duidelijke brief in .Uitgevoerd wat op de brief staat en ik bellen en mobiele netwerk gebruiken .
Had ook nog een ander nummer bij een operator die overdracht werd op 18uur tijd uitgevoerd.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik vind dat men onevenredig kritisch is op DIGI als een opstarter. Ikzelf was aan het wachten op antwoorden en oplossingen van 3 gevestigde bedrijven waarvan sommige nog niet eens de moeite nemen om een ontvangstbevestiging te mailen.
Ik vertik het om te bellen wegens de lange wachttijden en omdat je dan geen enkel bewijs hebt als de callcenter medewerker je weeral eens iets probeert wijs te maken. Daarom via mail, wat bij sommige bedrijven niet eens mogelijk is.
Met naam:
- Telenet (uiteraard)
- NN-verzekeringen: uiteindelijk toch gebeld. Mijn 3 mails zaten in mijn dossier, maar niemand nam de moeite om te reageren. Dan maar telefonisch contract opgezegd en schriftelijk bewijs gevraagd. (nog niet gekregen...)
- Keytrade bank: Mailen gaat niet, enkel bericht sturen via platform maar daar heb je geen enkel bewijs van.

Uit de berichtgeving blijkt ook dat de klachten die binnenkomen bij Test Aankoop, ombudsman en Witte Gids eerder beperkt in aantal zijn
ombudsman Luc Tuerlinckxin De Morgen
In totaal gaat het wel nog maar over “een twintig- à dertigtal” klachten sinds de lancering in december. “Dit is nog vrij beperkt, dus ik maak me nog geen zorgen.”
dot1x
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 21 keer

Dat het beter en beter begint te lopen bij DIGI merk je ook gewoon aan het aantal afgenomen posts/threads in deze subforum. En ja, ik weet dat niet iedereen de moeite neemt om iets te posten maar toch...

Wanneer kunnen we eigenlijk de eerste financiële resultaten verwachten? Ongeveer wanneer Telenet/Proximus hun cijfers publiceren? Want dan zouden we perfect kunnen zien hoe het loopt. Aantal verloren abonnees (bij Proximus/Orange/Telenet) vergelijken met het aantal abonnees bij DIGI.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Midden mei verwacht ik financiële kwartaalcijfers van 1ste kwartaal van 2025.
Vermoedelijk hier te volgen:
https://www.digi-communications.ro/en/i ... rts-shares
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Joop schreef: 5 maanden geleden In bv Nederland is de dekking veel beter want providers zijn verplicht elkaars netwerken toe te laten in alle masten, hierdoor kan een nieuwe speler redelijk eenvoudig een netwerk uitbouwen.
In België zijn operatoren ook verplicht hun masten te delen met andere spelers en dat op een redelijke en niet-discriminerende wijze. DIGI kan dus op eenvoudige wijze daarvan gebruik maken en dat doen ze ook.
Mobistar, Base, Orange, etc....allemaal al opgekocht, kapot, overgenomen etc omdat de kosten te hoog zijn.
- Mobistar werd niet opgekocht en is niet kapot, maar is nog steeds grotendeels in handen van het vroegere France Telecom (heet nu Orange omdat FT indertijd het Britse Orange heeft gekocht - merknaamstrategie). In 2023 kwam de brutobedrijfswinst na leasing komt uit op 252,9 miljoen euro!
- Bij (KPN)Orange moest France Telecom hun belang verkopen omdat ze het Britse Orange hadden overgenomen (verplicht door Europa). KPN heeft dan de rest overgenomen en naam moeten wijzigen naar BASE. Omdat KPN geld tekort had in NL hebben ze meer dan 10 jaar later BASE en E-plus (Duitsland) verkocht.
=> Geen enkele operator in BE is dus al overgenomen geweest omdat de kosten te hoog zijn. Moesten de marges heel laag zijn dan had DIGI zich nooit gewaagd om de Belgische markt te betreden. Of de marges groot genoeg zullen blijven om 4 operatoren in leven te houden is wel nog de vraag. In andere landen lijken 3 operatoren toch het maximum te zijn.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

TheCeet schreef: 5 maanden geleden Samenvatting van de Vlaming anno 2025:
- Klagen dat telecom duur is.
- Klagen dat er kinderziektes zijn bij nieuwe speler (ookal betaal je pak minder op maand/jaarbasis)

Op alles en nog wat klagen en neuten.
Ik klaag al 2.5 jaar niet bij Hey! En ik betaal nog pak minder bij Hey, dan bij DIGI :-D :-D En ik weet alvast dat ze niet besparen op hun grondinstallaties. Dat interesseert Jan Modaal niet, maar mij wel. En ze zijn A-Tier Telco....0 problemen. ik zal jullie bekijken binnen enkele jaren, als hun eigen 'netwerk' met haken en ogen gebouwd werd.
En nee, ik trol niet. Ik weet het uit eerste hand.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

In een ander topic een uurtje eerder beweer je te weten dat mwingz masten zet met budget van de aldi. Mwingz is px en orange en dus ook hey. Nu beweer je het tegendeel en zou hey (orange)niet besparen op zijn infrastructuur? je spreekt je zelf toch tegen op die manier.

En nu beweer je ook nog te weten dat het eigen digi-citymesh netwerk met haken en ogen aan elkaar zou hangen?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
telemans
Plus Member
Plus Member

Mensen klagen ook over het mobiele netwerk , dat komt van proximus, maar ik vermoed dat de operator voor wie minder betaald niet het volledige netwerk openzet
Proxiùmus staat mobiel zeer strek , vandaar men vermoeden .
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als je minder dan een maand bij Digi blijft, rekenen ze dan enkel 1 volledige maand (€5) aan of is er nog een verborgen schade schadevergoeding omdat je minder dan 1 maand gebleven bent? De combinatie van geen VoWifi en voicemail maakt dat ik spijtig genoeg amper bereik heb door de dag waardoor ik belangrijke oproepen gewoon volledig mis (zonder het te weten).
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

lithion schreef: 5 maanden geleden
Joop schreef: 5 maanden geleden In bv Nederland is de dekking veel beter want providers zijn verplicht elkaars netwerken toe te laten in alle masten, hierdoor kan een nieuwe speler redelijk eenvoudig een netwerk uitbouwen.
In België zijn operatoren ook verplicht hun masten te delen met andere spelers en dat op een redelijke en niet-discriminerende wijze. DIGI
Ik lees in het eerste bericht "netwerken" en in het antwoord "masten".
Als beide woorden juist zijn spreken we hier over iets totaal anders.
Een mast is voor mij een stalen piloon waar nog een antenne op moet gezet worden. Een netwerk is iets dat klaar is.
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”