Doe-het-zelf installatie ADSL: lay-out netwerk

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus

Hallo

Ik ben van plan EDPnet te nemen, maar heb een vraag in verband met de hardware installatie. De situatie is zo: op het gelijkvloers komt een telefoonlijn binnen. Van daaruit vertrekken ook UTP en telefoonkabels naar m'n appartement boven.

Zou het dus werken om: op het gelijkvloers al een splitter te steken en de telefoonkabels richting appartements op de 'talk' uitgang aansluiten. De data uitgang van de splitter gaat naar de ADSL modem (philips spul van 39 euro met Wifi disabled), op die modem plug ik dan die UTP kabel naar boven in en daar sluit ik m'n bestaande router aan (D-Link DI--624+).

Is de hardware goed of zie ik iets over het hoofd?

Groeten

Sal13
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Voor zover ik het kan zien lijkt het allemaal zo te moeten zoals je aangeeft dat je het gaat aansluiten. Zorg er wel voor dat je de philips als bridge zet, omdat je boven nog met de d-link gaat zitten. Een switch boven zou al voldoende zijn.
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus

Ja op zich wel, maar die D-Link heb ik al liggen. Ik zou dus die willen gebruiken om de kosten een beetje onder controle te houden.
Bovendien ondersteunt de D-Link zowel 802.11 b en g, terwijl de Philips dit niet doet... m'n ene laptop is echter enkel b en dus zou ik nog hardware moeten bijkopen.

Ik ben niet zo vertrouwd met netwerken en zeker niet met ADSL, dus heb ik nog een andere vraag... wat is bridge?
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

heel simpel gezegd wel bridge zeggen dat alles door jou modem (bijna) 1 op 1 doorgezet word.

Alles wat van buitenaf komt word rechtstreeks doorgezet naar jou d-link en alles vanaf jou d-link word rechtstreeks naar het internet toegezet.

Er zal vast wel iemand zijn die het duidelijk uit kan leggen :wink:
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Salomon13 schreef:Ja op zich wel, maar die D-Link heb ik al liggen. Ik zou dus die willen gebruiken om de kosten een beetje onder controle te houden.
Bovendien ondersteunt de D-Link zowel 802.11 b en g, terwijl de Philips dit niet doet... m'n ene laptop is echter enkel b en dus zou ik nog hardware moeten bijkopen.

Ik ben niet zo vertrouwd met netwerken en zeker niet met ADSL, dus heb ik nog een andere vraag... wat is bridge?
Die Philips ondersteund toch ook 802.11b (als die 802.11G ondersteund doet die automatisch ook b).
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus

OK bedankt voor de info.

Ik ben begonnen met alles aan te vragen, maar het is niet simpel om bij Belgacom een vaste lijn te krijgen. Ik zie wel waar ik uitkom...

Grtz
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”