ik kwam terug van Scarlet naar Hey
Deze nummer overdracht duurde 42 dagen
Na tussenkomst van de ombudsman kwam het in orde
14 dagen geleden kan ik plots niet meer bellen surfen
Ze zenden me een nieuwe simkaart toe maar dat helpt niet
Met een simkaart MV in de smartphone lukt dat wel
Er word weer een dossier aangemaakt maar verder komt het niet !!!
van kwaad naar erger met hey
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Ja, en?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 02 nov 2022, 18:21
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
ik vind dat echt geen service ik heb alles keurig en op tijd betaald , en ik krijg er niets voor
eerst zo lang eer ze het nummer overnemen 10 dagen later kan ik niets meer doen allen hulpdiensten bellen
Toegevoegd na 1 minuut 32 seconden:
je bent offline krijg ik na in geven van pincode
Toegevoegd na 1 minuut 54 seconden:
niet aangemeld bij netwerk
eerst zo lang eer ze het nummer overnemen 10 dagen later kan ik niets meer doen allen hulpdiensten bellen
Toegevoegd na 1 minuut 32 seconden:
je bent offline krijg ik na in geven van pincode
Toegevoegd na 1 minuut 54 seconden:
niet aangemeld bij netwerk
-
- Elite Poster
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Locatie: Aalter
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 41 keer
Eerlijk, de achterliggende dienst van Orange (en dus Hey!) Is in mijn ervaring veel beter dan Telenet.
De vertraagde nummeroverdracht krijg je dacht ik een vergoeding voor, en geen service kan je ook een vergoeding eisen (geen idee wat de wet zegt maar als je geen service hebt zou die dag in theorie niet meetellen).
De vertraagde nummeroverdracht krijg je dacht ik een vergoeding voor, en geen service kan je ook een vergoeding eisen (geen idee wat de wet zegt maar als je geen service hebt zou die dag in theorie niet meetellen).
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters

- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 3275
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: 09
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
verdikken kan op deze manier: Laagje doorzichtige kleefband erop kleven (op de niet contact zijde

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- Plus Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 02 nov 2022, 18:21
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
ze hebben mij al twee simkaarten gezonden geen enkele werk; offline; Met een simkaart van Proximus lukt dat wel
Toegevoegd na 18 minuten 55 seconden:
De miserie is begonnen toen orange in onze buurt 3G geeft uitgezet sindsdien hebben we alleen 2 van proximus, volgens netmonster maar we kunnen NIET bellen ,niets , bij de instelling staat automaische verbinden 4G/3G/2G
Toegevoegd na 18 minuten 55 seconden:
De miserie is begonnen toen orange in onze buurt 3G geeft uitgezet sindsdien hebben we alleen 2 van proximus, volgens netmonster maar we kunnen NIET bellen ,niets , bij de instelling staat automaische verbinden 4G/3G/2G
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
Maw het lijkt erop dat Orange/Hey geen netwerk heeft op jouw adres. Heb je ook problemen op andere adressen? Ik bedoel dus niet op einde van je straat maar in andere stad ofzo.
Laatst gewijzigd door on4bam 24 dec 2024, 23:53, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Reden: full quote van vorige post verwijderd
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
maar heb je al eens de troubleshooting gedaan zoals aangehaald ?
want heb vooral het idee dat je in meerdere threads wel klaagt, maar in geen enkele aangeeft of je al geprobeerd hebt om te kijken waar het nu eigenlijk aan ligt (is het dus niet gewoon de ontvangstkwaliteit die jij hebt binnen).
testen zijn altijd:
- andere gsm getest
- andere fysieke locatie (andere stad en buitenshuis, niet in een 3dubbel geisoleerde bunker dus) getest ?
- instellingen nagekeken bij het veranderen van de simkaart? (data terug aanzetten op die kaart, datalimiet aanpassen, apn instellen, ....)
- en, wat je blijkbaar wel al gedaan hebt, testen op dezelfde locatie met een kaartje van een ander netwerk
het feit dat je geen probleem hebt met scarlet/mv/pxm is geen goede vergelijking, want dat is 3x hetzelfde netwerk, terwijl orange/hey een ander netwerk is.
en als dat netwerk dus geen signaal heeft, of bij jou binnenshuis niet raakt omdat je een te goede isolatie hebt of de mast verder weg is of .... dan zal daar niet veel aan op te lossen zijn.
(heb je trouwens ook al gecheckt of vowifi dan niet mogelijk is op je toestel?)
want heb vooral het idee dat je in meerdere threads wel klaagt, maar in geen enkele aangeeft of je al geprobeerd hebt om te kijken waar het nu eigenlijk aan ligt (is het dus niet gewoon de ontvangstkwaliteit die jij hebt binnen).
testen zijn altijd:
- andere gsm getest
- andere fysieke locatie (andere stad en buitenshuis, niet in een 3dubbel geisoleerde bunker dus) getest ?
- instellingen nagekeken bij het veranderen van de simkaart? (data terug aanzetten op die kaart, datalimiet aanpassen, apn instellen, ....)
- en, wat je blijkbaar wel al gedaan hebt, testen op dezelfde locatie met een kaartje van een ander netwerk
het feit dat je geen probleem hebt met scarlet/mv/pxm is geen goede vergelijking, want dat is 3x hetzelfde netwerk, terwijl orange/hey een ander netwerk is.
en als dat netwerk dus geen signaal heeft, of bij jou binnenshuis niet raakt omdat je een te goede isolatie hebt of de mast verder weg is of .... dan zal daar niet veel aan op te lossen zijn.
(heb je trouwens ook al gecheckt of vowifi dan niet mogelijk is op je toestel?)
-
- Plus Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 02 nov 2022, 18:21
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
Dit is allemaal al gedaan, en met simkaart van andere operator proximus er ik heb ik dadelijk 4G
Met de sim van Hey 2G van proximus ik kan geen 4G hebben ook niet bellen in de instelling kan ik netwerk operator orange kiezen maar ik krijg melding niet geregistreerd op het netwerk
Toegevoegd na 1 minuut 17 seconden:
Mijn buurman heeft binnen en buiten 4G van orange De mast staat op nog geen 500 meter van hier
Toegevoegd na 3 minuten 23 seconden:
ook ,als de buurman bij ons binnen is voL 4G
Met de sim van Hey 2G van proximus ik kan geen 4G hebben ook niet bellen in de instelling kan ik netwerk operator orange kiezen maar ik krijg melding niet geregistreerd op het netwerk
Toegevoegd na 1 minuut 17 seconden:
Mijn buurman heeft binnen en buiten 4G van orange De mast staat op nog geen 500 meter van hier
Toegevoegd na 3 minuten 23 seconden:
ook ,als de buurman bij ons binnen is voL 4G
Laatst gewijzigd door philippe_d 25 dec 2024, 10:18, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote gewist
Reden: fullquote gewist
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
als de orange ontvangst in de buurt wél goed is, én je met het simkaartje van hey geen netwerkregistratie kan krijgen én het correct insteekt en ingesteld is
(dus: simkaartje is wel gezien door de telefoon, je hebt de standaardpincode moeten ingeven, ....) en het werkt nog steeds niet (enkel noodnr beschikbaar, wat via roaming en zonder simkaart mogelijk is)...
dan lijkt het me een niet actief simkaartje ?
(dus: simkaartje is wel gezien door de telefoon, je hebt de standaardpincode moeten ingeven, ....) en het werkt nog steeds niet (enkel noodnr beschikbaar, wat via roaming en zonder simkaart mogelijk is)...
dan lijkt het me een niet actief simkaartje ?
-
- Plus Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 02 nov 2022, 18:21
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
Hey heeft me al een tweede simkaart gezonden maar ook dat was de oplossing niet
Laatst gewijzigd door on4bam 26 dec 2024, 14:05, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd (alweer)
Reden: full quote van vorige post verwijderd (alweer)
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
Heb je de simkaart geactiveerd op hun pagina ? je moet dan de simkaart nr ingeven enzo .... toch niet vergeten te doen ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Plus Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 02 nov 2022, 18:21
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
Alle nummers op de simkaart ingegeven die voor de B staan en dan men geldig e mail adres
reactie
Sorry we kunnen de simkaart niet activeren kijk de gegevens na met Firefox en chrome geprobeerd niets helpt
reactie
Sorry we kunnen de simkaart niet activeren kijk de gegevens na met Firefox en chrome geprobeerd niets helpt
Laatst gewijzigd door on4bam 26 dec 2024, 14:05, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd (alweer)
Reden: full quote van vorige post verwijderd (alweer)