Fritz 3760 als ATA

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 4 keer

Waarschijnlijk een domme vraag maar ik ga ze toch stellen.

Ik heb al jaren een ongebruikte fritz in de kast liggen, die ik nu aan vrienden wil geven om te gebruiken als ATA. Zij bellen vaak naar het buitenland.

Het lukt me echter niet meer om de interface van de fritz te bereiken. Niet op de standaard fabrieksinstellingen 192.168.178.1 en ook niet op het nood ip adres 169.254.1.1. Wanneer ik via de wifi van de fritz op het internet wil, lukt dat wel. Ik krijg een ip adres uit de range van de router van mijn provider proximus. Ik vermoed dat de fritz als client staat ingesteld en dus geen ip adressen uitdeelt via DHCP.

Wat kan ik nog doen om de interface van de Fritz alsnog te bereiken :???:

Bedankt voor de hulp!
RansAckeR
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer

Je kan scannen naar Fritzboxen met mijn tool RS.Fritz.Manager, te vinden op github.
Deze geeft per gevonden Fritzbox een lijst van IPs terug waarop deze te bereiken is, zowel de private als public en IPv4 als IPv6 IPs.

Ik had hier eerder vandaag ook al naar gerefereerd in viewtopic.php?p=1012586#p1012586 waar je een rechtstreekse link kan vinden (kan zelf geen externe links plaatsen).
freddie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

https://nl.avm.de/service/knowledge-bas ... Box-laden/

Moest het niet lukken via de goede tips van @RansAckeR en @philippe_d kan je altijd proberen resetten door stap 2 te volgen in de bovenstaande link.
Laatst gewijzigd door freddie 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider

freakske_b schreef: 5 maanden geleden Ik vermoed dat de fritz als client staat ingesteld en dus geen ip adressen uitdeelt via DHCP.
Wat kan ik nog doen om de interface van de Fritz alsnog te bereiken :???:
Als je vermoeden juist is, zal de Fritz!Box een IP adres gekregen hebben in de range van de Proximus router.
Ook de PC waarmee je de Fritz!Box probeert te beanaderen heeft een IP adres gekregen hebben in deze range.
Het standard IP adres 192.168.178.1 is dan niet meer geldig.

Welke Proximus modem heb je?
- indien B-box: inloggen op de Webinterface, je zal daar het IP van de FritzBox vinden bij verbonden toestellen.
- indien Internet box: inloggen via My Proximus.

PS
De FritzBox is altijd bereikbaar via het nood IP 169.254.1.1
Je moet dan wel de PC een vast IP geven in de range 169.254.0.1 t/m 169.254.255.254 (subnet 255.255.0.0)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 4 keer

Hey iedereen,

Hartelijk dank voor de goede tips! Uiteindelijk heb ik het op nog een andere manier opgelost. Ik gaf op een aangekoppelde telefoon de code "#991*15901590*" in, en zo werd de fritz hersteld naar de fabrieksinstellingen. En ik had een backup van zijn correcte instellingen dus was het uiteindelijk allemaal snel opgelost!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”