Versatel Always ADSL - error 612

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
d-fens
Plus Member
Plus Member

Mijn schoonouders zijn recent verhuisd naar een nieuwe woning. Zowel aan Versatel (TELE2 nu?) als aan Belgacom hebben zij hun verhuisdatum meegedeeld.

Ik krijg de internetverbinding echter niet aan de praat. Het gaat om een USB-modem waarbij zowel het powerlampje als het WAN-lampje constant branden. Volgens mij is de ADSL-lijn dus wel degelijk actief.

Wanneer ik via de browser naar een site probeer te gaan krijg ik m'n inbelverbinding te zien - username/password zijn ongewijzigd - en ik druk op "Verbinding maken". Je hoort modem inbellen, verifiëren en na enige tijd krijg ik de melding "Error 612: Kan geen verbinding maken met externe computer, verbinding wordt verbroken."

Mijns inziens zijn alle kabels goed ingestoken, splitters op de juiste plaats.

Ik bel naar Versatel (lange wachtrij!): "Ah mijnheer, bel maar naar Belgacom, zij moeten nog het nodige doen." Bel ik naar Belgacom: "Ah mijnheer, wij hebben al het nodige gedaan, het is nu aan Versatel."

Wie heeft er gelijk? Volgens mij is het toch een lokaal probleem?

HELP!
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Een eerste zaak: je hoort de modem inbellen?
Dan is dat zeker niet de ADSL modem die in werking treedt, want een ADSL modem is geluidloos.
d-fens
Plus Member
Plus Member

Svekke schreef:Een eerste zaak: je hoort de modem inbellen?
Dan is dat zeker niet de ADSL modem die in werking treedt, want een ADSL modem is geluidloos.
:oops: Doh! Dat ik daar niet aan gedacht heb! Dan moeten de kabels verkeerd zijn aangesloten. Even controleren ...
d-fens
Plus Member
Plus Member

Uiteindelijk bleek de fout bij Belgacom te liggen die de ADSL-lijn nog niet geactiveerd had, toch geen lokaal probleem dus. Inmiddels wel via Skynet ADSL GO ...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”