Ik heb 3 kaarten laten migreren van Hey!.
Tot gisteren zag ik die niet in mijn Digi account. En ik wist dus niet op voorhand welke kaart bij welk nummer hoort. Goed, vandaag staan ze in de Digit acccount.
Ik steek de eerste SIM kaart in en Facetime vraag om een "nieuw nummer" toe te voegen dat helemaal niet tot de 3 nummers behoort die ik heb laten migreren. ... 0451 04 XX XX
Ik veronderstel dat dit geen "tijdelijk" nummer is tot ik geactiveerd heb..
MAW, ofwel is dit een nieuw nummer; ofwel hebben ze dingen omgewisseld en heeft iemand anders "mijn" nieuwe SIM (!) ontvangen. En kan ik zomaar nu iemand anders zijn nummer overnemen en iemand het mijne. klantendienst is uiteraard gesloten!
Digi - Het begint hier al goed? Of heb ik het mis.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik denk en hoop dat je je vergist.
Het probleem hier bij een nieuwe operator is dat iedereen er op springt, en iedereen verwacht dat alles tot in de puntjes is getest.
Dat is niet altijd zo.
Bijgevolg zijn zaken die je als klant ziet en die niet verwacht zijn meteen verdacht.
Zou dat ook zo zijn bij een gevestigde operator? (ik stel die vraag algemeen, niet specifiek over jouw voorval)
Veel wordt intern getest door mensen die al vertrouwd zijn met hun systeem en de manier van werken. Zij zien bepaalde zaken staan (in jouw geval een nummer dat niet bij jou hoort - denk je), maar ze weten hoe het werkt en stellen zich daar geen verdere vragen bij.
Het zou natuurlijk beter zijn dat ze zoveel mogelijk situaties uitschrijven, of, dat ze dingen die voor onduidelijkheden kunnen zorgen niet voor de klant zichtbaar maken. Zo zou er niet zo snel ongerustheid zijn.
Het probleem hier bij een nieuwe operator is dat iedereen er op springt, en iedereen verwacht dat alles tot in de puntjes is getest.
Dat is niet altijd zo.
Bijgevolg zijn zaken die je als klant ziet en die niet verwacht zijn meteen verdacht.
Zou dat ook zo zijn bij een gevestigde operator? (ik stel die vraag algemeen, niet specifiek over jouw voorval)
Veel wordt intern getest door mensen die al vertrouwd zijn met hun systeem en de manier van werken. Zij zien bepaalde zaken staan (in jouw geval een nummer dat niet bij jou hoort - denk je), maar ze weten hoe het werkt en stellen zich daar geen verdere vragen bij.
Het zou natuurlijk beter zijn dat ze zoveel mogelijk situaties uitschrijven, of, dat ze dingen die voor onduidelijkheden kunnen zorgen niet voor de klant zichtbaar maken. Zo zou er niet zo snel ongerustheid zijn.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Dat nummer is tijdelijk, ook te lezen in de vele andere threads.
Bijkomend, je bent een tester in deze fase. Ik ook en heb dit bewust gedaan.
Bijkomend, je bent een tester in deze fase. Ik ook en heb dit bewust gedaan.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Inderdaad. Geen paniek. Volg de instructies op die op de brief staan dat met je SIMkaart geleverd is.
Wat ik gedaan heb: steek de nieuwe DIGI-sims in je gsm zodat ze al eens verbinding kunnen maken met het netwerk.
Steek vervolgens al je oude SIM-kaarten terug in de gsm(s) en bel ermee naar 0800/41 001. Daar zal je via keuzemenu's uiteindelijk je overdracht kunnen activeren. Je zult te horen krijgen dat nummeroverdacht uitgevoerd wordt binnen de 24u (excl weekend en vermoedelijk ook feestdagen). Je netwerk zal op een gegeven moment dus wegvallen op je Hey!-simkaarten. Vanaf dat moment schakel je over naar de DIGI-sim.
Deze middag nog een 2de toestel op deze manier geactiveerd. Nummeroverdacht was al binnen de 10 minuten deels in orde. Zelf bellen en sturen met de SIM geeft nieuw nummer. Gebeld worden komt nog even op voicemail. (was ook zo bij 1ste sim, dat proces duurde iets langer).
Wat ik gedaan heb: steek de nieuwe DIGI-sims in je gsm zodat ze al eens verbinding kunnen maken met het netwerk.
Steek vervolgens al je oude SIM-kaarten terug in de gsm(s) en bel ermee naar 0800/41 001. Daar zal je via keuzemenu's uiteindelijk je overdracht kunnen activeren. Je zult te horen krijgen dat nummeroverdacht uitgevoerd wordt binnen de 24u (excl weekend en vermoedelijk ook feestdagen). Je netwerk zal op een gegeven moment dus wegvallen op je Hey!-simkaarten. Vanaf dat moment schakel je over naar de DIGI-sim.
Deze middag nog een 2de toestel op deze manier geactiveerd. Nummeroverdacht was al binnen de 10 minuten deels in orde. Zelf bellen en sturen met de SIM geeft nieuw nummer. Gebeld worden komt nog even op voicemail. (was ook zo bij 1ste sim, dat proces duurde iets langer).
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 19 keer
- Recent bedankt: 1 keer
?
Als je de sim nog niet geactiveerd hebt, is het nutteloos om deze te gebruiken.
Volg de instructies. Vanaf dat je de sim hebt, bel naar het nummer om te activeren met vorige sim. Wacht tot vorige sim niet meer werkt (verbinding verliest), steek digi sim er in.
Klaar is kees.
Als je de sim nog niet geactiveerd hebt, is het nutteloos om deze te gebruiken.
Volg de instructies. Vanaf dat je de sim hebt, bel naar het nummer om te activeren met vorige sim. Wacht tot vorige sim niet meer werkt (verbinding verliest), steek digi sim er in.
Klaar is kees.
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m