Scarlet gaat zijn Mobile aanbod aanpassen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Hallo iedereen

Gisteren om een 22.23H ineens een mail van Scarlet, men gaat zijn produkt Mobile aanpassen, en men vraagt alles in de gaten te houden de komende weken.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

de prijsvechter-dochters van de grote jongens moeten wel een beetje mee als ze nog uberhaupt interessant willen blijven.

ik vraag me af wat er met de mvno's gaat gebeuren though, hoewel pxm/tn/orange mee moeten (met hun dochtermaatschappijen),
zal het voor hun beperkt blijven qua invloed denk ik.
maar wat met de onafhankelijke mvno'tjes zoals yoin/undo/neibo bv? die hun marges moeten wel erg klein worden als ze nog mee willen,
en als ze niet meewillen denk ik dat het "we planten een boompje" niet genoeg gaat zijn om een groot genoeg deel van inkomsten te behouden...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Tja, zo krijg je soms het omgekeerde effect door de introductie van een bijkomende grote speler, de kleintjes worden eruit gewerkt. Zij hebben niet de backup van een groter moederbedrijf en hun marges liggen laag. Bijkomend risico is dat ook de nieuwkomer zich settled in de comfortabele positie van de groten, waarom veel lagere prijzen vragen als je ook meer kan vragen eens de kleine lastposten verdwenen zijn?

Gaat px ook zowel scarlet als MV behouden? Ze werken op een andere doelgroep maar het zijn wel kosten voor PX.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

Dizzy schreef: 5 maanden geleden Gaat px ook zowel scarlet als MV behouden? Ze werken op een andere doelgroep maar het zijn wel kosten voor PX.
EDPnet is ondertussen ook van hun. Zeker nog plaats voor wat andere over te kopen als ze dreigen failliet te gaan. :beerchug:
Sommige laten ze stilaan een dood sterven door geen upgrades te geven, zoals JIM Mobile.
Laatst gewijzigd door Avenger 2.0 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

EDPNet zit bij Citymesh (net zoals Digi), niet bij Proximus.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

devilkin schreef: 5 maanden geleden EDPNet zit bij Citymesh (net zoals Digi), niet bij Proximus.
Okay, dat heb ik blijkbaar gemist dan. Hopelijk wat betere mobiele tarieven bij EDPnet dan (gezien het in Citymesh handen is).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

De kleintjes kanibaliseren op de rest maar als de prijzen fel zakken is er niet meer veel vlees aan. Heeft Citymesh 2 prijsbrekers nodig?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Als ik het goed begrijp dan gebruikt EDPnet voorlopig nog het netwerk van Proximus ,maar is het eigenlijk wel van DIGI?? mss. zal dit meer gebeuren in dun bevolkte gebieden?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 16 keer
Provider

devilkin schreef: 5 maanden geleden EDPNet zit bij Citymesh (net zoals Digi), niet bij Proximus.
Afhankelijk wat je verstaat onder "zit bij" Citymesh ...
  • EDPNet is eigendom van Citymesh.
  • EDPnet gebruikt het Orange netwerk voor mobiel.
Ik heb nog niets gehoord van plannen bij EDPNet om te verhuizen naar een ander mobiel Ntewerk ...

En om de "puntjes op de i' te zetten:
DiGi Belgium is een samenwerking tussen DIGI Roemenië en het Belgsiche Citymesh.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

zie er nog geen enkele die aan mijn webdeal by hey kan
Normaal 15 voor 20 GB en na 1 jaar 40 GB te gebruiken volledig in europa
onbeperkt bellen en sms. Wel door de web deal 10 € en had sneller dan een jaar na enkele maanden 40 GB
Ben zeer content. Zal niet rap meer veranderen. Want heb meer dan genoeg met 40GB mobiel kom met moeite aan 2 gb das voor het nieuw te lezen wat niet betalend is en mails op het werkt of als ik soms eens alleen naar zee ben. En soms eens iets op te zoeken
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Zijn er ondertussen nog mensen die de bewuste E-Mail van Scarlet hebben gekregen???
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

welke mail?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Over de nieuwe voorwaarden Mobile bij Scarlet?? (daar gaat dit topic ook over)
Sanatax
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

fluppie schreef: 5 maanden geleden Zijn er ondertussen nog mensen die de bewuste E-Mail van Scarlet hebben gekregen???
Ja, maar wel 2 dagen later dan jou. Met als titel: "De magie van de feestdagen bij Scarlet!".

Positief verrast door deze e-mail waarin gepeild wordt naar de wensen en ideeën van de klanten.

Is het deze mail die je ontving?

Bij mij staat er wel niet specifiek in dat de mobiele abonnementen gaan wijzigen de komende weken, ik ben alleen klant voor Trio (internet, tv, vaste telefonie), misschien ligt daarin een verschil?
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Sanatax schreef: 5 maanden geleden ...de wensen en ideeën van de klanten...
Misschien met z'n allen verzoeken om een TV-gids toe te voegen die we kunnen koppelen aan onze Android TV-box app!? :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

hier een smsje gekregen in die trend van dat er wat zou veranderen, maar ik ga er niet voor op het puntje van mijn stoel zitten,
denk niet dat ze het zo interessant gaan maken tbh :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij is er niets gevraagd, of gepeild gewoon de magie v/d feesten, een snelheidsverhoging internet (die ik nog niet heb gehad) en nu de mobile formules aanpassen er staat niet bij wat dat dan zal voorstellen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zal wel gewoon kleine verhoging data, snelheid, etc zijn gezien MV ook geen prijsdaling heeft gekregen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Ik krijg alleen maar mails dat mijn mailbox(en) gaan overgezet worden naar Proximus. Eerst in november, nu eind januari.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

misschien een stil teken dat ze toch wat gaan consolideren en (een van) de PXM dochtermerken gaan verdwijnen?
Funfile
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Scarlet verdwijnen ?

Dat zou toch wel heel raar zijn, gezien de TV-reclame (én Youtube ook) die ik de laatste tijd van hen gezien heb.

Niemand maakt reclame voor een product dat hij wil laten verdwijnen binnen korte tijd.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het zijn allemaal stappen in de merge tussen de twee, die ergens logisch zijn, maar ook die het in de toekomst makkelijker maken om iets af te schaffen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 20 keer

Die 'merge' zal vermoedelijk een kostenbesparing zijn en zal inderdaad makkelijker zijn om klanten te migreren binnen de Px groep.
Dat scarlet lang geen glasvezel heeft kunnen aanbieden waardoor klanten moesten overstappen in sommige gebieden geeft mij ook aan dat Scarlet niet de grote prioriteit heeft in de Px groep..al lijkt het me wel het merk voor de prijsbewuste klant. MV speelt meer op jongeren en op snelheid en minder sterk op de prijs.

Wat ze gaan bieden als antwoord op DIGI, ik verwacht er niet veel van. Mensen die nu alles bij scarlet hebben gaan het gemak waarderen van alles op 1 factuur te hebben , de gemiddelde belg kennende.
Aangezien DIGI op de vaste markt momenteel nog weinig kan aanbieden in Vlaanderen, vermoed ik dat de grote (en de B merken) vooral daarop gaan inspelen en de mobiele abo in een pack steken waarbij het zal lijken alsof dat die niet (veel) duurder is als bij DIGI .
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

We moeten nog even afwachten hoe de zaken verder hun verloop gaan kennen, voorlopig alleen een Mobile aanbod DIGI is bezig met uitrol fiber, maar alleen in steden Brussel en Gent is voorlopig het meest vernoemd, zal men voor het platte land dan gaan samenwerken met andere providers?? of komen er nog andere mogelijkheden daar is nog niets van geweten.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Gezien de aanpassing bij MV is het meeste wat ik verwacht een verdubbeling van de data. Prijsdaling lijkt mij niet te gebeuren.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Ik was Scarlet klant tot Digi kwam. Mijn vrouw wel nog bij Scarlet, zij wou de gok nog niet wagen.
Op Facebook zag ik gisteren reclame met nieuwe data. Het 8€product, de red van nu heeft bv 1gb, op die foto gisteren stond er 5Gb. Terwijl er dan vandaag een nieuw product gelanceerd is met 5Gb voor 10€. Wat willen ze nu bereiken? Nog wat klanten het 10€ product laten nemen om dan volgende week de overige producten ook te verhogen in data?

Ik koos Scarlet ooit omdat ik van het Proximus netwerk veel meer tevreden ben dan dat van Orange. Door de band beter signaal en ook op drukke plekken werkt Proximus weldegelijk, terwijl je bij Orange vaak verbinding hebt maar constant time outs of een tergend trage verbinding. Maar goed, daar gaat het hier niet over.
Hier de huidige campagne op facebook, alsook de andere formules die ik gisteren zag. In de klantenzone zie ik echter enkel nog het product zoals het was.
Bijlagen
Screenshot_2025-01-03-20-23-11-98_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg
Screenshot_2025-01-03-20-23-59-78_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg
Screenshot_2025-01-03-20-26-52-42_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12~2.jpg
Kun
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Ik snap echt totaal niet waarom mensen bij Scarlet zitten, bij Yoin (ook Proximus netwerk + enkel 4G/LTE) krijg je.

€7: 10 GB

€10: 25 GB

€12: 30 GB

€13: 40 GB

Je moet wel altijd €1 extra betalen voor (voor de meesten vrij nutteloos) onbeperkt bellen en sms'en.

Scarlet geeft je 50% minder en je moet zelfs meer betalen.

Volgens ChatGPT is de operationele kost voor 1 GB 1 cent. Dus 1 cent/GB, ze maken meer winst dan men denkt.

Ik hoop dat Scarlet stopt met bestaan, het is belachelijk dat ze bestaan. Grote melkkoe van Proximus.
ISP+TV: TN
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Kun schreef: 5 maanden geleden Ik hoop dat Scarlet stopt met bestaan, het is belachelijk dat ze bestaan. Grote melkkoe van Proximus.
Scarlet bestaat gewoon zodat proximus zijn oude modems en decoders bij deze klanten kan dumpen ipv moet betalen om deze op stort te gooien. :lol:
Dan mobiel deze mensen nog wat uitmelken omdat ze toch vast zitten aan een duo of triple abonnement en hiervoor niet weg durven of kunnen.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik vind bovenstaande antwoorden maar een beetje.. tjah. Inderdaad hun mobiele aanbod trekt op niet veel, maar hun vaste wel. Zeker voor mensen die niets van streamen snappen en (Pickx/Play) Sports willen. Zie mijn eerdere topic: viewtopic.php?p=998256. Erg mooie besparing t.o.v. Telenet, met meer in de plaats. Iemand een beter alternatief voor deze opstelling (zie URL) dan Scarlet? Ik dacht het niet. :)
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Kun schreef: 5 maanden geleden Ik snap echt totaal niet waarom mensen bij Scarlet zitten, bij Yoin (ook Proximus netwerk + enkel 4G/LTE) krijg je.
.....
Ik hoop dat Scarlet stopt met bestaan, het is belachelijk dat ze bestaan. Grote melkkoe van Proximus.
het gemak, en voor sommigen nog wel de meest interessante optie.
dat, plus je zit nog steeds bij een echte operator ipv een mvno, wat toch ook weer scheelt.

scarlet bestaat ook al enige tijd niet meer als bedrijf, het is enkel nog een handelsnaam van de pxm groep (heeft wel aardig wat jaren geduurd),
en ze zijn iig goedkoper voor internet bijvoorbeeld.

alles draait gewoon om wat je precies zoekt, en hoe vaak je wil omschakelen (iirc was het 8 euro 'red' abbo van scarlet er voor yoin/youfone een vergelijkbaar aanbod had)
en je kan ook zeggen "ik snap niet dat iemand bij yoin zit, bij lyca krijg je 100gb voor 15 euro (of 15gb voor 4.99)" ... maar wil jij bij lyca zitten? :angel:

wat ik wel bizar vind is dat er hier geroepen moet worden dat scarlet de melkkoe is, terwijl dat net de goedkopere versie van de pxm producten is.
i mean:

pxm: 150 minuten bellen + 5gb data: 16,99/maand
mv: 150 minuten bellen + 8gb data: 10/maand
scarlet: 300 minuten bellen + 5gb data: 8/maand

pxm is dus "de melkkoe", mv is leuk voor weinig bellen en redelijk data, terwijl scarlet veel interessanter is voor iets minder data maar meer bellen....
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Een van de redenen waarom scarlet genomen word is zijn beperkt tv aanbod voor een redelijke prijs en dit dan samen met nog een vast tel. toestel (wel draadloos) waarmee men in het weekend en na 1600h gratis kan bellen naar andere vaste tel. toestellen er zijn er al heel wat die dat niet meer aanbieden.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Scarlet hoeft niet de bodemprijs te zijn in de markt, enkel de groei van kleinere ISPs te belemmeren waardoor Proximus de markt kan blijven afromen, als tweeluik in een price-squeeze zoals dat ooit door het BIPT werd onderzocht.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 20 keer

Scarlet bestaat gewoon zodat proximus zijn oude modems en decoders bij deze klanten kan dumpen ipv moet betalen om deze op stort te gooien.
Scarlet bestond als 3de grootste operator met Scarlet one (VoDSL) . Beetje te groot naar de zin van belgacom, dus kochten ze scarlet over.->missie geslaagd
KNP/SNOW probeerde iets te betekenen op de tripleplay markt . Tegenaanbod van belgacom via scarlet met Scarlet Trio. KPN stopt met Snow omdat het niet aan genoeg klanten kan geraken. -> missie geslaagd
Tot vandaag is scarlet de bliksemafleider die ervoor zorgt dat resellers op het Px geen te groot marktaandeel kunnen krijgen
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Scarlet heeft destijds (zonder proximus nog ) begin de jaren 2000 ook een aanbod gehad met internet en vaste telefoon dat was toen aan een onklopbare prijs want vaste telefoon was toen nog vrij duur vooral bij Belgacom sommige mensen dachten dat het een soort van oplichterij was, we waren dat niet gewoon. Ik dacht dat dit voor 50 euro per maand was.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb nog steeds een 'oud product' bij Scarlet, internet+TV. Ondertussen aangepast naar een combinatie van 2 nieuwe producten maar wel nog steeds voor 1 pakketprijs.
J.
Kun
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

https://tweakers.net/nieuws/230490/prox ... enten.html

Scarlet verhoogt data limieten voor hun mobiele abonnementen.

€8: 1 GB -> 5 GB

€10: 5 GB -> 10 GB

€13: 10GB -> 20 GB

€18: 20 GB -> 40 GB
ISP+TV: TN
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

En buiten bundel is nu €0.60/GB.
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Provider

Effkes offtopic: Die buiten bundel prijs van €0.60/GB, is dat iets van het EU afkomstig? Ik bedoel dan, gaan alle providers in België dat moeten toepassen?

Net gekeken naar MV en bij hen is dat nog €0.10/MB...
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

De €0.60/GB is het DIGI effect. 8)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”