Hebben jullie ook na nummeroverdracht en activatie opgemerkt dat het signaal af en toe verandert in een 'roaming signaal' ? Er verschijnt namelijk af en toe een "R" naast mijn signaalsterkte bovenaan het scherm (android OS). Niet permanent, gewoon af en toe.
(Net na de activatie was dat wel permanent tot het moment dat mijn alternatieve nummer was vervangen door mijn oude, echte nummer.)
Toch bizar ?
Roaming na nummeroverdracht en activatie?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 2 keer
jep daar dacht ik ook al aan. Maar dan zou dat toch permanent op roaming staan? het is echt maar af en toe dat dat gebeurt..peroxide schreef: 5 maanden geleden Het is mogelijk dat je smartphone de verbinding met het Proximus netwerk beschouwt als roaming.
Ook vreemd: mijn functie "mobiele data roaming" stond af. Als ik dat op zet, verandert het netwerk van "4G+Roaming(signaalsterkte2)" naar "3G(signaalsterkte4)".
Echt curieus, ik begrijp er niets van. Achter de scherming gebeurt er heel wat maar ik snap de logica niet. Wellicht zit ik op een locatie met bereik van meerdere pylonen, waarvan wellicht éen Proximus. Soms schakelt die over naar de Proximus pyloon (en dan komt er "roaming"), soms naar een andere pyloon (zonder roaming?).
Iemand die dit allemaal kan verklaren?
Internet (onbeperkt): Hey : 29€/maand
GSM (15gb): Hey S: 5€/maand
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 3 keer
TOA schreef: 5 maanden geleden Hebben jullie ook na nummeroverdracht en activatie opgemerkt dat het signaal af en toe verandert in een 'roaming signaal' ? Er verschijnt namelijk af en toe een "R" naast mijn signaalsterkte bovenaan het scherm (android OS). Niet permanent, gewoon af en toe.
(Net na de activatie was dat wel permanent tot het moment dat mijn alternatieve nummer was vervangen door mijn oude, echte nummer.)
Toch bizar ?
**
Ik ervaar ook dit roaming signaal, en roaming staat natuurlijk uit op mijn telefoon in België.
Het R signaal verschijnt iedere keer als ik aan het bellen ben, en soms is er spontaan een weergave van het R signaal.
Heb dit gemeld aan de klantendienst. Ze zeggen enkel dat ik me geen zorgen hoef te maken om extra kosten, ze hebben met andere woorden geen idee waarom dit gebeurt!
Ze gingen er een ticket van aanmaken, om dit te laten onderzoeken.
**
Bellen en mobiel internet gaat goed binnenshuis, apart van elkaar.
Wat me opvalt, als mijn mobiel internet aan staat, roaming staat UIT en ik wil bellen, dan krijg ik volgende melding :
" De gegevensverbinding is verbroken omdat u buiten het het thuisnetwerk bent en roaming is uitgeschakeld.
Aansluitend, als mijn mobiel internet aan staat, roaming staat AAN, en ik wil bellen, dan krijg ik GEEN melding van bovenstaande.
Wel merk ik dat mijn mobiel internet naar H+ gaat zolang ik aan het bellen ben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Geen VoNR geactiveerd dus, veronderstel ik (door jou, of door Digi)?metoyou schreef: 5 maanden geleden
Aansluitend, als mijn mobiel internet aan staat, roaming staat AAN, en ik wil bellen, dan krijg ik GEEN melding van bovenstaande.
Wel merk ik dat mijn mobiel internet naar H+ gaat zolang ik aan het bellen ben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 4 keer
VoNR = Voice over New Radio, oftewel: bellen over 5G.
VoLTE = hetzelfde, maar over 4G.
Als dit niet actief staat, val je terug op 3G (oftewel H+ als vermelding).
Zowel de provider moet dit activeren, als de gebruiker (een instelling in je toestel).
VoLTE = hetzelfde, maar over 4G.
Als dit niet actief staat, val je terug op 3G (oftewel H+ als vermelding).
Zowel de provider moet dit activeren, als de gebruiker (een instelling in je toestel).
Laatst gewijzigd door philippe_d 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Reden: fullquote verwijderd
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 3 keer
Bij mijn vorige provider (Yoin) kon ik dit instellen, bellen over wifi 4G.
Nu zie ik deze optie niet staan op mijn telefoon, S10+.
Als ik me niet vergis zijn er wel klanten van DIGI die Volte hebben, denk via een Iphone
Toegevoegd na 3 uren 28 minuten 33 seconden:
Toegevoegd na 3 minuten 56 seconden:
Nu zie ik deze optie niet staan op mijn telefoon, S10+.
Als ik me niet vergis zijn er wel klanten van DIGI die Volte hebben, denk via een Iphone
Toegevoegd na 3 uren 28 minuten 33 seconden:
Toegevoegd na 3 minuten 56 seconden:
Laatst gewijzigd door philippe_d 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 37 keer
Exact dezelfde ervaringen als de anderen hier. Samsung Galaxy A54. Wel merk ik dat het roaming-signaal altijd sterker door komt dan het niet-roaming-signaal.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 2 keer
Inderdaad!stefan1234 schreef: 5 maanden geleden Exact dezelfde ervaringen als de anderen hier. Samsung Galaxy A54. Wel merk ik dat het roaming-signaal altijd sterker door komt dan het niet-roaming-signaal.
Maar dus: is dit normaal, dat roaming gedoe ???
Internet (onbeperkt): Hey : 29€/maand
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Roaming zal vermoedelijk verschijnen wanneer er verbinding is met het Proximus netwerk. Wanneer je toestel een (voorlopig zeldzame) Digi-mast vindt dan zal de R verdwijnen. Probeer eens te zien met welk netwerk je bent verbonden wanneer er geen R staat, dan weten we het zeker
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 114 keer
Mijn vader had vroeger ook het roaming symbool staan bij overstap naar Mobile Vikings rond 2018 met een dumbphone. Ken de exacte situatie niet meer van MV indertijd. Na verloop van tijd is dat verdwenen. Misschien iets gelijkaardig met Digi nu.

TV:

ISP:

Tel.: