docker mail collect & forward

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Bestaat het volgende:
Ik ben van plan om telenet van de hand te doen eens hier fiber in de straat ligt. Doch gebruiken wij nog onze oude Telenet mail adressen.
Ik zou deze kunnen overzetten naar mijn ouders, maar dat doe ik liever niet.
Bestaat er een (docker) toepassing die eens om de zoveel tijd een 2tal mailboxen gaat uitlezen, collecten en forwarden naar een alternatief adres, mits aanpassing van het onderwerp, zodat ik kan zien welke emails er nog aankomen op onze TN accounts?

Met de fwd van telenet kan je dit ook doen, maar je kan het onderwerp niet aanpassen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

dat bestaat vermoedelijk wel, op een aantal manieren.... maar:

kan je niet eenvoudiger een gmail adres nemen (als je dat nog niet zou hebben), en dan de 2 telenet adressen forwarden met plus-adres ?
dus [email protected] en [email protected] ?

op die manier kan je gewoon de forward instellen via telenet, en de mails in mapjes krijgen op gmail.... probleem opgelost zonder zelf wat te moeten hosten

vergeet ook niet dat als je ze niet overzet, ze na 6 maanden afgesloten worden, dus dat kan al-dan-niet genoeg tijd zijn om te zorgen dat niets nog die inbox gebruikt.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb nu reeds een forward lopen via de TN webmail (naar mijn domeinnaam), maar het grootste probleem is dat ik het onderwerp niet kan aanpassen en moeilijk kan zien welke mails er geforward zijn.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

again: waarom niet met plus-labelling ????
je kan dan wel niet het onderwerp aanpassen, maar who cares (en waarom zou je dat willen, als je ze toch gelijk in het juiste mapje krijgt)?

je krijgt dan mail binnen op een adres dat SPECIFIEK aangeeft vanaf welk adres het komt (terwijl je er dus GEEN ander adres voor nodig hebt), dus je kan filteren op "to" en er ook vrij eenvoudig tags aan toekennen of die mails verhuizen naar een aparte folder, dus dat zijn 3 manieren waarop je ziet vanaf welk adres ze komen...

bv:
jouw emailadres: [email protected]

[email protected] => forward naar [email protected]
[email protected] => forward naar [email protected]

en je zet dan ofwel server-side (sieve) ofwel in je mailclient de regel dat mijnadres+telenetbox1 naar folder A gaat, en mijnadres+mailbox2 naar folder B

je hoeft dan niet eens het onderwerp te zien, en je kan gelijk makkelijk het aantal zien dat naar elk adres gestuurd was...

hier kan je wat meer uitleg vinden over plus-addressing in exchange online, bv: https://learn.microsoft.com/en-us/excha ... nge-online (en via google kan je 100en sites en videos vinden erover)

Toegevoegd na 21 uren 2 minuten 1 seconde:
@StarWing :
is het nu gelukt met plus-adressing dat je me een bedankje geeft ?
een bedankje is leuk, maar ik wil veel liever weten of mijn antwoord je probleem ook naar wens heeft opgelost :)
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Splitter schreef: 19 dec 2024, 15:59 is het nu gelukt met plus-adressing dat je me een bedankje geeft ?
Ik ben aan het vechten met m'n gmail/TN webmail instellingen (die ik 10j geleden heb gemaakt), morgen heb ik meer tijd. Dan kijk ik verder.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Eens je Telenet opzegt, kan je enkel nog je Telenet mailadressen gebruiken via Webmail.

https://www2.telenet.be/business/nl/kla ... -bij-opzeg
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

lijkt me niet waar te zijn, er is geen enkele reden waarom dat enkel via de webmail zou gaan (die webmail doet zelf wss ook gewoon pop of imap verbinding naar de feitelijke server)

ze zeggen ook nergens specifiek dat het ENKEL via webmail kan, ze geven gewoon aan dat het "via hun webmail" kan, lijkt me niet hetzelfde te zijn als "je kan het niet meer via imap/pop"
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Toch heb ik het zelf, en bij andere klanten al meegemaakt. Enkel webmail nog beschikbaar, pop en imap uitgeschakeld bij opzeg.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Pop/Imap heb je dan ook niet nodig bij een forward :-) Een forward blijft effectief gewoon werken na opzeg hoor.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”