Ik ben wat begaan met een mobiel netwerk.(beroepshalve)
Maar er is mij toch iets niet klaar en duidelijk.
Een klant stopt zijn sim van DIGI in EEN 5G compatibel smartphone
Wij mogen 5 jaar het netwerk van Proximus gebruiken voor 4G.
Ik doe een tochtje in mijn streek , ik kom voorbij 6 antennes van Proximus allemaal 4G dus
bij de volgende antenne krijg ik 5G. Dat wil zeggen dat dit een installatie is van DIGI, en neem aan dat ik daar ook 4G van DiGI zal hebben ?
technische vraagjes
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Als Digi voorlopig gebruik maakt van het Proximus netwerk, dan is dit roaming in eigen land?
Werkt deze omschakeling dan vlot wanneer er ergens een eigen Digi antenne actief is?
Ik weet uit ervaring dat een telefoongesprek of dataverbinding niet altijd even vlot verloopt wanneer ik de grens over ga.
De omschakeling gebeurt niet even vlot tot zelfs enkele min zonder netwerk.
Is dit te vergelijken met roaming in eigen land?
Werkt deze omschakeling dan vlot wanneer er ergens een eigen Digi antenne actief is?
Ik weet uit ervaring dat een telefoongesprek of dataverbinding niet altijd even vlot verloopt wanneer ik de grens over ga.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Brussel & Gent. Tenzij je in zo een grootstad woont (waar je waarschijnlijk al Fiber van TN/PX hebt) moet je niet verwachten dat het er snel zal komen.zaf schreef: 5 maanden geleden Zijn er al plannen gekend voor de uitrol van fiber? Welke steden beginnen ze?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 14 keer
Toevallig woon ik in Gent. Zag dit weekend grote sticker hangen op een winkelraam, ze gaan op toch wel prime location hun winkel openen.Avenger 2.0 schreef: 5 maanden geledenBrussel & Gent. Tenzij je in zo een grootstad woont (waar je waarschijnlijk al Fiber van TN/PX hebt) moet je niet verwachten dat het er snel zal komen.zaf schreef: 5 maanden geleden Zijn er al plannen gekend voor de uitrol van fiber? Welke steden beginnen ze?
Het blijft me een raadsel hoe ze zo spotgoedkoop kunnen zijn.
Maar concrete plannen voor brussel/gent/antwerpen zijn er dus nog niet?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik hoop van welKristof Mertens schreef: 5 maanden geleden Als Digi voorlopig gebruik maakt van het Proximus netwerk, dan is dit roaming in eigen land?

Ik dacht dat er in de USA ook soortgelijke constructies zijn: dat telco's roamen op elkaars hun netwerk gezien ze geen dekking hebben in bepaalde gebieden. Lijkt me dat er dan toch een goede technische oplossing is voor dit soort dingen. Misschien kan iemand met meer kennis van RAN hier een gefundeerder antwoord op geven.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik gebruik Netmonster om te zien wat de netwerk elementen zijn , ik zie zo dat ik uiteraard verbonden ben met antenne van proximus 40anonyme schreef: 5 maanden geledenIk hoop van welKristof Mertens schreef: 5 maanden geleden Als Digi voorlopig gebruik maakt van het Proximus netwerk, dan is dit roaming in eigen land?
Is dit te vergelijken met roaming in eigen land?![]()
Ik dacht dat er in de USA ook soortgelijke constructies zijn: dat telco's roamen op elkaars hun netwerk gezien ze geen dekking hebben in bepaalde gebieden. Lijkt me dat er dan toch een goede technische oplossing is voor dit soort dingen. Misschien kan iemand met meer kennis van RAN hier een gefundeerder antwoord op geven.
62xxxx
4G , 5G niet , omdat proximus zijn netwerk laat gebruiken maar niet voor 5G. Dat wil zeggen als ik de trein neem en het netwerk volg en duikt 5G op dat je zeker bent dat op het netwerk van DIGI zit. Daarom dat ik ook graag zou weten waar ze actief komen