Hallo,
Ik had eigenlijk nog een technische vraag. Voor het overschakelen van Scarlet naar EDPnet, moeten zij dan in de telefooncentrale waar ik aangesloten ben iets veranderen? Duurt het daarom 10 werkdagen?Misschien een domme vraag.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden...
Groetjes
Jan
Overschakelen van Scarlet naar EDPnet
Enig id hoe lang dat duurt?
Heb momenteel Scarlet ADSL Premium en ben aan het overwegen om over te schakelen naar EdpNet MAX 6 DYN.
Daartoe zal Scarlet eerst wel moeten reageren.
De support is daar zo slecht en traag.
Heb een mail verstuurd via mijn.scarlet.be.
Daar komt niet op of de mail verzonden is, als je op verzenden klikt zie ik terug de taalkeuze tussen NL en FR.
Ik zou graag weten hoe snel ik kan opzeggen bij Scarlet als ik vandaag mijn aangetekende brief verstuur en of ik 2 e-mailadressen kan laten forwarden.
Vorige keer toen ik het contract verbrook is er een administratieve puinhoop ontstaan bij Scarlet. Ik heb brieven van het incasso bureau ontvangen en heb een maand zonder internet gezeten terwijl alles correct betaald was.
Het lijnprofiel verhuizen van ISP heeft een maand geduurd.
Nu wordt Scarlet via domiciliëring betaald en is het dus goed mogelijk dat ik een maand teveel ga betalen ofzo
Ik ga blij zijn als ik bij een andere ISP zit.
Heb momenteel Scarlet ADSL Premium en ben aan het overwegen om over te schakelen naar EdpNet MAX 6 DYN.
Daartoe zal Scarlet eerst wel moeten reageren.
De support is daar zo slecht en traag.
Heb een mail verstuurd via mijn.scarlet.be.
Daar komt niet op of de mail verzonden is, als je op verzenden klikt zie ik terug de taalkeuze tussen NL en FR.
Ik zou graag weten hoe snel ik kan opzeggen bij Scarlet als ik vandaag mijn aangetekende brief verstuur en of ik 2 e-mailadressen kan laten forwarden.
Vorige keer toen ik het contract verbrook is er een administratieve puinhoop ontstaan bij Scarlet. Ik heb brieven van het incasso bureau ontvangen en heb een maand zonder internet gezeten terwijl alles correct betaald was.
Het lijnprofiel verhuizen van ISP heeft een maand geduurd.
Nu wordt Scarlet via domiciliëring betaald en is het dus goed mogelijk dat ik een maand teveel ga betalen ofzo
Ik ga blij zijn als ik bij een andere ISP zit.
GDL crew member - http://www.geendatalimiet.be
- Jos77
- Member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:39
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik ben ook overgeschakeld van Scarlet -> EDPNet.
Tijd tussen aanvraag en effectieve overschakeling was 15 (kalender-)dagen.
Ik heb geen moment zonder breedband gezeten; aangezien Scarlet en EDPNet blijkbaar op hetzelfde netwerk zitten kon ik tijdens de overlappingsperiode op beide aanmelden.
Overlappingsperiode, inderdaad . Want bij Scarlet: opzeggen, dan vanaf begin nieuwe facturatieperiode loopt nog 1 maand opzeg... 'k Heb dus tegelijk opgezegd bij Scarlet en aangevraagd bij EDPNet.
Tijd tussen aanvraag en effectieve overschakeling was 15 (kalender-)dagen.
Ik heb geen moment zonder breedband gezeten; aangezien Scarlet en EDPNet blijkbaar op hetzelfde netwerk zitten kon ik tijdens de overlappingsperiode op beide aanmelden.
Overlappingsperiode, inderdaad . Want bij Scarlet: opzeggen, dan vanaf begin nieuwe facturatieperiode loopt nog 1 maand opzeg... 'k Heb dus tegelijk opgezegd bij Scarlet en aangevraagd bij EDPNet.
::: Gigabyte GA-P55A-UD3 :: Core i7 860 :: 4x Corsair 2048MB :: Ati HD5850 :: WD500GB :: Antec P150 :: EDPNet VDSL2 20/2 :::
Ik ben ook overgestapt van Scarlet naar EDPNet en wegens mijn voorgaande hel met Scarlet administratie heb ik een mail en tegelijk een aangetekende brief gestuurd met daarin de mededeling dat ik mijn opzeg wil doen tegen het einde van de volgende facturatieperiode.
Expliciet vermeld dat ik tegen 4 februari geen gebruik meer zou maken van Scarlet en ook geen rekeningen meer zou betalen. Domiciliering geschrapt zodra de laatste periode was aangerekend.
Gelijk met die aangetekende brief heb ik bij EDPnet gevraagd me tegen 4 februari aan te sluiten. Nog een keer of twee gebeld om zeker te zijn dat ze me op tijd zouden aansluiten.
En wonderwel... zowel bij EDPNet als bij Scarlet is het geheel vlekkeloos verlopen. Al weet je dat bij Scarlet nooit (kan een jaar later nog altijd wel een deurwaarder opduiken natuurlijk (en deze opmerking is maar een 1% sarcasme)).
mvg
Tim
Expliciet vermeld dat ik tegen 4 februari geen gebruik meer zou maken van Scarlet en ook geen rekeningen meer zou betalen. Domiciliering geschrapt zodra de laatste periode was aangerekend.
Gelijk met die aangetekende brief heb ik bij EDPnet gevraagd me tegen 4 februari aan te sluiten. Nog een keer of twee gebeld om zeker te zijn dat ze me op tijd zouden aansluiten.
En wonderwel... zowel bij EDPNet als bij Scarlet is het geheel vlekkeloos verlopen. Al weet je dat bij Scarlet nooit (kan een jaar later nog altijd wel een deurwaarder opduiken natuurlijk (en deze opmerking is maar een 1% sarcasme)).
mvg
Tim
dus overschakelen kan zonder ook maar 1 seconde zonder internet te zitten? Ik snap de uitleg van edpnet niet goed. Ze zeggen eerst dat je een datum kan opgeven wanneer het actief moet zijn en vlak erna zeggen ze dat je nooit weet wanneer je erop kan en best rekent op 10 dagen. Maar als ik nu zeg sluit mij binnen 20 dagen aan, dan kunnen ze toch zelf 10 dagen van tevoren eraan beginnen?
Ze zeggen ook dat je voor een zeer korte periode dubbel internet zult hebben. Is dat zo? Ik zeg tegen skynet sluit mij op 1 september af en zeg tegen edpnet sluit mij op 1 september aan... Dat zij al eerder u aansluiten (10 dagen speling?) is mijn zaak toch niet dus mag niet gefactureerd worden.
Nog een tegenstrijdigheid: je kan edpnet bellen en dan skynet opzeggen. Je kan ook skynet opzeggen en dan edpnet bellen maar dan moet je 20 dagen wachten. Ik zie het verschil niet.
Laatste vraag: de sync van edpnet ligt hoger dan die van skynet. Hoe gebeurt die omschakeling? De dagen dat het dubbel loopt kan ik inloggen op skynet met lage sync en wanneer ik inlog met edpnet heb ik hogere sync?
Ze zeggen ook dat je voor een zeer korte periode dubbel internet zult hebben. Is dat zo? Ik zeg tegen skynet sluit mij op 1 september af en zeg tegen edpnet sluit mij op 1 september aan... Dat zij al eerder u aansluiten (10 dagen speling?) is mijn zaak toch niet dus mag niet gefactureerd worden.
Nog een tegenstrijdigheid: je kan edpnet bellen en dan skynet opzeggen. Je kan ook skynet opzeggen en dan edpnet bellen maar dan moet je 20 dagen wachten. Ik zie het verschil niet.
Laatste vraag: de sync van edpnet ligt hoger dan die van skynet. Hoe gebeurt die omschakeling? De dagen dat het dubbel loopt kan ik inloggen op skynet met lage sync en wanneer ik inlog met edpnet heb ik hogere sync?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
rds schreef:Laatste vraag: de sync van edpnet ligt hoger dan die van skynet. Hoe gebeurt die omschakeling? De dagen dat het dubbel loopt kan ik inloggen op skynet met lage sync en wanneer ik inlog met edpnet heb ik hogere sync?
Je kan nooit twee ADSL providers tegelijk hebben (louter administratief gezien wel, maar technisch niet). Ofwel heb je dus sync van SkyNet, ofwel van EDPnet.