Mysterieuze dronezwermen in de VS

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Dit is iets dat mij intrigeert.
Wat is daar aan de hand?
In verschillende steden in de VS ziet men wel tot 50 drones die in formaties vliegen, en het kaliber van die dingen is veel te groot om door hobbyisten gelanceerd te zijn.
De Overheid ontkende het lange tijd, en die drones worden ook niet neergeschoten, maar heel wat burgers maken zich wel zorgen, gezien ze over militaire domeinen en andere vliegen.
Zit hier een vijandige mogendheid achter? (China, Rusland, Noord-Korea, Iran, ...)?
Of zouden het de VS zelf zijn die nieuw wapen- en spionagetuig aan het testen zijn?
Of Israël dat zijn tuig boven de VS mag testen?

Deze keer denk ik niet aan de Russen of aan Iran, want beide partijen zijn verzwakt.
De Russen hebben hun handen vol met Oekraïne, en door de sancties geraken ze niet zo gemakkelijk aan high-tech onderdelen, en mocht dat wel zo zijn, dan zouden ze die drones toch veel liever in Oekraïne inzetten?

Iran heeft serieuze klappen geïncasseerd gekregen, dus die zie ik dat ook niet doen.
Noord-Korea leek mij vooral geïnteresseerd in raketjes afschieten, niet in drones.

China acht ik wel in staat om zoiets te produceren, maar dan riskeren ze zich wel heel erg ver door zo opvallend die drones te lanceren.

Blijven nog over: Israël en de VS.
Ik zou verwachten dat Israël zijn wapens boven eigen grondgebied gaat testen.
Dus die sluit ik uit.

Dan kom ik bij de VS zelf uit.
Dat zou ook verklaren waarom ze dat tuig niet neerschieten.

Maar wat als het misdaadkartels zijn?
Dat zou betekenen dat de VS machteloos zijn tegen criminele organisaties, en dat die gewoon ongestraft aanslagen zouden kunnen plegen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

Sommige zijn overduidelijk vliegtuigjes. Is het niet gewoon typische Amerikaanse massahysterie? Het was er altijd al en nu ineens ziet men ze vliegen omdat men er op let. Zullen er nu ook wel wat extra flauwe plezanten tussen zitten die zelf met drones aan het vliegen zijn nu het zo in het nieuws is gekomen.
Neerschieten van een drone met een kruisraket (zoals Trump wil) lijkt me nu ook wel overkill :lol:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Natuurlijk zitten er altijd wel foute waarnemingen bij, zeker als het grote publiek er op begint te letten, en afstanden en grootte en snelheid van objecten schatten is heel moeilijk.
Maar de autoriteiten hebben ondertussen wel al officieel toegegeven dat het echt om drones gaat...

(niet de vlotste spreker)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

boulder schreef: 16 dec 2024, 13:06 In verschillende steden in de VS ziet men wel tot 50 drones die in formaties vliegen, en het kaliber van die dingen is veel te groot om door hobbyisten gelanceerd te zijn.
50 drones in formatie?
"zwermen" (zoals in de topic titel?

Ik zie in de videos hierboven één of 2 drones, maar geen formaties van 50 drones?
Laatst gewijzigd door philippe_d 16 dec 2024, 18:28, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd (sorry foutje)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe_d schreef: 16 dec 2024, 15:10
boulder schreef: 16 dec 2024, 13:06 In verschillende steden in de VS ziet men wel tot 50 drones die in formaties vliegen, en het kaliber van die dingen is veel te groot om door hobbyisten gelanceerd te zijn.
50 drones in formatie?
"zwermen" (zoals in de topic titel?

Ik zie in de videos hierboven één of 2 drones, maar geen formaties van 50 drones?
Ik heb niet beweerd dat die video's alles tonen.
Het lijkt hier weer het fenomeen dat als boulder wit zegt, er direct een aantal zwart moeten zeggen, en omgekeerd.

Voor zij die nog denken dat het alleen wat wacko's zijn die die drones gezien hebben.
Ook lokale autoriteiten eisen verklaringen.
In de video -maar ook in andere- is sprake van "swarmed with drones".
Maar goed, vermits ik het zeg, zal het wel allemaal in twijfel getrokken worden, net zolang tot het keert, en plots het zal zijn van "dat wisten we toch al lang?"...

Ik herinner mij ook hoe er hier in België op een bepaald moment heel veel waarnemingen waren van vreemde vliegende objecten.
Dat werd toen ook als hysterie afgedaan, maar later bleek dat de beelden van zij die het gefilmd hadden, wel heel erg overeen kwamen met de Stealth fighter, die op dat moment nog een top secret vliegtuig was.
Natuurlijk waren de wilde theorieën die erachter zaten niet correct (geen aliens), maar de waarnemingen waren dus geen massahysterie, hoewel er natuurlijk ook foute waarnemingen tussenzaten.

PS: zou je niet beter je eigen fullquote verwijderen?
Bij mij ben je daar anders heel streng op, ik moet maar 2 lijnen quoten of er komt een reactie van "fullquote verwijderd", nu zie ik een hele post gequote worden door een moderator...

Laatst gewijzigd door boulder 16 dec 2024, 16:00, in totaal 1 gewijzigd.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

ik heb nog nergens beelden gezien waar een 'zwerm' op te zien is, allemaal vage onstabiele beelden.
Terwijl we bij wijze van spreken met onze telefoon detailfoto's van de maan kunnen trekken (ook niet waar, dat weet ik wel), slaagt 'men' er niet in om dit duidelijk vast te leggen.

Er zitten tegenwoordig zoveel filters en AI dingen op de telefoons en camera's dat het mij verbaast hoe slechte beelden we krijgen.

Laat me toe om het allemaal raar te vinden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Raar is het zeker, vandaar dat het mij ook intrigeert, maar anderzijds, er was daar gisteren een hele live gestreamde vergadering van bestuurders van New Jersey die uitleg eisten van FBI, CIA, Homeland Security, enz.
Dat zijn nu ook niet van die halve garen die dat vragen.
De filmpjes die ik gelinkt hebben, komen ook van CNN, CNBC, het zijn geen alternatieve media.
En het antwoord was eerst dat er niets te zien was, dat het gewoon vliegtuigen waren, maar dan later keerde dat en zei men dat er geen gevaar was met die drones.
Dus men ontkent niet dat het drones zijn, maar zegt dat men niet de juiste toelatingen heeft om ze bijv. neer te schieten, men spreekt ook van drones ter grootte van een auto.

Maar men valt hier nu weer enorm over details: of het nu een zwerm is of niet, het gaat over massa's ongeïdentificeerde drones, die over militaire en andere gevoelige plaatsen vliegen, en daar vaak blijven hangen, en dan ongehinderd weer kunnen verder vliegen.
Die militaire domeinen zijn sowieso verboden om te fotograferen, en nu krijg je dus massa's drones die daar hun laars aan lappen, en er gebeurt helemaal niets vanuit de Amerikaanse overheid?
Dat is toch zorgwekkend?
Vandaar dat ik denk dat het eigen drones van het Amerikaanse leger moeten zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Als het geen fantasie is dan lijkt de meest logische verklaring een militaire toepassing. Uiteraard gaat men daar niet teveel info over geven om evidente redenen.

Een buitenlands inmenging acht ik ongeloofwaardig want dan zou men ze aanpakken. Men behoudt een zekere argwaan omdat men de echte reden niet wil geven of ze is er gewoon niet. Indien dit fenomeen echt frequent is zullen er inderdaad snel veel betere beelden zijn die ook meer duidelijkheid scheppen.

ik heb een lens waarmee ik de putten van de maan scherp kan schieten, zo'n drone zal toch ook wel iemand lukken zeker als het zwermen zouden zijn.

Er hangen hier trouwens ook soms drones boven ons hoofd. Meestal van de politie maar die hangen dat ook niet aan de grote klok. Vaak worden ze gebruikt om dingen op te sporen aan de vaart (vlakbij), een mens die verloren is bvb.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef: 16 dec 2024, 16:13 Als het geen fantasie is dan lijkt de meest logische verklaring een militaire toepassing.
Dat ik vermoedde dat het militair was en vanuit het eigen Amerikaanse leger stond dan ook in mijn eerste post.
Hysterie kun je altijd wel hebben, maar komt toch minder voor dan men denkt.
Zoals gezegd, in de jaren '90 zag men plots hier heel veel "UFO's", en had men ook wazige beelden van lichten in een driehoekige vorm.
Achteraf bleek dat de Stealth Fighter getest werd.
Het spreekt vanzelf dat in die periode ook veel gewone vliegtuigen en weerballonnen als UFO gespot werden, omdat het nu eenmaal heel moeilijk is als gewone burger om afstand, snelheid enz. juist in te schatten.
Maar het was dus geen massahysterie, en dat lijkt mij nu ook veel te vaak voor te komen om zoiets te zijn.
Volgens bepaalde filmpjes is dit al bijna een maand lang aan de gang, en gewoon iedere nacht.

iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Vroeger zag men ufo's, nu zijn het drones...
Als er 1ne over een vs basis vliegt is de kans nihil dat dat geen militaire drone is he...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Ik zag al een reactie op zo'n melding "it was me..." Piloot van een privaat vliegtuig dat volgens sommigen een done was. Flightdata bevestigden het verhaal van de piloot. Ook de meldingen dat het om 3 gekleurde lichten gaat die "plots in een grote witte bol veranderen" is al verklaard. Op een bepaalde afstand ontsteken piloten de landinglights en dan worden de kleinere lichtjes op de vleugels en staart door de heldere witte lichten minder tot niet zichtbaar.
Ik zou het onder massahysterie klasseren en dat verwonderd mij niet echt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Een deel van de sightings is geverifieerd als effectief drones, een ander deel is nav hysterie (op zich een gevolg van geverifieerde sightings).

De Amerikaanse overheid "weet niet" van wie ze zijn, maar merkwaardig genoeg weten ze wel 100% zeker dat ze niet van een buitenlandse overheid zijn. Maw, voor wie niet tussen de lijnen kan lezen: de drones zijn van de Amerikaanse overheid.

Wat men ermee wil bereiken zijn puur hypotheses, maar veruit de meest voor de hand liggende verklaring is dat de Amerikaanse overheid bang is van drones (althans, drones die zij niet besturen) en nu de wetgeving inzake het beschermen van nationaal belang tegen drones "toevallig" later deze maand vervalt (en verlengd moet worden), is er geen betere manier dan angst om in het Congres de nodige urgentie te creëren om ze te verlengen en de wetgeving tegen drones nog een pak strenger te maken en vooral de Amerikaanse overheid een pak extra interventiemacht tegen drones te geven.

Eenmaal de strengere wetgeving gestemd is, wat ongetwijfeld zal lukken nu want dankzij die sightings is er nu plots een groot "draagvlak," wed ik erop dat het meteen gedaan zal zijn met de (geverifieerde) sightings, want dan zijn ze niet meer nodig en hysterie is vanaf dan weer ongewenst omdat het de Amerikaan afleidt van wat hij moet doen: werken en productief zijn.

Het zou kunnen dat er hier ook nog een transition angle aan verbonden zit, dat de Biden admin denkt dat de Trump admin teveel pro drone lobbyisten zou hebben oid, en dat de reden is (naast de wetgeving die vervalt) dat het precies nu moet verstrengd worden ipv een jaar eerder of later, maar daar heb ik geen zekerheid over.

TL;DR: het Amerikaanse publiek wordt door hun overheid voor de gek gehouden en artificieel bang gemaakt (met de hysterie als gepland neveneffect) om gewenste anti-drone wetgeving te bekomen in het Congres. Niet voor het eerst. Eenmaal de gewenste wetgeving gestemd is zullen er geen (geverifieerde) sightings meer zijn.

Merk op dat er vroeger - toen wij ook een democratie waren - bij ons gelijkaardige dingen gebeurden, bv Bende van Nijvel dat wellicht ook zo'n opzet had. Maar de particratie van vandaag heeft helemaal geen nood meer aan artificiele bangmakerij, men beslist gewoon in een achterkamertje van een partijhoofdkwartier en de "drones" van de partijen (aka de "volksvertegenwoordigers") stemmen de gewenste wetgeving.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

iceke schreef: 16 dec 2024, 19:23Als er 1ne over een vs basis vliegt is de kans nihil dat dat geen militaire drone is he...
Voila! houd vooral dat gegeven in gedachten.

Of denken we nu echt dat Amerikaanse legerbasissen elke 'UFO' oftewel "unidentified flying object" zomaar laten passeren na 9I11?
Effe serieus blijven hé. :roll:

Er is hier naar mijn gevoel meer aan de hand 'that meets the eye'. :-p

Ik heb zelf enkele DJI drones, allemaal geregistreerd en verzekerd bij DJI dus volledig in orde.
Ik kan hier een gans epistel gaan neerpennen maar gans die 'drone' onzin is te gek om te verwoorden.
Ik zal gewoon een recente video delen van een professionele US drone liefhebber die in 1 video uitleg doet over wat er momenteel aan de hand is in Jersey.

En ja.. moest het bij ons gebeuren dan zou ik eerst naar decathlon gaan om daar een ganse kerstboom aan LED kerstlichtjes te kopen om aan m'n drones te bevestigen en dan, gaan met die kerstboom.

Elke jandoedel staat immers met het vingertje klaar met, dat mag niet en jij mag dat niet blablabla...
Drones daarentegen kennen ze niet, de regelgeving omtrent drones? Watteuh??

Er vliegt vanalles door de lucht voorzien van alle wettelijke vereisten qua verlichting en ditto kleuren maar ojee ojee... het is Iran met een moederschip hahahaha....

Ik ga m'n dronebatterijen opladen denk ik, en seffes even met de hond naar buiten hahaha... :banana:

Ok, wil je eens goed lachen maar toch iets leren?
Dit is m'n favo US drone pilot, kerel rijd rond in een oude politieauto maar is in orde met elke letter van de wet.
Zijn uitleg over wat er momenteel aan de gang is in Jersey is een echte dijenkletser maar als je wil weten wat er momenteel weldegelijk in de lucht kan hangen moet je zeker kijken want Ken is wel een icoon in de dronewereld.

Het is nu wachten op de eerste idioot die na de oproep van Trump z'n vuurwapen gaat nemen om een vliegend object uit de' lucht te knallen.
En dat alles zonder de minste notie van de FAA richtlijnen, die kunnen nadien in de gevangenis wel van buiten geleerd worden.

Iets uit de lucht knallen doe je niet zomaar, zelfs niet wanneer het over je eigen huis vliegt...

Damned.. nu ik toch bezig ben een video van Ken Heron van enkele maanden geleden.

Is het een vliegtuig, een helicopter, een drone?

CCatalyst schreef: 16 dec 2024, 21:16De Amerikaanse overheid "weet niet" van wie ze zijn, maar merkwaardig genoeg weten ze wel 100% zeker dat ze niet van een buitenlandse overheid zijn. Maw, voor wie niet tussen de lijnen kan lezen: de drones zijn van de Amerikaanse overheid.
Natuurlijk wel, en de reden is terug te vinden in onze achtertuin genaamd Oekraïne.
Vergis je niet, de wapenwedloop op dat gebied gaat in sneltempo en Amerika moet achtervolgen dus bij wie ga je in de leer, natuurlijk bij een land in oorlog dat je genegen en bereid is om alle geheimen te delen om vervolgens samen te werken aan verbeteringen.
Waarom blijft die oorlog duren denk je? ongebreideld testen op levende wezens zonder ooit te moeten vrezen voor vervelende vragen, het is oorlog weet je wel...
CCatalyst schreef: 16 dec 2024, 21:16Wat men ermee wil bereiken zijn puur hypotheses, maar veruit de meest voor de hand liggende verklaring is dat de Amerikaanse overheid bang is van drones (althans, drones die zij niet besturen)
Je zit er 'boenk op' hoor, ze vrezen gewoon de beste van de wereld zijnde DJI, en hoe krijg je het publiek mee?
Simpel... jaag ze schrik aan met die vuile Chinezen die je komen filmen en al jou maten hoe klein of benepen ook in een database zullen gieten.

Wij Amerika maken ook drones, en onze drones zijn de beste drones in de wereld en blablabla...
geen hond koopt ze... ;-)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

iceke schreef: 16 dec 2024, 19:23 Vroeger zag men ufo's, nu zijn het drones...
Als er 1ne over een vs basis vliegt is de kans nihil dat dat geen militaire drone is he...
En wat is een UFO, letterlijk ten minste?
Een ongeïdentificeerd vliegend voorwerp, zolang men niet weet wat het is, is het dus een UFO.
Dat is nog wat anders dan aliens, natuurlijk.

Toegevoegd na 1 minuut 46 seconden:
on4bam schreef: 16 dec 2024, 19:38 Ik zou het onder massahysterie klasseren en dat verwonderd mij niet echt.
Dat is toch wel veel te simpel.
Zoals gezegd, het moet niet verwonderen dat er valse meldingen zijn, omdat leken moeilijk afstanden, snelheden en dergelijke inschatten.
Maar de Overheid heeft al bevestigd dat er drones waren, dus ik weet niet waarom we dan nog de piste van de massahysterie zouden hanteren...

Toegevoegd na 3 minuten 53 seconden:
CCatalyst schreef: 16 dec 2024, 21:16 Merk op dat er vroeger - toen wij ook een democratie waren - bij ons gelijkaardige dingen gebeurden, bv Bende van Nijvel dat wellicht ook zo'n opzet had. Maar de particratie van vandaag heeft helemaal geen nood meer aan artificiele bangmakerij, men beslist gewoon in een achterkamertje van een partijhoofdkwartier en de "drones" van de partijen (aka de "volksvertegenwoordigers") stemmen de gewenste wetgeving.
Maar in beide gevallen zijn er ook wel echt zaken gebeurd.
Bij de Bende van Nijvel zijn echte doden gevallen.
De drones die nu in de VS gezien zijn, zouden de grootte van een auto hebben.
Ik denk dat het Amerikaans leger aan het testen is met een nieuw soort superdrone.
En misschien vliegen ze over hun eigen basissen om te zien hoe goed de beelden zijn die ze ermee kunnen maken.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Natuurlijk zijn de Amerikanen nieuw speelgoed aan het testen.
De massa hysterie die ze daarmee veroorzaken is goed meegenomen in de oorlog tegen China.
En daarom houden ze de lippen stijf op elkaar, tot er iemand een wapen gaat gebruiken om 'iets' uit de lucht te knallen.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 16 dec 2024, 22:09
Die eerste video heb ik bekeken, en wat hij zegt is niet zo gek, maar ook niet zo verschillend van wat ik dacht.
Zoals ik zei: hoogte, snelheid en dergelijke zijn moeilijk in te schatten, zeker voor een leek, dat zorgt voor veel valse meldingen.
Maar dat is natuurlijk geen volledige verklaring, want dan zou dit al van bij de lancering van de eerste drone geweest zijn, en zou er niet plots een maand lang overal drone alarm zijn, en zou het ook niet zo bij New Jersey gelokaliseerd zijn.
De piste van het FUD principe (Fear Uncertainty Doubt) is dan inderdaad een mogelijkheid, dat zou dan wel betekenen dat zowel Democraten als Republikeinen elkaar hierin gevonden hebben, want van beide partijen zijn er die uitleg eisten van de Amerikaanse Federale Overheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Er zijn zowel voor als tegenstanders in de Amerikaanse politiek wat betreft het gebruik van drones.
De tegenstanders hebben nu een kans geroken en gaan daarom vol in de aanval niet eens de FAA richtlijnen kennende en dat allemaal op nationale TV en het gaat erin als zoete koek bij het onwetende publiek.

En niet vergeten dat eenmaal de massahysterie uitgebroken alle grapjassen hun drones afstoffen en whoppa... en in de lucht! :-D
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 17 dec 2024, 01:03 En niet vergeten dat eenmaal de massahysterie uitgebroken alle grapjassen hun drones afstoffen en whoppa... en in de lucht! :-D
Vraag is ook: diegene die zeiden dat het de grootte van een auto was, zijn dat de kenners, of zijn dat de leken?
Als dat de leken zijn, en dat wordt dan zomaar overgenomen door de klassieke media, ja, dan creëer je natuurlijk een mysterie, want jan modaal kan heel moeilijk de grootte van een voorwerp in de lucht inschatten, de positie, enz.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Het leger heeft ook een aantal exemplaren gekocht van de Pivotal, en laat dat nu net een toestel zijn dat je in het donker kan omschrijven als een auto.
Is het dat toestel? Wie weet.
Wat we wel met zekerheid weten is hoeveel impact de media heeft op het publiek.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Mensen schatten grootte soms nogal creatief in, vraag maar aan hengelclub het haakske :) Wie zal zeggen hoe groot de handen van pakweg Trump zijn?

De klassieke media nemen dingen over en soms zouden ze de zaken beter wat extra checken voor publicatie, andere media kennen geen checks en publiceren eender wat, liefst nog wat complotsaus erover, afgewerkt met wat hondenfluitjes en klaar. Het had waar kunnen zijn :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

boulder schreef: 17 dec 2024, 00:19
iceke schreef: 16 dec 2024, 19:23 Vroeger zag men ufo's, nu zijn het drones...
En wat is een UFO, letterlijk ten minste?
Een ongeïdentificeerd vliegend voorwerp, zolang men niet weet wat het is, is het dus een UFO.
Dat is nog wat anders dan aliens, natuurlijk.
...dus moet je er ook geen alien van maken...die kans is nihil...

Alien is a legal term that refers to any person who is not a citizen or a national of the United States, as listed in the Immigration and Nationality Act (INA).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

iceke schreef: 17 dec 2024, 19:05 ...dus moet je er ook geen alien van maken...die kans is nihil...
Stroman argument, ik heb nergens gezegd dat ik dacht dat het aliens waren.
Je definitie van alien is overigens zeer beperkt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

De wet is intussen goedgekeurd, maar zonder de zaken erin die zouden toelaten om de Amerikaanse overheid veel meer macht te geven de drones neer te halen. Dit grotendeels dankzij de Republikeinse senator Rand Paul die goed doorhad welk spelletje de overheid aan het spelen was, en het geblokkeerd heeft (hij is ook een libertair, man naar mijn hart dus, en bovendien dit jaar herkozen dus nog 6 jaar veilig op z'n post). Er is wel een achterdeurtje voorzien waarbij men dat binnen een jaar alsnog kan invoeren. Het opzet is dus grotendeels mislukt.

Nu zijn er plots geen rapportages van dronezwermen meer, omdat de overheid er niets meer bij te winnen heeft. Congres is met verlof en de wetgeving zal niet meteen herzien worden. De media zullen ongetwijfeld ook wel de instructie gekregen hebben om meldingen te negeren, of mensen die (correcte) meldingen maken terug af te doen als "rare" of "zonderlinge" mensen. Het mag niet de bedoeling zijn om de aandacht van de Amerikaan af te leiden van de essentie: werken en productief zijn zodat ze geen tijd hebben voor rellen.

Voor wie er nog in geinteresseerd is, hier is waar al die dronezwermen uiteindelijk voor bedoeld waren. Merk op dat de zogezegde Democraten het spelletje heel goed meespeelden ("gelet op de recente meldingen, moeten we actie ondernemen tegen de drones!"). Ik ben maar wat blij dat die Cryin' Chuck Shumer z'n postje als majority leader straks kwijt is.
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”