Klantenkaart applicatie voor Android? (vervanging stocard)
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Gezien stocard nu eigendom is van Klarna, en naar wat ik overal al lees ze begonnen zijn met het opdringen van een Klarna account, ben ik op zoek naar iets anders...
Catima.app - wel nogal barebones
Super Cards
Veel goeie ben ik nog niet tegengekomen. Liefst iets wat logo's heeft van de bedrijven, en evt. de mogelijkheid om een backup te nemen voor het overzetten naar nieuwe toestellen. Iemand nog aanraders?
Catima.app - wel nogal barebones
Super Cards
Veel goeie ben ik nog niet tegengekomen. Liefst iets wat logo's heeft van de bedrijven, en evt. de mogelijkheid om een backup te nemen voor het overzetten naar nieuwe toestellen. Iemand nog aanraders?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- devilkin
- Administrator
Ik dacht niet dat je daar eenvoudig eigen dingen in kwijt kon (dus kaarten van bvb de lokale apotheek)?
Plus jah, Google en hun gewoonte om apps en functies plots stop te zetten geeft me weinig vertrouwen
Plus jah, Google en hun gewoonte om apps en functies plots stop te zetten geeft me weinig vertrouwen

- devilkin
- Administrator
Catima is opensource, beschikbaar ook via fdroid.
Geen fan van fidme of myshopi...
Geen fan van fidme of myshopi...
- devilkin
- Administrator
Idd. Het enige wat wat vervelend is is dat je daar manueel logo's moet gaan opplakken als je ze wilt 

-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 97 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Catima lijkt me wel interessant. Kan je makkelijk je kaarten delen met je partner of is dit enkel via export/import?
In fidme zijn we gewoon beiden ingelogd met dezelfde user.
In fidme zijn we gewoon beiden ingelogd met dezelfde user.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Kan makkelijk, hij genereert een link die je op je toestel in da paa kan openen en moet je die maar toevoegen.
Enige nadeel is eigenlijk dat je geen sjablonen hebt waarmee je je kaart makkelijk kan vinden. Bvb ikea heeft echte ikea logo, dat heb je nirt bij catima.
Je kan een kleur kiezen of een foto van de kaart toevoegen
Enige nadeel is eigenlijk dat je geen sjablonen hebt waarmee je je kaart makkelijk kan vinden. Bvb ikea heeft echte ikea logo, dat heb je nirt bij catima.
Je kan een kleur kiezen of een foto van de kaart toevoegen
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
even het logo van ikea screenshotten/downloaden en instellen als foto, en het is ook opgelostBelgissschenaap schreef: 30 nov 2024, 12:01 Enige nadeel is eigenlijk dat je geen sjablonen hebt waarmee je je kaart makkelijk kan vinden. Bvb ikea heeft echte ikea logo, dat heb je nirt bij catima.

heb ook een hele tijd geleden catima geinstalleerd omdat ik ging switchen, dan vervolgens vergeten de moeite te doen dat te exporteren,
en nu zit je met die k*t klarna dat de stocard app heeft geblokkeerd en je verplicht de klarna app te downloaden als je de kaarten nog terugwil....
(ben nu met hen aan het mailen voor de data, maar dan krijg je doodleuk "geef je stocard account id.... die kan je terugvinden in de stocard app..."

straks eens de schuif opendoen met al de fysieke kaarten en ze gewoon zo in catima zetten, dan zijn we daar ook weer vanaf
- devilkin
- Administrator
Ik heb mijn data ook opgevraagd bij Klarna (is nog stocard app), in hun antwoord geven ze aan dat ze de wettelijke termijn van 30 dagen nemen voor de export.
Grof eigenlijk... Ze doen er alles aan om de klanten toch te houden.
- Splitter
- Elite Poster
de ironie is dat ze maar 1 ding moesten doen om mij misschien te laten overwegen de app te installeren: mij niet forceren om hun app te installeren om aan mijn data te kunnen....
gewoonweg bv "de app is niet meer bruikbaar, klik hier om je data te exporteren" had al acceptabel geweest...
maar grofweg "installeer onze app als je je eigen data nog wil zien" - oftewel letterlijk je data gijzelen alsof ze ransomware zijn, ja goed, dan behandel ik ze ook als ransomware, en wil ik dat dus niet op mijn toestellen.
gewoonweg bv "de app is niet meer bruikbaar, klik hier om je data te exporteren" had al acceptabel geweest...
maar grofweg "installeer onze app als je je eigen data nog wil zien" - oftewel letterlijk je data gijzelen alsof ze ransomware zijn, ja goed, dan behandel ik ze ook als ransomware, en wil ik dat dus niet op mijn toestellen.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Dat doe ik ook, maar in stocard was het wel prettig dat dit er in zit. Een sjabloon is mooier dan een foto van de kaart.Splitter schreef: 04 dec 2024, 16:02 even het logo van ikea screenshotten/downloaden en instellen als foto, en het is ook opgelost![]()
Maar dit isnook echt iets minimaals ze, niets ernstogs aan xp
- devilkin
- Administrator
Ondertussen alles overgezet op Catima en zelf logo's voorzien op maat. Oogt even mooi als ervoor maar nu zonder reclame en andere tracking.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
- Bedankt: 29 keer
Wie gaat zich daardoor tegen laten houden? Dan gebruik je een maandje langer Stocard... En ondertussen geef je iedereen in je omgeving de raad om die rommel vooral niet te installerendevilkin schreef: 04 dec 2024, 16:13 Ik heb mijn data ook opgevraagd bij Klarna (is nog stocard app), in hun antwoord geven ze aan dat ze de wettelijke termijn van 30 dagen nemen voor de export.

EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
Je kan stocard niet meer gebruiken. die app is volledig geblokkeerd.
Waar vraag ik het best die gegevens op? Ik wil ook overschakelen, want die klarna app trekt op geen bal.
Waar vraag ik het best die gegevens op? Ik wil ook overschakelen, want die klarna app trekt op geen bal.
- Splitter
- Elite Poster
je kan enkel nog aan je gegevens in stocard als je daarin een account had aangemaakt en die gegevens dan syncte naar de cloud van stocard/klarna,
anders is het gewoon onmogelijk om er nog aan te geraken (en het is niet alsof de klarna support er veel om geeft ook niet)
het feit dat je de klarna app blijkbaar hebt geinstalleerd, wil zeggen dat je gegevens dan wel vermoedelijk gekopieerd zijn naar de klarna app,
en dan kan je dat allemaal via [email protected] of [email protected] opvragen normaalgezien.
en welkom bij de club die klarna niet wil en overgaat naar goede oplossingen zoals catima
anders is het gewoon onmogelijk om er nog aan te geraken (en het is niet alsof de klarna support er veel om geeft ook niet)
het feit dat je de klarna app blijkbaar hebt geinstalleerd, wil zeggen dat je gegevens dan wel vermoedelijk gekopieerd zijn naar de klarna app,
en dan kan je dat allemaal via [email protected] of [email protected] opvragen normaalgezien.
en welkom bij de club die klarna niet wil en overgaat naar goede oplossingen zoals catima

- devilkin
- Administrator
Ik heb een mail gestuurd naar [email protected] met de vraag om de gegevens gekoppeld aan mijn email adres waar de stocard account was op te sturen.boran_blok schreef: 5 maanden geleden Je kan stocard niet meer gebruiken. die app is volledig geblokkeerd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ben ook aan het kijken, die Catima lijkt mij een goede keuze.
Vind alleen het E-mail adres op de Google Play Store bij "App-support" vreemd: [email protected]
Wat nagekeken, is de website via die Sylvia van Os die achter Catima zit.
Vind alleen het E-mail adres op de Google Play Store bij "App-support" vreemd: [email protected]
Wat nagekeken, is de website via die Sylvia van Os die achter Catima zit.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
- devilkin
- Administrator
Ook bekeken, maar geen zin in een volgende stocard migratie. En de privacy policy zegt wel dat er geen data wordt gedeeld met 3den, maar verwijst dan wel weer dat er geanonymiseerde data kan gebruikt worden voor marketing doeleinden (lees: ads)Anseric schreef:Persoonlijk gebruik is supercards, simpel en werkt.
Dus toch maar Catima gekozen.
- Marsmillo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 19 keer
Stocard lijkt bij mij wel nog te werken, had er geen account op en heb laatste update niet geïnstalleerd. Nu had ik ook wel al een hele tijd Catima staan en daar een paar dingen in zitten. Doordat het geen templates had nooit verder aangevuld. Moet daar eens naar kijken en het wat proper zetten.
Zie dat Belfius in hun bankapp ook een pasjes optie heeft.
Aangezien dat toch op mijn telefoon staat is dat ook te overwegen.
Zie dat Belfius in hun bankapp ook een pasjes optie heeft.
Aangezien dat toch op mijn telefoon staat is dat ook te overwegen.
-*-
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Houdt zo'n app ook je puntensaldo bij of zie ik dat verkeerd, ik gebruik nu mobile-pocket maar da's in feite gewoon een scan van je kaart.
En als het puntenaantal wordt bijgehouden, hoe dan ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 9 keer
Google wallet heeft toch wel wat problemen met QR codes heb ik de indruk (zoals Joyn kent hij niet, en kan je ook niet custom toevoegen) en bij Xtra van colruyt kan je de QR code niet toevoegen lijkt het.
- devilkin
- Administrator
Enkel scan van de kaart. De enige app waar ook punten in zit die ik ken is Joyn.Joe de Mannen schreef:Houdt zo'n app ook je puntensaldo bij of zie ik dat verkeerd, ik gebruik nu mobile-pocket maar da's in feite gewoon een scan van je kaart.
J.