Nieuw IM-systeem voor de SUB
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
U leest het goed!
De SuB support nu jabber IM.
Ik heb het geïnstalleerd op een server in Noorwegen en iedereen die lid is van userbase.be (anderen ook eigenlijk ) kunnen daar een account aanmaken. Gebruik voor je login best je loginnaam hier!
dus voor mij is dit Nob
Download 1 van de vele clients hiervoor: bv.
http://www.rhymbox.com/
Stel dit in op -Private Network Server- en vul daar in:
defcon.cyberbob.no
en dan een loginnaam (dezelfde als deze vanop userbase.be) en een zelfgekozen password!
Mij kan je alvast bereiken op [email protected]
Hier: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=10066#10066 kan iedereen zijn userID neerpoten!
Groot voordeel ten opzichte van msn is dat je berichten naar een offline persoon kan typen (zoals bij icq) (en geen reclame enzo )
greetz,
Nob
De SuB support nu jabber IM.
Ik heb het geïnstalleerd op een server in Noorwegen en iedereen die lid is van userbase.be (anderen ook eigenlijk ) kunnen daar een account aanmaken. Gebruik voor je login best je loginnaam hier!
dus voor mij is dit Nob
Download 1 van de vele clients hiervoor: bv.
http://www.rhymbox.com/
Stel dit in op -Private Network Server- en vul daar in:
defcon.cyberbob.no
en dan een loginnaam (dezelfde als deze vanop userbase.be) en een zelfgekozen password!
Mij kan je alvast bereiken op [email protected]
Hier: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=10066#10066 kan iedereen zijn userID neerpoten!
Groot voordeel ten opzichte van msn is dat je berichten naar een offline persoon kan typen (zoals bij icq) (en geen reclame enzo )
greetz,
Nob
Laatst gewijzigd door Nob 08 jun 2003, 01:25, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
@Pi R²
Lijkt me een antwoord op je vraag...
Nob schreef:Groot voordeel ten opzichte van msn is dat je berichten naar een offline persoon kan typen (zoals bij icq) (en geen reclame enzo )
If you can't beat them, confuse them.
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
CueBoy schreef:@Pi R²Nob schreef:Groot voordeel ten opzichte van msn is dat je berichten naar een offline persoon kan typen (zoals bij icq) (en geen reclame enzo )
in mijn vraag stond ook dat ge al PM's kunt sturen via het forum (dat gaat ook als ge offline zijt)
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
-
- Erelid
- Contacteer:
Je kan ook rooms maken waarin je met meerdere gebruikers tegelijk kan chatten ofzo...
Met msn kan dat ook, maar ja, jabber is gewoon zoveel cooler + geen reclame + niet afhankelijk van MS + offline berichten.
Alles in 1 eigenlijk. Dus die pm op het board moet je maar zo weinig mogelijk gebruiken, zoals in de regels staat.
Trouwens, ik controleer mijn pm ook niet altijd. (ik lees er soms over dat ik een nieuw bericht heb en de volgende keer dat je inlogd is die boodschap al weg en ga ik ze zeker niet controleren)
En jabber werkt op zowat alle OS'en... ja msn ook, tot MS is zegt dat ze de toegang gaan weigeren van andere clients (zoals gaim) en je bent gezien!
http://users.pandora.be/cobnet/ict/jabber.html
meer daarover op de url hierboven
greetz,
Nob
Met msn kan dat ook, maar ja, jabber is gewoon zoveel cooler + geen reclame + niet afhankelijk van MS + offline berichten.
Alles in 1 eigenlijk. Dus die pm op het board moet je maar zo weinig mogelijk gebruiken, zoals in de regels staat.
Trouwens, ik controleer mijn pm ook niet altijd. (ik lees er soms over dat ik een nieuw bericht heb en de volgende keer dat je inlogd is die boodschap al weg en ga ik ze zeker niet controleren)
En jabber werkt op zowat alle OS'en... ja msn ook, tot MS is zegt dat ze de toegang gaan weigeren van andere clients (zoals gaim) en je bent gezien!
http://users.pandora.be/cobnet/ict/jabber.html
meer daarover op de url hierboven
greetz,
Nob
NuKeM schreef:Mmmm mijne NA2003 geeft een "Alert : Malicious script detected" voor RhymBox.exe
zal wel niets zijn
Ik had dezelfde melding, had ook contact met meon ivm dit, hij had dat ook gemerkt, we hebben het gewoon geïgnoreerd en het schijnt normaal te werken.
Wat ik positief vind is de mogelijkheid messenger te gebruiken, leuk
Zal dus inderdaad niets zijn
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
nob is vanalles met diene server aant doen is er een bericht gekomen daarstraks. Mogelijk lange of korte onderbrekingen. Hij ging onderandere msn en nog enkele plugins installeren.
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
ja, als hij daar geen plugins voor msn kan opzetten, dan gaat ge gewoon naar nen andere server he (jabber.net ofzo) en daar zal wel een transport opstaan. Kan msn de deur uit
-
- Erelid
- Contacteer:
MSN support is nu een feit, als jullie support voor AIM, ICQ of Yahoo ofzo nog willen, dan moeten jullie dat maar zeggen!
Ik ben nog aan ssl aan het werken!
greetz,
Nob
Ik ben nog aan ssl aan het werken!
greetz,
Nob
-
- Erelid
- Contacteer:
Ok, ik heb nog ewa liggen foefelen en ssl werkt nu ook (private/public keys aangemaakt en config file aangepast!)
Dus je kan ssl enablen in de settings.
Enjoy!
greetz,
Nob
ps Bij mij ligt messenger er nu voorgoed uit! Zocht al een tijdje naar een goed gratis alternatief... Voor de mensen onder jullie die twijfelden: Jabber houdt dus ook je userlist bij, dus als je bv een format doet moet je geen schrik hebben om al je buddies kwijt te spelen Gewoon je login/pass goed bijhouden!
Dus je kan ssl enablen in de settings.
Enjoy!
greetz,
Nob
ps Bij mij ligt messenger er nu voorgoed uit! Zocht al een tijdje naar een goed gratis alternatief... Voor de mensen onder jullie die twijfelden: Jabber houdt dus ook je userlist bij, dus als je bv een format doet moet je geen schrik hebben om al je buddies kwijt te spelen Gewoon je login/pass goed bijhouden!
Hallo Nob,
Heb SSL aangevinkt, kan men hier ivm RhymBox verdere vragen stellen?
Of wordt er later door U meer info gegeven over andere instellingen en of deze al of niet moeten geactiveerd worden.
Ik heb op een plaats zien staan >Filetransport (NAT, firewall) (mijn firewall is NIS 2003)
Moet deze op none blijven, indien niet wat moet men invullen bij Hosts? Poort staat daar op nul (0)
In mijn algemene instelling bij EXTRA > Internet Instellingen > Geavanceerd is Proxy aangevinkt.
(reden:heb ondervonden dat de paginas zo sneller geladen worden t.o.v. uitgeschakelde Proxy, vooral bij het opstarten v/d PC is dat merkbaar )
Graag een paar tips en bedankt voor uw snel en prima werk
Heb SSL aangevinkt, kan men hier ivm RhymBox verdere vragen stellen?
Of wordt er later door U meer info gegeven over andere instellingen en of deze al of niet moeten geactiveerd worden.
Ik heb op een plaats zien staan >Filetransport (NAT, firewall) (mijn firewall is NIS 2003)
Moet deze op none blijven, indien niet wat moet men invullen bij Hosts? Poort staat daar op nul (0)
In mijn algemene instelling bij EXTRA > Internet Instellingen > Geavanceerd is Proxy aangevinkt.
(reden:heb ondervonden dat de paginas zo sneller geladen worden t.o.v. uitgeschakelde Proxy, vooral bij het opstarten v/d PC is dat merkbaar )
Graag een paar tips en bedankt voor uw snel en prima werk
-
- Erelid
- Contacteer:
Proxy staat steeds uit bij mij, heb er niks dan probs meegehad,
als je proxy gebruikt krijg je de cache die op de server staat te zien en de paginas worden pas later vernieuwd en dat hangt af van het aantal requests dat de server krijgt voor die site.
Je moet maar eens zoeken op proxy in de userbase, je zal zien dat de meesten geen proxy gebruiken. Wat betreft die firewall, je zal gezien hebben bij de install dat NIS toestemming vroeg of een melding gaf van
een script, ik geloof dat het enkel gaat om bestanden te scannen die doorstuurd worden maar daar kan Nob of iemand anders wel op antwoorden.
Greetz
Weetgraag
als je proxy gebruikt krijg je de cache die op de server staat te zien en de paginas worden pas later vernieuwd en dat hangt af van het aantal requests dat de server krijgt voor die site.
Je moet maar eens zoeken op proxy in de userbase, je zal zien dat de meesten geen proxy gebruiken. Wat betreft die firewall, je zal gezien hebben bij de install dat NIS toestemming vroeg of een melding gaf van
een script, ik geloof dat het enkel gaat om bestanden te scannen die doorstuurd worden maar daar kan Nob of iemand anders wel op antwoorden.
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
nog een vraagske over die transports: als ik nu bv. een msn-account wil laten aansluiten, kan ik die account dan achteraf van diene server deleten ofzo, en gij kunt dan toch hopelijk niet aan mijn gegevens komen en aan logs van alle msn-gespreken? Of wel?
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Pi R² schreef:nog een vraagske over die transports: als ik nu bv. een msn-account wil laten aansluiten, kan ik die account dan achteraf van diene server deleten ofzo, en gij kunt dan toch hopelijk niet aan mijn gegevens komen en aan logs van alle msn-gespreken? Of wel?
Goeie vraag
Wil ik ook wel eens weten uit nieuwsgierigheid (want ik vertrouw Nob wel hoor).
NuKeM
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Net transport voor MSN terug verwijderd (lijst werd hopeloos lang - ik had 32 mensen online op MSN alleen al).
Contacts blijven lokaal staan, en ik vermoed niet dat gesprekken gelogd worden.
Maar ik weet niet wat Nob er allemaal mee kan
Hij was gisteren al zo lang aan het proberen, misschien eigen uitbreidinkjes er bij gecompileerd
Contacts blijven lokaal staan, en ik vermoed niet dat gesprekken gelogd worden.
Maar ik weet niet wat Nob er allemaal mee kan
Hij was gisteren al zo lang aan het proberen, misschien eigen uitbreidinkjes er bij gecompileerd
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
waarschijnlijk zitten de paswoorden en gebruikersnamen wel op diene server vermits jabber-transports op de server afgehandelt worden, en niet op de client.
Heb ook een vraagje betreft privé of publiek?
Heb op een bepaald ogenblik volgende vraag opgemerkt:Wenst U dat deze nieuwe Login ook bekend gemaakt in MSN?Waarbij ik mij afvraag of er gegevens van communicatie, tussen mij en mijn kinderen op mijn gewone MSN, zichtbaar zouden kunnen worden langs deze weg (defcon) door leden van defcon.
Heb op een bepaald ogenblik volgende vraag opgemerkt:Wenst U dat deze nieuwe Login ook bekend gemaakt in MSN?Waarbij ik mij afvraag of er gegevens van communicatie, tussen mij en mijn kinderen op mijn gewone MSN, zichtbaar zouden kunnen worden langs deze weg (defcon) door leden van defcon.
-
- Erelid
- Contacteer:
Uw paswoord en gebruikersnaam + alle mensen in uw lijst worden bewaard in een xml file.
Dus er is een xml file voor jabber (Nob.xml) en eentje voor msn (Nob%defcon.cyberbob.no.xml)
en zo dus voor elke transport.
Gesprekken worden niet gelogged, tenzij ge een offline bericht verstuurd, dan wordt dat tijdelijk gelogged en daarna direct gedelete, maar zijt gerust, ik hou mij echt niet bezig met dat allemaal te onderzoeken.
De enige die buiten mij nog toegang heeft tot de jabber server is de admin van defcon.cyberbob.no en die kan niet eens Nederlands (enkel Engels/Noors) en die vertrouw ik wel.
Ge moogt dus gerust zijn. BTW, op de servers van msn zelf wordt ook alles van jou bijgehouden op elke jabber/msn/yahoo/icq server trouwens, zo werkt het systeem nu eenmaal.
Ik verklaar hierbij da'k nooit jullie gegevens zal bekijken en dus al zeker niet zal misbruiken.
greetz,
Nob
ps ik werk nu aan yahoo/icq support
Dus er is een xml file voor jabber (Nob.xml) en eentje voor msn (Nob%defcon.cyberbob.no.xml)
en zo dus voor elke transport.
Gesprekken worden niet gelogged, tenzij ge een offline bericht verstuurd, dan wordt dat tijdelijk gelogged en daarna direct gedelete, maar zijt gerust, ik hou mij echt niet bezig met dat allemaal te onderzoeken.
De enige die buiten mij nog toegang heeft tot de jabber server is de admin van defcon.cyberbob.no en die kan niet eens Nederlands (enkel Engels/Noors) en die vertrouw ik wel.
Ge moogt dus gerust zijn. BTW, op de servers van msn zelf wordt ook alles van jou bijgehouden op elke jabber/msn/yahoo/icq server trouwens, zo werkt het systeem nu eenmaal.
Ik verklaar hierbij da'k nooit jullie gegevens zal bekijken en dus al zeker niet zal misbruiken.
greetz,
Nob
ps ik werk nu aan yahoo/icq support
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ja, maar kijk:
De potentiele dingen die je daar mee kan doen kan verstrekkende gevolgen hebben:
Als je iemands msn user-id + passwoord kent kan je vaak (in geval van hotmail adres) zijn mails gaan lezen en zelfs sturen.
Ook een msn-chat spoofen behoort tot de mogelijkheden
En wat je dan allemaal kan veroorzaken, dat hoef ik jullie niet te vertellen zeker?
Dus een beetje "gezond" wantrouwen mag wel (da's nu eenmaal te begrijpen als je de gevolgen in acht neemt)
Maar Nobke vertrouw ik wel
De potentiele dingen die je daar mee kan doen kan verstrekkende gevolgen hebben:
Als je iemands msn user-id + passwoord kent kan je vaak (in geval van hotmail adres) zijn mails gaan lezen en zelfs sturen.
En wat je dan allemaal kan veroorzaken, dat hoef ik jullie niet te vertellen zeker?
Dus een beetje "gezond" wantrouwen mag wel (da's nu eenmaal te begrijpen als je de gevolgen in acht neemt)
-
- Erelid
- Contacteer:
meon schreef:Ja, maar kijk:
Voila
Greetz
Weetgraa g
"Carpe Diem"
-
- Erelid
- Contacteer:
Dank voor het vertrouwen! Ik zal het niet schaden!
BTW, ik heb nog een beetje geprutst en nu zijn er transports voor:
MSN, ICQ, AIM en Yahoo!
Dus het amuzement ermee
greetz,
Nob
BTW, ik heb nog een beetje geprutst en nu zijn er transports voor:
MSN, ICQ, AIM en Yahoo!
Dus het amuzement ermee
greetz,
Nob
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
Ow shit, werkten die echt perfect? argh! Meon zei mij dat icq en yahoo niet goed werkten (disconnect na een tijdje)
En dus heb ik ze maar gedelete...
greetz,
Nob
En dus heb ik ze maar gedelete...
greetz,
Nob
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
Server draait nu zonder de transports (buiten msn)
Ik ben wat andere progskes aan het testen. Euhm als het bij die niet lukt draait ik terug de oude transports!
En hopelijk werken ze dan.
greetz,
Nob
Ik ben wat andere progskes aan het testen. Euhm als het bij die niet lukt draait ik terug de oude transports!
En hopelijk werken ze dan.
greetz,
Nob
-
- Erelid
- Contacteer:
Voorlopig draait enkel jabber + msn transport.
Ik ga nu niet aan die andere transports werken aangezien ik binnenkort examen Java heb! (olé olé)
Na mijn examen probeer ik dan wel verder. Any help is greatly appreciated!
www.jabber.org (download de server maar is en probeer zelf die transports is )
greetz,
Nob
Ik ga nu niet aan die andere transports werken aangezien ik binnenkort examen Java heb! (olé olé)
Na mijn examen probeer ik dan wel verder. Any help is greatly appreciated!
www.jabber.org (download de server maar is en probeer zelf die transports is )
greetz,
Nob