Hunter Biden schuldig bevonden

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Federal prosecutors have argued against dismissing charges against Hunter Biden following a presidential pardon granted by his father, President Joe Biden.

https://www.newsweek.com/prosecutors-ur ... on-1994339
En vele andere bronnen .... wel geen CNN hoe zou DAT komen ...? :lol: :wink:
https://lawandcrime.com/high-profile/mi ... -receipts/

https://www.nbcnews.com/politics/justic ... rcna182513

https://www.dailywire.com/news/special- ... ter-pardon

The legal filing, submitted to the U.S. District Court for the Central District of California, states that no legal precedent mandates the dismissal of an indictment simply due to a pardon, even if it was granted by the president.

Hunter Biden had been convicted this year of federal charges related to tax evasion and illegal possession of a firearm. The charges carry combined penalties of up to 42 years in prison.

Following the pardon, Biden's legal team submitted a motion arguing that the "Full and Unconditional Pardon" necessitates dismissal of the charges with prejudice, effectively ending the case.

But prosecutors, led by special counsel David Weiss, countered this assertion. "A pardon does not blot out guilt or expunge a judgment of conviction," the filing stated while citing past rulings such as United States v. Steven Bannon. They emphasized that a pardon removes the punishment but does not invalidate the legal basis for an indictment.

The prosecutors' opposition draws on historical practice and judicial precedent. They highlighted cases like United States v. Urlacher, where pardoned individuals were administratively terminated from court records rather than having their charges dismissed outright.

more....
Laatst gewijzigd door Matt555 03 dec 2024, 11:09, in totaal 2 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Petrikske schreef: 03 dec 2024, 10:53 Het is het systeem die het mogelijk maakt, Biden deed het in zijn termijn 25 keer, Trump deed het 144 keer.
Ik vind dat je hier wel wat schippert, moeite hebt om gewoon ronduit toe te geven dat het puur nepotisme is.
Zeggen dat de anderen het ook doen maakt het niet OK.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Matt555 schreef: 03 dec 2024, 10:57But prosecutors, led by special counsel David Weiss,
David Weiss.. aangesteld door Donald Trump.
Neuf said?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Dat is het probleem met populisten en types als Trump, je moet zelf de heilige maagd Maria zijn en dan nog zal je kritiek krijgen terwijl veel meer en ergere fratsen bij de ander, normaal lijken want hij is nu eenmaal zo. Ik vind de ingreep van Biden in deze niet juist maar wel begrijpelijk gezien hij ook vader is en zijn zoon wel degelijk bewust in het vizier wordt gebracht.

Dat is echter niet het grootste probleem want momenteel worden duizenden mensen afgedreigd die gewoon hun werk doen/deden, dat moeten we dan weer normaal vinden. De VS is een straatje ingesukkeld en nu gaan ze een richting uit die weinig hoopvol is. De republikeinen hadden de kans om in te grijpen na 6/1 maar durfden niet, nu zitten ze gevangen met hun eigen kandidaat. Het lijkt hard op het koekoeksjong dat de rest uit het nest duwt.

Het is nepotisme maar wat is nepotisme voor een zoon als je oa landverraders al normaal vindt en zelf verklaart dat je iemand op straat kan afknallen zonder gevolg?

Bovendien was de verkiezing van deze oranje clown niet vooreerst een zaak om zijn eigen rechtszaken te cancellen?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Petrikske schreef: 03 dec 2024, 11:09

David Weiss.. aangesteld door Donald Trump.
Neuf said?
Pardon blijft , maar de beschuldiging ook , dus een begenadigd crimineel he @Petrikske .....wel degelijk geen gevangenisstraf hoor :angel:

PS : vergelijk het met een NIET blanco strafegister :wink:
Hunter heeft trouwens schuldig gepleit / bekend :!:
Laatst gewijzigd door Matt555 03 dec 2024, 11:24, in totaal 2 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 03 dec 2024, 11:03Ik vind dat je hier wel wat schippert, moeite hebt om gewoon ronduit toe te geven dat het puur nepotisme is.
Zeggen dat de anderen het ook doen maakt het niet OK.
Alles lezen wat ik schrijf, op het einde van m'n bericht staat dat ik dit niet ok vind.
Maar gans dat systeem met politieke benoemingen zorgt ervoor dat er continu misbruik word gemaakt van macht.
Maar als de GOP dan een koekje van eigen deeg krijgt is het kot te klein.
Leg de strafbare feiten van de nieuwe US ambassadeur van Frankrijk eens naast die van Hunter Biden.
We zijn snel uitgepraat, family first, MAGA first...
Normaalste zaak voor de GOP, doen de DEMS het worden ze verketterd en opnieuw zijn we weer bij 'lawless versus flawless'
Dat ze gewoon gans die onzin van pardonneringen afschaffen ipv scha en schande te toeteren nu.
Dizzy schreef: 03 dec 2024, 11:11Het is nepotisme maar wat is nepotisme voor een zoon als je oa landverraders al normaal vindt en zelf verklaart dat je iemand op straat kan afknallen zonder gevolg?

Bovendien was de verkiezing van deze oranje clown niet vooreerst een zaak om zijn eigen rechtszaken te cancellen?
Kon het niet beter verwoorden..
De normen en waarden zijn daar helemaal zoek en daar zijn ze ook zelf verantwoordelijk voor.
Nu moord en brand gaan schreeuwen zijn heel veel oranje vijgen na Pasen.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 03 dec 2024, 11:21 Alles lezen wat ik schrijf, op het einde van m'n bericht staat dat ik dit niet ok vind.
Dat is het verschil, ik hoef er geen hele vergelijking bij te maken met andere presidenten, andere landen.
Voor mij is het gewoon nepotisme.
En neen, dat van Trump vind ik ook niet OK, maar "Two wrongs don't make a right".
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

34 wrongs make a president..
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 03 dec 2024, 11:27 34 wrongs make a president..
Nog eens, je hoort mij niet voor Trump pleiten.
Dat maakt geen verschil wat Biden betreft, je eigen zoon eventjes uit de wind zetten is gewoon nepotisme, en verfoeilijk.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Iedereen, dus ook en jij en ik hebben het recht op een persoonlijke mening.
Ik respecteer de uwe, hopelijk jij ook de mijne. ;-)
Pogen elkaar te overtuigen van de eigen mening is goed, maar als de meningsverschillen blijven dan is dat ook ok.
Laat ons hopen dat we nog steeds in een vrije wereld leven waarin we recht hebben op onze mening ook kan en mag die verschillen van onze naasten.
boulder schreef: 03 dec 2024, 17:48Nog eens, je hoort mij niet voor Trump pleiten.
Dat maakt geen verschil wat Biden betreft, je eigen zoon eventjes uit de wind zetten is gewoon nepotisme, en verfoeilijk.
boulder, het gaat in feite niet over 'voor' Trump pleiten, het gaat veel dieper dan dat.
Ik heb geen idee in welke mate jij de aanloop naar de verkiezingen in de US heb gevolgd om zodoende een volledig beeld te kunnen vormen.
Ik heb er heel wat uren aan gespendeerd en nee 'ik wil er verdorie nog niet dood gevonden worden'
Ik heb immers na een jaar dat circus te volgen wel doorgekregen dat 'het systeem' als het ware door en door rot is.

Wanneer de nieuwe administratie nu voornamelijk zal bestaan uit criminelen die door Trump werden gepardonneerd.
Als de nieuwe minister van volksgezondheid een ex-heroine verslaafde blijkt te zijn die z'n echtgenote tijdens zijn verslaving tot zelfmoord dreef.
Als de nieuwe topman van de FBI een 'hitlist' heeft van 60 namen die hij wil pakken. ja sorry maar dan kan ik de keuze van de familie Biden begrijpen.

Zoals ik reeds vertelde.. ik heb respect voor eenieders mening, maar je moet durven om de volledige puzzel te leggen wat de situatie in Amerika betreft.

Maar zoals ik je vaker vertelde, ik lees jou bijdragen graag en ik respecteer uw mening. ;-)

Als iedereen zijn 'beloftes' gaat waarmaken dan staat ons nog iets te wachten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 03 dec 2024, 21:33 Zoals ik reeds vertelde.. ik heb respect voor eenieders mening, maar je moet durven om de volledige puzzel te leggen wat de situatie in Amerika betreft.
Alle vergelijkingen lopen mank, dat weet ik.
Maar ik hoef toch niet heel de Belgische politiek te analyseren om te weten dat witwassen met krasloten foute boel is (moet nog bewezen worden, natuurlijk)?
Dat anderen dan ook gefraudeerd hebben, dat het in de Belgische politiek in het algemeen allemaal niet zuiver is, dat kan allemaal wel zijn, maar dat verandert mijn oordeel niet over die ene zaak.
En neen, ik volg die presidentsverkiezingen niet op de voet.
Als ik zelf stemrecht heb, verandert dat wel iets aan de mate waarin ik het vol..
En ik was natuurlijk wel benieuwd om te weten wie het uiteindelijk zou halen, maar zo heel gedetailleerd pro's en cons te volgen van een verkiezing waar ik toch geen vat op heb, dat doe ik niet.
Dat wil niet zeggen dat ik het belang ervan niet inzie, het buitenlands beleid en de economie van de VS beïnvloeden iedereen.
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”