Zoveel adsl modems/router op de markt, welke hebben jullie?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
gosa
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:00

Hallo Iedereen,

Ik ben onlangs verhuisd en vroeger was ik een telenet klant maar vorige week heb ik bij edpNet een aanvraag(ADSL MAX6 DYN) ingedient en blijkbaar zou ik kunnen surfen vanaf 2/2/06 maar ik heb nu nog geen Modem/router (en ook geen splitter). Ik heb wifi op mijn pc en laptop en dus het is de bedoeling dat ik met beide zou surfen.

Wat ik nu nog moet kopen is een Modem(/Router) en een splitter.

Mijn vraag is:
Welke modem (liefst met router ingebouwd) hebben jullie gekocht?
En hoeveel betaal je voor een degelijk toestel.
Want er zijn zoveel verschillende merken (Baush,Zyxel,Dlink, linksys,...)
Moet ik nog op iets speciaals letten voor de modem.

Alvast bedankt,

Greetz, Toekomstige EdpNet klant.

GoSa
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Belgacom verkoopt nu een philips met wifi voor slechts 39€, deze modem/router/AP is ook klaar om in de toekomst ADSL2+ te gebruiken.

EDIT: Ze zijn uitverkocht :(. http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... rlp_phil_g
Laatst gewijzigd door MRC101 31 jan 2006, 20:23, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik gebruik een Tomson 510 bridged met Linksys WRT54G
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Die Tompsons zijn inderdaad zeer goed, die gebruik ik ook, maar worden niet meer verkocht denk ik.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ZMD schreef:Die Tompsons zijn inderdaad zeer goed, die gebruik ik ook, maar worden niet meer verkocht denk ik.


Ow serieus ? Hmmm das wel spijtig ... zou der nog zo 1 moeten hebben voor een 2de dsl lijn :(
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

ZMD schreef:Belgacom verkoopt nu een philips met wifi voor slechts 39€, deze modem/router/AP is ook klaar om in de toekomst ADSL2+ te gebruiken.

EDIT: Ze zijn uitverkocht :(. http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... rlp_phil_g

Ik gebruik ook de Philips modem/router sinds april 2005 (toen betaalde ik 129€) :eek: nu aan 39
ze verkopen hem geloof ik ook nog in de carrefour!!! ook voor 39€ soldenprijsje

Afbeelding
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Topcom WebRacer 881 PSTN ( 4 poort 10/100Mbits )

Prijs: gratis. Ooit gekregen van de helpdesk van Surfadsl. Kost normaal 60€ zoiets.

Persoonlijk raad ik toch nog altijd cable netwerk aan. Ja, wifi is makkelijker bla bla bla. Maar zoveel moeite is het niet om je laptop effe aan te pluggen ( sinds je het toch al moet doen om je voeding aan te pluggen ). Wifi is goed & well, maar op gebied van security is het toch nog niet alles.

Overlaatst eens in Vilvoorde rondgelopen met Pocket Pc, hoeveel open wifi netwerken dat er waren :( En hoeveel met oude encrypsie. Je kan die hacken op 3 min tijd. :( Erg Erg Erg. Kan er niet aan doen, maar geef mij maar lekker cable netwerk. Nog altijd dubbel zo snel als Wifi ( 100 Mbits ), en als ik ooit een Gigabyte router zet, lol .... vroeeeeem. En vooral security.

Een Wifi netwerk is een te makkelijk doelwit. Zo lang men geen methode vind waarmee het Wifi netwerk beperkt blijft tot in de woning ( en geen cm er buiten ), vind ik het een security risk. Ieder zijn eigen mening erover ofcourse.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

ditCh schreef:Ik gebruik een Tomson 510 bridged met Linksys WRT54G

Zelfde setup hier. Behalve dat het een WRT54GS is :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Nu gebruik ik een SMC7940WBRA
En voor m'n nieuwe edp abo heb ik een Prestige 2602HW/HWL Series
802.11g Wireless ADSL VoIP IAD besteld.

En op een appart netwerk draait er nog es een robotics.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

thomson 510 + d-link gigabit switchke
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Alcatel Speedtouch Home

Afbeelding

+

Linksys WRT54GS (v4.0)

Afbeelding


Een veel stabielere combinatie is er niet denk ik. Buiten het Cisco gebeuren dan ;)

Ik geloof dat Exell nog van die Philips router/modem combinaties heeft liggen.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

ik gebruik al meer dan een half jaar de SNA6500, en ben daar enorm tevreden van :-)
Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

Ook hier de combinatie Thomson Speedtouch 510 bridged met Linksys WRT54G. Ik heb ooit in de "Belgacom Solden" een aantal van die 510's gekocht voor (als ik me niet vergis) 15 Euro/stuk. Ondertussen zijn ze allemaal verdeeld en geplaatst. Een dijk van een modem, als je het mij vraagt (maar wie doet dat?).

Kijk eens op http://search.benl.ebay.be/thomson-510_W0QQfromZR40, er staat er nog één waar je kan bieden, andere die je kan kopen.


MG
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

oorspronkelijk Speedtouch 510 en daarna 530 in dhcp spoof mode naar linksys wrt54gs
later overgestapt op 530 in bridge naar Cisco 1721, daarna vervangen door speedtouch 546 in bridge naar 1721 (bridge omdat Cisco niet overweg kon met mijn dhcp spoof config)
en nu op die Aethra FS 4104 vdsl in bridge naar Cisco 1721.

En ik gebruik de Aethra alleen maar omdat er geen Speedtouch vdsl modems in Belgie te vinden zijn. Anders zou ik hem zeker vervangen. Die Aethra lijkt mij erg low-budget en buggy. Ik geloof trouwens ook niet dat Italianen goede IT producten kunnen maken...
De Alcatel/Thomson chipsets zijn de best op de markt voor adsl/adsl2+
En de Linksys was de beste wireless router van zijn prijsklasse. Ik zeg 'was', want die v5 die ze nu verkopen draait op vmworks, en is daarom onbruikbaar voor custom firmware. En het is de custom firmware die van die wrt een juweeltje maakt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Linksys WAG54G (adsl2 modem/router) + Linksys WRT54GL (router)
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Tele2 box! Supermultifunctioneel en volledig afgesloten met een paswoord dat je niet kent ! :lol: :twisted:
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Bij mij staat er een Belkin ADSL-modem, router-combinatie. En 'k heb er geen klagen van.
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Ofloo schreef:Linksys WAG54G (adsl2 modem/router) + Linksys WRT54GL (router)


Mag ik vragen waarom je naast die WAG ook nog die WRT gebruikt. Ik ben namelijk van plan de WAG54GX2 te kopen ZEER binnenkort. (word aangesloten op nieuw EDPNET account dat nu al actief is :evil: )
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Hier staat een Topcom Webr@cer 881 PSTN, geen hoogvlieger maar het doet wat het moet doen en doet dat goed :-)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

spacekiek schreef:Tele2 box! Supermultifunctioneel en volledig afgesloten met een paswoord dat je niet kent ! :lol: :twisted:
En 10min na uw post werd het wachtwoord van uw tele2box hier op het forum geplaatst.

Ik gebruik een Speedtouch 510v4 (bridged mode) met daar achter m0n0wall (op een WRAP), waarna er een Asus WL-530g staat die dient als switch en wireless.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

alcatel groene pladijs forever :-)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

_rEuTeL_ schreef:alcatel groene pladijs forever :-)


brrrr :p
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

mr_willes schreef:
Ofloo schreef:Linksys WAG54G (adsl2 modem/router) + Linksys WRT54GL (router)


Mag ik vragen waarom je naast die WAG ook nog die WRT gebruikt. Ik ben namelijk van plan de WAG54GX2 te kopen ZEER binnenkort. (word aangesloten op nieuw EDPNET account dat nu al actief is :evil: )


omdat ik bij realdsl /29 ip range heb en met mijn wag54g dhcp ik internet ips en met die wrt verdeel ik lan ips voor clients, ook het is een hele goede router wrt.. dus.. daarvan je kan hem zelfs een speedbooster geven mits gebruik van ddwrt (gebasseerd op openwrt) waardoor als ik het goed voor heb A+G mogelijk word en gelijkwaardig is aan GS de X versie is dat het grijse doosje ?? kijk wel of het deftige firmware heeft http://www.linksysinfo.org/
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Gisteren den ZyXEL Prestige 2602H ontvangen die ik besteld had bij EDPnet. Veel instelmogelijkheden en VoIP + 2 telefoonpoorten die via VoIP werken :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Ofloo schreef:omdat ik bij realdsl /29 ip range heb en met mijn wag54g dhcp ik internet ips en met die wrt verdeel ik lan ips voor clients, ook het is een hele goede router wrt.. dus.. daarvan je kan hem zelfs een speedbooster geven mits gebruik van ddwrt (gebasseerd op openwrt) waardoor als ik het goed voor heb A+G mogelijk word en gelijkwaardig is aan GS de X versie is dat het grijse doosje ?? kijk wel of het deftige firmware heeft http://www.linksysinfo.org/


Ja die nieuwe grijze, aangezien ik maar 1 dynamisch adres heb heb ik ook geen extra dhcp server nodig (hoe moet ik dat eigenlijk voorstellen dhcp voor inet adressen?)

Ik heb nog geen alternatieve firmware gevonden, maar ik verwacht ook niet dat ik iets tekort kom met de standaard firmware. Standaard instellingen zijn voor mij voor zover ik de user manual doorgekeken heb voldoende. Dingen die ik ga gebruiken zijn: DHCP, portforwarding, DynDNS.
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Is wel offtopic maar..

gewoon nat disable en ipv 192.168.x adressen in te vullen zet je een echt ip bv


83.217.95.80/29 => 255.255.255.248

dus dhcp adress word 83.217.95.81
subnet 255.255.255.248


automatisch normaal:

network ip 83.217.95.80
dhcp + gateway 83.217.95.81
broadcast 83.217.95.87

dan heb je 5 adressen over voor dhcp 83.217.95.82 - 83.217.95.86.. en dat is het

TIP: als je alleen met windows te maken hebt kan je 83.217.95.80 instellen als dhcp server address en heb je een iptje meer ;), ik weet wel niet of dit nadelig kan werken maar zover ik weet werkt het..
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

OFFTOPIC

Sorry verkeerd geforumuleerd. Hoe het ingesteld moet worden dat begrijp ik wel maar wat is het voordeel hiervan?
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

mr_willes schreef:OFFTOPIC

Sorry verkeerd geforumuleerd. Hoe het ingesteld moet worden dat begrijp ik wel maar wat is het voordeel hiervan?


dat je computers hebt die niet non routable zijn.. en dus dat iedere pc zijn eigen ip krijgt.. 'k wou eigenlijk 2 servers van elkaar scheiden.. 't zijn niet echt SERVERS maar eerder serverkes hehe maar kom..
Gebruikersavatar
Chewie
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 maa 2003, 09:55
Locatie: Leopoldsburg

hier ne Thomson 510 + 3Com OfficeConnect
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Hier ook een Linksys (wrt54gx met srx), vroeger een D-link, maar niks dan problemen mee gehad.
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1770793,00.asp
Prijs, ong. 1 jaar geleden = 200 €. Kwestie van beveiliging, een oninneembare vesting. Iedereen is uitgenodigd om eens te proberen.... :wink:
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Niet meer woorden aan vuil maken als deze:

Niks is onkraakbaar... :wink:
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

Ik heb hier een USRobotics MAXg ADSL gateway staan, en ben daar ook wel tevreden van.
Printserverke is wel gemakkelijk als je met verschillende computers (onafhankelijk) een printje wil doen...onze kids vinden het een schitterende opstelling! :-)


Elrocco 8)
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:41

Hallo

Aangezien mijn vraag over modem/router gaat, post ik ze maar hier ipv een nieuwe thread te openen.

Op 22/02 komt Belgacom mijn vaste lijn activeren en aansluiten. Daarna kan ik EDPnet contacteren voor een ADSL aansluiting. Ik heb echter nog steeds geen modem/router. Het model dat ik momenteel op het oog had is een Thomson Speedtouch 516 of 546. Ik ken weinig van ADSL (ik kom van kabel) en daarom deze vragen:

Wat zijn jullie ervaringen met deze modems?
Hoe zit het met de specificaties (qua sync en weet ik veel wat)?
Zijn ze eevoudig te configureren?
Zijn er andere gelijkwaardige of betere alternatieven?

Een tweede element betreft de lijn... is dit standaard een PSTN lijn dat Belgacom plaatst?

Alvast bedankt

Salomon13
plasma-lcd
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2006, 20:19

voor degene die de Belgacom/Philips zoeken

http://www.collishop.be/collishop/AppSe ... nr=1638857

Colruyt heeft em ook € 39,95
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

D-Link DGL-4300 (Gbit + Wireless) + Speedtouch 510v4 (1-port) in bridge mode.

Best tevreden over deze combo, zeker nu alles thuis op Gbit zit. De enige D-Link router waar ik positieve ervaringen mee heb :D
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

is er hier niemand die al een ADSL2+ modem staan heeft?

'k ben van plan over te stappen naar EDPnet (zit nu nog bij telenet, maar morgen komt snelle marcel van belgacom m'n vaste lijn aansluiten), en aangezien zij binnenkort adsl2+ gaan aanbieden, zou 't dom zijn nu nog een gewone adsl modem aan te schaffen.

Ik heb nu al een Belkin Pre-N Wireless routerke staan en heb dus enkel een modem nodig (geen modem+router ineen)

iemand die ervaring heeft met deze?
http://www1.linksys.com/international/product.asp?coid=28&ipid=604
Mr.Alien
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:47

SMC7404BRA + D-link Airplus extreem G wireless router (108Mbit) met PCMCIA kaartje.

Ben stilaan opzoek naar nieuwe router die het vongende kan.
- interne ADSL modem natuurlijk
- ADSL2+ ready
- virtualserver/port forwarding op enke wikkekeurige poort mogelijk en niet alleen standaard poorten zoals vaker het geval.
- mogelijkheid voor meerder subnetten is een plus
- 108mbit wireless met beveiliging (mac based + encryptie).
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

GeMa schreef:Ook hier de combinatie Thomson Speedtouch 510 bridged met Linksys WRT54G. Ik heb ooit in de "Belgacom Solden" een aantal van die 510's gekocht voor (als ik me niet vergis) 15 Euro/stuk. Ondertussen zijn ze allemaal verdeeld en geplaatst. Een dijk van een modem, als je het mij vraagt (maar wie doet dat?).

Kijk eens op http://search.benl.ebay.be/thomson-510_W0QQfromZR40, er staat er nog één waar je kan bieden, andere die je kan kopen.


MG


Wat bedoel je eigenlijk met bridge?
En als ik 1 van die 3 modems koop kan ik die dan rechtstreeks op mijn ouders hun SMC router aansluiten zoals dat nu met Telenet het geval is?

Groetjes
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

plasma-lcd schreef:voor degene die de Belgacom/Philips zoeken

http://www.collishop.be/collishop/AppSe ... nr=1638857

Colruyt heeft em ook € 39,95
Idd in de meeste colruyt winkels - althans ik heb er een hoop in de lokale zien staan - kun je ze ook voor die prijs vinden. Denk in de carrefour ook.

Heb ook dat philips model, lang getwijfeld voor die linksys WRT45G maar toen het noodlot toesloeg had ik snel een modem router nodig en die philips stond in reclame... .
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

nephilimhell schreef:is er hier niemand die al een ADSL2+ modem staan heeft?


Ikke! Allé, als ik een firmware update doe :wink:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9910
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”