Activatie ADSL-lijn

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Radix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb een abo bij Telenet. Thuis beschik ik niet over een actieve telefoonlijn. Maar zou wel graag overstappen naar een goedkoper abo van EDPnet welke veel voordelen heeft tov Telenet maar zeker niet goedkoper neem ik aan.

Ik moet dus nu een telefoonlijn aanvragen, bij wie moet ik dat doen? Bij Belgacom neem ik aan. Ik vraag me dus af, hoe groot de installatiekosten zullen bedragen voor de activatie van de lijn en welke type telefoonlijn abo moet ik aanvragen. Ik wil dit enkel voor ADSL gebruiken en niet voor gesprekken te doen. Ik zoek de goedkoopst mogelijke oplossing om mijn huidige maandelijke abo bij Telenet niet te overschrijden. Momenteel betaal ik 42euro voor Express Net.

Thuis beschik ik ook over een US Robitics Wirelles Router 5470 kan ik deze gebruiken en als ik hier en daar goed heb gelezen moet ik nog een modem aanschaffen. Welke modem raden jullie aan en waarop moet ik letten bij de aankoop?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Laatst gewijzigd door Radix 02 feb 2006, 10:50, in totaal 1 gewijzigd.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

AUB: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... coveryline

Voor de rest heb je idd nog een ADSL-modem nodig, maar ik kan je er geen aanraden vermits ik daarvoor niet genoeg verstand heb.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Radix schreef: Ik moet dus nu een telefoonlijn aanvragen, bij wie moet ik dat doen? Bij Belgacom neem ik aan. Ik vraag me dus af, hoe groot de installatiekosten zullen bedragen voor de activatie van de lijn en welke type telefoonlijn abo moet ik aanvragen. Ik wil dit enkel voor ADSL gebruiken en niet voor gesprekken te doen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Naar belgacom bellen voor de activatie van de discoveryline, das de goedkoopste oplossing! en daar dan een adsl abbo laten opzetten ...
Voor 6,5 euro per maand heb je de verplichte telefoonaansluiting. Bellen is wel een stuk duurder.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Radix
Plus Member
Plus Member

Bedankt allemaal;

Discovery line is goed voor mij aangzien ik dit enkel voor ADSL zal gebruik en niet voor het bellen.

Kan ik dan nog mn huidige draadloze router nog gebruiken bij EDPnet ?
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Radix schreef:Kan ik dan nog mn huidige draadloze router nog gebruiken bij EDPnet ?
Ja, als die router PPPoE ondersteunt (of PPPoA mocht u een adsl-verbinding met een vast ip-adres willen).
internet, fiber & telephony
Radix
Plus Member
Plus Member

Ja mijn router ondersteund de volgende protocollen:
  • DHCP server (LAN) and client (WAN)
    Embedded PPP over Ethernet (PPPoE)
    Embedded PPTP Client
Moet ik dan nog een adsl modem aangeschaffen ?? Want mijn router is geen adsl router....
JrCv
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Ja, een ethernet modem moet je kopen :)
Radix
Plus Member
Plus Member

wat moet ik dan letten bij de aanschaf van zo'n adsl modem? wat is de kostprijs tegenwoordig ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Radix schreef:wat moet ik dan letten bij de aanschaf van zo'n adsl modem? wat is de kostprijs tegenwoordig ?
Speedtouch 510 v4 is een prima ding... echter je gaat dat meer betalen dan de huidige promotie bij Belgacom (en verleden week ook in de Carrefour) van de Philips Wireless ADSL modem/router van 39 euro.

Je kan je USR dus in de kast stoppen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef: Je kan je USR dus in de kast stoppen.
En gelukkig maar ;)
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
Radix schreef:wat moet ik dan letten bij de aanschaf van zo'n adsl modem? wat is de kostprijs tegenwoordig ?
Speedtouch 510 v4 is een prima ding... echter je gaat dat meer betalen dan de huidige promotie bij Belgacom (en verleden week ook in de Carrefour) van de Philips Wireless ADSL modem/router van 39 euro.

Je kan je USR dus in de kast stoppen.
Loopt die promo van belgacom nog? Zie niets meer op site staan ...
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Als u enigszins voorzienig wilt zijn, dan kunt u beter een ADSL2+ ready modem kopen, zoals een van onze Zyxeltjes:
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Hardware
internet, fiber & telephony
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

blondie2001 schreef:Loopt die promo van belgacom nog? Zie niets meer op site staan ...
Oops... was tot 31 januari... maar hij (is trouwens ADSL2 ready dmv. firmware upgrade) stond ook in de Carrefour voor 39 euro (misschien dat je hem daar nog kan vinden).

Nu op de link die meneer EDPnet heeft gegeven staan blijkbaar ook nog de Thomson Speedtouch modems welke je in bridge mode kan zetten voor je USR.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

EDPnet schreef:Als u enigszins voorzienig wilt zijn, dan kunt u beter een ADSL2+ ready modem kopen, zoals een van onze Zyxeltjes:
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Hardware
Betreffende philips was volgens mij adsl2+ ready ... vandaar mijn interesse.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”