Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Waarschijnlijk te maken met de versie van het protocol, of de security requirements... blijkbaar ondersteunde XP enkel SMB1, en is dat (onlangs?) door windows 10 disabled.

Je kan dat manueel terug aanzetten in Win10 maar .. veilig is anders ;)

https://learn.microsoft.com/en-us/archi ... 59320d5c33
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bpost, nog maar eens...
Zonder overdrijven: meermaals per week krijg ik post in de bus die helemaal niet aan mij geadresseerd is. Soms komt het huisnummer overeen, soms de straatnaam maar evengoed niets overeenkomstig. Dit zijn geen ongelukjes meer. Dit gaat over systeemfouten.
Inclusiviteit is goed, maar misschien toch beter de analfabeten en blinden een andere job geven?
Laatst gewijzigd door R2D2 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

R2D2 schreef: 20 nov 2024, 13:41 ... toch beter de alfabeten en blinden een andere job geven?...
Dus je wil de analfabeten bij de post ? is dat nu al niet het geval ? :banana: :beerchug:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Net zoals bij de pakjesdiensten moeten die mensen onder steeds grotere druk werken, fouten komen dan vaker voor, helaas.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Zoals ik zei: geen ongelukjes, maar systematisch.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

OK, flitsmarathon en verkeersveiligheid.
Maar 30 rijden en blijven rijden gedurende een aantal km met stukken waar je alle ruimte en zicht hebt en 70 is toegestaan? Een beetje serieus blijven he...
mipa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Sommige fietsstraten zijn nog erger:
Zo hebben ze in Gent van de Nijverheidskaai een eenrichtings-fietsstraat gemaakt.
Een klant van mij reed daar achter een seniorenkoppel en die waren heel
de tijd met hun armen bewegingen aan het maken om hen in te halen maar hij
mag niet! Zij hebben zich uiteindelijk langs de kant gezet om hem door te laten.
Ik kan dat ook niet verdragen: auto's die in mijn gat boren.
Wie dan een ernstig verkeersbeleid wilt wordt uitgejouwd aan het stadhuis.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Grappig, oude fouten worden na een tijd als voorbeeld gezien :)

De fietsstraten zijn beperkte uitzonderingen op de bevoorrechte positie die we de wagen gegeven hebben in onze steden. Mensen zijn inderdaad zo geïndoctrineerd daardoor dat ze hun gedrag spontaan aanpassen als de king opdaagt, snel ergens aan de kant gaan staan want de king moet door :)

Het lijkt me logischer dat mensen wennen dat er hier en daar uitzonderlijk ook plaatsen zijn waar je gewoon veilig en comfortabel kan fietsen, voor de volle 700 meter. Dat stukje weg eindigt nl op een fietsroute langs de Schelde.

Op een stuk van begot 700m ga je een enorme tijdswinst realiseren, ernstig blijven he :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik verbaas me er telkens van dat zo'n fietsstraat bij het volgende kruispunt eindigt, er verder niks is veranderd aan de situatie, geen fietspad ofzo, en dan mogen auto's plots wel de fietser voorbij. is het daar dan plots wel veilig ? niet echt doordacht lijkt me dat allemaal.
Maar wel leuk op dat stukje fietsstraat met 'vals plat' :) :)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Weet nu niet of ik dit hier of in het EV topic moet zetten, maar ik vrees dat touch controls niet beperkt zijn tot enkel EV's

Welke kloojoo dacht er nu dat touch controls een goed gedacht waren in nen otto? Ge moet dat blind kunnen bedienen, want u ogen moeten op de weg gericht zijn! GVD.

aanleiding:
Vanochtend per ongeluk pechverhelpinsgdienst knop getoucheerd blijkbaar. Geen idee, wss gewoon langsgewreven bij het doorgeven aan iets aan passagier. Tegen da ik dat doorhad.

Echt ridicuul. Mijne peugeot van 2008 heeft een user interface waar 90% van de moderne wagens nog niet eens in de buurt komt.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Met de regelmaat van de klok zien we dit terugkomen...

De een of andere klojo rijdt zonder rijbewijs, voor de zoveelste keer met zijn zatte kloten iemand dood en de goegemeente staat weer klaar om de limiet van 0,8 0,5 naar 0,2 te verlagen.

Hij trok zich al geen hol aan van een veroordeling, wat gaat dit dan voorkomen?
Laatst gewijzigd door cadsite 21 nov 2024, 11:59, in totaal 1 gewijzigd.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

cadsite schreef: 21 nov 2024, 11:14 ...om de limiet van 0,8 naar ...
Psst. de limiet ligt al ettelijke jaren op 0,5 promille voor niet-professionele chauffeurs.
If you can't beat them, confuse them.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Waarom laten we het überhaupt nog toe. Gewoon GEEN alcohol in het verkeer. Betrapt? Zware straf.

1 pintje is een pintje te veel. Simpel. Iedereen die durft beweren dat het geen kwaad is een zeveraar.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Dizzy schreef: 21 nov 2024, 08:52 De fietsstraten zijn beperkte uitzonderingen op de bevoorrechte positie die we de wagen gegeven hebben in onze steden. Mensen zijn inderdaad zo geïndoctrineerd daardoor dat ze hun gedrag spontaan aanpassen als de king opdaagt, snel ergens aan de kant gaan staan want de king moet door :)
Voor mij is het gewoon logica en een vorm van beleefdheid om snellere weggebruikers plaats te geven en door te laten. En of dat nu tussen auto's, fietsers, lopers, wandelaars,... onderling is of in een combinatie daarvan maakt voor mij niet uit. Ikzelf heb ook niet graag een hele stoet achter mij terwijl ik op mijn gemak mijn ding wil doen en mijn ego is ook niet zo ingesteld dat ik vind dat iedereen zich maar moet aanpassen aan mijn snelheid.
Rij mij vlot maar veilig voorbij waar het kan en iedereen, ikzelf incluis, is content :-)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef: 21 nov 2024, 10:08Ik verbaas me er telkens van dat zo'n fietsstraat bij het volgende kruispunt eindigt, er verder niks is veranderd aan de situatie, geen fietspad ofzo, en dan mogen auto's plots wel de fietser voorbij. is het daar dan plots wel veilig ? niet echt doordacht lijkt me dat allemaal.
In dit geval eindigt de fietsstraat... op een fietspad naast de Schelde, het is dus een logische keuze.

Merk ook op dat de auto niet geband wordt maar dat men enkel wordt gevraagd om even rekening te houden met fietsers voor maximum 700 meter. Je kan ook gewoon de N445 nemen of één van de andere straten waar de king nog altijd heerst.

Mijn frustratie is eerder dat en deze week één fietser voor onze deur is doodgereden en vanmorgen zag het onderweg ook niet goed uit op een kruispunt :x
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

1 - Crashes in het verkeer (noem het geen "ongeval" - dat klinkt te verontschuldigend) blijven gebeuren omdat we er onze schouders voor ophalen. Meer zelfs. Een menselijke bestuurder veroorzaakt 49900% meer dodelijke verkeersongevallen per jaar dan een AI volautomatische wagen. En toch willen we die laatste op alle mogelijke manieren van onze wegen houden. Er zijn geen excuses meer: crashes gebeuren omdat we ze willen, omdat er (voor sommigen toch) een gans verdienmodel achter zit, niet omdat we niet beter kunnen. Beeld je in welk verlies de autosector zou maken als er geen wagens meer zouden crashen, dat er daar dan geregeld een dood kind bij valt, ach ja dat is dan maar zo.

2 - Elk centrum/bebouwde kom van een stad/gemeente mag Fietszone (aka "Zone Fietsstraat") worden van mij.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boran_blok schreef: 21 nov 2024, 11:04 Mijne peugeot van 2008 heeft een user interface waar 90% van de moderne wagens nog niet eens in de buurt komt.
Als dat dezelfde is dan mijn Peugeot is het te hopen dat moderne wagens nooit in de buurt komen... zo brak die leeuwensoftware.
ik heb niet veel ergernissen maar hier kom ik wel dagelijks mee in aanraking :bang:

J.
mipa
Plus Member
Plus Member

Dizzy schreef: 21 nov 2024, 13:14
Merk ook op dat de auto niet geband wordt maar dat men enkel wordt gevraagd om even rekening te houden met fietsers voor maximum 700 meter. Je kan ook gewoon de N445 nemen of één van de andere straten waar de king nog altijd heerst.

Mijn frustratie is eerder dat en deze week één fietser voor onze deur is doodgereden
Bedankt voor de voorzet!
Ik reed 31 jaar via de Nijverheidskaai naar Gentbrugge, Santens, De Rocker,...
Nooit problemen met fietsers gehad!
Maar nu moet ik langst de N445 en dan gebeurt daar dit als ik linksaf wil slaan
naar de Gentbruggestraat: https://postimg.cc/0KvgxXzN
En er was nog eentje achter: https://postimg.cc/BXP8hsk3
Ik had er daar twee kunnen doodrijden terwijl ik daar nooit had moeten zijn.
Mss had Rateeuw naast die plaatselijke zones om Waze ed. te manipuleren
ook dashcams moeten verbieden omdat die ook zijn ongelijk bewijzen.
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Als jij je snelheid aan de fietsers aanpast, dan is er geen probleem. Bij een fietsstraat mag je er niet aan voorbij.
Die dashcam toont misschien wel aan dat de wagen daar beter wegblijft, zeker als de bestuurder van de wagen zijn gedrag niet wenst aan te passen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Als je afslaat moet je de anderen voor laten, dat is ook zo voor wagens en heeft dus weinig met fietsers te maken.

Je kiest zelf of je via de fietsstraat wil rijden voor 700m of dat je de hoofdweg neemt, de gevolgen van uw keuze zijn ook voor u. Net zoals fietsers de gevolgen moeten dragen als ze gevaarlijk gedrag vertonen. Als fietser kan dat uw leven kosten, voor een automobilist is dat een kras.

Ik merk trouwens dat het diep zit met benamingen als Rateeuw :lol:
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Ik zie snelheden van 7 en 12Km/u en ga er van uit dat hij zijn richting (links afslaan) aangeeft. Domme fiets steken dan natuurlijk voorbij i.p.v. rechts te houden om rechtdoor te rijden. Maar ja, zwakke weggebruiker, daar mag je niets van zeggen. Als ik de stunts hier in de buurt zie (op de rijbaan met 2-3-4.. naast elkaar terwijl er aan beide zijden fietspaden zijn) verwonderd het mij niet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Vanavond een aanrijding nipt kunnen ontwijken: een geparkeerde wagen die schijnbaar zonder te kijken de weg opdraaide terwijl ik al passeerde. Gelukkig kwam er net geen tegenligger langs hoewel het een drukke baan is. Misschien verminderde zichtbaarheid door bedampte of aangevroren ramen, of gewoon een beetje verstrooid -- dat was ik vanmiddag ook toen ik de parkeerschijf vergat en er een parkeerticket van €28 lag te blinken op de voorruit.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Feestdagen en vriesweer komen eraan, dubbel voorzichtig zijn want mensen zijn met vanalles bezig behalve het verkeer.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
mipa
Plus Member
Plus Member

Dizzy schreef: 21 nov 2024, 20:03 Als je afslaat moet je de anderen voor laten, dat is ook zo voor wagens en heeft dus weinig met fietsers te maken.
Oh maar de bromfietser die mij -reglementair- rechts mocht inhalen
heb ik netjes voorgelaten, net zoals de tegenliggers:
https://postimg.cc/VdDXgzZD
Blijkbaar wist jij niet dat wanneer iemand te kennen geeft links te willen
afslaan , je die niet links mag inhalen en dat je in een eenrichtingsstraat maar
in 1 richting mag rijden (Nijverheidskaai sinds dit jaar richting Destelbergen)
Maar je kan niet alles weten natuurlijk.

Dat ik nu ook 'Rateeuw" gebruik komt omdat de toekomende schepen van mobiliteit
(Joris Vandenbroucke) de Toekomststraat (waar fietsers nu dikwijls op het voetpad rijden)
letterlijk een verkeersriool genoemd heeft in mijn gazet. :-)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Voor alle duidelijkheid vind ik NIET dat men lakser moet zijn tegen fietsers die de regels niet respecteren maar dat is iets anders dan getier tegen een fietsstraat van 700m die perfect te vermijden is.

Ik kijk uit hoe de nieuwe schepen de problemen gaat aanpakken, ik hoef hem daarom geen kinderlijke namen toe te dichten die vooral de eigen frustratie benadrukken.

Ik vond ook dat heel wat bewoners van die straat al lang klagen over teveel verkeer in die straat, vooral (bestel)wagens. Ik ben benieuwd hoe dat gaat beteren met iemand die wat lakser wil omgaan met de regels.

Ik vond ook de mening van Vooruit over de plannen voor die buurt:Sven Taeldeman, Joris Vandenbroucke en Karin Temmerman, gemeenteraadsleden die het thema mobiliteit van nabij volgen in de gemeenteraad én bewoners van de betrokken wijken, zijn tevreden over het resultaat. “Met dit plan worden de Dampoortwijk en Oud-Gentbrugge verkeersveiliger én leefbaarder. Er komt meer ruimte voor de bus, fietsers en voetgangers. De wijken blijven tegelijk goed bereikbaar met de auto, maar het sluipverkeer gaat eruit. Er is heel veel inspraak georganiseerd in dit plan, op verschillende manieren. Dat maakt dat het een plan is geworden dat breed gedragen wordt door de bewoners. Een goeie zaak voor de scholen, handelaars en bedrijven ook. Mooi zo.”
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Op het nieuws (Willy) komen ze doodleuk vertellen dat alleen telenet one ‘gratis’ vaste telefonie heeft en dat het elders minstens €12/maand kost.
Goe bezig…
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

TN sponsor van Willy?
Bye, Maurice
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Wat bedoelen ze met gratis?
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

inbegrepen zeker?
Bye, Maurice
mipa
Plus Member
Plus Member

Dizzy schreef: 22 nov 2024, 10:37 Ik kijk uit hoe de nieuwe schepen de problemen gaat aanpakken
Stond al in de gazet:

“Een aantal zaken gaan we onmiddellijk weghalen in Gentbrugge, zoals een stukje eenrichtingsverkeer in de Kerkstraat
en de vrachtwagensluis in de Burvenichstraat. Dat is een gedrocht.
Daarna gaan we in het eerste kwartaal van 2025 zonder taboes bijsturingen doen.
Daarvoor zal ik de cijfers van het verkeer samen leggen met de ervaringen van de bewoners en handelaars.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241115_95956733

Dat laatste is dus het omgekeerde van wat Watteeuw deed!
Hoe zou jij iemand noemen die het in zijn hoofd haalt om een voetpad te verlagen
zodat dienst -en prioritaire voertuigen langst het voetpad nog doorkunnen
om toch maar zijn wil door te drukken?

En wat die straat van 700 meter betreft: ik weet daar iemand wonen die
wat hout voor de winter wou bestellen maar toen ze haar adres gaf wou
de handelaar niet eens meer komen. Misschien kan jij met een bakfiets
wat hout voor haar sprokkelen? :idea:

Overlaatst nog vroeg een chauffeur van Charles ons hoe hij
naar Ledeberg kon geraken.Vroeger kon die via de 700 meter naar de
brug, stak de brugvoet over en zo naar de R40. De Gentbruggestraat is nu geen
optie meer want hij mag de brug niet over (+3.5 ton) en moet verplicht terug naar de 700 meter
Enige optie die mij te binnen schoot: R4 door de DORPSKERN van Destelbergen
=> problemen niet alleen verleggen maar nog verergeren ook!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

on4bam schreef: 23 nov 2024, 11:31 TN sponsor van Willy?
Niet echt, er loopt momenteel reclame van proximus op Willy. :?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Watteeuw is niet voor niets het grootste krapuul van Gent :)

Hoe haalt hij het in zijn hoofd om een doorgang voor prioritaire voertuigen te voorzien :)

Wat een dwaas van een handelaar is me dat? Die zegt een levering af omdat hij max 700 m mogelijk achter een fietser zou moeten blijven, in realiteit zal het nog wat minder ver zijn.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Bwa waarom is dat een dwaas...het lijkt me aan de handelaar om uit te maken of het financieel interessant is of niet.. Er staat nergens bij over hoe groot de bestelling gaat of het in een melktour zit of een levering voor die persoon alleen..
Die gaat dat ongetwijfeld weloverwogen doen..

Tom
mipa
Plus Member
Plus Member

Dizzy schreef: 23 nov 2024, 13:55 Wat een dwaas van een handelaar is me dat? Die zegt een levering af omdat hij max 700 m mogelijk achter een fietser zou moeten blijven,
in realiteit zal het nog wat minder ver zijn.
Zou het niet kunnen dat die handelaar intussen weet dat je daarvoor de Gentbruggestraat moet nemen?
Want vanaf de R40 mag het niet meer en langs de andere kant (eenrichting!) mag het ook niet meer.
Die twee vrouwen die mij daar links inhaalden, omdat ik dankzij Watteeuw daar op de steenweg
(alweer) een file veroorzaakte, mogen gerust zijn. Ze moeten geen houthandelaar inhalen.
Nu nog een oplossing vinden voor al de andere die er voorheen niet waren.
(heel simpel: circusplan terugdraaien)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Weet er iemand waarom BEBAT tegenwoordig infofilmpjes maakt dat je knoopcellen en 9V batterijen moet afplakken ? De batterijen die ze krijgen zijn toch zo goed als leeg, wat kan er nog gebeuren?
J.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

tegen kortsluiting zeggen ze ook in de clip, maar realistisch, wat kan er gebeuren ?
beide batterijen op minder dan een seconde leeg, want ze waren al zo goed als leeg toen ze in het doosje kwamen. Naar mijn gevoel een beetje paniekzaaierij.
J.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Niet iedereen smijt 100% lege batterijen weg.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

100% niet, maar dan nog, wat kan er gebeuren ?
Tis niet dat je met een 9V batterij kan lassen he, de energie erin is sowieso erg beperkt.
J.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Kortsluiting, batterij loopt leeg, energie die uit de batterij vrijkomt wordt omgezet in warmte. Kan (in theorie) genoeg hitte veroorzaken voor brand.

Steek er een paar in je broekzak samen met een paar muntjes, en loop vervolgens wat rond, om een idee te krijgen hoe warm dat kan worden. Jij gaat dat op tijd uit je broekzak halen omdat het merkbaar te warm wordt, en daarmee is het gevaar geweken. Maar als dat op transport zit of in zo'n container zal het ongestoord verder opwarmen, tot het misschien te warm wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”