Einde EV premie?
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Het gaat over de EV premie en ondertussen ging het al over fietsen enz.. dus werden er wat posts verwijderd. Over welke Musk posts gaat het?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Nog iets te vroeg.duizend schreef: 09 nov 2024, 14:46Toon mij dat "overaanbod" van goedkope tweedehands leasing ev's met maar enkele duizenden km's eens.karine schreef: 09 nov 2024, 13:47 Dat hoeft ook niet door het overaanbod aan tweedehands leasing ev's met vaak maar enkele duizende km's op de teller.
Geef eens een paar links door.
Bedrijf waar ik werk is sinds vorig jaar(verplicht) volledig overgeschakeld op EV's. Ik spreek hier over 1 bedrijf met 1100 ev's. Binnen 2(Mercedessen) a 3 jaar(Bmw's) zullen deze op de tweedehands markt terecht gaan komen.
Als je weet hoeveel van deze bedrijvan a la BASF en dergelijke dit doen kom je aan vele ettelijke duizenden wagens.
Als je dan weet dat er meer en meer cafetariaplans voor bedienden worden aangeboden zodat deze ook een ev kunnen leasen kan je toch wel voorstellen wat er binnen enkele jaren op de markt gaat komen.
Mijn eerste speed pedelec was binnen de week verkocht.(3 jaar geleden) Mijn tweede(dit jaar) was al heel wat moeilijker en heb de prijs aardig moeten laten dalen.
Mijn derde waar ik nu mee rijdt en die dan plots €1900 goedkoper wordt aangeboden, ik ben benieuwd binnen 3 jaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Men zit te schreeuwen om goedkopere EV's. De occasiemarkt kan ze voorlopig nog niet leveren. Zolang de vraag groter is dan het aanbod zullen ze wel verkocht geraken en gaan ze hun broek er niet aan scheuren. En het groter aanbod 2dehands over enkele jaren is waarschijnlijk nog een goed kantje aan die kortstondige EV-premie.
Want van dat overaanbod en lage prijzen zie ik nu toch niets hoor.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Had me van topic vergist, m'n excuses. OP aangepast.on4bam schreef: 09 nov 2024, 14:50 Het gaat over de EV premie en ondertussen ging het al over fietsen enz.. dus werden er wat posts verwijderd. Over welke Musk posts gaat het?

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
Weet jij hoeveel ev's er in stock staan in de haven van Zeebrugge die ze aan de straatstenen niet kwijt geraken ?R2D2 schreef: 09 nov 2024, 15:11 Zolang de vraag groter is dan het aanbod zullen ze wel verkocht geraken en gaan ze hun broek er niet aan scheuren.
- Petrikske
- Elite Poster
Goed punt en als die effectief op de markt komen zullen de prijzen inderdaad wel zakken.karine schreef: 09 nov 2024, 14:55kan je toch wel voorstellen wat er binnen enkele jaren op de markt gaat komen.
Zou het kunnen dat dit net de reden is waarom in NL de 2éhands EV's goedkoper zijn dan bij ons?
Dit zou de verkoop echt wel een boost kunnen geven voor de mensen die niet hebben kunnen genieten van de premie.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
Natuurlijk, ze hebben de Tesla's eerst weggegeven daar, 150% aftrekbaar. Kan je zoiets laten staan ?Petrikske schreef: 09 nov 2024, 15:16 Zou het kunnen dat dit net de reden is waarom in NL de 2éhands EV's goedkoper zijn dan bij ons?
-
- Elite Poster
Neen, dat weet ik niet.karine schreef: 09 nov 2024, 15:13 Weet jij hoeveel ev's er in stock staan in de haven van Zeebrugge die ze aan de straatstenen niet kwijt geraken ?
Er staan er naar het schijnt veel, maar hoe blijven ze er staan ? Zeebrugge is een invoerhaven voor een groot deel van West Europa, dus die zijn zeker niet enkel voor België.
En waar haal jij je info dat ze ze niet een de straatstenen kwijt geraken?
Feit is dat je een Chinese auto zeer snel geleverd kan krijgen omdat ze stock hebben (staat waarschijnlijk voor een deel in Zeebrugge).
Op een Europese kan je 6-9 maanden wachten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Tja binnen twee jaar goedkope tweedehands mercedes EV's met maar enkele duizenden km op de teller volgens jou.karine schreef: 09 nov 2024, 14:55 Nog iets te vroeg.
Bedrijf waar ik werk is sinds vorig jaar(verplicht) volledig overgeschakeld op EV's. Ik spreek hier over 1 bedrijf met 1100 ev's. Binnen 2(Mercedessen) a 3 jaar(Bmw's) zullen deze op de tweedehands markt terecht gaan komen.
En hoeveel gaat zo een Mercedes die vandaag nieuw te kopen is aan een vanaf prijs van minstens 57.000 dan tweedehands kosten binnen twee jaar ?
- Petrikske
- Elite Poster
Ben er onlangs nog gepasseerd en er staan daar inderdaad veel auto's.
Effe snel opzoeken wegens weinig tijd.. er zouden meerdere redenen zijn waarom veel havens in Europa te kampen hebben met dit overaanbod.
Er niet vanaf geraken is 1 maar ook zou er een gebrek aan vrachtwagens zijn om ze te transporteren.
Verder produceren de Chinezen en masse ze wachten dus niet op bestellingen maar pompen al die auto's massaal richting Europa.
Als de verkoop dan begint te zakken (instort) krijg je heel snel dat overaanbod.
Geen idee of het klopt maar in NL zouden auto's tot 1,5 jaar op de kade staan, lijkt me niet goed voor de batterij. (of klopt dat laatste niet?)
-
- Elite Poster
Heb je de aandelenkoers van Mercedes, Bmw, VW al eens bekeken ?duizend schreef: 09 nov 2024, 15:26 En hoeveel gaat zo een Mercedes die vandaag nieuw te kopen is aan een vanaf prijs van minstens 57.000 dan tweedehands kosten binnen twee jaar ?
Ze zitten daar met serieuze problemen.
Dat is ook de reden waarom Mecedes zijn leasing over twee jaar al afschrijft om toch maar een hogere meerwaarde te kunnen houden.
Vaak worden deze ev's in ons bedrijf dan ook nog eens verplicht aan mensen die met de fiets komen werken.(cafetariaplan)
Die wagens staan dus meer stil in de garage dan er mee wordt rondgereden.
Er gaan nog mooie koopjes komen.
P.S : schoonbroer kocht vorige maand een nieuwe Audi A5(ok, geen EV) Hij kreeg zomaar eventjes een korting van €20.000.
-
- Elite Poster
Dus dan toch geen overspoelde markt van goedkope mercedes ev's met maar enkele duizenden km binnen twee jaar ...karine schreef: 09 nov 2024, 15:35 Dat is ook de reden waarom Mecedes zijn leasing over twee jaar al afschrijft om toch maar een hogere meerwaarde te kunnen houden.

-
- Elite Poster
Aandelenkoersen zijn geen betrouwbare graadmeter om de verkoop van een product te evalueren. Of zelfs de rendabiliteit van een bedrijf.
Er zijn ook externe factoren (oorlogen, grondstoffen, psychologie van de beleggers, shorters, geopolitiek,...)
Maar het zegt soms wel iets over verwachtingen, sentiment, vooruitzichten.
En als je die Duitse merken noemt: dat zijn nu net de bedrijven die te lang op de ICE gewed hebben en nog steeds smeken en lobbyen bij Europa voor een verlenging van de verbrandingsmotoren.
Er zijn ook externe factoren (oorlogen, grondstoffen, psychologie van de beleggers, shorters, geopolitiek,...)
Maar het zegt soms wel iets over verwachtingen, sentiment, vooruitzichten.
En als je die Duitse merken noemt: dat zijn nu net de bedrijven die te lang op de ICE gewed hebben en nog steeds smeken en lobbyen bij Europa voor een verlenging van de verbrandingsmotoren.
-
- Elite Poster
Het zal een BMW of VW worden dan hé.duizend schreef: 09 nov 2024, 15:49Dus dan toch geen overspoelde markt van goedkope mercedes ev's met maar enkele duizenden km binnen twee jaar ...karine schreef: 09 nov 2024, 15:35 Dat is ook de reden waarom Mecedes zijn leasing over twee jaar al afschrijft om toch maar een hogere meerwaarde te kunnen houden.![]()
-
- Elite Poster
Goedkope tweedehands ev's met enkele duizenden km binnen twee jaar catalogeren we best onder "broodje aap" dus
net als de massa stock EV's die men "aan de straatstenen" niet kwijt kan.
Buiten Tesla is het overal enkele maanden wachten mits kiezen uit een beperkt aantal kleuren/opties anders wacht je nog langer.
Waarschi!jnlijk krijgen de autodealers geld toegestopt om hun ev's in zeebrugge te parkeren
Buiten Tesla is het overal enkele maanden wachten mits kiezen uit een beperkt aantal kleuren/opties anders wacht je nog langer.
Waarschi!jnlijk krijgen de autodealers geld toegestopt om hun ev's in zeebrugge te parkeren
-
- Elite Poster
Ieder zijn mening hierover.duizend schreef: 09 nov 2024, 16:41 Goedkope tweedehands ev's met enkele duizenden km binnen twee jaar catalogeren we best onder "broodje aap" dus
Op de bedrijventereinen zullen de afgeschreven ev's al zeker niet blijven staan, ergens zal de leasingmaatschappij ermee naartoe moeten.
Doe daarbij binnen twee jaar ev's die aan 25 a 30.000 euro te verkrijgen zijn en we praten nog eens.
Een vriend van mij heeft enkele maanden geleden 5 nieuwe BMW i4 modellen besteld aan €80.000 stuk. Moet je vandaag eens kijken wat deze wagens op de tweedehandsmarkt nog waard zijn. 1 tot max 2 jaar oud en max 10.000km op de teller.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... b=p&vc=Car
- Petrikske
- Elite Poster
Maar dat is dan weer de situatie in Duitsland hé Karine, niet dat de wind niet zal overslaan naar onze contreien.
https://24cars.nl/1363-duitse-autodeale ... sche-autos
Wat ik me afvraag, waarom willen mensen geen EV van enkele jaren oud?
Ik heb al heel wat resultaten gezien van batterijtesten en die blijken de tand des tijds toch goed te weerstaan.
Jij een idee waarom die markt instort na de stopzetting van premies allerhande?
https://24cars.nl/1363-duitse-autodeale ... sche-autos
Wat ik me afvraag, waarom willen mensen geen EV van enkele jaren oud?
Ik heb al heel wat resultaten gezien van batterijtesten en die blijken de tand des tijds toch goed te weerstaan.
Jij een idee waarom die markt instort na de stopzetting van premies allerhande?
-
- Elite Poster
Wegens te duur voor de gewone mens veronderstel ik.
Maar dat zal de komende jaren wel verbeteren als de echte prijzenslag begint.
In Duitsland wel mooie koopjes te doen lijkt me.
Hier in de buurt zijn meerdere garages die met de opligger Duitse goedkope wagens gaan ophalen om hier met mooie winsten te verkopen.
Maar dat zal de komende jaren wel verbeteren als de echte prijzenslag begint.
In Duitsland wel mooie koopjes te doen lijkt me.
Hier in de buurt zijn meerdere garages die met de opligger Duitse goedkope wagens gaan ophalen om hier met mooie winsten te verkopen.
-
- Elite Poster
Tja dat is gewoon het verhaal van completely overpriced aangekocht aan de prijs die de zot ervoor geeft en nu aan een min of meer "normale" waarde te koop op de tweedehands markt.karine schreef: 09 nov 2024, 17:12 Een vriend van mij heeft enkele maanden geleden 5 nieuwe BMW i4 modellen besteld aan €80.000 stuk. Moet je vandaag eens kijken wat deze wagens op de tweedehandsmarkt nog waard zijn. 1 tot max 2 jaar oud en max 10.000km op de teller.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... b=p&vc=Car
Maareh 45.000 euro tweedehands is nog steeds geen goedkope EV waarmee men de markt overspoelt denk ik dan ...
Denk je nu echt dat die modellen binnen twee jaar aan 19.000 verkocht zullen worden ???
-
- Elite Poster
Van 80k naar 45k in één jaar is toch al een mooie daling betreft Duitsland dan.
Van 80k naar 20k kan natuurlijk niet op 2 jaar tijd.
Ze blijven ergens wel een minimumwaarde behouden.
Veel zal van de concurrentie gaan afhangen.
Een BMW van 2 jaar voor 40K of een nieuwe Tesla voor 25K, de tijd zal het uitwijzen.
Van 80k naar 20k kan natuurlijk niet op 2 jaar tijd.
Ze blijven ergens wel een minimumwaarde behouden.
Veel zal van de concurrentie gaan afhangen.
Een BMW van 2 jaar voor 40K of een nieuwe Tesla voor 25K, de tijd zal het uitwijzen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 31 keer
Daarom als ik kijk voor een elektrische Ford dat er een levertijd is van 20 weken?karine schreef: 09 nov 2024, 15:13Weet jij hoeveel ev's er in stock staan in de haven van Zeebrugge die ze aan de straatstenen niet kwijt geraken ?R2D2 schreef: 09 nov 2024, 15:11 Zolang de vraag groter is dan het aanbod zullen ze wel verkocht geraken en gaan ze hun broek er niet aan scheuren.
-
- Elite Poster
Kijk eens naar de goedkoopste wagens
Dacia spring electric vragen ze nog steeds 10.000 tot 15.000 voor een jonge tweedehands.
Een nieuwe Dacia EV komt in vlaanderen op minder dan 10.000 met de EV premie.
Het "topmodel" Dacia spring ev op 12.000
Dacia spring electric vragen ze nog steeds 10.000 tot 15.000 voor een jonge tweedehands.
Een nieuwe Dacia EV komt in vlaanderen op minder dan 10.000 met de EV premie.
Het "topmodel" Dacia spring ev op 12.000
- Petrikske
- Elite Poster
Ja ik zie dat er hier vaak over de duurdere merken/modellen word gesproken maar er komen alsmaar meer kleine EV stadsauto's die door hun lage gewicht toch een redelijk bereik hebben.
Na aftrek premie zal de prijs al dichter in het bereik van de portemonnee liggen.
Bij de dure merken zal die premie minder het verschil maken.
Na aftrek premie zal de prijs al dichter in het bereik van de portemonnee liggen.
Bij de dure merken zal die premie minder het verschil maken.
-
- Elite Poster
Een EV van 80k dan heb je veel gebakken lucht meegekocht.
Natuurlijk krijg je die tweedehands niet verkocht aan 60 of 70.000
Iemand die tweedehands koopt kijkt naar de werkelijke waarde.
En dan zie je inderdaad dat de EV van minder dan 30.000 nieuw bijlage niet aan 15.000 te koop komen, je geeft daar nog altijd rond de 20 tot 25.000 aan.
Natuurlijk krijg je die tweedehands niet verkocht aan 60 of 70.000
Iemand die tweedehands koopt kijkt naar de werkelijke waarde.
En dan zie je inderdaad dat de EV van minder dan 30.000 nieuw bijlage niet aan 15.000 te koop komen, je geeft daar nog altijd rond de 20 tot 25.000 aan.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik zou je gelijk geven, ware het niet dat het geen sturing meer is, maar gewoon geld uitdelen aan mensen die het niet nodig hebben.R2D2 schreef: 07 nov 2024, 10:37 Subsidies zijn een instrument voor de overheid om te sturen, te corrigeren, net als fiscaliteit. Aan beiden is niets mis behalve als ze ingezet worden als electorale profilering en/of zonder beleidsvisie. De Vlaamse EV-premie was meer dan duidelijk een VLD kadootje aan hun publiek. (en nu dadelijk gekeeld door NVA)
Zal je een voorbeeld geven, de kinderbijslag, kinderen zijn heel duur....en dan zeg je: Waarom moet ik voor jou kinderen betalen?
Wel dat is simpel, zonder kinderen is er geen geld voor verzorging van jouw oude dag, geen hulp om je te helpen als jij niet meer kan, geen pensioen.
Dus door kinderbijslag betaal je mee aan jouw eigen toekomst als je zelf niet meer (kan) bijdragen.
Met zonnepanelen, EV's etc is dit niet het geval. Je draagt niks bij, want zonnepanelen werken enkel in de zon en dan is er genoeg stroom maar in de winter niet en dan verwacht jij dat door je terug draaiende meter anderen jouw stroomrekening betalen. Terwijl je voor een ander juist niks doet, ook niet voor het milieu.
Dus komt die subsidie enkel en alleen jou ten goede en de anderen mogen betalen. Wat dus gewoon oneerlijk is.
EV's hetzelfde, jij krijgt subsidies, betaald geen wegenbelasting etc....maar die auto's worden geladen door kerncentrales die ik betaal, verslijten wegen die ik betaal, heb je zonnepanelen dan betaal je geen accijns wat ik wel moet betalen. Ergo, je slurpt voor je eigen gewin de schatkist leeg en laat een ander betalen.
Dit is geen sturen, dit is de rekening aan een ander geven. En wie betalen die rekening? Juist, de armsten van de samenleving. Waar ze het verdommen openbaar vervoer gratis te maken, wat in verhouding niets kost maar wel oplevert voor iedereen. Dan roepen ze ineens: Gratis bestaat niet!
Je moet maar durven. BTW, NVa stemde VOOR het sluiten van kerncentrales en OpenVLD ook nadat ze die al verkocht hadden.

Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Als je dan je kinderen opvoedt zodat ze wel willen werken, wel tegen zen stootje kunnen en niet als voetballers-met-sjakossen voor het minste beginnen bleiten, heb je misschien een punt.
Wat zonnepanelen en EV betreft, jij krijgt een schoner milieu voor jou en je kinderen in de plaats.
Waarom moet ik betalen voor openbaar vervoer ? Ik neem geen bus
Waarom moet ik betalen voor de snelweg ? Ik neem die nooit.
Waarom moet ik betalen voor jouw verbouwing ? Zodat jij minder energie verbruikt ?
Ik heb het al eerder gezegd, ieder voor zich, mij is het goed, ik ga er beter uitkomen.
Maar troost u, ik ben voor wat men solidariteit noemt. In tegenstelling tot anderen hier blijkbaar.
J.
Wat zonnepanelen en EV betreft, jij krijgt een schoner milieu voor jou en je kinderen in de plaats.
Waarom moet ik betalen voor jouw verbouwing ? Zodat jij minder energie verbruikt ?
Ik heb het al eerder gezegd, ieder voor zich, mij is het goed, ik ga er beter uitkomen.
Maar troost u, ik ben voor wat men solidariteit noemt. In tegenstelling tot anderen hier blijkbaar.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Euh, ik denk dat net was wat ik gezegd heb.Joop schreef: 11 nov 2024, 16:40 Ik zou je gelijk geven, ware het niet dat het geen sturing meer is, maar gewoon geld uitdelen aan mensen die het niet nodig hebben.
-
- Elite Poster
Tja, wie wil er nu een elektrische Ford kopen ?warpozio2 schreef: 11 nov 2024, 00:22 Daarom als ik kijk voor een elektrische Ford dat er een levertijd is van 20 weken?
Garage uit en gehalveerd in waarde.

-
- Plus Member
Kinderen, ja die moet je wel opvoeden, iets wat vele ouders vandaag de dag niet doen en overlaten aan bv scholen. Lang leve de fetisj van de regering dat iedereen moet werken. De idiote werken-moet-maatschappij gaat nog zuur opbreken.Joe de Mannen schreef: 11 nov 2024, 16:52 Als je dan je kinderen opvoedt zodat ze wel willen werken, wel tegen zen stootje kunnen en niet als voetballers-met-sjakossen voor het minste beginnen bleiten, heb je misschien een punt.
Zonnepanelen en EV, daar krijg je geen schoner milieu door. Want ze slopen het milieu op een andere plaats en het afval weten ze ook geen raad mee.
Openbaar-vervoer gratis maken, daarmee maak je files kleiner en dus beter voor iedereen. Waarom zelf rijden als OV gratis is? En de wegen slijten minder, dus de kostprijs verdient zich snel terug in minder energie-verspilling, minder files en dus hogere productiviteit tijdens werkuren ipv in de file staan.
Snelweg, iedereen moet voor alle wegen betalen, ook fietsers, zonder wegen zal het rap over zijn met onze rijkdom.
Je moet niet betalen voor mijn verbouwing, maar dan moet de staat ophouden mensen te verplichten te verbouwen.
Het probleem is dat de regering vooral bezig is met het binnenharken van belastingen en als de EV-premie verkopen doet stijgen tot ongekende hoogte dan krijgen ze meer BTW binnen. Dat gaat even goed, tot het niets meer opbrengt, dan schaffen ze het snel af zodat mensen op een andere manier meer betalen.
Onze overheden hebben nooit genoeg en zullen steeds iets vinden om meer geld te innen...zelf afslanken en besparen kennen ze niet, want dan zouden veel mensen geld genoeg hebben zaken te realiseren en zelf betalen omdat ze meer inkomen hebben. Zover denken de politiekers niet.
Om nog maar te zwijgen over groene brandstoffen die ze actief en opzettelijk tegenwerken. Zoals HVO100.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik wil ook wel van de bijstand leven en constant zeuren op mensen die een bedrijfswagen krijgen... maar ik besef dat het zo niet werkt.Joop schreef: 12 nov 2024, 16:06Lang leve de fetisj van de regering dat iedereen moet werken. De idiote werken-moet-maatschappij gaat nog zuur opbreken.
Jij bent duidelijk geen gebruiker van het OV ! (of je hebt de luxe naast een station te wonen al is dat zelfs geen garantie voor een goede connectie).Joop schreef: 12 nov 2024, 16:06 Openbaar-vervoer gratis maken, daarmee maak je files kleiner en dus beter voor iedereen. Waarom zelf rijden als OV gratis is?
-
- Plus Member
Ik ben geen OV gebruiker, de laatste keer dat ik in een bus of trein zat is 40 jaar geleden
Neen leef ook niet van de bijstand.
Ik wil een lege snelweg zonder beperkingen, nu moet ik steeds naar Duitsland om een goed te gaan

Neen leef ook niet van de bijstand.
Ik wil een lege snelweg zonder beperkingen, nu moet ik steeds naar Duitsland om een goed te gaan

Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 6 keer
karine, je hebt @warpozio2 z'n droom de grond ingeboordkarine schreef: 11 nov 2024, 19:17 Tja, wie wil er nu een elektrische Ford kopen ?
Garage uit en gehalveerd in waarde.![]()

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
Heb er eens testen van gelezen, het rijbereik zou triest zijn.lacer schreef: 15 nov 2024, 17:49karine, je hebt @warpozio2 z'n droom de grond ingeboordkarine schreef: 11 nov 2024, 19:17 Tja, wie wil er nu een elektrische Ford kopen ?
Garage uit en gehalveerd in waarde.![]()
, misschien wil ie er juist heel lang mee rijden en dan is de herverkoopwaarde maar relatief hoor

- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik bedoelde lang mee rijden, dus meerdere jaren, niet het rijbereik 

EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Alsof al die andere premies geen cadeautjes zijn voor hun electoraal publkiek. Kijk naar de renovatiepremie, alleen wie weinig verdient krijgt die, idem met bv studiebeurs en zo zijn er nog voorbeelden legio, ook dit hoort mee betrokken te worden in de werkloosheidsval... dat zijn 2 voorbeelden waar er echt geld van de staat naar die mensen vloeit...R2D2 schreef: 07 nov 2024, 10:37 Subsidies zijn een instrument voor de overheid om te sturen, te corrigeren, net als fiscaliteit. Aan beiden is niets mis behalve als ze ingezet worden als electorale profilering en/of zonder beleidsvisie. De Vlaamse EV-premie was meer dan duidelijk een VLD kadootje aan hun publiek. (en nu dadelijk gekeeld door NVA)
PS wil dat nog eens overdoen voor zijn electoraat.
Maar dat heeft dus niets te maken met echt beleid want die premie kwam dus bijna exclusief ten goede aan Chinese auto-import.
Onze nieuwe rode minister van energie is al aan het zeggen om voor de lage inkomens die renovatiepremie te versterken, dat is toch identiek hetzelfde, die bedienen ook gewoon hun kiezers.. ze doen allemaal hetzelfde hoor, links en rechts... geld uitdelen dat er niet is... Alleen met de ev premie delen ze niks uit, daar is het minder belasting of btw wat een groot verschil is...
En neen ik heb geen EV gekocht (ik heb een lease als hoofdwagen) en mijn tweede auto (een vw t-roc) is eentje van een jaar oud, maar zelfs dan nog zou ik geen ev kopen, die 5K zou mij niet over de streep trekken denk ik, teveel onzekerheid op langere termijn, ik probeer toch 15J met een wagen te rijden, onze vorige een hyundai exell is er 18 geworden en kon gerust nog even verder maar madam werd onrustig en had schrik om in panne te vallen al hoewel die motor/auto zo simpel was dat er gewoon niets aan kon defect gaan ...
@mipa die mustang vergelijken met een model 3 gaat gewoon niet op... Zelfs zonder die 5K vermindering kost die mustang een heel pak meer dus betaal je sowieso al veel meer BTW op, daarnaast is dat een wagen met een hele hoge CO2 van 277gr uitstoot aub en dan weet je dat je een hoge BIV moet betalen, dus ik weet niet waar jij dus zo een vergelijk ziet opgaan... Vergelijk een even grote wagen met een minder vervuilende motor en zal je al heel wat minder BIV en belasting betalen...
Tom
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Stond erbij: Met een beetje vermogen. Met een zuinige 3-cylinder krijg je zelfs korting.
Mijn kleinzoon zei eens: "Kijk daar een Tesla' , waarop ik hem vroeg:
Weet je waarom die wit is? Omdat een kleurtje maar liefst 2000 euro kost
en er dan geen premie meer gegeven wordt!
Mijn kleinzoon zei eens: "Kijk daar een Tesla' , waarop ik hem vroeg:
Weet je waarom die wit is? Omdat een kleurtje maar liefst 2000 euro kost

en er dan geen premie meer gegeven wordt!