Mss rare vraag maar weet iemand waarom autoconstucteurs de klep voor de laadkabel in te steken bijna altijd aan bestuurderskant plaatsen. Het zou toch logisch zijn dat deze aan de kant van de passagier is want je moet toch in principe altijd in de rijrichting staan en dan is de laadklep toch aan de kant van het voetpad en niet aan de straatkant waar de kans op aanrijding toch groter is dan aan de kant van het voetpad.
Toch lompe autoconstucteurs in mijn ogen dan hoor.
Laadklep ev en hybride wagens
- Data technicus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 110 keer
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Het verschilt per merk, soms is de aansluiting ook centraal vooraan.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 41 keer
Misscchien omdat teveel bestuurders deze open laten en dan niet helemaal moeten rondlopen? 
mn vorige had het aan bestuurders kant en u heb ik deze aan passagiers kant en is toch best vervelend als je melding krijgt dat het nog open staat... nu, misschien leer ik het nu ook sneller om er beter op te letten

mn vorige had het aan bestuurders kant en u heb ik deze aan passagiers kant en is toch best vervelend als je melding krijgt dat het nog open staat... nu, misschien leer ik het nu ook sneller om er beter op te letten
- Gaming: PC, Quest 3 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Wat ik verwacht is dat men die kleppen gaat vervangen door bvb een wegschuivend paneeltje. Nu is dat toch niet zo handig dat die klep lang blijft open staan waardoor men ertegen loopt/rijdt. Bij tanken ging dat snel en stond je er zowat altijd bij maar als je nu langer wil laden dan is die klep niet echt de beste oplossing.
Ik denk dat het een teken is dat het nieuw is en men er nog niet altijd zo hard over nagedacht heeft op designgebied. Anderzijds, als laden sneller gaat zoals bij snelladers die ook nog altijd krachtiger worden vervalt dit gebruiksprobleem weer.
Ik denk dat het een teken is dat het nieuw is en men er nog niet altijd zo hard over nagedacht heeft op designgebied. Anderzijds, als laden sneller gaat zoals bij snelladers die ook nog altijd krachtiger worden vervalt dit gebruiksprobleem weer.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
BMW heeft ze achteraan rechts (waar vroeger ook de benzine tank zat).Dizzy schreef: 14 nov 2024, 19:40 Het verschilt per merk, soms is de aansluiting ook centraal vooraan.
Lol, toen ik pas electrisch reeds kreeg ik de melding "Klep open"... en ik stomverbaast omdat m'n koffer toch gesloten wasorionis schreef: 14 nov 2024, 19:43 best vervelend als je melding krijgt dat het nog open staat... nu, misschien leer ik het nu ook sneller om er beter op te letten

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
- Bedankt: 114 keer
Voor de plug-in hybrides zijn die allemaal vooraan aan de bestuurderskant.DarkV schreef: 14 nov 2024, 23:00 BMW heeft ze achteraan rechts (waar vroeger ook de benzine tank zat).
Hebben de Audi e-tron en Porsche Taycan niet zowel aan de bestuurders- als passagierskant een aansluiting met zo'n wegschuivend klepje?
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 44 keer
Ik heb 1 keer links van de weg geparkeerd en opgeladen met de klep rechts. Resultaat was dat de klep eraf gereden was en de dader spoorloos. 1200 Euro niet verhaalbare schade.... Gelukkig begreep de (Franse) omniumverzerkeraar dat de Franse politie op dat moment stokbrood en kaas aan het eten was, en niet werkte, en ik dus geen PV kon laten opstellen. Moest ik maar 1000 Euro eigen risico zelf betalen.
Ik heb nu een camera aan de achterruit, en een reflector in de klep.

Ik heb nu een camera aan de achterruit, en een reflector in de klep.