maar ik heb geen flauw idee hoe ik nog een leuke game kan vinden.
ik sta dus open voor suggesties, als iemand een goede game kent die in de richting gaat van deze games:
- omikron: the nomad soul (voor wie zo oud is en zich dat spel nog kan voor de ogen halen)
- alan wake
- max payne
- deus ex
- quantum break
- terminator: resistance
ik heb ook wel genoten van cyberpunk 2077, FEAR, en red faction, maar bovenstaande lijkt me vooral "mijn genre" te zijn het laatste decennium-of-zo
ik speel nu en dan ook weleens doom, homefront, metro 2033, .... maar dat is allemaal meer 'even 5 minuten en dan ben ik het even beu',
wat heel anders is als de bovenstaande lijst dewelke ik gewoon uitspeel in een zo-kort-mogelijke-tijd (beetje het binge-watchen maar dan in gamen)

het is dus -denk ik- een beetje van: verhaallijn + vrijheid om in relatief grote (maar niet enorme) maps rond te lopen zoals je wil + meerdere objectives + een soort home base + goede gameplay (met geen 5000 combo-controls) + "mindfuck" (wake, payne, quantum - allen van de hand van remedy - delen allemaal wel wat mindfuckery, en "belonen" je wel voor wat rond te kijken naast objectives)
ik heb geen high hopes dat er nog zulke game is die ik gemist zou hebben, maar ik wou toch even kijken of iemand me ergens in de goede richting kan duwen