vrije modem keuze, maar welke?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 74 keer
Provider

Uit nieuwsgierigheid nu dat binnenkort de vrijkeuze voor modems er aan zit te komen.

specifiek voor COAX.... zijn er modems die enige voordelen bieden tegenover Telenet's eigen modems?
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

Uiteraard - dat je zelf al toegang hebt tot de management interface + dat je direct toegang hebt tot het kabelnetwerk en niet via onnodige complexiteit zoals een nodeloze WRT of een bridge, zijn sowieso twee voordelen die je als geavanceerde gebruiker zou moeten kunnen waarderen en die het op zich al de moeite waard maken.

Daarnaast heb je ook toegang tot modellen met bv een 2.5GbE poort, of een model met ingebouwde RF Spectrum Analyzer, etc.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zou het liefst van al een toestel hebben dat gewoon beide samen kan: de coaxiale interface binnen nemen als een gewone interface in een deftig os (BSD, Linux). Beetje zoals je gewoon https://www.draytek.co.uk/products/busi ... gornic-132 in gelijk welke bak zou kunnen duwen.

Totop heden heb ik zoiets nog niet gevonden voor DOCSIS... Toch niks recent.

Een Fritzbox vind ik zelf qua interface en mogelijkheden te beperkt om het de moeite waard te maken, zeker aan de prijzen van zo'n toestel. Plus, je zit nog altijd met 2 devices.

Het zal te zien zijn welke toestellen zullen voldoen aan de vereisten van onze kabelboeren... Als die niet te idioot zijn zal er redelijk wat keuze zijn, indien ze moeilijke eisen stellen vrees ik dat vele fabrikanten de moeite niet gaan doen voor zo een kleine afzetmarkt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Voor mij is Fritzbox wel voldoende, ik heb daarom de 6660 Cable gekocht. Nu nog achter het Orange modem, maar hopelijk vanaf november als enig apparaat.
Orange router (Siligence) had teveel issues en te weinig (lees: geen) updates om die issues op te lossen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Vrije modemkeuze zorgt ervoor dat je modellen met betere hardware en firmware kan gebruiken.
Snellere interface naar je LAN, minder stroomverbruik, andere vormfactor/behuizing, volledig inzicht in de signaalkwaliteit van de coaxkabel, betere IPv6-implementatie,...

Daarnaast zorgt vrije modemkeuze ook dat je bijvoorbeeld op zondag een defecte modem kan vervangen zonder tussenkomst van een installateur waarvoor je anders een dag verlof zou moeten verspillen.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

DOCSIS3.1 modem-only's, bestaan die eigenlijk nog?
Dat is wat ik uiteindelijk wil hebben, een domme modem zonder overbodige features die je moet uitzetten, enkel webif/andere interface voor signal status, al de rest vang ik wel op met m'n router en accesspoints.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Ja, DOCSIS 3.1 modem-only's bestaan nog. De Technicolor TC4400-EU die ze in Duitsland gebruiken:
Gemakkelijk tweedehands te vinden op https://www.ebay.de
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Alleen zo duur weer, minimum 160 euro, duurder dan sommige tweedehands D3.1 Fritz!Boxen.
Nu ja we moeten toch nog wachten wie weet wat veranderd er nog...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Die TC4400 is idd het model met ingebouwde spectrum analyzer, is mijn keuze vooralsnog. Er is ook de Arris DOCSIS 3.1 Touchstone, de Arris CM3500 met DOCSIS 3.1 en 2.5GbE poort, etc.

Let wel: al deze modems zitten in het segment 150-250 EUR. Dat het een duurdere investering ging zijn voor Telenet-klanten, is al even geweten, onder meer door de strenge hardware vereisten voor DOCSIS 3.1 alsook de kosten inzake certificering, en het feit dat er (nog) niet veel aanbod is want voor de vrije modem keuze was er geen enkele vraag voor zo'n dingen. Maar het blijft de moeite vind ik.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Die vrije modemkeuze is alleen voor wie kabel (Telenet) heeft ?
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Nee, voor alle ISP's.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Je kan blijkbaar al een formulier invullen om je eigen modem te registreren bij Telenet: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/modem-freedom
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

raf1 schreef: 21 aug 2024, 15:13 Je kan blijkbaar al een formulier invullen om je eigen modem te registreren bij Telenet: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/modem-freedom
Met al hun specifieke eisen aan de fabrikant voordat de modem gebruikt mag worden zal het niet veel vrije modemkeuze zijn.
Ze vereisen trouwens nog controle over de modem met mogelijkheid om zelf de software updates en configuraties te updaten. :roll:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

Avenger 2.0 schreef: 21 aug 2024, 17:08 Met al hun specifieke eisen aan de fabrikant voordat de modem gebruikt mag worden zal het niet veel vrije modemkeuze zijn.
Waar zie je al die specifieke eisen?
Ik zie een lijst van minder dan één pagina, met een aantal RFC's (dat zijn internationale standaarden), waaraan een modem moet voldoen.
Niets specifieks Wyre of Telenet?
raf1 schreef: 21 aug 2024, 15:13 Je kan blijkbaar al een formulier invullen om je eigen modem te registreren bij Telenet: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/modem-freedom
Als ik het goed begrijp, is het enige wat de klant moet opgeven
  • voor Docsis: het HFC MAC adres van je huidige (Telenet) modem, en van je nieuwe (eigen) modem
  • voor FTTH (XGS-PON): het PON serienummer van je huidige (Telenet) Fiberbox, en van je nieuwe (eigen) ONT
Eenvoudiger kan het toch niet?

En voor vaste telefonie vragen ze het MAC adres van jouw ATA en een mail adres waar ze de SIP login gegevens kunnen sturen.
-
Telenet eigen modem.png
Toegevoegd na 12 minuten 24 seconden:
-
Ik zal het formulier alvast invullen voor wat betreft de EMTA (vaste telefonie)
Benieuwd of ik de SIP gegevens krijg (zonder eigen kabel modem).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Garpenlov schreef: 16 aug 2024, 21:06 specifiek voor COAX.... zijn er modems die enige voordelen bieden tegenover Telenet's eigen modems?
Ik heb jaren bij telenet gezeten en verstond ook niet waarom mensen een eigen modem zouden willen hebben.
Sinds ik bij edpnet zit is dat het geval en nu begrijp ik het wel.

Een paar voordelen die ik actief gebruik:
gemakkelijk om een mesh op te stellen met eigen hardware (ben allergisch aan dingen huren)
Stuk? Ga naar de winkel en koop een nieuwe
Een nieuwe is merkelijk beter? Geen gesmeek bij de ISP, maar je koopt gewoon een nieuwe (en gebruikt de oude als AP of verkoopt die).
Zelf DNS instellen? Kwestie van 2 minuten (ideaal voor AdGuardHome of PiHole)
Overal een VPN (IT phone home) gebruiken zodat je verkeer ook mobiel via de AGH gaat, een paar minuten werk op een Fritzbox
...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

philippe_d schreef: 21 aug 2024, 18:53 Waar zie je al die specifieke eisen?
Ik zie een lijst van minder dan één pagina, met een aantal RFC's (dat zijn internationale standaarden), waaraan een modem moet voldoen.
In de PDF link "DOCSIS (Telenet)" (Free-modem-specifications-internet-DOCSIS-Telenet-2.pdf) op deze pagina:
The device MUST support HTTP software downloads triggered through both the docsdev and Supplier-specific
upgrade MIBs as specified in RFC4639.
• Software and related CVC info should be made available from the vendor so that remote upgrade can be done via
Telenet management network
Dat is een beetje zoals TR-069 bij DSL modems, dat wil je eigenlijk niet aan laten staan als je zelf volledige controle wil op je hardware.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

RFC4639 is geen specifieke eis, dat is onderdeel van de DOCSIS-standaard.

Als je modem EuroDOCSIS 3.1 ondersteunt en in de lijst op https://www.cablelabs.com/certification staat, moet het in orde zijn.
remus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 24 keer

Net de gegevens doorgegeven via dat formulier voor gebruik van eigen modem (Arris CM3500)
We hebben de gegevens over je eigen modem goed ontvangen. Deze worden zo snel mogelijk toegevoegd aan onze database. Daarna kan je met je met je eigen modem verbinden op ons netwerk.
Eens benieuwd
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

@remus
Ben je al verder geraakt met je eigen modem?

Als ik het process goed begrijp zijn dat de stappen:
  1. je vult het "CM" of "HFC" MAC adres in van je eigen modem op het Formulier Registratie van de eigen modem
    in geval van telefonie (VoIP) moet je ook het "MTA" MAC adres ingeven (in principe het CM MAC adres + 1).
  2. je krijgt van Telenet een bevestiging van Telenet dat deze gegevens zo snel mogelijk worden toegevoegd aan onze database.
  3. Telenet voert de gegevens in [hoeveel dagen zijn "zo snel mogelijk"], krijg je daar ook een bevestiging van??
Wat zijn de volgende stappen?
  • moet je dan wachten tot de Telenet modem uitvalt (met andere woorden: je hebt een onverwachte downtime tot je eigen modem verbonden geraakt)
  • of mag gewoon op een zelf gekozen tijdstip de nieuwe modem aansluiten?
  • blijft de Telenet modem "in het systeem" of word deze afgesloten van zodra de nieuwe modem geactiveerd is (neem aan dat de activatie niet lukt, kan je dan de oude terugzetten, of moet je terug het MAC adres ingeven??
Ik wil namelijk een Fritz!Box 6660 Cable aansluiten bij de dochter in Gent, maar wil natuurlijk vermijden dat ze plots zonder internet zit ... en dat ik dan onverwijld naar Gent moet rijden.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
remus
Pro Member
Pro Member

@philippe_d buiten de bevestiging van ingave formulier via website heb ik nog niets van Telenet vernomen.
Ik hoop dat de huidige Telenet modem in het systeem blijft en we kunnen switchen wanneer we willen en dan de oude modem bij Telenet binnenbrengen na switch.
Weinig zin om die nieuwe modem nu hier aan te hangen en misschien zonder internet te komen zitten moest het allemaal nog niet werken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

remus schreef: 05 sep 2024, 20:46 Ik hoop dat de huidige Telenet modem in het systeem blijft en we kunnen switchen wanneer we willen en dan de oude modem bij Telenet binnenbrengen na switch.
Zolang het contract loopt zal je de Telenet modem niet moeten binnenbrengen, maar houden.
Gezien Telenet geen support geeft op je eigen hardware, zal je in geval van problemen, de Telenet modem terug moeten kunnen aansluiten...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

Gezien dat er op de pagina staat dat Telenet klanten pas vanaf 1 november de mogelijkheid hebben, veronderstel ik dat het nu nog niet zal lukken.
Natuurlijk... veronderstelling.

Wat niet wilt zeggen dat ze hun database inderdaad al niet kunnen beginnen vullen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Gezien het webformulier voor de registratie van de eigen modem sedert vorige week on-line stond, en je een (automatisch?) antwoord kreeg, had ik gehoopt dat Telenet niet zou wachten tot 1 november.

1 november is de BIPT deadline, ISP's zijn niet verplicht om te wachten tot 1 november :wink:

Intussen staat het webformulier niet meer online?? :-( Was blijkbaar maar een test?
remus
Pro Member
Pro Member

de webpagina met registratieformulier staat terug online: https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... em-freedom
Opnieuw mijn gegevens ingegeven en nu krijg ik een email ter bevestiging, ik wacht af
ringods
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

@remus, heb je ondertussen al antwoord van Telenet ontvangen? Gegeven dat die CM3500 ook een modem only model is ben ik daar zelf ook in geïnteresseerd.

Mag ik ook vragen waar je die aangeschaft hebt in België/Europa?

Groeten,

Ringo
froggy1
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

ringods schreef: 02 nov 2024, 09:07 @remus, heb je ondertussen al antwoord van Telenet ontvangen? Gegeven dat die CM3500 ook een modem only model is ben ik daar zelf ook in geïnteresseerd.

Groeten,

Ringo
https://shop.wernerelectronic.de/antenn ... m3500.html

Ga die zelf kopen...
remus
Pro Member
Pro Member

ringods schreef: 02 nov 2024, 09:07 @remus, heb je ondertussen al antwoord van Telenet ontvangen? Gegeven dat die CM3500 ook een modem only model is ben ik daar zelf ook in geïnteresseerd.

Groeten,

Ringo
Ja! Sinds afgelopen maandag online met mijn eigen modem (had een update gezet in een ander topic)
Activatie ging heel snel, telefonisch met Telenet een uur overeengekomen en als signaal op Telenet modem wegviel mijn modem geplaatst en enkele minuutjes later online. Ik was de eerste met dit type modem en tot op heden alles perfect!

zoals @froggy1 hierboven aangaf, bij wernerelectronic aangekocht.
ringods
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bedankt voor de bevestiging.

Ondertussen las ik echter nog dit draadje viewtopic.php?t=66044 dat van toepassing is voor mij. :bang:
Esdee
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

remus schreef: 02 nov 2024, 18:31 Ja! Sinds afgelopen maandag online met mijn eigen modem (had een update gezet in een ander topic)
Activatie ging heel snel, telefonisch met Telenet een uur overeengekomen en als signaal op Telenet modem wegviel mijn modem geplaatst en enkele minuutjes later online. Ik was de eerste met dit type modem en tot op heden alles perfect!

zoals @froggy1 hierboven aangaf, bij wernerelectronic aangekocht.
@remus Top, goed om te lezen! Ik heb dezelfde modem besteld bij wernerelectronic :-D Wel nog even wachten want was niet meer in voorraad intussen, allemaal opgekocht door Belgen waarschijnlijk :wink:

Heb je nog iets aangepast aan de instellingen van de CM3500? Of gewoon plug&play?
remus
Pro Member
Pro Member

Esdee schreef: 05 nov 2024, 09:06
@remus Top, goed om te lezen! Ik heb dezelfde modem besteld bij wernerelectronic :-D Wel nog even wachten want was niet meer in voorraad intussen, allemaal opgekocht door Belgen waarschijnlijk :wink:

Heb je nog iets aangepast aan de instellingen van de CM3500? Of gewoon plug&play?
welcome to the club :wink:
plug&play; voor zover ik kan zien kan je niets aanpassen via die webinterface van de modem
Esdee
Starter
Starter

Oke perfect, hopelijk gaat het bij mij even vlot dan :-D
Paar minuten geleden mailtje ontvangen dat mijn CM3500 verzonden is, hij staat ook weer op voorraad op de shop voor wie er ook eentje wil :wink:

Ik heb tegelijk een upgrade besteld bij Telenet, wij zaten nog op een oude 'basic internet+tv' met een modem-only installatie van telenet van +- 8 jaar geleden. Die modem heeft enkel een fastethernet poort dus we zaten daar beperkt op 100Mbps en ook nog downloadlimiet van 150GB, wat niet meer haalbaar is met jonge kinderen in tijden van streaming. Nu een modem-only eindelijk weer mogelijk is via eigen modem, upgrade aangevraagd naar 300Mbit met unlimited download.
Moet dus eerst de nieuwe telenet modem/router eraanhangen voor activatie en dan asap eigen modem aanmelden :lol:

Ik laat achteraf weten hoe vlot dit alles verliep, voor wie interesse zou hebben.
Esdee
Starter
Starter

Ben ik alweer met de beloofde update.

Deze ochtend de nieuwe Telenet router aangekoppeld (wat een gigantisch gedrocht) en het nieuwe abonnement geactiveerd. Een uurtje later werd mijn CM3500 geleverd, uitgepakt en meteen registratieformulier ingevuld.

Uurtje of 2 later gebeld door een vriendelijke medewerker van Telenet om gelijk om te schakelen. Na het akkoord geven viel het signaal op de Telenet router na enkele minuten weg, gewisseld met de CM3500 en deze kwam zonder problemen online. Plug and play zoals @remus al zei. Na een tiental minuten belde dezelfde Telenet medewerker me nog terug om te zeggen dat hij mijn modem actief zag en om te vragen of alles in orde was van mijn kant.
Hij zei me ook nog dat ze 3x proberen je eigen modem online te brengen, als het dan nog niet gelukt is proberen ze pas terug nadat je contact gehad hebt met de producent/leverancier van je toestel.

Misschien ook nog nuttig om te melden: volgens de website van Telenet werkt het interactieve gedeelte van je digicorder niet achter een eigen modem. Enkel als je een tv box hebt.
Bij mij werkt dit interactieve gedeelte alvast wel nog, moet er wel bijzeggen dat mijn digicorder rechtstreeks achter de modem hangt en dus niet achter mijn router in men interne netwerk.

Alles samen dus heel vlot gegaan, en werkt tot nog toe allemaal prima!

Ik voeg nog een foto toe van de tijdelijke situatie (uurtje of 3 uiteindelijk 😅) met de gigantische Telenet router, en eentje van men eigen modem. Toch net iets plaatsbesparender 😁
Bijlagen
IMG_7591.jpeg
IMG_7590.jpeg
IMG_7592.jpeg
Laatst gewijzigd door Esdee 06 nov 2024, 19:48, in totaal 2 gewijzigd.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Esdee schreef: 06 nov 2024, 19:11 Misschien ook nog nuttig om te melden: volgens de website van Telenet werkt het interactieve gedeelte van je digicorder niet achter een eigen modem. Enkel achter een tv box.
Bij mij werkt dit interactieve gedeelte alvast wel nog, moet er wel bijleggen dat mijn digicorder rechtstreeks achter de modem hangt en dus niet achter mijn router in men interne netwerk.
Dat dacht ik al, de interactiviteit op de Digibox/Digicorder werkt nog steeds als die maar in "bridge" en dus niet achter een eigen router (NAT, DHCP) staat.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Wat ze dus eigenlijk bedoelen is dat, net zoals bij de eMTA modems (de "modem-only"), hun digicorder enkel kan werken in hun eigen netwerk.
Een goeie router zou dat dus kunnen bridgen, en anders in een netwerk met vlans moet het ook lukken.
Misschien ook nog nuttig om te melden: volgens de website van Telenet werkt het interactieve gedeelte van je digicorder niet achter een eigen modem
Ik vind het best jammer dat dit zo beschreven staat; modem wissels zijn al voor de meer geavanceerde gebruiker, dan zou je denken dat ze gewoon zeggen hoe het wel kan werken, ipv gewoon te schrijven dat het niet werkt (wat dus onzin blijkt).
Esdee
Starter
Starter

Klopt, zoals het er nu staat lijkt het bijna bedoeld om mensen af te schrikken.
Ik heb hiervoor inderdaad een aparte vlan in mijn netwerk en dat werkt, net zoals bij mijn vorige modem-only van Telenet, prima.
Pho_
Starter Plus
Starter Plus

Vervelend is dat het nog niet toegelaten wordt voor Business abonnementen. Ik heb het gisteren toch geprobeerd.
Gisteren dus omstreeks 9u30 een CM3500B aangemeld via webformulier, en krijg mooi een mail terug van telenet business dat de modem zal toegevoegd worden. ( Wat een standaard mail is denk ik).
Gisteren omstreeks 16u een telefoontje van TBO dat het voor Business abonnementen nog niet mogelijk is, want "nog in test".
imho is net de businessklant het meest gediend met een modem-only toestel. ( uitgezonderd corporate )
Een groot probleem zou het toch niet mogen zijn, gezien ik nog tot januari van dit jaar een CV7160E EMTA ( incl speedboost en fixed IP ) actief staan had.
Gezien modem defect naar zo'n CV8560 E-router moeten overschakelen, en daar toch al enkele keren problemen mee gehad. Na modem uitval krijgt firewall/Router een private IP adres ipv het vaste public. Reboot van Firewall/Router loste het meestal wel op ( maar het duurde ellenlang eer juiste IP toegekend werd).
Na onderbrekingen door werken in de buurt was het vaak ( niet altijd ) van dat.
Recentelijk nog maar eens: dagen na elkaar hiervoor contact gehad met ook TBO. Na 3 modemswaps op 1 dag ( ik elke keer weg en weer naar telenetshop), en dan nog enkele dagen e.e.a. resetten en her-resetten en opnieuw initialiseren lijkt het uiteindelijk te werken zoals het hoort.
En het valt op: na herstart van Firewall/router wordt nu heel vlot het correcte public IP adres toegekend.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

De CM3500B ondersteunt L2VPN BSoD, dus is die ook compatibel met Orange (en hey! telecom).

Dus als Telenet moeilijk doet, heb je zelfs een goedkoper alternatief.
Pho_
Starter Plus
Starter Plus

raf1 schreef: 07 nov 2024, 09:38 De CM3500B ondersteunt L2VPN BSoD, dus is die ook compatibel met Orange (en hey! telecom).

Dus als Telenet moeilijk doet, heb je zelfs een goedkoper alternatief.
In het verleden geen positieve ervaring met orange gehad.
Ook heb ik nu enkele klanten die orange internet klant zijn. Niet onverdeeld positieve ervaringen.
( Ik heb een IT bedrijf)

Ander probleem: op diezelfde aansluiting is er ook nog een TV abonnement actief.
Orange heeft geen terugkijktv. En zoals het nu wel heel makkelijk is om het journaal terug te bekijken of een aantal programma's op national Geographic / Discovery, dat wordt dan iets ingewikkelder. ( Ik moet rekening houden met 1 vrouw en 2 dochters )
Internet bij Orange , TV bij Telenet is niet mogelijk blijkbaar.

Hier wordt er vol ongeduld uitgekeken naar fiber.
( En fiber internet en Telenet TV zijn wel naast elkaar mogelijk. )
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Pho_ schreef: 07 nov 2024, 09:09 Gisteren dus omstreeks 9u30 een CM3500B aangemeld via webformulier, en krijg mooi een mail terug van telenet business dat de modem zal toegevoegd worden. ( Wat een standaard mail is denk ik).
Gisteren omstreeks 16u een telefoontje van TBO dat het voor Business abonnementen nog niet mogelijk is, want "nog in test".
imho is net de businessklant het meest gediend met een modem-only toestel.
Ervaringen (of vooral non-ervaringen dan) voor ons business klanten misschien best beginnen bundelen in deze topic.
raf1 schreef: 07 nov 2024, 09:38 Dus als Telenet moeilijk doet, heb je zelfs een goedkoper alternatief.
Is geen alternatief omdat Orange het ook nog niet toestaat voor business. Enige alternatief is overschakelen naar residentieel, wat natuurlijk geen alternatief is.
Pho_
Starter Plus
Starter Plus

CCatalyst schreef: 07 nov 2024, 11:22
raf1 schreef: 07 nov 2024, 09:38 Dus als Telenet moeilijk doet, heb je zelfs een goedkoper alternatief.
Is geen alternatief omdat Orange het ook nog niet toestaat voor business. Enige alternatief is overschakelen naar residentieel, wat natuurlijk geen alternatief is.
Dat heb ik nu net toch eens aangevraagd via webformulier.
2minuten na mijn aanvraag een telefoon gekregen van een Orange medewerker die het niet wist.
Hij ging mijn vraag doorsturen naar een collega.
Ik hou je op de hoogte.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”