Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 7 keer
De Trump-donoren doneerden op een andere wijze, die niet in uw grafiek zelf staat, maar wel in de kleine lettertjes eronder:

Ook de uitgaven zijn onderhevig aan zulke "kleine lettertjes".
De haatdragende onzin die Musk vrijelijk via zijn eigen "free-speech" platform heeft gespuid, is moeilijker in bedragen te vatten natuurlijk.
Dus ja, het grote geld heeft gewonnen.
Het is natuurlijk iets specifieker dan dat: de Amerikanen hebben er voor gekozen om zich te laten bedriegen door een bedrieger. Ik wens hen veel succes de komende 4 jaren

We weten allemaal hoe het - ondertussen al wat langer geleden - de Britten vergaan is, nadat ze zelf gekozen hebben om zich te laten bedriegen door een leugenaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Trump heeft gewonnen.
Spijtig voor ons, dat belooft niet veel goeds voor Oekraïne noch voor de NAVO.
Hopelijk gaan er nu alarmbellen af in Europa en begint men eindelijk te beseffen dat het altijd weer profiteren van de Amerikanen die overal ter wereld de kastanjes uit het vuur halen gedaan is.
Het zal echter bij hoop blijven, vrees ik, want als het op Belgisch niveau al tergend traag gaat (150 dagen 'formatie' al), dan gaat het zeker niet sneller op Europees niveau.
Ik heb hier niet geschreven tot hiertoe, omdat ik het de moeite niet vind.
Je kunt er hele boeken over schrijven, maar je kunt er toch niets aan veranderen.
Het zijn de Amerikanen die mochten stemmen.
We kunnen ons ook niet voorstellen hoe het is om Amerikaan te zijn, een uitspraak als "mocht ik Amerikaan zijn, ik stemde voor Harris" is dan ook weinig betekenisvol.
Een van de grootste factoren is gewoon de economie, die zat beter onder Trump dan onder Biden.
Dat wil niet zeggen dat het de verdienste van Trump was, maar de mensen kunnen dat wel zo aanvoelen.
Wij hier in Europa hebben dat verschil niet gevoeld.
Hopelijk gaan er nu alarmbellen af in Europa en begint men eindelijk te beseffen dat het altijd weer profiteren van de Amerikanen die overal ter wereld de kastanjes uit het vuur halen gedaan is.
Het zal echter bij hoop blijven, vrees ik, want als het op Belgisch niveau al tergend traag gaat (150 dagen 'formatie' al), dan gaat het zeker niet sneller op Europees niveau.
Ik heb hier niet geschreven tot hiertoe, omdat ik het de moeite niet vind.
Je kunt er hele boeken over schrijven, maar je kunt er toch niets aan veranderen.
Het zijn de Amerikanen die mochten stemmen.
We kunnen ons ook niet voorstellen hoe het is om Amerikaan te zijn, een uitspraak als "mocht ik Amerikaan zijn, ik stemde voor Harris" is dan ook weinig betekenisvol.
Een van de grootste factoren is gewoon de economie, die zat beter onder Trump dan onder Biden.
Dat wil niet zeggen dat het de verdienste van Trump was, maar de mensen kunnen dat wel zo aanvoelen.
Wij hier in Europa hebben dat verschil niet gevoeld.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Europa zal meer op zichzelf aangewezen zijn maar dat is niet enkel negatief, dat was ook een gevolg bij de Brexit. Het draaide ook positiever uit voor de EU dan voor UK want men moest wel meer samenwerken terwijl UK er alleen voor staat.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik denk niet dat de EU economie het woord "positief" in de mond kan nemen op dit moment, en in plaats van samenwerken zie ik vooral dat er weer onnodige grenzen komen aan onze buurlanden.Dizzy schreef: 06 nov 2024, 11:20 Het draaide ook positiever uit voor de EU dan voor UK want men moest wel meer samenwerken terwijl UK er alleen voor staat.
Alarmbellen zullen wel afgaan, maar er zal niets veranderen. Hun postje is veilig tot nog na Trump's vertrek in het Witte Huis. Ze zullen dus wel zien wie er dan komt en hoe ze dan hun postje veilig kunnen stellen.boulder schreef: 06 nov 2024, 11:20 Hopelijk gaan er nu alarmbellen af in Europa en begint men eindelijk te beseffen dat het altijd weer profiteren van de Amerikanen die overal ter wereld de kastanjes uit het vuur halen gedaan is.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 06 nov 2024, 11:28, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
Geplande samenwerking op militair vlak door Duitsland en UK is toch wel hoopgevend. En Polen laat ook van zich horen inzake militaire plannen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
"gepland" "plannen"wied schreef: 06 nov 2024, 11:26 Geplande samenwerking op militair vlak door Duitsland en UK is toch wel hoopgevend. En Polen laat ook van zich horen inzake militaire plannen...
Idd, plannen. Die hadden ze in 2016 ook. Maar dan moest er ergens bespaard worden en werden de plannen weer opgeborgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het is maar hoe je het bekijkt. Voor anderen is het meer hun eigen interesses najagen en daarbij niet op een oorlogje meer of minder kijkenboulder schreef: 06 nov 2024, 11:20 Hopelijk gaan er nu alarmbellen af in Europa en begint men eindelijk te beseffen dat het altijd weer profiteren van de Amerikanen die overal ter wereld de kastanjes uit het vuur halen gedaan is.

-
- Elite Poster
Idd, dat dacht ik ook. Dus speculatie van jouw kant dat dat bij Trump zoveel meer was.
Nu, je had wel correct voorspeld dat Trump ging winnen (door in de zomer te zeggen dat een andere kandidaat ipv Biden veel te laat ging komen om nog een goede kans te maken, wat idd wel een rol gespeeld zal hebben).
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Inderdaad de democratische leden hebben Harris door hun strot geduwd gekregen en dat is de DEMS zuur opgebroken, hier op het forum waren de meningen kort na haar aanstelling door de Biden dan ook unaniem.woutervh schreef: 06 nov 2024, 07:23Gewoon een slechte kandidate... Buikgevoel, zichtbaarheid, stem op mij anders wordt het Trump, etc...
Ze hadden hun leden moeten laten beslissen ipv een oude dementerende man.
Het zal de lagere klasse zijn die het gelag zal betalen, en binnen vier jaar is het aan de dochter van Trump, zingen kan ze niet dus dat zal dan haar volgende postje worden vermoedelijk.on4bam schreef: 06 nov 2024, 10:04 Ik hoop zo hard dat de trumpstemmers krijgen waar ze voor gestemd hebben en dat men ze binnen 4 jaar eens gaan vragen of ze beter af zijn...
En dat was de reden voor mij destijds om de situatie in de US te volgen omdat ik toen reeds wist dat het niet goed zou uitpakken voorboulder schreef: 06 nov 2024, 11:20Trump heeft gewonnen.
Oekraine mocht Trump verkozen worden.
Benieuwd hoelang Zelensky het nu nog kan volhouden.
Trump kan Europa wel veel meer pijn doen op economisch vlak, benieuwd of hij z'n dreigementen van hoge invoerrechten tot uitvoer zal brengen.Dizzy schreef: 06 nov 2024, 11:20Europa zal meer op zichzelf aangewezen zijn maar dat is niet enkel negatief, dat was ook een gevolg bij de Brexit.
Biden is afgestraft voor een pandemie die ook bij ons heel veel schade heeft veroorzaakt, of zijn bij ons de prijzen niet heel erg gestegen sinds de pandemie?CCatalyst schreef: 06 nov 2024, 11:26Ik denk niet dat de EU economie het woord "positief" in de mond kan nemen op dit moment
Maar wanneer het minder goed gaat willen de mensen proteststemmen uitbrengen, ben echt benieuwd wat de 'Free Palestine' proteststemmers nu gaan roepen als Trump een blanco cheque voor Bibi Netanyahu klaar heeft.
Vergeet Frankrijk ook niet en Polen word inderdaad alsmaar sterker.wied schreef: 06 nov 2024, 11:26Geplande samenwerking op militair vlak door Duitsland en UK is toch wel hoopgevend. En Polen laat ook van zich horen inzake militaire plannen...
Ze was dan ook echt niet goed toen ze erin kwam hé, naarmate de tijd verstreek werd het beter maar Trump zwaar onder druk zetten lukte haar niet al kan ik echt niet begrijpen dat de gemiddelde Amerikaan de uitspraken van Trump voor lief bleef nemen.CCatalyst schreef: 06 nov 2024, 11:34 Nu, je had wel correct voorspeld dat Trump ging winnen (door in de zomer te zeggen dat een andere kandidaat ipv Biden veel te laat ging komen om nog een goede kans te maken, wat idd wel een rol gespeeld zal hebben).
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
De champagne knalt al volop in Israël maar ook in Moscow zal er eentje een nieuwe doos kaviaar opengetrokken hebben 
Handelsoorlogen zijn nooit goed, voor geen enkele partij. Trump gebruikt dat alleen om stoer te doen en de indruk te wekken dat hij ingrijpt tegen andere landen/blokken maar in feite verhoogt hij enkel de prijzen, ook voor de Amerikanen. Hetzelfde met migratie, economisch is dat ook niet zo verstandig want hoeveel migranten dragen ook bij aan die economie en hoeveel bedrijven gebruiken die arbeidskrachten.
De wereld zal niet vergaan met deze verkiezing maar het zal wel effecten hebben die wereldwijd merkbaar zullen zijn. De conservatieve belangen zullen zorgen voor een vertraging van noodzakelijke vooruitgang door pogingen om de tijd om te keren. Tijdverlies dus.

Handelsoorlogen zijn nooit goed, voor geen enkele partij. Trump gebruikt dat alleen om stoer te doen en de indruk te wekken dat hij ingrijpt tegen andere landen/blokken maar in feite verhoogt hij enkel de prijzen, ook voor de Amerikanen. Hetzelfde met migratie, economisch is dat ook niet zo verstandig want hoeveel migranten dragen ook bij aan die economie en hoeveel bedrijven gebruiken die arbeidskrachten.
De wereld zal niet vergaan met deze verkiezing maar het zal wel effecten hebben die wereldwijd merkbaar zullen zijn. De conservatieve belangen zullen zorgen voor een vertraging van noodzakelijke vooruitgang door pogingen om de tijd om te keren. Tijdverlies dus.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
Nu eerst de zoveelste tas koffie, de maagproblemen gaan ook wel weg na een tijdje..
Laatst gewijzigd door Petrikske 06 nov 2024, 14:59, in totaal 1 gewijzigd.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 7 keer
Tja, waarom hebben Joe Biden & Harris dit de voorbije jaren niet geregeld? Het zou toch zo makkelijk zijn als zij even alle problemen van de wereld hadden opgelost... Dan had Trump nooit verkozen geweest.NuKeM schreef: 06 nov 2024, 11:03 Vrede in de wereld, minder armoede, health care, minder religieus geïnspireerde regels (abortus bv.), minder kogels rond de oren op school en op straat, een goed milieu en rekening houden met de opwarming van de aarde en minder ik ik ik of wij wij wij (van bv. de Amerikanen op wereldniveau)
En wat betreft de staat van België (en de EU), misschien moeten we hier ook maar minder de moraalridders uithangen en zelf eens in eigen boezem kijken of voor onze eigen deur vegen, want hier loopt het ook niet overal zoals het zou moeten.
De wereld is er niet op beter geworden sinds de exit van Trump en de entry van Biden bij de vorige verkiezingen. Er lijkt precies niemand te beseffen dat het in het algemeen voor iedereen achteruit is gegaan de voorbije vier jaar, en er is een mesthoop in Oekraïne en het Midden-Oosten, volledig te wijten aan de Democraten.
De Derde Wereldoorlog die men verwachtte bij de eerste verkiezing van Trump is er nooit gekomen. Onder Biden en zijn oorlogszuchtige klik van Democraten is er niks anders dan miserie en verderf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Allez, de inval in Ukraine, de aanslag van Hamas in Israël, en de erop volgende disproportionele aanval van Israël op gans Gaza... allemaal de schuld van de Democraten.gnomezor schreef: 06 nov 2024, 14:30 Onder Biden en zijn oorlogszuchtige klik van Democraten is er niks anders dan miserie en verderf.

- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
https://threadreaderapp.com/thread/1854 ... 73233.html
Hopelijk overdreven, maar niet onrealistisch.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 25 keer
The End of Democracy...
Qua onheilsprofetie kan dit tellen. De Amerikaanse kiezers hebben gekozen. So Be It. De wereld gaat nu echt niet vergaan hoor en wij Europeanen moetrn misschien eindelijk eens leren op eigen benen te staan in plaats van voor alles op Uncle Sam aan te leunen. Wil je geen deftige defensie, schaf het leger af en leer Russisch en/of Chinees. Idem dito voor de economie. Act! Stop de import van tonnen goedkope Chinese rommel (kleren, electronica etc) of leer leven met fabriekssluitingen en massale werkloosheid.
Qua onheilsprofetie kan dit tellen. De Amerikaanse kiezers hebben gekozen. So Be It. De wereld gaat nu echt niet vergaan hoor en wij Europeanen moetrn misschien eindelijk eens leren op eigen benen te staan in plaats van voor alles op Uncle Sam aan te leunen. Wil je geen deftige defensie, schaf het leger af en leer Russisch en/of Chinees. Idem dito voor de economie. Act! Stop de import van tonnen goedkope Chinese rommel (kleren, electronica etc) of leer leven met fabriekssluitingen en massale werkloosheid.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Niet te vergeten: de klimaatopwarming, het weer en de tornado's. (Dixit Trump).Tomby schreef: 06 nov 2024, 16:13Allez, de inval in Ukraine, de aanslag van Hamas in Israël, en de erop volgende disproportionele aanval van Israël op gans Gaza... allemaal de schuld van de Democraten.gnomezor schreef: 06 nov 2024, 14:30 Onder Biden en zijn oorlogszuchtige klik van Democraten is er niks anders dan miserie en verderf.![]()
![]()

Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
En als we nog een stapje verder gaan: Rusland zal de 3 Baltische staten inlijven zodat die 3 landen gedwongen worden de EU te verlaten zodat de EU uit 24 EU lidstaten zal bestaan, de euro zal vervangen worden door de Russische roebel.devilkin schreef: 06 nov 2024, 16:25 https://threadreaderapp.com/thread/1854 ... 73233.html
Op den duur zal de EU uit 0 lidstaten bestaan met andere woorden de EU zal ophouden te bestaan en natuurlijk zal de euro ook ophouden te bestaan zodat ieder land zijn eigen munteenheid opnieuw moet invoeren, voor België de Belgische frank, voor Nederland de Nederlandse gulden, ...enz.
Dus we keren terug naar de toestand van voor WO II.
En niet vergeten: waarschijnlijk zal WO III uitbreken.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 7 keer
Tomby schreef: 06 nov 2024, 16:13
Allez, de inval in Ukraine, de aanslag van Hamas in Israël, en de erop volgende disproportionele aanval van Israël op gans Gaza... allemaal de schuld van de Democraten.![]()
![]()
cyberbug schreef: 06 nov 2024, 16:18 zulke uitspraken komen vermoedelijk van mensen die vroeger ook dachten/zijden 'Tis de schuld van de sossen'![]()
Van welke partij waren de presidenten lid bij de start van de volgende oorlogen/conflicten:Joe de Mannen schreef: 06 nov 2024, 16:38 Niet te vergeten: de klimaatopwarming, het weer en de tornado's. (Dixit Trump).![]()
1) Oprichting Israël
2) Oekraïne (Afwijzing van Rusland tot de NAVO, Maidan, Inval van Rusland)
3) Joegoslavië
4) Korea
5) Vietnam
6) Libië en andere landen van de Arabische Lente
Waren er toevallig toen niet allemaal Democraten aan de macht?
De uitzondering is wel George W. Bush, hij heeft blijkbaar ook veel vrienden in de oorlogsbusiness. Na 9/11 zouden de meeste leiders ook zo'n reactie hebben gehad.
Lach me maar uit met mijn bewering, maar je kunt niet zeggen dat die verkeerd is.
Onder Trump was er geen enkele oorlog, en dat was mijn initieel punt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 37 keer
Hopelijk toont Europa nu voor het eerst in jaren gezond verstand en houden we op met geld te gooien in de bodemloze put genaamd Oekraïne. Dat fenomeen heeft al sinds het begin iets van een dwangneurose. We "moeten" Oekraïne helpen winnen alsof het al een NAVO-lid was, wat de vraag oproept wat het eigenlijk toevoegt om echt lid te zijn van de NAVO als we voor formele niet-leden al bereid zijn een nucleair conflict met Rusland te riskeren. Niemand kan ook uitleggen hoe we zouden winnen van of wat "winnen" überhaupt concreet zou betekenen. Last but not least heeft niemand ooit de observatie durven maken dat, ondanks het feit dat wanneer het Zelinski-regime capabele marketingstrategen heeft en de nodige politiek correcte signalen uitzendt over goed bestuur, hervormingen, vrouwen en holebi's etc. wanneer ze weer eens een paar miljard nodig hebben, Oekraïne ten grond hetzelfde soort absurd corrupte maffiastaat is als Rusland. Een land waar je liefst zo weinig mogelijk mee te maken hebt.
M.a.w., we steunen Oekraïne al jaren met miljarden Euro, gewoon omdat het conflict tussen Oekraïne en Rusland naar ons politiek gepromoot werd als een miniatuurversie van ons eigen sclerotisch "beschavings"model, met Oekraïne als een extensie van onze elites en Rusland als een pars pro toto voor al wat dat model bedreigt. Het valt dan ook niet te verwonderen dat de mensen die axiomatisch "weten" dat een overwinning van Rusland slecht zou zijn weer kraak dezelfde zijn die axiomatisch "weten" dat Brexit een absolute ramp was voor het V.K. Niet dat ik beweer dat die dingen positief goed zijn, ik noteer gewoon het reflexieve, pre-empirische karakter van die "kennis". Als je daar op wijst kunnen ze wel wat data-punten googelen en links ernaar copy-pasten, maar het neemt niet weg dat dat nooit meer was dan wat ik "wijsheden van de bedrijfscafetaria" noem. D.w.z. wijsheden die je presenteert wetende dat de machtshebbers ze op voorhand goedgekeurd hebben, dat je er eigenlijk geen risico mee neemt.
Vrijhandel is goed, bij handelsoorlogen verliest iedereen, migratie is onder de streep positief en hoe dan ook nodig om onze welvaart te behouden, "dat weet nu toch iedereen allez komaan zwanst nu ni seg allez hebde gij nooit inleiding tot de economie gehad ofwa?" Ja natuurlijk, vrijhandel en een globale pool van goedkope arbeid om de goedkoopste werkmieren uit te selecteren is heel goed voor de kortetermijnbelangen van mr. Moneybags, dus het impliceert minder professioneel risico dan pleiten voor pragmatisch beleid waar ook protectionisme en een zeer restrictief migratiebeleid deel van uitmaakt. En Poetin, ja die is irrationeel, religie zijn domme verhaaltjes voor de mentaal zwakkeren, elke seksuele oriëntatie is moreel neutraal zolang het maar consensueel is, abortus is gewoon niet meer dan een moreel neutrale medische procedure zonder ethische complexiteit, etc.
Als je je leven leidt in een context waarin het vanzelfsprekend is dat die opinieproducten per definitie de veilige, hoog-prestigieuze opinieproducten zijn, dan gaat iedereen die standaard in elke context performeren, en is er enkel nog diversiteit in de manier waarop misprijzen voor dissidentie zich uitdrukt. Dat is waarom er zoveel competitie is ter linkerzijde en in het neoliberale centrum om het meest origineel en bijtend te zijn in de bewoordingen die men gebruikt om zijn verbazing en afkeer uit te drukken, en zoveel mogelijk negatieve framing in te bouwen in elke zin zodat iedereen weet dat jij de slimste mening op de meest doorleefde manier aanhangt. Schrijf niet "Ik ben verbaasd en misnoegd dat Trump gewonnen heeft." Dat is flauw, bedeesd, iedereen kan dat schrijven, je steekt er niet mee uit boven de rest. Schrijf daarentegen als je wil opvallen als de slimste ket in de bedrijfscafetaria: "Hoe kan het toch dat die domme domme hele domme racistische seksistische homofobe achterlijke vrouwenhatende ingeteelde provincialistische Amerikanen weer zo dom dom dom zijn om die domme domme domme Trump weer te verkiezingen waarvan elke serieuze intellectueel zoals ik weet de ganse lijst kan aframmelen van wat er allemaal mis mee is?" Ik trek het wat in het extreme uiteraard, maar het neemt niet weg dat die de operatieve logica is, en dat er een evolutie is naar dit soort stijl van politieke spraak.
M.a.w., we steunen Oekraïne al jaren met miljarden Euro, gewoon omdat het conflict tussen Oekraïne en Rusland naar ons politiek gepromoot werd als een miniatuurversie van ons eigen sclerotisch "beschavings"model, met Oekraïne als een extensie van onze elites en Rusland als een pars pro toto voor al wat dat model bedreigt. Het valt dan ook niet te verwonderen dat de mensen die axiomatisch "weten" dat een overwinning van Rusland slecht zou zijn weer kraak dezelfde zijn die axiomatisch "weten" dat Brexit een absolute ramp was voor het V.K. Niet dat ik beweer dat die dingen positief goed zijn, ik noteer gewoon het reflexieve, pre-empirische karakter van die "kennis". Als je daar op wijst kunnen ze wel wat data-punten googelen en links ernaar copy-pasten, maar het neemt niet weg dat dat nooit meer was dan wat ik "wijsheden van de bedrijfscafetaria" noem. D.w.z. wijsheden die je presenteert wetende dat de machtshebbers ze op voorhand goedgekeurd hebben, dat je er eigenlijk geen risico mee neemt.
Vrijhandel is goed, bij handelsoorlogen verliest iedereen, migratie is onder de streep positief en hoe dan ook nodig om onze welvaart te behouden, "dat weet nu toch iedereen allez komaan zwanst nu ni seg allez hebde gij nooit inleiding tot de economie gehad ofwa?" Ja natuurlijk, vrijhandel en een globale pool van goedkope arbeid om de goedkoopste werkmieren uit te selecteren is heel goed voor de kortetermijnbelangen van mr. Moneybags, dus het impliceert minder professioneel risico dan pleiten voor pragmatisch beleid waar ook protectionisme en een zeer restrictief migratiebeleid deel van uitmaakt. En Poetin, ja die is irrationeel, religie zijn domme verhaaltjes voor de mentaal zwakkeren, elke seksuele oriëntatie is moreel neutraal zolang het maar consensueel is, abortus is gewoon niet meer dan een moreel neutrale medische procedure zonder ethische complexiteit, etc.
Als je je leven leidt in een context waarin het vanzelfsprekend is dat die opinieproducten per definitie de veilige, hoog-prestigieuze opinieproducten zijn, dan gaat iedereen die standaard in elke context performeren, en is er enkel nog diversiteit in de manier waarop misprijzen voor dissidentie zich uitdrukt. Dat is waarom er zoveel competitie is ter linkerzijde en in het neoliberale centrum om het meest origineel en bijtend te zijn in de bewoordingen die men gebruikt om zijn verbazing en afkeer uit te drukken, en zoveel mogelijk negatieve framing in te bouwen in elke zin zodat iedereen weet dat jij de slimste mening op de meest doorleefde manier aanhangt. Schrijf niet "Ik ben verbaasd en misnoegd dat Trump gewonnen heeft." Dat is flauw, bedeesd, iedereen kan dat schrijven, je steekt er niet mee uit boven de rest. Schrijf daarentegen als je wil opvallen als de slimste ket in de bedrijfscafetaria: "Hoe kan het toch dat die domme domme hele domme racistische seksistische homofobe achterlijke vrouwenhatende ingeteelde provincialistische Amerikanen weer zo dom dom dom zijn om die domme domme domme Trump weer te verkiezingen waarvan elke serieuze intellectueel zoals ik weet de ganse lijst kan aframmelen van wat er allemaal mis mee is?" Ik trek het wat in het extreme uiteraard, maar het neemt niet weg dat die de operatieve logica is, en dat er een evolutie is naar dit soort stijl van politieke spraak.
Oorlog of geen oorlog is geen functie van republikein of democraat, het is een functie van de mate waarin een president onafhankelijk is t.a.v. zijn of haar adviseurs uit het foreign policy establishment, "the blob" zoals men dat noemt. Een nulliteit zoals Harris zou gegarandeerd 100% afhankelijk zijn, wat resulteert in een bepaalde hoeveelheid nieuwe oorlogen. Als Trump moeite zou doen om serieus te besturen zou hij ook 100% afhankelijk zijn, maar als onvoorspelbare chaos troll die geen moeite doet om wat dan ook serieus te doen, is hij in de praktijk 100% onafhankelijk. Dat maakt de hoeveelheid nieuwe oorlogen onvoorspelbaar. Kan veel minder, maar ook veel meer zijn. Zoals elke rechtse boomer ovuleert Trump spontaan bij het horen van het woord "Israël", dus een oorlog met Iran ten dienste van Israël is perfect mogelijk.gnomezor schreef: 06 nov 2024, 17:17 Waren er toevallig toen niet allemaal Democraten aan de macht?
De uitzondering is wel George W. Bush, hij heeft blijkbaar ook veel vrienden in de oorlogsbusiness. Na 9/11 zouden de meeste leiders ook zo'n reactie hebben gehad.
Lach me maar uit met mijn bewering, maar je kunt niet zeggen dat die verkeerd is.
Onder Trump was er geen enkele oorlog, en dat was mijn initieel punt.
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Geen teken van leven als voordien van Kamala .....or Democraten ....geen Obama comment nu of anderen ..... oh mischien Beoncey & Hollywood was niet beschikbaar ? 
Zelfs geen verschijning / dankwoord voor haar supporters /campagne volk ....triestige politieker

Zelfs geen verschijning / dankwoord voor haar supporters /campagne volk ....triestige politieker
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 27 keer
Wat Trump nu gaat aantonen is dat tante Ursula en Frans Timmermans met hun Green-Deal gewoon totaal de economie kapot doen.
Europa had allang de Navo moeten verlaten, allang inzetten op eigen industrie, allang moeten ophouden een anti Chinese houding aan te nemen.
Wie het nog weet, de USA luisterde GSM's af van o.a. Angela Merkel....diezelfde USA beschuldigd China het te doen maar dan wel moeten wij China boycotten.
Hierdoor gaat o.a. ASML veel geld verliezen. Maar waarom moeten we dit doen? Omdat Europa het schoothondje is van de USA.
Wij hadden allang een eigen blok moeten vormen met een eigen koers. Onze vriend Donald gaat ons dit tonen.
Amerikanen noemen ons Euro-Trash...zegt wel genoeg denk ik. Trump gaat ook tonen wat de Minsk akkoorden zijn en waarom Rusland aanviel.
Zoek die akkoorden maar eens op.
Helaas gaat hij wel de genocide op Palestijnen blijven steunen, maar ja, dat doet Ursula ook....hopelijk wordt de EU nu wakker en beseffen ze dat we met Ursula de afgrond in gaan.
Europa had allang de Navo moeten verlaten, allang inzetten op eigen industrie, allang moeten ophouden een anti Chinese houding aan te nemen.
Wie het nog weet, de USA luisterde GSM's af van o.a. Angela Merkel....diezelfde USA beschuldigd China het te doen maar dan wel moeten wij China boycotten.
Hierdoor gaat o.a. ASML veel geld verliezen. Maar waarom moeten we dit doen? Omdat Europa het schoothondje is van de USA.
Wij hadden allang een eigen blok moeten vormen met een eigen koers. Onze vriend Donald gaat ons dit tonen.
Amerikanen noemen ons Euro-Trash...zegt wel genoeg denk ik. Trump gaat ook tonen wat de Minsk akkoorden zijn en waarom Rusland aanviel.
Zoek die akkoorden maar eens op.
Helaas gaat hij wel de genocide op Palestijnen blijven steunen, maar ja, dat doet Ursula ook....hopelijk wordt de EU nu wakker en beseffen ze dat we met Ursula de afgrond in gaan.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
- Petrikske
- Elite Poster
Ze zal om 22u een speech geven.Matt555 schreef: 06 nov 2024, 18:33Zelfs geen verschijning / dankwoord voor haar supporters /campagne volk ....triestige politieker
-
- Elite Poster
Idd, en dat voor iemand die zoveel gehamerd heeft op de "peaceful transfer of power". Mogelijks dat ze dat alleen bedoelde als ze zelf de macht kreeg.Matt555 schreef: 06 nov 2024, 18:33 Geen teken van leven als voordien van Kamala .....
Biden wou geen Kamala als presidentsnominee!Petrikske schreef: 06 nov 2024, 12:47 Ze hadden hun leden moeten laten beslissen ipv een oude dementerende man.
Ze (Nancy en co, die gisteren voor de 20ste keer verkozen is) hebben hem gedwongen op te stappen, en zij hebben beslist van Kamala er op te zetten.
Biden heeft altijd gezegd dat alleen hij van Trump kon winnen.
Ik denk echt wel dat Biden ook nie hoog oploopt met Kamala of haar capaciteiten. Ze zit daar omdat hij eens beloofd had, tijdens zijn campagne, dat hij een zwarte vrouw ala VP ging nemen, want zo'n beloftes leveren stemmen op. Helaas voor hem werd hij daar dan regelmatig aan herinnerd nadat hij de nominatie gewonnen had. Toen hij een keuze moest maken, was er een zwarte vrouw die nog vers in z'n geheugen zat, de zwarte vrouw die hem als racist had uitgemaakt in de campagne. En voila. Dat is de reden waarom ze er zit. Tijdens het Presidentschap heeft Kamala iig niets gedaan dat een grote indruk gemaakt heeft op hem.
- Petrikske
- Elite Poster
Was het niet Biden denk je die haar nominatie heeft doorgedrukt?
Dat er duchtig op hem werd ingepraat door velen dat weet ik wel, maar ik dacht dat hij enkel wilde vertrekken als Harris werd gekozen.
Toegevoegd na 2 minuten 8 seconden:
Ik vermoed dat al die info ooit wel op tafel zal komen, er zal behoorlijk gebakkeleid worden bij de DEMS, alles kwijt nu...
Dat er duchtig op hem werd ingepraat door velen dat weet ik wel, maar ik dacht dat hij enkel wilde vertrekken als Harris werd gekozen.
Toegevoegd na 2 minuten 8 seconden:
Ik vermoed dat al die info ooit wel op tafel zal komen, er zal behoorlijk gebakkeleid worden bij de DEMS, alles kwijt nu...
-
- Elite Poster
Neen. Ik weet nog heel goed dat Biden zich sterk afzijdig hield toen er beslist moest worden wie er in zijn plaats kwam, en ik denk niet dat er veel animo was voor Kamala. Net zoals Obama en Clinton, weet je nog? Die komen allemaal wel goed overeen met Biden.Petrikske schreef: 06 nov 2024, 19:06 Was het niet Biden denk je die haar nominatie heeft doorgedrukt?
- Petrikske
- Elite Poster
Ja daar heb je gelijk, die bleven inderdaad lang stil.
Maar Obama was in eerste instantie ook geen voorstander van 1 kandidaat die koud in de race zou worden gedropt.
Maar Obama was in eerste instantie ook geen voorstander van 1 kandidaat die koud in de race zou worden gedropt.
- Matt555
- Elite Poster
En nu moet de huidige vice President de verkiezingsuitslag bekrachtigen .... en oh noodlot , dit is Kamala zelf
Wel beetje pervers dat ze haar eigen nederlaag zelf moet bekrachtigen

Wel beetje pervers dat ze haar eigen nederlaag zelf moet bekrachtigen

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
- Bedankt: 183 keer
- Contacteer:
Een deel van de amerikanen... de rest van de wereld denkt (maar noemt niet) zo datzelfde over dat deel van de amerikaanse bevolking....
Greetz cyberbug

-
- Elite Poster
Realistisch tot en met punt 8. Vanaf dan steeds meer fantasie.
Een complete vernedering. Een zwarte jongere vrouw, geboren in een gezin van immigranten, en district attorney (aka procureur des Konings) geweest, gaat straks een oude witte man met een anti-immigratieprogramma en een veroordeeld crimineel verleden als President bekrachtigen, die vervolgens zichzelf gaat pardonneren voor die misdrijven. En dat met een overtuigende electorale score bovendien, geen klein overschot.Matt555 schreef: 06 nov 2024, 19:28 Wel beetje pervers dat ze haar eigen nederlaag zelf moet bekrachtigen![]()
Pijnlijker kan niet zijn voor haar. Het zal voor haar aanvoelen alsof ze iedereen in haar naaste omgeving verraadt.
- Petrikske
- Elite Poster
Dat beschreef ik hier vorige week of zelfs al langer geleden.Matt555 schreef: 06 nov 2024, 19:28 En nu moet de huidige vice President de verkiezingsuitslag bekrachtigen .... en oh noodlot , dit is Kamala zelf![]()
Wel beetje pervers dat ze haar eigen nederlaag zelf moet bekrachtigen![]()
Ik zag reeds beelden opdoemen van een meute op zoek naar Kamala Harris om haar op te hangen in de tuin van het Capitool.
Het enige positieve aan de verkiezingen nu, rellen zijn uitgebleven.
CCatalyst schreef: 06 nov 2024, 20:18Pijnlijker kan niet zijn voor haar. Het zal voor haar aanvoelen alsof ze iedereen in haar naaste omgeving verraadt.
Laatst gewijzigd door Petrikske 06 nov 2024, 22:57, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Biden is niet eens komen opdagen bij de afscheidsspeech van Harris, hoewel hij in het Witte Huis zit momenteel en dus slechts ~3 km verwijderd van de locatie van de speech. Harris had enkel een kort dankwoordje voor de man over.
Pijnlijk. Toont wel aan hoe de verhoudingen zitten.
Pijnlijk. Toont wel aan hoe de verhoudingen zitten.
- Petrikske
- Elite Poster
Wat vond je van haar speech?
Ik moest aan de duizenden vrijwilligers denken die hun kloten hebben afgedraaid voor haar.
Stond mevrouw daar te lachen als leek het of ze op een rally stond.
De manier waarop ze op het podium kwam... ik had iets van hé, je hebt wel verloren héé...
Ik moest aan de duizenden vrijwilligers denken die hun kloten hebben afgedraaid voor haar.
De manier waarop ze op het podium kwam... ik had iets van hé, je hebt wel verloren héé...

-
- ISP Staff
- Bedankt: 76 keer
Ongelooflijk hoeveel Donny boy fanaten er zijn in Belgie. Eike bah.
Ook in de Europese pers lijkt het alsof die oranje lelijkaard niets op zijn kerfstok heeft. Een crimineel die President kan worden is het nieuwe normaal.
Dus Project 2025 kan van start gaan. De volgende dictator is geboren. Met Fox als enige zender die propaganda gaat spuien.
Poetin heeft dus zijn werk goed gedaan door verdeling te zaaien in Amerika.
Zijn op Hitler geinspireerde ralley in Madison square garden was echt walgelijk. Pure haat.
Ik zeg het hier eerlijk : ik ben hier niet goed van. Ook al woon ik niet in Amerika.
Ook in de Europese pers lijkt het alsof die oranje lelijkaard niets op zijn kerfstok heeft. Een crimineel die President kan worden is het nieuwe normaal.
Dus Project 2025 kan van start gaan. De volgende dictator is geboren. Met Fox als enige zender die propaganda gaat spuien.
Poetin heeft dus zijn werk goed gedaan door verdeling te zaaien in Amerika.
Zijn op Hitler geinspireerde ralley in Madison square garden was echt walgelijk. Pure haat.
Ik zeg het hier eerlijk : ik ben hier niet goed van. Ook al woon ik niet in Amerika.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 37 keer
Nou ja de obsessie van links met het opnemen voor al wat defect, zwak, lamlendig, lelijk, marginaal is leidt in de praktijk ook tot een enorm ressentiment t.a.v. al wat intact, sterk, viriel, mooi en normaal is en dus links niet nodig heeft om woordvoerder voor hen te spelen. Met als resultaat een constante demonisering van blanke heteromannen en -vrouwen van de historische autochtone bevolking, wat in de praktijk tot stochastische terreur (een term die links heel graag gebruikt, blijkbaar niet beseffend dat rechts die term ook kan gebruiken) tegen onze groep leidt vanwege de meest gewelddadige en dysgenische elementen van de linkse cliëntenklassen. Het wordt natuurlijk niet expliciet zo gezegd, maar die elementen krijgen impliciet het signaal krijgen dat ze hun gang kunnen gaan omdat wij toch de belichaming van al het slechte in de wereldgeschiedenis zijn. Herinner de golven van anti-blank geweld die in 2020 uitbraken in de V.S. nadat de zwarte drugsverslaafde crimineel George Floyd stierf aan een drugsoverdosis terwijl ze hem probeerden te arresteren omdat hij met vals geld probeerde te betalen. Die man is gestorven als eindresultaat van de slechte keuzes die hij in het leven gemaakt heeft, maar de coterie linkse mediatypes kon maar niet ophouden met hem voor te stellen als een martelaarsfiguur die "vermoord" was door de politie als de gewapende arm van "white supremacy".
De linkse mediaklasse heeft nooit de rekening gepresenteerd gekregen voor dat geweld dat ze toen op onschuldige gewone blanken, die niet tot de elite mediaklasse behoorde die in veilige enclaves woont, hebben losgelaten. Op rechts of "extreem"-rechts stemmen is dan een legitieme en noodzakelijk manier om de levens van onszelf, onze familie en onze volkeren te verdedigen.
De linkse mediaklasse heeft nooit de rekening gepresenteerd gekregen voor dat geweld dat ze toen op onschuldige gewone blanken, die niet tot de elite mediaklasse behoorde die in veilige enclaves woont, hebben losgelaten. Op rechts of "extreem"-rechts stemmen is dan een legitieme en noodzakelijk manier om de levens van onszelf, onze familie en onze volkeren te verdedigen.
- Matt555
- Elite Poster
Ik denk dat je gelijk had toen je gisteren poste dat ze w,s, terug aan de drank zat ....Petrikske schreef: 06 nov 2024, 23:00 Wat vond je van haar speech?
De manier waarop ze op het podium kwam... ik had iets van hé, je hebt wel verloren héé...![]()

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard