Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

duizend schreef: 17 okt 2024, 17:26
Dizzy schreef: 17 okt 2024, 09:20 Ik heb de afgelopen 20 jaar 2 huizen laten bouwen, het aantal Belgen dat hieraan gewerkt heeft is op 2 handen te tellen.
Vandaar je grote voorliefde voor cash geld :lol:
Hoe een uitspraak veel zegt over degene die ze doet :lol:

De uitspraak is bovendien nog eens verkeerd. Ik ben absoluut pro digitaal betalen MAAR met die nuance dat cash wel van mij mag blijven bestaan. De huizen waren telkens nieuwbouw via project en dus 21% BTW waar niet veel onderuit te komen is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Een fiets kopen(model 2024) van €6899 die enkele weken later plots in prijs verlaagd wordt naar €4999.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik zoek een fiets via 2dehands.
Blijkbaar is het daar - in die sectie - een sport om elk zoekertje er elke dag terug op te zetten.
Zo krijg je dus alerts voor fietsen die er gisteren en eergisteren en ... ook al opstonden, maar gewoon voor de leut vandaag opnieuw gepost zijn.
Kwieten.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bank-frustraties zijn nu terug te vinden in dit topic
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef: 30 okt 2024, 15:03 Zo krijg je dus alerts voor fietsen die er gisteren en eergisteren en ... ook al opstonden, maar gewoon voor de leut vandaag opnieuw gepost zijn.
Kwieten.
Ze zijn in hun opzet geslaagd. Hun aanbieding is opnieuw onder je ogen gekomen. Doe dat x aantal keer en er zal wel eens iemand zijn die als gevolg daarvan koopt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Er is volgens mij ook een enorm overaanbod op de 2dehands markt. Zie ik ook op Facebook. Ik krijg daar gewoon niets meer verkocht. En na een dag of zo krijg je ook mail met hoeveel kliks je advertentie opgeleverd heeft. Als dat er 10 zijn, mag je je al gelukkig prijzen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

ex stuurt me deze screenshot:
Afbeelding

Ze heeft telenet basic, dus slechts 150GB data.

Nu krijgen de dochters commentaar dat ze 'te veel verbruiken'. Dat is toch om te bleiten...

Ik was onderweg en antwoorde 'ik zal eens kijken of het niet goedkoper kan'. Eenmaal thuis keek ik wat er bij telenet beschikbaar is. Man man man, miserie miserie miserie zou een groot filosoof zeggen.

Echt zeg... Die prijzen van telenet zijn toch echt compleet geschift??? :bang:
Ik dacht, ik ga even kijken naar proximus. De voorwaarden zijn een pak beter, maar NOG duurder.

Ik probeer haar nu naar een gesplit pakket te verhuizen, maar ik ken haar langer dan vandaag, dus dat zal het niet worden.
Eventueel scarlet, maar ik vrees er voor. :cry:

Hoe lang gaat het nog duren dat die 2 duopolisten zo'n mensen gaan kunnen blijven uitmelken? Ik kan er echt niet bij...
heist_175
Moderator
Moderator

CCatalyst schreef: 30 okt 2024, 23:37
heist_175 schreef: 30 okt 2024, 15:03 Zo krijg je dus alerts voor fietsen die er gisteren en eergisteren en ... ook al opstonden, maar gewoon voor de leut vandaag opnieuw gepost zijn.
Kwieten.
Ze zijn in hun opzet geslaagd. Hun aanbieding is opnieuw onder je ogen gekomen. Doe dat x aantal keer en er zal wel eens iemand zijn die als gevolg daarvan koopt.
Volgens mij niet.
Ze steken er veel tijd in (telkens opnieuw posten), maar succes lijkt het toch niet te hebben.
En eens een zoekertje niet voldoet aan de criteria, gaat 20 keer herposten daar ook niets aan veranderen. Er komt - in geval van fietsen - niet plots een naafdynamo bij :).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Klok linksboven in mijn ipad die 1 minuut achter loopt. Wekker liep af en ik vond het al raar dat er daar 5:59 stond. Nu eens gecheckt en die klok linksboven komt dus nog altijd exact 1 minuut achter in vergelijking met de klok van de standaard klok/wekker app. OCD trigger… :p

Waar is overigens de tijd dat iOS nagenoeg perfect werkte. Tegenwoordig is er toch altijd wel iets mis. Vorige week nog serieus vloeken om nieuwe iPhone 16 van mijn vrouw te installeren. Liep telkens mis helemaal op het einde van de overzet vanaf haar iPhone X, met als enige optie dat de telefoon helemaal gereset werd.

Toegevoegd na 23 uren 8 minuten 1 seconde:
Wat een timing van Google om mij te mailen dat ze mijn YouTube Premium gaan opzeggen tenzij ik een betaalmethode in Turkije kan opgeven… Oh well, it was good/cheap while it lasted.
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

Al jaren het gevoel bij mijn werkgever dat ik niet markt-conform betaald was (maar was zelf eigenlijk wel tevreden van mijn loon, verdiende best goed mijn boterham, dus niet teveel aangetrokken, doe mijn job écht graag).

Na andere courante lonen van soortgelijke jobs vernomen (die nog véél hoger lagen dan ik dacht) eens bij de werkgever aan de deur gaan kloppen (nooit eerder gedaan, ligt niet in mijn aard) en meteen bevestiging gekregen dat ik eigenlijk zwaar onderbetaald ben (en dat ze dat goed beseften) en dat ze het nu dus zullen corrigeren.

Leuk, maar eerlijk gezegd toch een zéér wrang gevoel. Weten dat mijn loon niet conform is en er niets aan doen. Ze hebben een aardige correctie gedaan met terugwerkende kracht, maar net iets minder dan ik verwacht (en aangegeven) had.
Qua schaden van vertrouwen kan het voor mij aardig tellen. Als ik mijn job niet zo graag deed (en aangezien het voor een stuk een niche is: moeilijk/onmogelijk op een ander hetzelfde te gaan doen), hadden ze een aardig probleem ...

En dan op loonbrief ondertussen gezien wat er overblijft van de opslag: 59,2% wordt afgehouden. 40,8% blijft ervan over. Eigenlijk heb ik dus enkel de staat gesponsord ...
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Hey,

Ik heb vele jaren als teamleider mensen een opslag kunnen geven maar ook mensen moeten ontgoochelen en zeggen dat er helaas buiten de index niets extra is...
Dit werd bij ons op het ebdrijf echter altijd los gekoppeld van een evaluatie want dit kan misschien vreemd klinken maar loon is nooit of te nimmer een motivator maar wel een grote demotivator..
Stel dat je morgen 250€ opslag krijgt dan ben je waarschijnlijk heel blij maar binnen 6maanden is dat iets dat je vergeten bent en is het nieuwe loon normaal
Stel echter dat je morgen diezelfde 250€ oplsag krijgt en je kort daarna hoort dat je collega er 300 gekregen heeft (en die mag mss nog midner verdienen dan u) tja....
Ik begrijp je frustratie en ja loon is belangrijk, maar andere dingen zoals kort bij je werk wonen, work life balans, vrijheid, je werk graag doen... zijn minstens even belangrijk...
Nu ik ken uw situatie niet en ik zit in een comfortabele situatie dan is dit dus misschien makkelijker schrijven...

Allesinds, toch proficiat dat je de moed gevonden hebt je werkgever aan te spreken en dat je effectief een correctie gehad hebt...

Tom
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

pfuhu schreef: 06 nov 2024, 09:02 Eigenlijk heb ik dus enkel de staat gesponsord ...
Bedankt ervoor :angel:

Heb lang geleden in soortgelijke situatie gezeten. Moest bij +2 langs gaan, blijkbaar hadden er teamgenoten aangekaard dat ik veel minder betaald was en ook beloften na overname niet nagekomen. Was hier zelf niet eens van op de hoogte. Geen aanpassing gehad, half uur zever door iemand dat ik tot dan als vriend telde. Nu terug half (besef ook dat die ook gewoon zijn job deed) maar idd, vertrouwen zal ik hem (en zijn collegas) nooit meer...
Het was mijn eerste langere job met mensen waar ik graag mee werkte en dat is daarna ook nog een paar keer uitgespeeld geweest (en ik weet dat er een deel rechtuit klootzakken uit die periode dit forum lezen).

Het is ergens anders beter. Als je werkt met mensen die je niet kan vertrouwen, vertrek.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Te Koop forum

pfuhu schreef: 06 nov 2024, 09:02 Al jaren het gevoel bij mijn werkgever dat ik niet markt-conform betaald was (maar was zelf eigenlijk wel tevreden van mijn loon, verdiende best goed mijn boterham, dus niet teveel aangetrokken, doe mijn job écht graag).
.....
Leuk, maar eerlijk gezegd toch een zéér wrang gevoel. Weten dat mijn loon niet conform is en er niets aan doen.
....
En dan op loonbrief ondertussen gezien wat er overblijft van de opslag: 59,2% wordt afgehouden. 40,8% blijft ervan over. Eigenlijk heb ik dus enkel de staat gesponsord ...
als je zelf tevreden bent, en er niet zelf achter gaat horen, dan is dat niet hun fout, maar de jouwe (net hetzelfde als je ergens gaat beginnen, en niet genoeg over je loon zou onderhandelen om aan te starten.... dat doe je toch echt zelf)

verder is het idd belangrijk om de job graag te doen (en in principe ook om de 'omstandigheden' graag te hebben, dus niet bv elke dag naar kantoor gaan en daar naast een of andere nitwit moeten zitten), want anders mag je zoveel verdienen als je wil, dan blijf je het toch niet doen.

en dat sponsoren van de staat... ja, hoe meer je op je loonbrief krijgt, hoe meer je met de staat zou delen, daarom is opslag ook niet altijd interessant (dan kan je beter andere voordelen proberen te krijgen, als je ze nog niet allemaal hebt).... behalve natuurlijk voor je pensioen, daar is het loon dan weer wel belangrijk voor.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

In feite misbruikt men mensen die hun job graag doen en weinig reclameren. Dat gebeurt overal en is deel van het leven. Wil je iets bekomen dan moet je ervoor vechten, men gaat je geen cadeaus komen uitreiken gewoon omdat je zo goed je werk doet. Die les heb ik ook moeten leren.

Daarnaast is het ook zo dat loon ook maar een deel is van de job en voor mij niet het belangrijkste. Hoe meer je verdient, hoe minder dat loon het verschil maakt want je hebt toch al genoeg om goed te leven. Andere factoren zoals het werk zelf en de sfeer is dan belangrijker. Ik ben altijd uitgegaan van het principe, de dag dat ik met tegenzin naar het werk vertrekt maak dat de dag dat je opzegt en elders gaat. Als je echt onderbetaald bent en je werk goed doet zal je wel iets anders vinden. Verandering van omgeving kan ook stimulerend werken.

Anderzijds is het overal ook wel iets en ook dat moet je realiseren. Ik ken weinig werkplekken die perfect zijn en menselijke relaties zijn niet altijd gemakkelijk, zeker niet als men steeds meer druk op mensen zet.

Een deel van het probleem is hoe men in België omgaat met lonen en de transparantie daarrond. Dat voedt problemen tussen collega's en afgunst. Zelf kijk ik zo weinig mogelijk naar anderen, ik ben bezig met mijn eigen situatie en werk. Ik zorg dat ik tevreden ben en een ander mag van mij ook goed verdienen bij goede relaties kan je soms ook voordelen bekomen terwijl je bij een rotte sfeer enkel ook de consequenties draagt. En de staat sponsoren, de staat ben je deels ook zelf en je kinderen, gun een ander ook iets. Ik bekijk enkel netto, de rest interesseert me niet want komt toch niet op mijn rekening.

Als ik een frustratie heb op het werk dan is het als mensen proberen om uw pluimen op hun hoed te steken, dat mag je nooit laten passeren.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Een job is meer dan een loon, uiteraard gaan we allemaal werken om betaald te worden, wie dat ontkent liegt (of heeft de lotto gewonnen en heeft geen werk maar een tijdverdrijf/hobby :) )

Ik kan met de hand op het hart zeggen dat ik van de +25 jaar die ik nu aan het werk ben, nog niet te vaak tegen mijn goesting gaan werken ben. Alles bijeen gaat het om enkele weken. Dat is ook belangrijk.

Maar je verloning is dat ook en daar moet je over praten met je werkgever, niet met je collega's of vrienden, die kunnen er toch niks aan doen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Splitter schreef: 06 nov 2024, 09:42

als je zelf tevreden bent, en er niet zelf achter gaat horen, dan is dat niet hun fout, maar de jouwe (net hetzelfde als je ergens gaat beginnen, en niet genoeg over je loon zou onderhandelen om aan te starten.... dat doe je toch echt zelf)

verder is het idd belangrijk om de job graag te doen (en in principe ook om de 'omstandigheden' graag te hebben, dus niet bv elke dag naar kantoor gaan en daar naast een of andere nitwit moeten zitten), want anders mag je zoveel verdienen als je wil, dan blijf je het toch niet doen.

en dat sponsoren van de staat... ja, hoe meer je op je loonbrief krijgt, hoe meer je met de staat zou delen, daarom is opslag ook niet altijd interessant (dan kan je beter andere voordelen proberen te krijgen, als je ze nog niet allemaal hebt).... behalve natuurlijk voor je pensioen, daar is het loon dan weer wel belangrijk voor.
Voordelen: heb ik allemaal. Pensioen: opslag heeft geen effect want ik zat al boven het plafond. Vandaar de frustratie dat er zoveel naar de staat gaat.

Managementvennootschap wordt steeds aanlokkelijker, maar weer een hoop gedoe ...

Loon is voor mij eigenlijk onbelangrijk (loon van mijn echtgenote gaat iedere maand rechtstreeks de spaarrekening op, inclusief nog een stuk van het mijne) en of dat nu 500€ meer of minder is, boeit me niet. Maar het gaat mij echt over het vertrouwensprincipe ... Ik hoop/denk dat ze dat ook begrepen hebben, ook na de gesprekken. Het is hen duidelijk dat ik nog steeds niet tevreden ben. Was het verschil initieel niet zo groot geweest, dan had ik nooit iets bijgevraagd. Maar aangezien ze me nu in die positie gepusht hebben, wil ik ook effectief dat ze me tonen wat ik waard ben ...
heist_175
Moderator
Moderator

pfuhu schreef: 06 nov 2024, 10:05 Managementvennootschap wordt steeds aanlokkelijker, maar weer een hoop gedoe ...
Hou er rekening mee dat een (ooit-eens) nieuwe federale regering "iets" aan die managementvennootschappen wil doen.
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

heist_175 schreef: 06 nov 2024, 10:08
Hou er rekening mee dat een (ooit-eens) nieuwe federale regering "iets" aan die managementvennootschappen wil doen.
2 redenen die me tegenhouden:
1) de reden die jij aanhaalt
2) door het hele gedoe is het vertrouwen met de huidige werkgever even zoek ...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 8 keer

Niet meteen een frustratie maar toch wel een "nou breekt men klomp"momentje. (misschien moeten we daar een afzonderlijke draad voor starten).
Ik dacht dat onze overheid langer werken wou aanmoedigen?
Ik bekeek mijn loopbaan en pensioenvooruitzichten op mypension.be.
Wat blijkt: ik kan 2,5 jaar vroeger dan mijn 67 op pensioen gaan en dat kost mij 5 euro netto per maand.
Dus voor 5 euro netto meer verwachten ze dat mensen 2,5 jaar langer gaan werken?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

plus de 2.5 jaar dat je je loon krijgt ipv je pensioen natuurlijk... niet dat daar geen verschil in zit.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Moderator
Moderator

En met wat geluk wordt uw pensioenspaarpot via uw werkgever nog wat dikker.
En kan je blijven rijden met een bijna-gratis firmawagen.

Ik zou het wel weten, maar ik ben daar nog niet :).
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik ben daar ook nog niet zulle.
Maar ik heb geen werkgever, noch bijna-gratis firmawagen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Een pakje afleveren aan een BPost automaat... ik scan eerst de barcode (van BOL.com) en krijg de melding dat deze vervallen is.

Misschien even opnieuw proberen want er zit inderdaad een tweede barcode op het document... yess, gelukt.

Vraagt de automaat welke locker ik wel... oeps, de grote lockers rechts van me hebben nummers > 100 en ik kan maar twee cijfers ingeven ???

Mmm, links van me zijn er ook nog enkele grote... ik kies nummer 22... zegt de machine tegen me dat locker 14 open gaat, huh... dat is een enorm kleine ???

Ok, nogmaals proberen... ik kies locker 15... zegt de machine dat locker 12 open gaat... gelukkig is dat ook een grote en ben ik van m'n pakje verlost.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

R2D2 schreef: 08 nov 2024, 14:08Wat blijkt: ik kan 2,5 jaar vroeger dan mijn 67 op pensioen gaan en dat kost mij 5 euro netto per maand.
Was het voorstel van De Wever onlangs niet dat 42 jaar werken genoeg was?
Met het nodige verlies van het karige pensioentje tot gevolg natuurlijk, hoe kan het ook anders.
bericht gevonden: https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 70190.html
En nog 1: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/10/24 ... iljard-eu/
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
tom35
Elite Poster
Elite Poster

Die 42j werken en 62 j blijft toch nog overeind..
Ik zou begin 2032 op vervroegd pensioen kunnen gaan en eind 2032 op swt...die laatste krijgt mijn voorkeur natuurlijk aangezien de werkgever dan nog een heel stuk bij betaald...
Ik ben hier en daar wel is een dag ziek geweest maar werk sinds mijn 20j, geen ouderschapsverlof ed genomen of gekregen...
We zien wel..

tom
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Koor bestuur stuurt mei 2024 vragenlijst uit voor deel te nemen aan 2 evenementen in het buitenland (festival en competitie). We horen maanden niks, dan in september blijkt dat onze dirigent een ander antwoord wilt, en krijgen we opnieuw een vragenlijst. Blijkt dat ze nog minder volk voor de competitie hebben.
Nu willen ze de mensen die afgezegd hebben aanspreken waarom.... halloo, 't is nog altijd een hobby.
tom35
Elite Poster
Elite Poster

Frustratie is het niet maar eerder onbegrip, ongeloof...Het gemeentebestuur in rumst heeft meer dan 2j dwars gelegen ivm vergunningen fiberklaar..net voor de verkiezingen hebben ze uiteindelijk goedkeur gegeven.Ondertussen is een grote werf gestart id gemeente met de heraanleg vd kerremansstraat, nieuwe riolering, voetpad dit gaat 8maanden duren en moet klaar zijn tegen begin mei 2025 omdat dan de opbouw camping tomorrowland begint..voor deze werken is het kruispunt met de.molenstraat die zowat de hoofdbaan id gemeente is nu voor een maand opgebroken EN heeft gemeente beslist om in terhagen de hoofdstraat nieuw asfalt te leggen waardoor ook daar het een week afgesloten is... Als klap od vuurpijl is aartselaar ook bezig met grote werken waardoor het verkeer a12-e19 zeer veel hinder heeft.. Je zou bijna denken dat ze het afgesproken hebben om hier in deze regio een verkeersinfarct te veroorzaken.. kunnen ze dit nu echt niet beter afstemmen.
O en met dat kruispunt dat volledig opgebroken ligt..er zijn parallel ad straat daar nog een paar parkeerplaatsen...zijn er idioten die over die parkeerplaatsen beginnen rijden om geen 500m te moeten rond rijden..
Wat ik altijd leuk vind is dat er autos me volgen en ik dan mijn oprit op rij terwijl zij moeten terug draaien omdat ze zich vastrijden op de werken..😅

Tom
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 110 keer

Heb het laatste jaar een frustratie aan de kwaliteit van schoenen. Koop je nieuwe schoenen en ga je daar voorzichtig mee om dan komen de schoenzolen na 2 a 3 maand toch al los. Terwijl je vroeger een jaar bijna toe kwam voordat de zolen los kwamen.

Precies of ze minder kwaliteit van lijmen gebruiken tenopzichte van vroeger.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik mis de Brantano! Prijs-kwaliteit waren die onklopbaar. De Decathlon kan het wat vrijetijdsschoenen wel wat invullen, maar voor geklede schoenen... zeker als de binnenzool er uit moet om plaats te maken voor steunzolen.
Computer(k)nul
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

De zolen van mijn wandelschoenen zijn binnen een half jaar allebei gescheurd. In april gekocht bij Van Haren en al een paar maand kapot.

Okee, ze waren niet echt als wandelschoenen gecatalogeerd ("Landrover bruine veterboot" bij Van Haren) en neigen meer naar sneaker dan naar botten, maar de zolen zijn tussen de rubberen ribben ingescheurd, dwars over de bal van de voet en dus puur van het heen en weer buigen ipv wegslijten van de rubber.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Daar zou ik toch mee durven teruggaan.

Sent from my SM-X820 using Tapatalk

Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 110 keer

cptKangaroo schreef:De zolen van mijn wandelschoenen zijn binnen een half jaar allebei gescheurd. In april gekocht bij Van Haren en al een paar maand kapot.

Okee, ze waren niet echt als wandelschoenen gecatalogeerd ("Landrover bruine veterboot" bij Van Haren) en neigen meer naar sneaker dan naar botten, maar de zolen zijn tussen de rubberen ribben ingescheurd, dwars over de bal van de voet en dus puur van het heen en weer buigen ipv wegslijten van de rubber.
Bij Van Haren zien ze mij nooit meer schoenen behandeld tegen vocht en na 1 maand begon het vel of je het ook noemt boven op de schoen al los te komen en blaasjes onder.

Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 21 keer

Data technicus schreef: 11 nov 2024, 19:33 Heb het laatste jaar een frustratie aan de kwaliteit van schoenen. Koop je nieuwe schoenen en ga je daar voorzichtig mee om dan komen de schoenzolen na 2 a 3 maand toch al los. Terwijl je vroeger een jaar bijna toe kwam voordat de zolen los kwamen.

2-3 maanden, één jaar???
Ik koop de goedkoopste die ik kan vinden, van het moment dat ze goed aan mijn voeten passen èn comfortabel zijn ze OK.
Mijn meest gebruikte zijn 3 paar baskets, 12,50€/paar (Extra winkels!) en ondertussen 3-4 jaar oud.
De witte zijn ondertussen bruin geworden en gebruik ik alleen nog in de tuin of om te klussen.
Niks dat loskomt, ze zijn alleen niet 100% waterdicht, in hoog nat gras krijg je wel vochtige voeten.
Met duurdere merkschoenen heb ik enkel slechte ervaringen, ben er 30-40 jaar geleden van afgestapt :-D .
En ik koop zelden of nagenoeg nooit schoenen van méér dan 30-40€.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Ik koop schoenen van soms wel 100 euro en meer.

Wat mij vooral opvalt is niet de zolen die kapot gaan maar de rubber of de bovenkant waar plots gaten in veroorzaken.
heist_175
Moderator
Moderator

Data technicus schreef: 11 nov 2024, 19:33 Heb het laatste jaar een frustratie aan de kwaliteit van schoenen. Koop je nieuwe schoenen en ga je daar voorzichtig mee om dan komen de schoenzolen na 2 a 3 maand toch al los. Terwijl je vroeger een jaar bijna toe kwam voordat de zolen los kwamen.
Hangt dat niet van merk/model af?
Ik heb VanLier schoenen die pas na 5-jaar een "update" van de zool nodig had (herstelling van de punt).
Ik heb ook schoenen van Timberland (boots), Asics (sneakers), Mizuno (loopschoenen), VanBommel (eerder gekleede schoenen) die allen niets van slijtage laat staan schade vertonen na jaren. Samengeplakt zal elk paar schoenen meer dan 90 dagen (3 maanden) gedragen zijn.
Dus ik deel uw observatie niet.
Sinna schreef: 11 nov 2024, 20:17 Ik mis de Brantano! Prijs-kwaliteit waren die onklopbaar. De Decathlon kan het wat vrijetijdsschoenen wel wat invullen, maar voor geklede schoenen... zeker als de binnenzool er uit moet om plaats te maken voor steunzolen.
Voor de kinderen was het - na het faillissement - idd lang zoeken.
Brantano had een mooi aanbod van kwaliteitsvolle kinderschoenen (oa Stones&Bones, Pomme d'Api).
We hebben in Aarschot een winkel gevonden - Hippe Schoentjes - maar wel aan héél stévige prijzen en openingsuren die niet zo handig zijn.
cptKangaroo schreef: 11 nov 2024, 20:18 In april gekocht bij Van Haren en al een paar maand kapot.
VanHaren is toch ook eerder de onderkant van de markt, niet?
Aangezien zij het pand van Brantano hebben overgenomen zijn we daar een paar keer binnen geweest: commercieel is het personeel daar alvast niet en het aanbod is echt om te huilen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

heist_175 schreef: 12 nov 2024, 09:45 Hangt dat niet van merk/model af?
Kwaliteit moet je inderdaad nog steeds betalen... en dan kom je vanzelf wel bij de gekende merken.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Te Koop forum

een oproep krijgen (belgische callerid), opnemen, zodra je iets zegt haakt de andere zijde in (dus iets fake/automatisch/....)
en dan vlak daarna een berichtje krijgen van base dat je data verbruikt hebt op diezelfde simkaart, op het moment van de oproep
(terwijl data uitstaat voor die simkaart, want base 0)....
en natuurlijk is het enige wat de klantendienst zegt 'alles klopt' en klaar :roll:

volgens mij misschien iets te maken dat het "gesprek" over volte loopt en dat als data telt voor base ?
(ondertussen volte alvast ook uitgeschakeld voor die simkaart)
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Gisteren onze server geüpdatet van Ubuntu 20.04 naar 24.04 met tussenstop 22.04 (want dat gaat blijkbaar niet in 1 keer). Bleek alles goed te werken maar de grafische interface voor de mail, Modoboa, liet steken vallen. Update gedaan en alles OK... en dan plots na middernacht geen mails meer.. Bleek Amavis niet meer te draaien. Opnieuw opgestart en mails kwamen binnen maar er waren met zekerheid mails verdwenen.
Een uur of twee later weer geen mails meer.. amavis was weer gestopt dus weer manueel gestart en deze keer bleef die wel lopen.
Dan mail sturen testen... foutmelding... openDKIM was niet gestart.. manueel gestart en mails gingen weer buiten.. beetje later weer openDKIM failed...
Toch allemaal raar gezien de config was overgenomen van de oude setup.

Na wat zoekwerk vonden we dat Python deels verantwoordelijk was voor sommige foutmeldingen, update en het was weer in orde.
Ondertussen werd ook de startup config aangepast zodat MySQL verplicht opgestart is vooraleer Amavis en OpenDKIM worden gestart.. voorlopig alles OK....

Ook Radicale had wat ingrepen nodig en hoewel de synchronisatie tussen OneCalendar op Android en de server in beide richtingen lijkt te werken krijg ik op de tablet toch nog een foutmelding bij het syncen.

Hopelijk blijft alles nu draaien, het blijft raar dat de update(s) voor zo veel problemen gezorgd heeft.

Toegevoegd na 11 uren 21 minuten 44 seconden:
Damn, vannacht viel amavis er weer uit, na manuele herstart komen de nachtelijke mails er weer door.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Leuke dag vandaag … iPad (Air M1) heeft de geest gegeven, was een tijdje geleden al gevallen en gebarsten … 2 maand goed gewerkt nu ineens om zeep, boot niet meer en update/restore loopt altijd fout :-(

Kom je bij de Okay … zeker 5-6 artikels gekocht met een 1+1 gratis promo … wordt er geen enkele goed gerekend en sta je daar te discussiëren in een volle winkel

Pakketje van bpost dat woensdag ging toekomen, dat we echt vandaag wilden hebben, komt pas maandag toe … heeft 3 dagen ‘in behandeling’ gestaan

Tuinman die de haag komt snoeien, beseft te laat dat hij best eerst had gevraagd hoe laag/hoog hij moest snoeien …

Ngaaaaaaaah
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
heist_175
Moderator
Moderator

Een Windows-XP computer (in virtuele machine, voor specifieke software) die maar niet wil verbinden op een W10-share die door alles en iedereen in het netwerk wél te bereiken is.
En mijn kennis van XP is ook gaan vliegen, geen idee hoe ik dat vroeger wél aan de praat kreeg.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”