digitale tv lijkt misschien duur maar dat zit tussen uw oren

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
savino
Starter
Starter

net mijn factuur binnen gekregen van telenet .en lees dat digitale tv goed koper is naamlijk 12%.kan niet toch wel. tegen over gewoone kabel tv die 21% is..

factuurtext:beste klant de federale overheid heeft bij koninklijk besluit van 24 augustus 2005 dat het btw-tarief voor het kabeltelevisieabonnement,inclusief de ateursrechten vermindert van 21 naar 12% voor wie digitale televisie kijkt.(heb het hier over tv van telenet televisie).hoe het bij de belgacom gaat weet ik niet te vertellen..
dat is inderdaad goed nieuws voor u als digitale televisie klant.

dus al wie zegt dat digitale tv duur is mag naar de rimboe..

groeten
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

Als ik kijk op de site van telenet komt de prijs ongeveer overeen met die van standaard televisie (zonder aanschaf van de digibox natuurlijk), maar wat heb je er dan aan?
Voor programma's die je opnieuw wilt bekijken begint de prijs vanaf 0.5 euro. Ok je hebt betere beeldkwaliteit, maar dat zijn die setupkosten het nu nog niet waard.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

flt schreef:Als ik kijk op de site van telenet komt de prijs ongeveer overeen met die van standaard televisie (zonder aanschaf van de digibox natuurlijk), maar wat heb je er dan aan?
Voor programma's die je opnieuw wilt bekijken begint de prijs vanaf 0.5 euro. Ok je hebt betere beeldkwaliteit, maar dat zijn die setupkosten het nu nog niet waard.

Ben benieuwd naar aanbod (kanalen) tv-vlaanderen ... als dat enigszins meevalt. Den hoef ik gene telenet of belgacom tv.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

savino schreef:net mijn factuur binnen gekregen van telenet .en lees dat digitale tv goed koper is naamlijk 12%.kan niet toch wel. tegen over gewoone kabel tv die 21% is..

factuurtext:beste klant de federale overheid heeft bij koninklijk besluit van 24 augustus 2005 dat het btw-tarief voor het kabeltelevisieabonnement,inclusief de ateursrechten vermindert van 21 naar 12% voor wie digitale televisie kijkt.(heb het hier over tv van telenet televisie).hoe het bij de belgacom gaat weet ik niet te vertellen..
dat is inderdaad goed nieuws voor u als digitale televisie klant.

dus al wie zegt dat digitale tv duur is mag naar de rimboe..

groeten

Dus een besparing van 17,13€/jaar of 1,43€/maand. Maar daar zit je dan met je dure digibox waarmee je niks kan doen als je wil overstappen naar TV-Vlaanderen of BelgacomTV. Je hebt je digibox naturlijk wel terug verdiend na 10 jaar.

Ik vind het trouwens niet logisch de mensen die hun geen digibox kunnen (of willen) aanschaffen moeten weer meer betalen dan de mensen die toch al met geld smijten voor hun digibox.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ZMD schreef:Dus een besparing van 17,13€/jaar of 1,43€/maand.

Nope... 11,0535 euro... meer info op http://televisie.telenet.be/nl/tarieven ... ement.html

Maar als je dan kijkt op http://www.telenet.be/nl/klantendienst/ ... :126-48957

weet TN het duidelijk weer zelf niet meer ?

Indien dit weer zo'n snuggere uitvinding is van één of andere minister om digitale TV te promoten dan had men andere, en betere dingen kunnen uitvinden. Het zal weer tussen pot en pint besproken zijn met de TV maffia denk ik.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

idd weer een typisch voorbeeld van vriendjespolitiek
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

dat kan ik moeilijk geloven van die btw.. we hebben 2 tarieven. 6% en 21% en bij mijn weten worden daar geen uitzonderingen op gemaakt. zeker niet om gewoon maar digitale televisie te promoten.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

BungaMan schreef:dat kan ik moeilijk geloven van die btw.. we hebben 2 tarieven. 6% en 21% en bij mijn weten worden daar geen uitzonderingen op gemaakt. zeker niet om gewoon maar digitale televisie te promoten.

12% is er ook!
Zo kijg je 12% op materiaal dat je aankoopt voor verbouwingen bijvb.

En trust me Digitale TV is duur!
Die 12% ipv 21% is voor iedereen analoog / digitaal / integran / Mixtis enzo

Probeer maar is 2 digiboxen is huis te nemen met beide prime op, je betaald 2 maal prime ipv 1 keer

Ik noem zulke praktijk duur.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik wacht liever op de echte digitale TV en dan wel in HD ;) >>> HDTV
Al die zever bij Telenet en Belgacom, hun systeem is wel goed opgebouwt maar om te spreken van 'digitale' televisie... NOT

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Mja, idd, is schandalig hoe ze het er hier gewoon door krijgen. Tegen dat wij HDTV krijgen, kijken ze in Amerika naar HigherThanHighDTV :-o. Nu ja, ik betwijfel dat ik mij een TV abo neem, eens ik alleen woon. Om eerlijk te zijn, ik vind dat er geen bal op TV is.

Wat heb je nog meer nodig dan Canvas, één en national geographic? En neen, dan bedoel ik niet fc de kampioenen of zo :P. Film & serie aanbod is in Vlaanderen sowieso lachwekkend. De commerciële zenders zijn even creatief als de paus wanneer hij zijn paasboodschap voorleest.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ken schreef:Ik wacht liever op de echte digitale TV en dan wel in HD ;) >>> HDTV
Al die zever bij Telenet en Belgacom, hun systeem is wel goed opgebouwt maar om te spreken van 'digitale' televisie... NOT

Ja HDTV is wel super, maar zowel Belgacom als Telenet gebruiken nu een MPEG 2 compressie, waardoor SDTV al 4-8 Mbps nodig heeft. HDTV zou dan uitkomen op minstends 15 Mbps, bovendien kunnen de huidige Digiboxen en Belgacom's decoder geen HDTV uitsturen.

Belgacom heeft al gezegd dat de volgende generatie wel H.264 gaat ondersteunen, waardoor SDTV maar 2 Mbps nodig heeft, en HDTV 8 tot 10 Mbps. Voor HDTV zal Belgacom echt naar VDSL1/VDSL2 moeten gaan.

De fabrikant van Telenets digibox heeft ook al opvolgers klaarstaan met H.264 en HDTV support, maar hoesnel/traag Telenet die gaat inzetten is een goed bewaard geheim.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

qless schreef:Belgacom heeft al gezegd dat de volgende generatie wel H.264 gaat ondersteunen, waardoor SDTV maar 2 Mbps nodig heeft, en HDTV 8 tot 10 Mbps. Voor HDTV zal Belgacom echt naar VDSL1/VDSL2 moeten gaan.

Zijn de huidige STB's van Belgacom al niet geschikt voor MPEG4... ik dacht van wel. Al de oude STB's kan je tevens gratis inruilen.

qless schreef:De fabrikant van Telenets digibox heeft ook al opvolgers klaarstaan met H.264 en HDTV support, maar hoesnel/traag Telenet die gaat inzetten is een goed bewaard geheim.

Als men TN zelf moet geloven, dan heeft men altijd geschreven dat men met HDTV zou starten in de loop van 2006 (voetbal ?). Ik begrijp echter niet dat men ondertussen nog rustig "verouderde" spullen verkoopt die je niet zal kunnen inruilen. Een migratie naar MPEG4 lijkt me voor TN ook complex op een shared medium (er is heus geen plaats voor alles er nog eens in HDTV naast te plaatsen... al is het aanbod initieel wel heel erg beperkt denk ik).
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tjsa het WK wordt inderdaad in HDTV opgenomen (oa door Alfacam) maar aangezien BE niet meedoet zal het animo hier wel wat minder zijn.

Voor zover ik nu weet is er een uitbreiding op DVB-C standaard (die is mpeg 2) speciaal voor HDTV waarbij de HDTV stream als mpeg 4/h264 wordt doorgegeven, de SDTV kanalen blijven op mpeg 2
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hoe doen ze het dan in USA met HDTV? Gaat dit ook over een DSL signaal of gewoon door de kabel?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
witte!
Pro Member
Pro Member

Ken Losfeld schreef:Hoe doen ze het dan in USA met HDTV? Gaat dit ook over een DSL signaal of gewoon door de kabel?

Via de satelliet voornamelijk..
USA is namelijk niet zo bekabeld gelijk wij dat kennen.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Klopt, why o why hebben we geen scifi channel :-(.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ken Losfeld schreef:Hoe doen ze het dan in USA met HDTV? Gaat dit ook over een DSL signaal of gewoon door de kabel?

Idd per satelliet, in grote steden gewoon over kabel (hetzij in 15 mbps signaal mpeg 2, hetzij in 8-10 in mpeg 4) en per DVB-T.

Meeste zenders daar krijgen een eigen DBV-T frequentie, waarin ze hun zender in SDTV en in HDTV kunnen uitzenden (meeste DVB-T frequenties hebben een bandbreedte van 15-19 Mbps)
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Toch wel grappig dat ze "draadloos" meer voorziening bieden in de US dan ze hier door een kabelke kunnen proppen. Ge zou andersom verwachten. Maar het is ook simpeler, 1 grote zender per gebied en niet 1 deel van de grote bandwidthpool voor elke gebruiker.

Ach ja digitale TV mag wel cool lijken, zolang de programmatie zo hard zuigt als een zwart gat, zullen ze meer en meer kijkers verliezen op analoog en digitaal is niet veel beter. Ze schoppen nog ook vaak de bal mis met belangrijke zenders uit hun aanbod te moeten schrappen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Phuncz schreef:Toch wel grappig dat ze "draadloos" meer voorziening bieden in de US dan ze hier door een kabelke kunnen proppen.

Stel je maar niet teveel voor van de US... zolang je in een grote stad zit valt het allemaal nogal mee, maar daarbuiten heb je vaak geen GSM ontvangst en is het doodstil op de ganse FM band. Kabel TV is in dergelijke gebieden ook onbestaande. Je mag dan vaak ook al blij zijin met 1 Mbps ADSL en nog striktere limieten als in Belgie !
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Logisch ook, hier in België is alles quasi evenredig verdeeld (in vergelijking met bv. USA, Australië, etc.). Maar laten we het niet over de hillbillies hebben die in het midden van de woestijn leven, maar over het grootste percentage van de bevolking, de steden dus ;) Bedenk ook even dat de mensen van afgelegen gebieden zowiezo een andere mentaliteit en leefcultuur hebben. Waar internet een grote luxe is.
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

directv .. kunnen we in belgie nog iets van leren :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”