Ecopower past vanaf 2025 zijn terugleververgoeding aan

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ecopower betaalt een terugleververgoeding aan klanten met zonnepanelen en een digitale meter. Die bedraagt Die bedraagt
0,075 euro per kWh voor het jaar 2024 en 0,020 euro per kWh vanaf 1 januari 2025.

De historiek van de terugleververgoeding vindt u terug in onze tariefkaarten. Voor particulieren is de terugleververgoeding vrijgesteld van btw. Voor ondernemingen met btw-nummer komt er 21% btw bij.
Bron: https://www.ecopower.be/groene-stroom/prijs-nieuw

Dit jaar reeds een 4600kWh op het net gezet wat mij toch een €350 oplevert, maar vanaf volgend jaar zou dat dus maar een €92 zijn. Toch wel een serieuze daling!
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Met 2 c€ zit je aan de lage kant ja. Terwijl 7,5 net hoog was vgl met waarden van oktober (zie link).

https://www.mijnenergie.be/blog/injecti ... gle.com%2F
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer

Het tij keert, benieuwd wie als eerste die panelen gaat verwijderen.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer
Te Koop forum

Het maakt het verschil met een terugtellende meter wel helemaal gigantisch. De afschaffing ervan kan niet snel genoeg komen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

Waarom verwijderen? De elektriciteit die je direct verbruikt heb je toch altijd?

Mijn beste investering ooit. :-)
(gelegd in 2012)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Die terugleververgoeding is een leuk extra maar niet meer dan dat. Het terug verdienen van de installatie hangt daar niet vanaf. Ook zonder terugleververgoeding is een installatie rendabel, meer dan rendabel. Niemand zal dus de installatie verwijderen of je moet een complete dwaas zijn.

Wel is het zo dat een installatie best aangepast is aan uw eigen situatie op gebied van verbruik. Is dat zo dan is er sowieso minder terug te leveren. Het maakt ook dat opslag interessanter wordt net zoals je verbruik proberen te sturen naar zoveel mogelijk eigen gebruik van eigen opwekking. De verdere transitie naar EV's met V2H zal hier ook een invloed op hebben.

Maar ja, sommigen gokken/hopen dat de tijd rechtsomkeer maakt... zoals nog nooit gebeurd is :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

Moonboy schreef: 24 okt 2024, 10:12 Het tij keert, benieuwd wie als eerste die panelen gaat verwijderen.
het tij keert? omdat ecopower van een van de hoogste terugleververgoedingen naar een meer gemiddelde gaat?
lijkt me dat je geen ecopower klant bent, ik zit daar (samen met mijn panelen) nog steeds prima :)

wel misschien tijd om nog eens opnieuw uit te rekenen of een batterij nu rendabel zou zijn, laatste keer dat ik het uitrekende alvast niet (tvt te lang tegenover levensduur van de batterij)
in combinatie met zo'n plug-in batterij die vanaf volgend jaar mag, kan dat wel interessant zijn.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Wacht nog even voor die batterij, fluvius, vreg zullen de tarieven wel omhoog drijven zodat die automatisch terugverdienbaar is en zodra de gemiddelde burger dat doorheeft gaan ze die extra belasten zodat je er niks aan over houd...

Tom
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het is best te blijven wachten, uiteindelijk ben je dan dood en is er niets gebeurd. Werkt altijd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Ook het tarief voor mensen met PV en een analoge teller gaat gigantisch omhoog.
Voor mij wordt dit einde verhaal. Ik ben er weg
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

in de loop van volgend jaar ga je (in theorie) toch een digitale meter hebben, dus waarom vraag je die dan niet gewoon aan?
ga je nu dan zoveel sparen als je ergens anders naartoe gaat (remember: ecopower kreeg wel op zijn dak voor het te doen, maar de rest deed net hetzelfde qua forfait) ?

nu, ecopower is geloof ik idd niet de ALLERgoedkoopste, maar wel nog steeds een van de betere (en doorzichtige), en dat mensen met analoge meter vetrekken is nu niet onmiddelijk zo'n ramp voor de cooperatie ook niet, denk ik (en beter dat ze vertrekken dan dat de hele cooperatie de kosten terug moet opvangen)

maar of je zoveel gaat besparen door op een ander te gaan.... het is niet alsof het telecomland is en er een besparing van 50% of meer te behalen is (als dat wel zo is, please tell me, want dat ben ik nog niet tegengekomen)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Er zijn nog 400.000 wachtenden.
Los daarvan, ik sta nu op mijn teller op -1.800kWh.
Als ik nu een nieuwe meter krijg is dat weg.

Dat ze ons liever zien vertrekken dan blijven is aan de hand van de tariefstructuur meer dan duidelijk.
Ik kom van een 0-factuur naar een maandelijkse van nu €53 en daar komt nog eens de helft bij in 2025.

Ik ga alleszins eens goed moeten rekenen waar ik naartoe ga, want dit zie ik niet zitten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

cadsite schreef: 24 okt 2024, 14:00 Er zijn nog 400.000 wachtenden.
Los daarvan, ik sta nu op mijn teller op -1.800kWh.
Als ik nu een nieuwe meter krijg is dat weg.

Dat ze ons liever zien vertrekken dan blijven is aan de hand van de tariefstructuur meer dan duidelijk.
Ik kom van een 0-factuur naar een maandelijkse van nu €53 en daar komt nog eens de helft bij in 2025.

Ik ga alleszins eens goed moeten rekenen waar ik naartoe ga, want dit zie ik niet zitten.
Ecopower is niet verplicht om elke klant te houden en jij bent niet verplicht om klant te blijven, wat is het probleem? Ga naar waar het volgens u beter is en iedereen is tevreden.

Dat de transitie niet gratis is lijkt me evident en niet nieuw. Grote projecten die lang duren kosten altijd meer dan voorzien, een signaal om ze zo snel mogelijk af te werken. Dit wordt trouwens al besproken in een andere topic.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dizzy schreef: 24 okt 2024, 14:19 Ecopower is niet verplicht om elke klant te houden en jij bent niet verplicht om klant te blijven, wat is het probleem? Ga naar waar het volgens u beter is en iedereen is tevreden.
Euh, ja, dat is toch exact wat ik zeg?
Ik maak er geen probleem van, ik zeg dat ik ga herrekenen en ga her-evalueren. Niet meer, niet minder.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

liber! schreef: 24 okt 2024, 10:14 Het maakt het verschil met een terugtellende meter wel helemaal gigantisch. De afschaffing ervan kan niet snel genoeg komen.
oh kijk eens hier.
Nu hebben al die sjaloezerikken stilaan door dat ze in de zak gezet zijn door hunne slimme meter :angel:

next stop: dynamisch tarief verplicht voor iedereen en afdokken om te injecteren

awel fluvius kan totaal niet volgen met plaatsen, we gaan nog jaaaaren kunnen genieten van de zacht zoemende terugdraaiende teller.
Nog eens wat panelen bijleggen tegen volgend zon seizoen zie ... :angel:

de business case om nog rap een EV te kopen met staatssteun wordt op papier hierdoor weer wat beter.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

Ik kijk ook volgend jaar naar een andere leverancier.

- Dynamisch tarief -> niet interessant volgens de ecopower simulator met mijn data.

- Batterij - op dit moment kan ik geen betaalbare setup vinden.

Huidige situatie Goodwe 3F omvormer van 6600 W - wil nog een beetje losse panelen in de tuin leggen. Als ik een DEYE 10kw zet kan ik die weer niet meer aansluiten. AC omvormers zijn beperkt / duur. Op termijn een auto + 10 of 15 kw batterij zou goed zijn.

Ik lever iets meer terug dan ik gebruik nu.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 153 keer
Provider
Te Koop forum

Enerzijds: het feestje van de hoge injectievergoeding bij ecopower kon niet blijven duren natuurlijk.

Anderzijds: van 7,5 cent naar 2 is wel een enorme daling. Dat moet toch beter kunnen?

Bijvoorbeeld: Ik had graag gezien dat ze klanten met relatief kleine injectie (deze zonder overdreven grote installatie en/of die batterij gebruiken) bevoordelen. Dat zou kunnen door bijvoorbeeld bij maandelijkse afrekeningen de eerste 250kwh injectie per maand te vergoeden aan 7 cent, van 250 tot 500 aan 5 cent, van 500 tot 750 aan 3 cent, alles daarna aan 1 cent.

Dat zal allicht in totale te betalen vergoeding hetzelfde zijn maar een correctere spreiding geven di beter aansluit bij hun cooperatief karakter: kleinschaligheid die zich verenigd bevorderen, grote overbodige injectie (freeriders) een beetje weren, ...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

Lijkt me een prima voorstel.
Maar het wordt stilaan pijnlijk duidelijk dat niemand zit te wachten op nog meer zonnepaneel HE.
Het teveel in de zomer is een serieuze last aan het worden, waar niemand wenst voor te betalen.
Weer een “verborgen” kost van HE waarvoor mooie theoretische oplossingen opgesomd worden, maar die in praktijk niet realiseerbaar blijken.
En dus wordt de kost plattekes doorgeschoven naar de eindklant.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Gelieve hier GEEN discussie te starten over het nut van ZP.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Dit jaar reeds een 4600kWh op het net gezet wat mij toch een €350 oplevert, maar vanaf volgend jaar zou dat dus maar een €92 zijn. Toch wel een serieuze daling!
waw, wat een goede investering. economisch toptalent
"Mijn beste investering ooit. :-)
(gelegd in 2012)"
tja, hier ook gelegd in 2012, maar ik zou dit eerder grootschalig misbruik van belastinggeld noemen. Bevoegde minister van toen hoort thuis in de jail,
maar integendeel zie ze terug rondlopen in Gent om de stadsschuld nog wat te laten oplopen, en Gent zit al met z'n gat vol schulden
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

En nu is de vtest van januari online.

Ecopower bengelt spijtig genoeg volledig onderaan.

Tijd voor een andere leverancier want het verschil is echt wel aanzienlijk.

Situatie:
- full electric huis
- wp lucht / water
- 28 ZP oost - west : zonder batterij ( als ik ooit een deftige markt kan vinden om mijn omvormer te vervangen - geen zin om die 1,5 jaar oude 3F bij de 1,5 jaar gebruikte 1F te gooien ).
- electrische auto : bedoeling is om als die thuis is max op zon op te laden maar dan nog gaat die maar de helft van de maand thuis zijn

Ik moet eens uitzoeken daarna ook wat ik met het aandeel doe - misschien hoe ik hen nog open als optie als ik ooit naar Dynamisch tarief ga.
daydreamke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 32 keer

Welke leverancier betaalt momenteel het meeste injectievergoeding?
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 20 keer

Terugleververgoeding kan je ook simuleren met de Vtest.
De eerste dagen van de maand is Vtest niet beschikbaar of zijn nog niet alle tariefplannen ingegeven.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Voor mij is 't ook einde verhaal bij ecopower na 16 jaar.
Volgens de V-test zal het bij hen €852 zijn en elders €550.
Iets duurder heb ik al een paar jaar geslikt, maar dit is niet meer verdedigbaar.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zonder de V-test of wat dan ook reeds uitgevoerd te hebben, zit Ecopower sowieso niet goed qua prijs voor de afname van elektriciteit?
Ik heb wat "schrik" om te wijzigen omdat als ik het goed voor had 50% van de prijs vast was en de andere 50% variabel.

Zo kan je dan uiteindelijk kiezen voor een leverancier die meer geeft qua terugleververgoeding, maar waar je meer moet betalen per gebruikte kWh.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik ga waarschijnlijk naar luminus basic fix.
Dan zit je 2 jaar vast voor afname. Voor gas heb ik dat ook gedaan. Gewoon af en toe eens kijken naar de huidige vaste tarieven en dan kan je via de klantenzone je contract vernieuwen aan de nieuwe tarieven als die beter zijn.

Ik heb nog geen digitale meter, dus injectie moet ik nog geen rekening mee houden.
Een verschil van €300 op jaarbasis vind ik er over. Tot hiertoe waren ze ook al duurder voor mij, maar niet zoveel.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

Voor iedereen zal het wel anders zijn zeker? Maar bij mij komt energie.be steeds bij de goedkopere uit.

Bijvoorbeeld wat cadsite zegt:
Luminus basicfix (2j) 17,21 eurocent kWh
Energie.be vast (1j wel) 15.44 eurocent kWh
Verbruik van 2000 zit er dus 36€ goeikoper op energiecomponent.
Vaste kost per jaar is wel 25 vs 35 bij energie. Dus van de 36€ profijt komt het dan op 26€.

Energie.be is budgetmerk van Luminus, zonder al de toeters en bellen van app etc.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

TheCeet schreef: 5 maanden geleden Energie.be is budgetmerk van Luminus, zonder al de toeters en bellen van app etc.
Oh, dat wist ik niet.
Wel eigenaardig dat het bij energie.be uitkomt op €570 en bij luminus op €550.
Die tarieven van energieleveranciers zijn echt wel een kluwen... :roll:
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

Ik kijk enkel naar tariefkaarten en prijs eurocent/kWh.
Want op tools enal hou ik 0.0 rekening met "kortingen". Tool van Luminus op hun website is ook corrupt want niet al hun tariefplannen zitten erin.
De goedkoopste zitten daar niet in verwerkt en moet je manueel gaan opzoeken bij hun tarieflijst pagina. (ale da's toch mijn ervaring paar jaar terug toen ik bij hun zat)
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Alleen al om die reden haat ik het om te veranderen van energielverancier. Bij telecom is het nog allemaal transparant en makkelijk te doen, maar eens je begint met energieleveranciers...
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

TheCeet schreef: 5 maanden geleden De goedkoopste zitten daar niet in verwerkt en moet je manueel gaan opzoeken bij hun tarieflijst pagina. (ale da's toch mijn ervaring paar jaar terug toen ik bij hun zat)
Dat is nog steeds zo :)
daydreamke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 32 keer

daydreamke schreef: 5 maanden geleden Welke leverancier betaalt momenteel het meeste injectievergoeding?
Ik ben over geschakeld naar Frank energie.
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

TheCeet schreef: 5 maanden geleden Want op tools enal hou ik 0.0 rekening met "kortingen". Tool van Luminus op hun website is ook corrupt want niet al hun tariefplannen zitten erin.
Tijdelijke kortingen hou ik ook geen rekening mee, er staan ook altijd veel te veel kleine letters naast dat ik er vanuit ga dat ze er te veel van tussen kunnen knijpen.
Op de site van luminus vind je inderdaad enkel de duurdere pakketten met stroom die naar rozen ruikt, maar via de V-test en via de tarievenkaart vind je wel de rest. Daar vond ik zowel voor gas enkele jaren terug als nu voor stroom het goedkoopste tarief.
Maar inderdaad, het is een verschrikking.
Voor mij is het nog vrij eenvoudig, maar eenmaal de digitale meter bij mij zal geïnstalleerd wordt, wordt het veel complexer door injectie en capaciteitstarief. Ik kijk er al naar uit. :roll:
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Denk ook zeer individueel is.

Heb mijn 2024 verbruik in vtest gestoken. Ben nu EcoPower klant. Dynamische meter. Alles elektrisch, geen gas.
En ja Ecopower hun gewone tarief is 'duurder' dan de anderen, maar in de range van 10-30 euro. Daarvoor verander ik niet.
Uitzonder is bolt variabel go en energy knights variabel, waar ik es moet naar zien want die zijn plots 100 euro goedkoper, maar ook enigen. En ken die niet.

Ik denk dat je met deze simulaties ook enorm moet opletten met de injectie tarieven!
Deze zijn immers bij iederen (zogoed als iedereen) variabel, dus je mag gaan rekenen dat die gaan dalen tijdens de zomermaanden wanneer de injectie voor het meest meetelt volgens je profiel. Bij Ecopower is die vast. Dus ik vermoed, maar is enkel mijn idee, dat die variabele injectie tarieven te rooskleurig zijn.

Wat ik raar vind is ook dat de vaste tarieven, voor mij, van trevion gelijk lopen met de variabele van de meerderheid van de anderen...
Engie daarentegen is wel plots paar tientallen euro's duurder.
Maar vind ik toch frapant.

Ten laatste, de dynamische tarieven komen er bij mij goed uit, allemaal goedkoper. Maar geen idee hoe dit gesimuleerd word, want zal enorm afhangen van wanneer je injecteert/afneemt. Zonder EMS vind ik dit moeilijk te geloven.

Oh ja, ter situering. Ik heb een relatieve lage afname en hoge injectie. Wat me tot deze persoonlijke analyse brengt.
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 29 keer
Provider
Te Koop forum

Variabele tarieven kan je toch niet vergelijken? Behalve diegene die dezelfde parameters gebruiken, maar blijkbaar mogen ze die ook maandelijks wijzigen (of dat was vroeger toch zo).
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Ik ben gisteren voor gas van variabel naar vast tarief gegaan (2 jaar Luminus BasicFix). Voor elektriciteit blijf ik bij Ecopower ook al kan het (een beetje) goedkoper elders.
Ik speel met het idee om hun dynamisch tarief uit te proberen. Ecopower laat een simulatie daarvan toe op basis van je echte uurverbruik (zie EnergyId) en dat komt neutraal uit op vorig jaar. December met EV ‘s nachts laden kwam zelfs voordeliger uit in dynamisch tarief (zonder verdere aandacht aan prijzen).

Nu ik er een EV bij heb en beschik over een Victron systeem dat ‘spelen’ met de dynamische tarieven ondersteunt is het misschien wel een leuk idee. Enige nadeel is dat dat Victron systeem zich weinig tot niets aantrekt van het capaciteitstarief waardoor een deel van de winst daarin verloren gaat :( (capaciteitstarief is omhoog gegaan heb ik gemerkt)
Ik heb de Ecopower prijzen hier in DESS (het Victron systeem) gestoken en laat het algoritme af en toe eens lopen om te kijken wat het systeem zou doen. Ziet er wel oké uit :) misschien eens aanzetten voor een maandje en in EnergyId kijken wat dat geeft voor die maand. Daarna kunnen we beslissen.
Kunst zal ook zijn in de zomer weinig te injecteren. Dat ga ik nog eens moeten onderzoeken (mijn huidige omvormers kan ik niet limiteren).
IMG_2246.jpeg
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 222 keer

Tomsworld schreef: 5 maanden geleden En nu is de vtest van januari online.

Ecopower bengelt spijtig genoeg volledig onderaan.

Tijd voor een andere leverancier want het verschil is echt wel aanzienlijk.

Situatie:
- full electric huis
- wp lucht / water
- 28 ZP oost - west : zonder batterij ( als ik ooit een deftige markt kan vinden om mijn omvormer te vervangen - geen zin om die 1,5 jaar oude 3F bij de 1,5 jaar gebruikte 1F te gooien ).
- electrische auto : bedoeling is om als die thuis is max op zon op te laden maar dan nog gaat die maar de helft van de maand thuis zijn

Ik moet eens uitzoeken daarna ook wat ik met het aandeel doe - misschien hoe ik hen nog open als optie als ik ooit naar Dynamisch tarief ga.
Dit snap ik niet. Je kan héél veel sturen en dan toch is het niet interessant ? Ik heb hier enkel een EV om te sturen en dan staat Ecopower met z'n dynmaisch tarief op de eerste plek in de V°test.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

Verschil hier tussen Ecopower en bijna goedkoopste (Engie basic) is ongeveer de jaarlijkse forfaitaire kost die Ecopower aanrekent als je een nog analoge meter hebt i.s.m. PV.
Nog een paar maanden tot aan de jaarlijkse afrekening om bekijken of ook wij zouden opstappen (na 16 jaar trouwe klant) :roll:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Je kan wel zien dat sommige leveranciers u een rad voor de ogen draaien met hun variabele tarieven voor injectie :).
Alsof de huidige tarieven ook in de zomer van toepassing gaan zijn. Het staat iedereen vrij om dat te geloven en ik heb evenmin een glazen bol.
Met een injectie van +/- 4500kWh scheelt dat wel een slok op de borrel.

Injectie Ecopower = €90
Injectie Luminus = €170 (yeah right)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

lacer schreef: 4 maanden geleden Verschil hier tussen Ecopower en bijna goedkoopste (Engie basic) is ongeveer de jaarlijkse forfaitaire kost die Ecopower aanrekent als je een nog analoge meter hebt i.s.m. PV.
Nog een paar maanden tot aan de jaarlijkse afrekening om bekijken of ook wij zouden opstappen (na 16 jaar trouwe klant) :roll:
Ik heb de berekening gemaakt voor een 0-verbruik, analoge teller, 5kVA omvormer en Gaselwest gebied.
Ecopower: variabel, dus geschat: €852
Luminus: vast voor 2 jaar: €550

Ik was 17 jaar klant, dit verschil is er gewoon zwaar over.
€300 om mijn geweten te sussen is te veel. :angel:

Ik ben duidelijk niet de enige die zo denkt. Tot voor kort was er een klantenstop en nu zag ik ronsel-posts passeren op facebook.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”