edpnet fix abo's - pppoe ? line resets ?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

even wat vragen over de edpnet fix abo's in het algemeen

-wat protocol gebruiken ze ? nog steeds pppoe zoals voor de dyn abo's; of pppoa ?
-Hoe worden de ip's vastgelegd; link aan login; of link aan mac adres van endpointdevice ?
-hoe zit het met de 36h reset ? die komt bij gewone dyn abo's al niet volledig courant meer voor; bestaat het bij de fix abo's nog ?

thx :)
KK
Elite Poster
Elite Poster

Die resets zijn vooral bedoeld om het draaien van een server tegen te gaan, omdat je dan telkens een ander IP krijgt.
Dus met een vast IP zou dat vrij nutteloos zijn. En aangezien zo'n abo's vooral voor bedrijven zijn, kan ik me moeilijk inbeelden dat ze die steeds gaan disconnecten.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

KK schreef:Die resets zijn vooral bedoeld om het draaien van een server tegen te gaan, omdat je dan telkens een ander IP krijgt.
Dus met een vast IP zou dat vrij nutteloos zijn. En aangezien zo'n abo's vooral voor bedrijven zijn, kan ik me moeilijk inbeelden dat ze die steeds gaan disconnecten.
Het probleem is/Was voor zover ik weet dat de resets geforceerd werden vanuit de centrale.
Ik heb eigelijk al lang geen last meer van fixed 36h resets, zelfs al zit ik met een dyn ip, terwijl anderen het wel nog hebben, etc - maar vermits de fix line voor een business applicatie zou zijn, wil ik het toch even zeker weten :) Idem voor de gebruikte connectiesetup; pppoe; pppoa; of other :).

Morge ff helpdesk belle indien edpnet staff dit topic niet zou hebbe gezien :)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”